folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Her Ama Her Şeyin Pahalı Olması ( Gelmesi )



Her Ama Her Şeyin Pahalı Olması ( Gelmesi )

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kerot
    kerot's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Temmuz/2015
    Erkek

    Müritler selamlar. Görüşlerinizi merak ettiğim bir konu var.

     

    Her şey bana aşırı pahalı gelmeye başladı. Ulan buna değer be dediğim şeylerin sayısı çok az.

    Kendime yeni ayakkabı alıcam mesela, en dandik ayakkabı 100 lira, eli yüzü düzgün bir şey alayım dersen en az 200-300 lira.

    Ben ailemle oturuyorum ev bizim, ama arada bir çevredeki evlerin kiralarına bakıyorum, en dandik it bağlanmayacak yer 1000 lira.

    Bizim sokakta pazar kurulur çarşamba günleri, alışverişi ben yapmıyorum ama bakıyorum fiyatlara gelip geçerken, bütün fiyatlara içimden oha diyorum. Pazarda bile fiyatlar bu kadar yüksekse ohooo.

    Bu kadar paralar nasıl kazanılıyor, nasıl harcanıyor aklım almıyor valla.

    Örnekler çoğaltılabilir.

     

    Bir yandan da bu ara çalışmıyorum, gelirim yok o yüzden mi diyorum bana pahalı geliyor acaba yoksa herkes bunu hissediyor mu? Sevgiler.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Dolar kuru yüzünden. Çomarlar ben Türk lirasıyla alışveriş yapıyorum desede ülkede her şey dolara endeksli. Kasaptan et alırsın o hayvanın sağlığında yediği saman, yem, ilaçları vs dolar kuru üstünden alınıyor. 

    Bu arada millet para falan kazanmıyor. Kredi kartlarının limitinin anasını ağlatıyor. Ay başında maaşını alıyor hop banka borcuna. Cebine bir şey kalmıyor. Sonrasında en ufak siktiri boktan bir sebepten millet birbirine giriyor. Zira insanlar gergin. Sosyalleşecek paraları yok.

    mkyb tarafından 07/Nis/18 11:59 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SHaDeWRoX
    SHaDeWRoX's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2011
    Erkek

    Çalışanada pahalı çalışmayana tümden pahalı hayat hayatın her bölümü pahalı insanlar anca karnını doyuruyor extra bir şey için parası yok kimsenin


    Her yarın geriye kalan hayatımızın ilk günü....
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    hersey pahalı olabilir , çok pahalıda olabilir.  ama alınıyor. 


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    Aslında fiyatlar normal . Paramız çok değersiz .

    samaccc tarafından 07/Nis/18 12:24 tarihinde düzenlenmiştir

    “Her şey bittiğinde hatırlayacağımız; düşmanlarımızın sözleri değil, dostlarımızın sessizliği olacaktır!”
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NaZi_
    NaZi_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Şubat/2010
    Erkek

    Hocam olayı yanlış yerden abartıyorsun; 300 liraya ayakkabı alabilirsin fiyat normal veya pazar günü gidip pazar alışverişini yap sorun yok bunlar seni batırmaz. Yani eğer evde 10 kişi değilsen veya hazır yemeklerle dengesiz beslenmiyorsan yemek harcaması seni zora sokmaz.

    Bir adamı geçim sıkıntısına sokacak 3 şey var; doymak bilmeyen gösteriş meraklısı kadınlar, kadın profili için gidilen gereksiz kasvetli eğlence hayatı ve yine kadınlar beğensin diye bütçeyi zorlayan modaya uygun giyim masrafı. 

    Eğer erkeksen, orta halli de olsa işin varsa ve sorumluluğu omuzlarında olan yakınların yoksa ve hala geçinemiyorsan hatayı pazarda veya ayakkabı dükkanlarında aramamalısın.

    Durum öyle vahim ki, evlilik teklifi bile kadının onayından geçen bir prosedür doğrultusunda ediliyor. Etrafımda evlilik teklifi provasını başka kız arkadaşlarında deneyen tipler görüyorum. 

    Yani demem o ki sen erkeksin paşam; alıp pazardan 50 liralık sandaleti de giyersin, hiçbir erkek arkadaşın da sana, bu ne şan böyle fakir, demez. 

    Yani kabul etmesenizde erkek cinsinin, karşı cins dolayısı ile yoldan sapmasını hayat pahalılığı adı altında kendinize itelemeye çalışıyorsunuz. Neden? Çünkü kadına, erkekte neye dikkat edersin?, dendiği zaman şöyle diyor, ayakkabısına, giyimine, saçının artistik patinajına, kolundaki külçe gümüş saatine, arabasına vs. Ama erkeğe sorunca ne diyor? KALÇASINA. Arkadaşım sen zaten yüzde 90 oranında geniş kalçalı kadınları olan bir milletsin. Havuzun içinde susadım demek gibi bir şey bu, bir beklentim yok demek aslında.

    Borç harç yapacaksanız ev alın araba alın elektronik hobilerinize para harcayın. 


