Ulaşım Araçları ve Seyahat
Elektrikli Ve Benzinli Motorlar Hakkında Tüm Detaylarıyla Sorularınızı Yanıtlıyorum(Sıfır Arora Kaplan Aldım)
Elektrikli Ve Benzinli Motorlar Hakkında Tüm Detaylarıyla Sorularınızı Yanıtlıyorum(Sıfır Arora Kaplan Aldım)
-
arabam olmasına rağmen yıllardır elektrikli ve benzinli motora bindim alsat yaptım.
bir dönem ekonomik olarak çöktükten sonra araba işi bitti.
toparlandım iyi kötü eski hurda motoru satıp sıfır arora kaplan aldım.
bunun yanında ölmeden önce olan biten annemin tarla parasını bitirmeye niyetlenen babam 5 tane sıfır elektrikli motor ve en az 5 tane sıfır benzinli motor alıp satmıştı zamanında.
max 200 cc olacak şekilde her türlü piyasada tutulan motorları inceleme tamir etme binme şansım oldu
elektrikli için plaka nedir ne değildir gerçekten plakasızlar yasal mı değil mi motor satıcıları nasıl hile yaparak plakasız motor satabiliyorlar.
benzinli motor kıyaslamaları ıvır zıvır herşeyi yanıtlıyorum.
çorbada tuzumuz olsun maksat. çöplüğe dönen ülkede vatandaş bu araçlara yöneldiği için konu açıp bildiğim kadarı ile bilgi vereyim istedim.
<3
EDİT: ekonomik zorluklarımı tahribat sayesinde çözdüm.
ek iş yapmak için ne zaman destek istesem onlar kendilerini biliyor gece gündüz demeden yardımcı oldular.
iyi ki varsınız ...
-
bu aracı 2 ay önce sıfır aldım.
13 binliraya. param yoktu ama az nakit kart filan dedim aküsü ne olduğu belli olmayan araç alacağıma bunu alayım.
neden aldım ?
çünkü boyut olarak normal motor boyutunda idi.fiyatıda diğerlerine göre iyiydi 13 k fena değildi.
güç olarak 1800 watt. yani 2 kişi için çok aşırı dik rampa değilse her yere götürür.
tırmanma açısı 15 derece diyor ama teknik bilgi kafanızı karıştırır , tek kişi ile hertürlü rampa 2 kişi ile gözünüzün kestiği dik rampaları çıkar tık demez.
ayrıca 60 km hızla gidebiliyor.şehir içinde arkanızdan korna çalmıyor kimse bayağı hızlı gidiyor.
tek şarjla kullanıma bağlı 70 km gidiyor.
tabi ben sürekli 3. viteste gidiyorum ve acımıyorum basıyorum diye 50 km düşebiliyor.
evimin önünde şarj etme yeri yaptım yani şarj edebiliyorum diye elektrikli aldım.
80 e çevrilmiş benzinli motor almadım çünkü hem saçma pahallılar hemde normal 100 cc motorlar gibi rahat gidemiyorlar.
80 e çevrilmiş motor kafa şişirmekten başka işe yaramaz.
aklı olan temiz 2. el yüksek kaliteli salcanolar var 100 cc onlardan alır şehir dışına bile çıkabilir
-
plaka olayıda şöyle:
piyasada plaka ehliyet istemez diye satılan elektrikli motorların alayı aslında plaka ister .
gerçek uygunluk belgesi yok hiçbirinin.
mihendis plakasız trafiğe çıkar diye imza atması gerekiyor ama günümüzde birçoğu belirli bir gücün üstünde ve en önemlisi belirli hızın üzerine çıkabildikleri için plaka şart gibi birşey.
ama yinede elektrikli motor alırsanız imzasız uygunluk belesi isteyin.
durdurulduğunuzda imzasıszda olsa polise gösterin.
şansınıza bağlı artık.
benim motor kesinlikle plaka istememesi lazım ama malesef 60 km hızla gidebildiği için polis çevirip git plaka çıkar derse yandım.
bu yüzden gittiği yere kadar gideceğim.
genelde kask olursa durdurmuyorlar burada.
turizim bölgesi arı sürüsü gibi motorla işe giden gelen insanlar var.
polis sadece serseri tipleri durduruyor
-
Allah tekerine taş değdirmesin abi kazasız belasız inşallah.
-
amin kardeşim teşekkür ederim.
şu zor günlerde ulaşım sorununu çözmek için insanların deli gibi para dökmesi çok kötü ve üzücü.
paraları çöpe gitmesin
dedim konu açayım insanlarla fikir alışverişi olsun
<3
-
-
alabilirsin ama garantisi devam eden uygun fiyata veren birinden almaya çalış.
alanlar genelde arabaya geçmek istediğimiçin yada memnun kalmadığı için yüksek fiyattan satışa koyuyor sonra yavaş yavaş fiyat düşüyor.
benim motoru aldığım fiyata denk getirebilirsen al neden olmasın.
ama ben bu araçları çok kullandım iğrenç bir titreşim ile ses yapıyorlar hiç sevmedim.
edit: bazıları atıyoyorum yaz başlamadan 14k ya almış selesini koltuk kılfını bilmem demirini extra taktırmış masraf etmiş kaskına kadar.
memnun kalmıyor 20 ay garantili motoru kendisi 14 civarı aldığı için uyguna koyuyor işte o motor alınır pazarlıkla.
ama ben bu tenekelere 20 vermem.
