Ulaşım Araçları ve Seyahat
Elektrikli Ve Benzinli Motorlar Hakkında Tüm Detaylarıyla Sorularınızı Yanıtlıyorum(Sıfır Arora Kaplan Aldım)
Elektrikli Ve Benzinli Motorlar Hakkında Tüm Detaylarıyla Sorularınızı Yanıtlıyorum(Sıfır Arora Kaplan Aldım)
-
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.
Benim bisikletle ilgili bir sorum var.
Çocukken komşunun bisan bisiklet vardı. Yurtdışından gelen bir akrabası bu bisikletin hiç bir parçasını değiştirmeden sadece bisiklete ayar yapmış ama nasıl bir ayarsa bisiklet acayip hızlı bir alete dönüşmüştü.. Mahallede sürekli yarış oluyordu. Farklı kişilerin farklı bisikletleri sürdüğü şekilde değişimli yarışlar oluyordu ama ne olursa olsun ayarlı olan bisiklet bütün yarışları kazanıyordu ama öyle kafa kafaya kazanmak değil. Neredeyse her yarışta mesafeyi boy boy açarak kazanıyordu.
Sahibi bu bisikletin zincirini bile yağlamıyordu, yağsızlıktan paslanmış haldeki zincirle geziyordu ama bisiklet her şartta bugatti gibiydi.
Tıpa tıp aynı bisiklet bende de vardı (Bütün mekanizma da aynı. Lastikler de aynı vs..) ama hem ayarlı bisikleti sürüyorum hem kendi bisikletimi sürüyorum ve kendi bisikletim mümkün değil o kadar hızlı gitmiyordu.
Acaba bahsettiğim bu bisiklete nasıl bir ayar yapılmış olabilir ? -
LhaNeT bunu yazdı
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.
Benim bisikletle ilgili bir sorum var.
Çocukken komşunun bisan bisiklet vardı. Yurtdışından gelen bir akrabası bu bisikletin hiç bir parçasını değiştirmeden sadece bisiklete ayar yapmış ama nasıl bir ayarsa bisiklet acayip hızlı bir alete dönüşmüştü.. Mahallede sürekli yarış oluyordu. Farklı kişilerin farklı bisikletleri sürdüğü şekilde değişimli yarışlar oluyordu ama ne olursa olsun ayarlı olan bisiklet bütün yarışları kazanıyordu ama öyle kafa kafaya kazanmak değil. Neredeyse her yarışta mesafeyi boy boy açarak kazanıyordu.
Sahibi bu bisikletin zincirini bile yağlamıyordu, yağsızlıktan paslanmış haldeki zincirle geziyordu ama bisiklet her şartta bugatti gibiydi.
Tıpa tıp aynı bisiklet bende de vardı (Bütün mekanizma da aynı. Lastikler de aynı vs..) ama hem ayarlı bisikleti sürüyorum hem kendi bisikletimi sürüyorum ve kendi bisikletim mümkün değil o kadar hızlı gitmiyordu.
Acaba bahsettiğim bu bisiklete nasıl bir ayar yapılmış olabilir ?parça değişmiştir, gerginlik ayarları aklıma geliyor modsuzsa ama sağlıklı bir şey değil
o komşunun akrabasına sormak lazım :D
-
hocam şanzuman varmı yeni elektriklilerde yoksa klasik hızlı yavaş olayı mı?
-
şundan alayım işe gidip gelirken kullanırım. akşamlarıda evde asansöre koyup merdiven geniş olduğu için kapı önünde tutarım diyordum. geçen sene 3bin tl iken borçlarım olduğu için alamamıştım. geçen gün baktım 8bin olmuş.
-
@lhanet hocam teşekkür ederim <3
bisiklet göbekten elektrikli olmasın ? ben almanyadayken göbekten motorlu rampada tork yardımı yapan bisikletler vardı. dışardan baktığında hiçbirşey belli olmuyordu.
yada ince dikey düz çizgili tırtırsız lastik taktırmıştır ozaman çok fark ettiriyor. elektrikli bisikletin lastik havaları tam dolu olmasa 10 km daha az götürüyor. lastik çok önemli !!!
@ pompaci hocam klasik hızlı yavaş olayı. ama çok işime yarıyor. şehir içinde bas brakbas prak yapmana gerek kalmıyor. 1. viteste kafam rahat 30 la gidiyorum.
şansımanlı olanlar 3 tekerli olanlar. onlardada vites yazılımsal fizikesl dişli yok.
ayrıca bendekinde geri vitesi bile var :D
@bugrahan45 hocam az motora benzeyen birşey al. illa birini arkadana bindireceksin filan. bunu alanlar hep geri satıyor. tipinde peh hayır yok gibi.
-
yolbulucu bunu yazdızalimadam bunu yazdı
abi elimiz kolumuz kesik gibi vatandaş olduk.
tamam benzin alamıyoruz venezuela gibi ülkeyiz anladık.
bir karton lifepo4 pil alıp punta ile set yapayım dedim altından pahalı piller.
jel aküler en azından 3 yıl gider.
3 yıl sonra malum kişi ölürde kurtulursak belki piller ucuzlarda 2. araç klarak kullanırız elektrikliyi.
yaptığım kaba hesaba göre jel akü 70 km götürüyorsa lefepo 150 civarı zorlar.
tabi şarj süresi 7 saaten 1 saate düşüyor.