    Kendimi bir akşam toplumun ete kemiğe bürünmüş hali ile yemeğe çıkarken hayal ediyorum şimdi; yemekler gelmiş ve çiğnemeye devam ediyoruz. Tam o sırada topluma doğru bakıyorum, ben aseksüel olmaya karar verdim, diyorum ve toplumun yüzü düşüyor. Başlıyor neden ve sonuçlarını sorgulamaya, felaket senaryoları anlatmaya ve yer yer yaftalamaya. Hayal ediyorum, yerimden kalkıyorum ve masanın etrafında bir yarım tur atıyorum, artık toplumun yanı başında, tabiri caizse ensesindeyim. Bir kolumu masaya dayıyorum ve kısa kollu tişörtümden uzanan kollarım yılların emeği sonucu bir kas yığını şeklinde, tam da toplumun bakacağı yerde duruyor. Kulağına doğru eğiliyorum ve şöyle diyorum; desene sen her bi sikimi çok iyi biliyorsun lan ?!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crafty
    crafty's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2006
    Erkek
    NaZi_ bunu yazdı

    Hocam olayı yanlış yerden abartıyorsun; 300 liraya ayakkabı alabilirsin fiyat normal veya pazar günü gidip pazar alışverişini yap sorun yok bunlar seni batırmaz. Yani eğer evde 10 kişi değilsen veya hazır yemeklerle dengesiz beslenmiyorsan yemek harcaması seni zora sokmaz.

    Bir adamı geçim sıkıntısına sokacak 3 şey var; doymak bilmeyen gösteriş meraklısı kadınlar, kadın profili için gidilen gereksiz kasvetli eğlence hayatı ve yine kadınlar beğensin diye bütçeyi zorlayan modaya uygun giyim masrafı. 

    Eğer erkeksen, orta halli de olsa işin varsa ve sorumluluğu omuzlarında olan yakınların yoksa ve hala geçinemiyorsan hatayı pazarda veya ayakkabı dükkanlarında aramamalısın.

    Durum öyle vahim ki, evlilik teklifi bile kadının onayından geçen bir prosedür doğrultusunda ediliyor. Etrafımda evlilik teklifi provasını başka kız arkadaşlarında deneyen tipler görüyorum. 

    Yani demem o ki sen erkeksin paşam; alıp pazardan 50 liralık sandaleti de giyersin, hiçbir erkek arkadaşın da sana, bu ne şan böyle fakir, demez. 

    Yani kabul etmesenizde erkek cinsinin, karşı cins dolayısı ile yoldan sapmasını hayat pahalılığı adı altında kendinize itelemeye çalışıyorsunuz. Neden? Çünkü kadına, erkekte neye dikkat edersin?, dendiği zaman şöyle diyor, ayakkabısına, giyimine, saçının artistik patinajına, kolundaki külçe gümüş saatine, arabasına vs. Ama erkeğe sorunca ne diyor? KALÇASINA. Arkadaşım sen zaten yüzde 90 oranında geniş kalçalı kadınları olan bir milletsin. Havuzun içinde susadım demek gibi bir şey bu, bir beklentim yok demek aslında.

    Borç harç yapacaksanız ev alın araba alın elektronik hobilerinize para harcayın. 

    açlık sınırının 1600 yoksulluk sınırının 5500 mutlu bir yaşam sınırının 8000 de gezdiği yerde sen hayat pahalılığını kadına yaranma çabasına mı bağladın?


    Kasnak yuvarlandı elek oldu, eski orospular melek oldu...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    umit
    umit's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    https://eksisozluk.com/1-603-tlyle-krallar-gibi-yasamanin-mumkun-olmasi--5611501?p=1

     

    ev için markete çıkıyoz aldıgımız öyle ahım şahım şeyler değil  her ürün fiyatında oha amk. diyorum , sebze meyve bile ateş pahası

    üretmezsen otu boku ithal edersen olacagı bu

    daha geçenlerde saman ithal ediyoduk

     

    edit : lüks veya karşı cinse yaranmak falan değil beslenme barınma gibi birincil ihtiyaçlar bile pahalı

    umit tarafından 07/Nis/18 13:11 tarihinde düzenlenmiştir

    le le le sakine
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bloom
    Bloom's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2011
    Erkek

    Geçen mağazanın birisinde bir ürün baktım, marka yabancı, üretim yeri Türkiye.

    Euro fiyatına baktım 30 küsur euro, Türk lirası fiyatına baktım 165 tl

    Almanyadaki adam 1600 birim maaş alsa, ürün adam için 30 birim.

    Türkiyedeki adam 1600 birim maaş alsa, ürün adam için 164 birim.

    Arada 5 katı fark var, buyrun burdan yakın.

     


    Bortubocek sever
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roark
    Roark's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2011
    Erkek

    hocam aynı dertten bende muzdariptim , diyorum insanlar bu kadar şeyi nasıl yapıyor , haftasonları kahvaltılar , gezmeler , eğlenmeler , giyim kuşam. 

    Sonra anladım tabi olayı , bende para yok , fakirmişim:) bugün insanların çoğu 6-7k maaş ile geçiniyor. Daha ufak yerlerde 6-7k maaş çok büyük bir para demekken İstanbul’da normal bir para sayılabilir , neyse moralim bozuldu :) 

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeitgeist
    zeitgeist's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Kasım/2003
    Erkek

           Alim gücümüz inanilmaz düştü almak istedigim cogu şeyi erteliyorum.

          En basit örneği bu su isiticiyi 4 sene once 99 liraya almistim. Simdi olmus fiyati 400 lira. Kazara bozulsa aynisindan alamam.

           https://www.hepsiburada.com/philips-hd4667-20-2400w-1-7-lt-mat-govde-su-isitici-p-MTPHHD4667

           Baska bir örnek french pressim kirildi zamaninda 30 liraya almistim simi ayni ürün 70 lira olmus aynisindan alamiycam. Gidip ikeadan daha uygun rakamli birseyler bakicam mecburen. 

           Ornekler daha cogalir gider

Toplam Hit: 8089 Toplam Mesaj: 84
hayat pahalılığı