folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Gözlük Takanlara Bir Sorum Var



Gözlük Takanlara Bir Sorum Var

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    garga
    garga's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2002
    Erkek

    kibrista gittim biri 0.75 digeri 0.5 cikti aldim gozluk takiyodum bilgisayar basinda falan.

    sonra irlandaya geldim gozlukleri unuttum, gittim burdaki mal kari 1.75 ve 1.0 cikardi gozlerimi, birde gozluk aldim toplam 150 yuro baydim.

    1 hafta kullandim, bas agrisindan beynim sikilmisti....

    simdi attim butun gozluk falan yok.

    aslinda kor sayilirim gormuyorum, otobus gelirken millet otobusun numarasini okuyabiliyor ben otobusu gormuyorum :D

    zaaaaaaaaa!

     

    yani diyecegim, adam gibi bir doktora git ve KESINLIKLE durust ol. hani su uzaktan harfleri okuttuklari bir zimbirti tabela varya.

    ona bakarken goremediklerini sallama, goremiyorum de :D

    adam gibi gozlerinin numarasini tam bulsunlar ona gore al gozlugunu.


    anca gidersin...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı

    doktora gittim 0.50 demişti. 1.5 senedir takıyorum ama gözlerim mahfoldu. Bende çıkarttım gözlüğü. Şimdi daha iyi görüyorum.

    onu bunu bilmem de ; bol kitap oku derim , bol bol oku. Gazete oku, dergi oku, kitap oku... Gözü çalıştırıyor. Gözlük takmıyorum ve iyi görüyorum.

    Bende anlamadım nasıl iş.Gözü çalıştır yani

    hacı asıl okudukca körelmiyor muydu : )


    لا إله إلا الله \\\\\\\ Rene t-shirtleri Prada'dan mı sipariş ettin naptın.10 senedir giyiyorum hala rengi solmadı.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mfatihbodur
    mfatihbodur's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2006
    Erkek
    mizahi bunu yazdı

    Normalde 0.50 den asagisi dinlendirici olarak veriyor doktorlar. Ama 0.75 az bir numara degil, doktora bir gorun derim ben, goz ihmale gelmez

    Dinlendirici dedikleri gözlük halk dilindedir hocam tıp literatüründe böle bişe yok, 0.50 dereceli gözlüktür o.

     

    Ayrıca arkadaşım bunu buraya soracağına bi doktora gitmelisin bence


    Yeryüzünün öğretmeni olmak için, gökyüzünün öğrencisi olmak gerekir. - Aliya İzzetbegoviç / mfatihbodur@tahribat.com
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    annem 9 yaşında göz ameliyatı geçirdi ve gözünün birisini neredeyse tamamen kaybetti (görme duyusu). Diğeride çok kötüydü. Doktoru bol bol okuyacaksın dedi. Ve sürekli okudu. Kötü olan gözü 1'den 0.25'lere kadar düştü.

    Ama öyle böyle okumazdı ; anneannem ve dedemi hoca okula çağırmış ve bu kadar fazla okumasın diye çağırmış. Şimdi de sabah akşam tez falan okur. Yani bol bol okur. Tezlerin, bilimsel makalelerin dışında ayda 4-5 kitap bitirir (ne zaman zaman buluyor bilmiyorum). Bu aralar ya yaşlılıktan ya bilgisayar+iPad 'e bakmaktan bilmiyorum gözleri bozuldu.

    Fakat 50 yaşına kadar çok çok iyi idare etti. O yüzden okumak göz tembelliğini alır, gözü çalıştırır hocam. Okumanın zararı yoktur. Ama ekrandan değil ; kitaplardan, dergilerden okuyacaksın.

