folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Türklerin Müzmin Yarası: Uzmanlaş-A-Mamak...



Türklerin Müzmin Yarası: Uzmanlaş-A-Mamak...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DanLev
    DanLev's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Temmuz/2007
    Erkek

    Uzun bir süredir kafa yorduğum bir konu var. Buradan da paylaşmak istiyorum. Her ülkenin, her halkın veya her ırkın kendine has özellikleri var. Bazılar oldukça bskın bir şekilde belli olmakla birlikte bazılarının ise ortaya çıkabilmesi için uzun bir süreç gerekebiliyor.

    Söz temsili olarak; Almanlar dediğimiz zaman aklıma ilk gelen yüksek teknolojili, ağır sanayili bir ülke ve robot gib disiplinli yaşayan halkı gelir aklımıza. Fransızlar dendiğinde şarap, ihtilal vs. Japonlar teknoloji, Hintliler yazılım, İngilizler petrol arama, madencilik gibi konularda UZMANLAŞMIŞ ve dünyada söz sahibi olmuşlardır.

    Peki üzerinde yaşadığım bu ülkede ki insanların uzmanlık alanları ne? Koca bir muamma. 20 sene önce ilkokulda öğretilen bir cümle vardı; hatırlayamayanlar için; Türkiye dünyada tarımsal açıdan kendine yeten 7 ülkeden biridir. Toprağa bağlı hayat yerine sanayileşmiş, fabrikalaşmış üretime, marabalıktan, ırgatlktan robotlaşmış işçiliğe geçeli 200 sene olmasına rağmen - ki bu süreç avrupa ülkelerinde hayli kanlı oldu- Türkiye sanayileşme evrimini tamamlayamadı ve gözlemlediğim kadarı ile de bir 20 seneye daha ihtiyaç var. Çünkü biz emekliyoruz. 500 metre geriden başladık. Elin oğlu binmiş Ferrari'ye, birde onu yakalamaya çalışıyoruz.

    Şimdi toplumsal kısmı esgeçecek olursak bireysel açıdan da herkeste bir boşvermişlik seziyorum. Ne olacağını bekleyen masum koyunlar gibi sadece seyrediyorlar ve bu beni deli ediyor. Bir insanın hiç mi çok iyi oldğı bir konu yoktur?

    Kendimden örnek vermem gerekirse; üniversitede reklam metin yazarlığı yaparken (ki bu işi de şans eseri buldum) reklamcılık konusunda kendimi geliştirebileceğimi, bu konuyu merak ettiğimi, öğrenmek için arzuladığı ve en önemlisi bu işi sevdiğimi farkettim. Bu zamana kadar yürütülen başarılı reklam organizasyonlarını inceledim. Kendime reklamcılık alanında idol belirledim. Başarısının ayak izlerini takip etmeye çalıştım. Çok kısa bir süre sonra ilk hareket momentumu beni bir kaç adım ileri götürmüştü. Bunu görmek ise daha bir kamçıladı öğrenmek için. Ben olsam nasıl yapardım diye sorular sordum. Kendi kendime fizibilite raporları, reklam organizasyonları hazırladım. Profesyonel reklamcılara gönderip acımasızca eleştirmelerini istedim ve sağolsunlar ellerinden geleni de esirgemediler :)

    Şu an itibarı ile o ilk hareket noktamdan belk sadece 200 metre öndeyim. Ama konunun uzmanlarından kilometrelerce arkada olduğumun da bilincindeyim. Bu beni çalışmak ve arada ki açığı kapatmak adına kamçılıyor.

    Kendi adıma uzmanlaşabileceğim alanı keşfedip üstünde durmaya çalışıyorum ve biliyorum ki bu dinamiği devam ettirdiğim de başarı arkamdan gelmryr devam edecek. 

    Bir konuda uzmanlaşmayı çevremde sevdiğim tüm arkadaşlarıma, dostlarıma öneriyorum. Çünkü çok geri kaldık. Hem bireysel açıdan zayıf, pısırık ve anti-girişimciyiz hemde toplumsal açıdan negatif, kraldan kralcı ve tembeliz.

    Kral Solomon ''İşin en iyisini yapmıyorsan; o işin ehli değilsindir der. Güzel ve manidar bir söz.