1 saat şarj nedir ki. teslada bildiğim kadarı ile yüksek şarj amperine dayanabilen lifepo piller var.
4 amperle şarj etmek var birde 40 amperle şarj etmek var.
zaten vatandaş lifepo ya geçiş yapabilse emin olun akü dayanım gücü ve şarj süresini görseler tecrübe etseler benzinlinin yüzüne bakmazlar
aynen abi baya pahalı. lifepo olsun, liion olsun bi projede kullanayım dersen maliyetin en kötü 60%ı batarya oluyo.
ama baya ömürlük aletler olduğu için paran varsa yatırılabilir. şimdi gidip lifepo ile elektrikli bisiklet yapsam kendime yarın bi gün sıkılsam söker atv yaparım, güneş enerjisine bağlar akü yaparım vs vs
elimde 9 tane jel akü var. bunun sıfır aküleri ile eski motordan kalan 4 tane garantisi devam eden akü.
hepsini satıp lp4 alsam 72 v olacak şekilde bir çılgınlık yapsam ?.
en azından daha uzun götürür 150 km filan. zaten ömürleri 10 yıl filan. nasıl olur acaba ?
punta makinası ile gurup yaparım . gerekirse 5s bms ile şarj ederim. pillerin sağlığını garantilemiş olurum.
-
zalimadam bunu yazdı
@lhanet hocam teşekkür ederim <3
bisiklet göbekten elektrikli olmasın ? ben almanyadayken göbekten motorlu rampada tork yardımı yapan bisikletler vardı. dışardan baktığında hiçbirşey belli olmuyordu.
yada ince dikey düz çizgili tırtırsız lastik taktırmıştır ozaman çok fark ettiriyor. elektrikli bisikletin lastik havaları tam dolu olmasa 10 km daha az götürüyor. lastik çok önemli !!!
Yarı elektrikli sistem güzel fikir ama benim bahsettiğim bisiklette öyle bir şey yoktu.
Sanırım bu olay yalinyalniz ın bahsettiği gergi ayarı olabilir ama nasıl ayarlandıysa bisiklet resmen uçuyordu :)
+
O dönemde civardaki bisiklet tamircileri bu tür ayar işlerini pek bilmiyor yada uğraşmak istemiyorlardı. O yüzden basit bir ayarı bile çok üst düzey bir özellikmiş gibi algılıyor olabilirim -
Şu Arora Kaplan dan alasım var ama çok da emin olamıyorum.
Seneye bugün muhtemelen x2 fiyatları konuşur oluruz.
-
zalimadam bunu yazdıyolbulucu bunu yazdızalimadam bunu yazdı
abi elimiz kolumuz kesik gibi vatandaş olduk.
tamam benzin alamıyoruz venezuela gibi ülkeyiz anladık.
bir karton lifepo4 pil alıp punta ile set yapayım dedim altından pahalı piller.
jel aküler en azından 3 yıl gider.
3 yıl sonra malum kişi ölürde kurtulursak belki piller ucuzlarda 2. araç klarak kullanırız elektrikliyi.
yaptığım kaba hesaba göre jel akü 70 km götürüyorsa lefepo 150 civarı zorlar.
tabi şarj süresi 7 saaten 1 saate düşüyor.
1 saat şarj nedir ki. teslada bildiğim kadarı ile yüksek şarj amperine dayanabilen lifepo piller var.
4 amperle şarj etmek var birde 40 amperle şarj etmek var.
zaten vatandaş lifepo ya geçiş yapabilse emin olun akü dayanım gücü ve şarj süresini görseler tecrübe etseler benzinlinin yüzüne bakmazlar
aynen abi baya pahalı. lifepo olsun, liion olsun bi projede kullanayım dersen maliyetin en kötü 60%ı batarya oluyo.
ama baya ömürlük aletler olduğu için paran varsa yatırılabilir. şimdi gidip lifepo ile elektrikli bisiklet yapsam kendime yarın bi gün sıkılsam söker atv yaparım, güneş enerjisine bağlar akü yaparım vs vs
elimde 9 tane jel akü var. bunun sıfır aküleri ile eski motordan kalan 4 tane garantisi devam eden akü.
hepsini satıp lp4 alsam 72 v olacak şekilde bir çılgınlık yapsam ?.
en azından daha uzun götürür 150 km filan. zaten ömürleri 10 yıl filan. nasıl olur acaba ?
punta makinası ile gurup yaparım . gerekirse 5s bms ile şarj ederim. pillerin sağlığını garantilemiş olurum.
Benim planım da o.
Aliexpress te ülkeyi avrupadan bi ülke yapınca çok güzel ucuz motorlar çıkıyor (Türkiye ye yollamiyolar galiba). güzel bi hub motor çözersin ordan.
-
Hocam babam için motor-scooter tarzı bir şey almak istiyorum. Günlük 4-5km mesafeyi sabah gidip akşam geliyor, park yeri sıkıntısından araç ile gidemiyor, minibüs vs. yok.
Sadece bu mesafede kullanmak için, uygun fiyatlı, çalınsa çok fazla üzülmeyeceğimiz ne alabiliriz? Dükkanda elektrik var, elektrikli motor olabilir.
Geceleri sokakta duracak, arabanın yanına kilitlerim ama daha önce komşunun motoru çalındı, o sebeple sıfır almak istemiyorum, ikinci el iş görecek bir şey yeterli.
Güzergah boyunca otoyol vs. yok, cadde-sokak aralarından gidip gelecek.