    Birde dağa, ormana çık. Uzaktaki dağlara, yeşilliklere bakmak göze iyig elir derler. Hiçbir çobanın göz bozukluğu yoktur derler. Ne kadar doğru bilmem ama benim gözümü dinlendirmişti. Çok bilgisayarla uğraştığım zamanlardan sonra 1 hafta kadar hiç biglsiayarı açmam ve doğaya atmaya çalışırım kendimi (şubatta da öyle yapacağım). İşe yarıyor

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı

    annem 9 yaşında göz ameliyatı geçirdi ve gözünün birisini neredeyse tamamen kaybetti (görme duyusu). Diğeride çok kötüydü. Doktoru bol bol okuyacaksın dedi. Ve sürekli okudu. Kötü olan gözü 1'den 0.25'lere kadar düştü.

    Ama öyle böyle okumazdı ; anneannem ve dedemi hoca okula çağırmış ve bu kadar fazla okumasın diye çağırmış. Şimdi de sabah akşam tez falan okur. Yani bol bol okur. Tezlerin, bilimsel makalelerin dışında ayda 4-5 kitap bitirir (ne zaman zaman buluyor bilmiyorum). Bu aralar ya yaşlılıktan ya bilgisayar+iPad 'e bakmaktan bilmiyorum gözleri bozuldu.

    Fakat 50 yaşına kadar çok çok iyi idare etti. O yüzden okumak göz tembelliğini alır, gözü çalıştırır hocam. Okumanın zararı yoktur. Ama ekrandan değil ; kitaplardan, dergilerden okuyacaksın.

    Birde dağa, ormana çık. Uzaktaki dağlara, yeşilliklere bakmak göze iyig elir derler. Hiçbir çobanın göz bozukluğu yoktur derler. Ne kadar doğru bilmem ama benim gözümü dinlendirmişti. Çok bilgisayarla uğraştığım zamanlardan sonra 1 hafta kadar hiç biglsiayarı açmam ve doğaya atmaya çalışırım kendimi (şubatta da öyle yapacağım). İşe yarıyor

    alla alla şaşırdım.Entel cok kitap okuyan tipler hep gözlüklü değil midir ? Bizde adam kitap okumakdan gözlerini bozmuş deriz.

    Ben en iyisi kitap okumaya başlayayım ilerlemeden.Hala devam ederse Türkiyeye gidince doktora uğrarım.

    Olmadı lensde kullanabilirim.

    @garga

    Benim gördüğüm 20 liraydı senin aldığın 150 euroymus.Demek ki mercekli gözlükde bile kalite farkı var.Bu dandikleri adamın gözünü daha kötü eder heralde.


    لا إله إلا الله \\\\\\\ Rene t-shirtleri Prada'dan mı sipariş ettin naptın.10 senedir giyiyorum hala rengi solmadı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ReeX
    ReeX's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2012
    Erkek

    lens için ne diyorsunuz ? birsürü söylenti var lens ile ilgili gözün tabakasını inceltiyor vs diye kör ediyor gibi


    Gimme Some Tits
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    u235 bunu yazdı
    zumsuk bunu yazdı

    annem 9 yaşında göz ameliyatı geçirdi ve gözünün birisini neredeyse tamamen kaybetti (görme duyusu). Diğeride çok kötüydü. Doktoru bol bol okuyacaksın dedi. Ve sürekli okudu. Kötü olan gözü 1'den 0.25'lere kadar düştü.

    Ama öyle böyle okumazdı ; anneannem ve dedemi hoca okula çağırmış ve bu kadar fazla okumasın diye çağırmış. Şimdi de sabah akşam tez falan okur. Yani bol bol okur. Tezlerin, bilimsel makalelerin dışında ayda 4-5 kitap bitirir (ne zaman zaman buluyor bilmiyorum). Bu aralar ya yaşlılıktan ya bilgisayar+iPad 'e bakmaktan bilmiyorum gözleri bozuldu.

    Fakat 50 yaşına kadar çok çok iyi idare etti. O yüzden okumak göz tembelliğini alır, gözü çalıştırır hocam. Okumanın zararı yoktur. Ama ekrandan değil ; kitaplardan, dergilerden okuyacaksın.