    Sisteminde ki hataları farkedip o yönde bireysel gelişimini evrilmesini sağladıkdan sonra TAŞ TAŞIMA uzmanı olmak bile mükemmel bir iştir. Eğer gerçekten o işi severek yapıyorsan, katma değer katabiliyorsan ve en önemlisi FARKLILIK yaratabiliyorsan ÇİM ŞEKİLLENDİRMEK oldukça eğlenceli ve kazançlı olabilir. 

    Tersini düşünürsek kahvhanelerde zamanı boşa harcayan ve HERŞEY olduğunu iddia eden her hangi bir kişi aslında HİÇ BİRŞEY'dir ve ne yazık ki farkındalığı bunu görmesini engelleyecek kadar körleşmiştir. Bir insan hem terzi, hem fırıncı, hem öğretmen hemde iş adamı olamaz. Bir torbaya domates, salatalık, biber gibi sebzeler doldurmak zorunda olduğunuzu farzedin. Ama hepsinden eşit oranda koyacaksınız. Sebze çeşidi arttıkça domatesin biberin oranı düşecektir. Salı pazarı gibi çeşitlenmiş bir torbanızda 100 gram domates vardır ve o kadarcık domates hiç bir halta yaramaz...

    Konuyu daha da uzatmayayım. En çok ne istiyorsanız onu olun ama sadece o olun ve hayatınızı bu noktaya adayın. Başarının, paranın arkanızdan geleceğini göreceksiniz. Siz gelişin, uzmanlaşın ki mozaikte ki taşlardan biri sağlam olsun...

    Saygılar 

    Edit: Yorum yazmadan veya değerlendirmeden önce içinizden sessizce okuyup 2-3 dakika kişisel ve çevresel muhasebe yapın lütfen!... 


    kontrol edebilir olduğum savaş, kontrolüm dışında ki barıştan her zaman daha iyidir...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    hayat zor. ekmek parası meselesi.


    Bu topraklar BAAS benzeri tek adamlı rejimlere geçit vermedi bugüne kadar
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kutengri
    Kutengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2008
    Erkek

    Çok doğru söylüyorsun hocam.Ama asıl olay şurada kimse gerçekten tıp bilimini ya da mühendisliklerde gelişmek için uzmanlaşmak için okumuyor, parayı bulan yayılıyor asıl sorun burada.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DanLev
    DanLev's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Temmuz/2007
    Erkek

    kaygusuz bunu yazdı:
    -----------------------------

    hayat zor. ekmek parası meselesi.


    -----------------------------

    Bu algıyı da anlamakda zorlanıyorum işte. 

    Herkes kendi ve bakmakla yükümlü olduklarının ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmak zorunda. Bunu kimse inkar etmiyor zaten. Top yekün herkes meslek değiştirsin demiyorum. Bunu demek ve olmasını beklemek  Papa'nın müslüman olmasını beklemeye benzer ve saftorikliğin dik alasıdır.

    Mesela sen. Led tabela üzerine konularda veya türevi mevzularda hemen dahil oluyorsun. Bence kendine sorman gerekn  soru şu olmalı. Led tabelacılık işini seviyormuyum? Nasıl farklılık yaratabilirim? Müşteri/İş/Para sorunsallarını nasıl aşabilirim? vs vs 

    Eğer bu sorulara vereceğin cevaplar dürüstse (insan önce kendini kandırır sözüne binaen dedim, kastım yok) elde edeceğin doneler ve başarı-başarısızlık grafiğinde o kadar dürüst olacaktır...

    Saygılar


    kontrol edebilir olduğum savaş, kontrolüm dışında ki barıştan her zaman daha iyidir...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    adam haklı beyler

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    HannibALgan bunu yazdı:
    -----------------------------

    kaygusuz bunu yazdı:
    -----------------------------

    hayat zor. ekmek parası meselesi.


    -----------------------------

    Bu algıyı da anlamakda zorlanıyorum işte. 

    Herkes kendi ve bakmakla yükümlü olduklarının ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmak zorunda. Bunu kimse inkar etmiyor zaten. Top yekün herkes meslek değiştirsin demiyorum. Bunu demek ve olmasını beklemek  Papa'nın müslüman olmasını beklemeye benzer ve saftorikliğin dik alasıdır.