2 kişi gençler biniyor 1 aylık motor sübap kesmiş aq
sübapları ceket düğmesi kadar zaten.
-
Foxxxxxx bunu yazdı
Gideceğin yol çok önemli.
Çevre yolu . Ana yol . Olmuyor kurtarmaz
1 49 cc lerde hız limiti var . Hız cezası yersin
2 gitmiyor. 50 60 km akıcı trafikte tehlikeli. Hem trafiğin akışını tehlikeye atarsin hem kendi canını
Trend yol go vs kuryeleri %50 si 49cc yada 49 cc 80 yapılmış kullanıyor. Ama hep ara sokak. Trafik yok .
Ha ben öyle uzun yol gitmem. Otobüs kamyon uçarak giden çevre yoluna çıkmam , dersen o zaman 49 cc süper . Elektriklinin ağız kokusu çekilmez . Pili bozulacak . Beyni yanacak. Akü azaldı. Derdin kalmaz .
Bak ist pendik sahilden . İst sabiha gökçene hergün işe gidip geliyor 1 arkadaş
https://www.mondialmotor.com.tr/model/scooter/50-revival-i/mavi
Scooter kayış değişti başkada problem çıkarmadı
Çocuğun tek derdi . Gitmiyor. Yep emniyet şeridinde ve tehlikeli abi ediyor. Çünkü kaçmak gerekirse hız yok.
Hani akıcı trafikte olmaz dedim ya . İşte bu yol tr nin en kalabalık yollarından :) 24 saat deli trafik var . Ve 2yılı geçik motor kullanılıyor. Kullanan kişi 170 180 90 100 kg :)
-
eline sağlık hocam konu için. kralsın.
macarda şöyle bi alet gördüm. adamlar normal benzinli scooterı elektrikliye çevirmiş kiralıyo :
motoru hurda scooter + lifepo4 pillerle benzer bişeye uğraşayım sağa sola giderim dedim ama kaportası düzgünse hurdası bile gereksiz pahalı scooterların sahibindende.
-
abi elimiz kolumuz kesik gibi vatandaş olduk.
tamam benzin alamıyoruz venezuela gibi ülkeyiz anladık.
bir karton lifepo4 pil alıp punta ile set yapayım dedim altından pahalı piller.
jel aküler en azından 3 yıl gider.
3 yıl sonra malum kişi ölürde kurtulursak belki piller ucuzlarda 2. araç klarak kullanırız elektrikliyi.
yaptığım kaba hesaba göre jel akü 70 km götürüyorsa lefepo 150 civarı zorlar.
tabi şarj süresi 7 saaten 1 saate düşüyor.
1 saat şarj nedir ki. teslada bildiğim kadarı ile yüksek şarj amperine dayanabilen lifepo piller var.
4 amperle şarj etmek var birde 40 amperle şarj etmek var.
zaten vatandaş lifepo ya geçiş yapabilse emin olun akü dayanım gücü ve şarj süresini görseler tecrübe etseler benzinlinin yüzüne bakmazlar
-
zalimadam bunu yazdı
abi elimiz kolumuz kesik gibi vatandaş olduk.
tamam benzin alamıyoruz venezuela gibi ülkeyiz anladık.
bir karton lifepo4 pil alıp punta ile set yapayım dedim altından pahalı piller.
jel aküler en azından 3 yıl gider.
3 yıl sonra malum kişi ölürde kurtulursak belki piller ucuzlarda 2. araç klarak kullanırız elektrikliyi.
yaptığım kaba hesaba göre jel akü 70 km götürüyorsa lefepo 150 civarı zorlar.
tabi şarj süresi 7 saaten 1 saate düşüyor.
1 saat şarj nedir ki. teslada bildiğim kadarı ile yüksek şarj amperine dayanabilen lifepo piller var.
4 amperle şarj etmek var birde 40 amperle şarj etmek var.
zaten vatandaş lifepo ya geçiş yapabilse emin olun akü dayanım gücü ve şarj süresini görseler tecrübe etseler benzinlinin yüzüne bakmazlar
aynen abi baya pahalı. lifepo olsun, liion olsun bi projede kullanayım dersen maliyetin en kötü 60%ı batarya oluyo.
ama baya ömürlük aletler olduğu için paran varsa yatırılabilir. şimdi gidip lifepo ile elektrikli bisiklet yapsam kendime yarın bi gün sıkılsam söker atv yaparım, güneş enerjisine bağlar akü yaparım vs vs