    Birde dağa, ormana çık. Uzaktaki dağlara, yeşilliklere bakmak göze iyig elir derler. Hiçbir çobanın göz bozukluğu yoktur derler. Ne kadar doğru bilmem ama benim gözümü dinlendirmişti. Çok bilgisayarla uğraştığım zamanlardan sonra 1 hafta kadar hiç biglsiayarı açmam ve doğaya atmaya çalışırım kendimi (şubatta da öyle yapacağım). İşe yarıyor

    alla alla şaşırdım.Entel cok kitap okuyan tipler hep gözlüklü değil midir ? Bizde adam kitap okumakdan gözlerini bozmuş deriz.

    Ben en iyisi kitap okumaya başlayayım ilerlemeden.Hala devam ederse Türkiyeye gidince doktora uğrarım.

    Olmadı lensde kullanabilirim.

    abicim ben doktorun dediklerini aktarıyorum ;

    http://engelsizerisim.com/yazilar.php?oku=1&id=243

    http://www.efeoptik.com.tr/makale/goz-sagligi.html

    bak adamlar demiş ki ; tv izlemek, bilgisayar kullanmak, kitap okumak doğru yapıldığında gözleri bozmaz.

    Neymiş o doğrular ? Bir tanesi ; bunları yaparken göz kırpmadığımızdan (az kırptığımızdan) kuru oluyor vs.. ve bende de olan kirpik dibi iltihapı oluyor.

    ORadaki okumaktan göz bozmuş deyimdir. Okul yollarını aşındırmış gibi. GErçekte gide gele sen aşındıramazsın.

    ---

    Üstelik ben başıma gelenide söylüyorum. 1.5 sene kullandım ve bulanık oldu, kötüye gitti. Bir kaç aydır kullanmıyorum, şimdi hiç bir sıkıntım yok. Fakat ayda 2-3 kitap okuyorum. Elime geçen dergi, gazeteleri okurum (öyle resimlere bakma ama köşe yazılarını oku).

    bunun yanında bir sürü şeyde olabilir : bir tanesi göz tembelliği falan var. Bir sürü tedavi gerek.

    Açıkçası ben doktora gittim de ; güvenmedim. 2 cihaza soktu, gözün bozuk dedi, net gördüğüm rakamlarla gözlük verdi. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jilet_Boris
    Jilet_Boris's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2009
    Erkek
    ReeX bunu yazdı

    lens için ne diyorsunuz ? birsürü söylenti var lens ile ilgili gözün tabakasını inceltiyor vs diye kör ediyor gibi

    kullanan biri olarak söylüyorum, temiz tutman lazım ve kesinlikle test amaçlı 3 gün gözünden çıkarmadan durma(gece gündüz lensi olsada farketmez) sonra göz kuruluğu başlayınca çok yanarsın

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ReeX
    ReeX's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2012
    Erkek
    Section bunu yazdı
    ReeX bunu yazdı

    lens için ne diyorsunuz ? birsürü söylenti var lens ile ilgili gözün tabakasını inceltiyor vs diye kör ediyor gibi

    kullanan biri olarak söylüyorum, temiz tutman lazım ve kesinlikle test amaçlı 3 gün gözünden çıkarmadan durma(gece gündüz lensi olsada farketmez) sonra göz kuruluğu başlayınca çok yanarsın

    peki dediğin kurallara uyarsak ilerisi için tehlikeli bir durum söz konusumu ?


    Gimme Some Tits
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pcdoktor636
    pcdoktor636's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ocak/2010
    Erkek
    Göz numaram 0.75'ti. 3 ay bütün gün gözlüksüz pc başında durunca 0.50'ye düştü yarıyo galiba. Göz acayip bişey hocam sakata gelmez git bi doktora görün dedikleri gibi sağlam gözü falanda bozma sonra.
Toplam Hit: 1851 Toplam Mesaj: 25