    Mesela sen. Led tabela üzerine konularda veya türevi mevzularda hemen dahil oluyorsun. Bence kendine sorman gerekn  soru şu olmalı. Led tabelacılık işini seviyormuyum? Nasıl farklılık yaratabilirim? Müşteri/İş/Para sorunsallarını nasıl aşabilirim? vs vs 

    Eğer bu sorulara vereceğin cevaplar dürüstse (insan önce kendini kandırır sözüne binaen dedim, kastım yok) elde edeceğin doneler ve başarı-başarısızlık grafiğinde o kadar dürüst olacaktır...

    Saygılar


    -----------------------------

    ben o işi yapmıyorum artık factory işine girdim. led artık hobi. o işin uzmanıyım ama yapmıyorum. bugün üniden mezun olan genç kendi işi üzerine uzmanlaşmaya kalksa asgari ücret bile zor alıyor. o yüzden 700 tl ye çalışacağıma 1500 tl ye amele olurum diyor gençler ondan sonra niye kendi mesleğini yapmıyor gençler deriz...bi kere sorun eğitim zayıflığı eğitim denen meletin içi boş..eğitim filan yok  bi kere kardeşim. önce eğitimi sağlam tutmak gerek


    Bu topraklar BAAS benzeri tek adamlı rejimlere geçit vermedi bugüne kadar
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asiminnesli
    asiminnesli's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2010
    Erkek

    hocam kesinlikle haklısın bu yolda ilerliyorum bende (php konusunda ) ve işin ucu illaki facebook gibi çok fazla gelişmiş bir sisteme dayanıyor şurda adam akıllı php yazmam üzerinden 10 ay falan geçti hani çok bir zaman değil biz türklerde ( en azından çevremde) gelişne insana saygı duyulmuyor insan bir umutla bak sunu yaptım diyor gelen ilk cevap ne varki facebook ta böyle si var su sitede şöylesi var ya bi amk. daha işin başındayız bu yüzden insanı soğutuyorlar gibi gibi uzar gider bu konu ama ben kendi yoluma bakacağım 


    I am Jack's inflamed sense of rejection
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    _PesimisT_
    _PesimisT_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Nisan/2008
    Erkek


    Hocam oldukça haklısınız bende bir torbada 5-10 çeşit şeyi taşımaya çalışan biri olarak söylüyorum tamamen ve sonuna kadar haklısınız.... Ancak bir çoğumuz yeteneklerimizi bilmiyoruz; mesela ben... 13 yaşımdan beri bilgisayarla iç içeyim sonra bilgisayar öğretmenliğini okudum, aldığım eğitim giriş seviyesi için ve kendimi geliştirmek için yeterliydi, güzel bir basamaktı ancak ben bu bölümü zaten sevmeden seçtim... 1 puanım daha olsa sevdiğim iş olan eczacılık yapacakken 1 puan eksikle 23. tercihime girmek zaten dönüm nooktasıydı hayatımın... Şimdi geriye dönemiyorum yaş 28, bir hayat kurmuşsun, sorumlu olduğun insanlar var... Bulunduğum işte ne kadar ileri gitsem neresinden-hangi bölümünden tutup kaldırsam... Öğretmenliği sevdiğimi düşünüyorum bazen, bazen bilgisayarla olmayı, bazen web programlama aklımı çeliyor (zamanım olsa sanırım bu cazip geliyor), bazen herşeyi bırak piyasadaki sömürü düzenine karşı bilgisayar/parçası satımı tamiri yap diyorum.... 

     

    Aslında herkes sizin gibi düşünüyor ancak zaten baştan kaybedilmiş bir savaşın içinde hangi silah daha uzağa mermi atarı oynuyoruz... Ve bir süre sonra amaaan benmi kurtaracağım ne olacaksa olsun deyip bırakıyoruz...

     

     

    asiminnesli bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam kesinlikle haklısın bu yolda ilerliyorum bende (php konusunda ) ve işin ucu illaki facebook gibi çok fazla gelişmiş bir sisteme dayanıyor şurda adam akıllı php yazmam üzerinden 10 ay falan geçti hani çok bir zaman değil biz türklerde ( en azından çevremde) gelişne insana saygı duyulmuyor insan bir umutla bak sunu yaptım diyor gelen ilk cevap ne varki facebook ta böyle si var su sitede şöylesi var ya bi amk. daha işin başındayız bu yüzden insanı soğutuyorlar gibi gibi uzar gider bu konu ama ben kendi yoluma bakacağım 


    -----------------------------

    Aklıma üniv 1 veya 2. sınıf olması lazım bir anı geldi... Arkadaşla flash kullanarak gelişmiş bir hesap makinası yaptık, bizim için mükemmel bir deneyimdi. Tezt kutusundan metin silmek, kutuya yazılan sayıyı seçilen matematiksel işleme göre yorumlayıp yazdırmak, hafızaya aldırmak vs vs... Tüm bunları yaptık, arkadaşın sınıf öğretmenliği okuyan ablasına gösterdik... Ablanın bize verdiği tepki şuydu "iyide 9'a bastını, sonra 7 ye... + işaretine bastığınız için topladı bunu zaten yapmalı ki"... Yani alttaki kodu, emeği görmesini bekledik oysa onun için bunlar Allah'ın kanunu gibi bişeydi zaten olması gerekendi, biz hiç bişey yapmamıştık... :) Şimdi bir bana bişey anlatınca ve ben konuya hakim değilsem bu olayı anlatırım ve iyide 9'a bastınız 9 yazı ne var ki bunda der gülerim :)


    Bu dahil; tüm genellemeler yanlıştır! Yolcu; Kendi Yolunda.... Şükür biz Allahtan başka sahibi olmayanlarız!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mavitutku
    mavitutku's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2011
    Erkek

    teknik eğitime yönlendirmenin olmadığı, teknik eğitiminde zaten yetersiz olduğu, başarının; çoğu branşta ezberlemek olduğu bir sistemde zaten uzmanlaşmak zor üretici konuma gelmek zor. şikayet etmek ise her zaman en kolayı. ve bu kadar etki,baskı,imkan yetersizliği,aç kalma fakir olma korkusu içinde değişmek çok zor. yazını çok beğendim hocam tamamına katılıyorum.

     


    +yüzüme baq -hanqisine ?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tolgaStain
    tolgaStain's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Kasım/2011
    Erkek

    ne mutlu ozaman sana hocam,

    insanlarımız ne yazıkki biri yapsın ondan sonra ben yapayım ilk o yapsın düşünceleri içerisindeler bu da halkı umursamaz hale getiriyo dediğin gibi

    bu ülkeye öğretmenide lazım pazarcısıda reçberide avukatıda doktoruda insanların bi çaba gösterip daha iyi yerlere gelmeye çalışması lazım şikayet etmek en kolayı

    etrafımdaki gençlere soruyorum ''hedefin ne ? ne olmak istiyosun ?'' bilmiyorum neresi olursa olsun cevabını alıyorum aslında bu cevabın arkasında birazda ailelerin

    baskıları var. ''oku ! oku ! okuyacaksın ! sana bu kadar para boşuna mı veriyorum başka işin ne ? oku işte'' derler ve bizim zamanımızda diyerek başlayıp birsürü şey anlatıp dururlar.

    herkez okuyacak diye bişey yok. okumaz adam çalışır işinin de hakkını vererek yapar işinde sevilir yükselir vs vs ama şimdi ailelere baktığın zaman

    kendilerincede haklılar kendileri okuyamadığı için çocuklarının okumasını , daha rahat bi hayat sürdürmelerini istiyolar ama zorla olacak iş değil böyle şeyler

    herkezi kendi haline bırakmak lazım.

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kajmerpac
    kajmerpac's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Kasım/2008
    Erkek

    bu biraz da sistemin getirdiği zorluklardan kaynaklanıyor.adam mesela makina mühendiisi olsa harikalar yaratabilecek ama iş korkusuyla gidip istemediği halde doktor oluyor rahat yaşıyor tabi ama istemediği bir işte hayatnın sonuna kadar yaşıyor.lisede bi arkadaşım vardı çocuk tmye gitmesi gerekirken sırf sayısalda daha çok bölüm var diye sayısala gitti tmye gitse her şey daha farklı olabilirdi.diğer bi açıdan bakarsak biz çalışmıyoruz şu anda şirkette eğitim var alman geldi bi tane adam sürekli çalışıyor akşam 9 a kadar biz sıkılıyoruz hemen adam sıkılmıyo 

Toplam Hit: 2623 Toplam Mesaj: 34