folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Yerli Otomobil Prototipinin Görüntüsü (Kamuflajlı)



Yerli Otomobil Prototipinin Görüntüsü (Kamuflajlı)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    http://www.iphonedo.net/prototip/

     

     

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    elcondor
    elcondor's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2007
    Erkek
    Ekerci bunu yazdı
    elcondor bunu yazdı

    mesajda yazdığım heykel sadece bir örnek, ama onu yapabilmekde bir mesele tabi. iyiki o zaman "bizden bi bok olmaz" demeyip en azından heykel yapmayı öğrenen birileri çıkmış. bu işin sağı solu yok, zihniyetten söz ediyorum. Bir bok ortaya koyamaz ama onun bunun tekerine çomak sokmayı iyi bilen zihniyet. Hadi çıkarın ortaya 1938 den bu yana ne yapıldı bu millet için...

    dün uçak bugün araba ne farkeder? Yapılan sadece laf kalabalığı ve karşıdakini sindirme olayı aynen cevaplarda yazdığınız gibi..  Anlayana...

    mürid olayı sana anlatayım

    burdaki müridlerin kızdığı şey, ortada araç fln yok.üretime 2019da başalaycaklar.sonra bunu gidip biz yerli araba üretioruz diye reklam yapıolar.sıkıntı tam olarak bu.

    sen gel tam bitmiş bi arabayla, üretimi bu yıl başlayacak yada 2 yıl içinde başlaycak de, buna laf atanları bende seninle beraber eleştiririm.

    ama almışlar cadillac'ı yerli araba diye itele.iyi o zmn bende benim arabaya kamuflaj koyim, bi tane de hava filitresi yapim motora, sonra diyim ki yerli araba, tabi yersen

    iyi de kardeşim bugün tasarımı çalıntı malıntı bir şekilde başlar baktılar ki mal iyi talep var tasarım sıfırdan şekillenir bu kadar zor değil ki. Nedir yani tasarım başka bir markaya benziyor diye yerin dibine sokmak, yahu kimse çin'den örnek almıyor mu? adamlar full kopya üreterek her yıl trilyon dolarlık ihracat yapıyor ve kendi iç piyasasını idare ediyor. İşin özeti; bir yerden başlamak gerekiyor. Tamam yaparlar iyi olmaz o zaman yerin dibine sokarsınız ama önce bir görelim, tamam yerli olayına kargalar bile güler daha motor bile üretemiyoruz. Belki kaporta ve iç donanım olabilir, bu kadar otomobil üreten ülkelere gökten hazır inmedi ya, onlar da bir yerden başladı sonuçta.. Devlet bu işe el attıysa iyi veya kötü ortaya bir şey çıkacaktır, jet fadıl olayına dönmez.. Biraz iyimser olsak keşke, yapamayız biz kimiz yaptırmazlar kafasıyla bugüne kadar olmadı ve böyle devam ederse (ki edecek) yapamayız tabi..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ekerci
    Ekerci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ocak/2010
    Erkek
    elcondor bunu yazdı
    Ekerci bunu yazdı
    elcondor bunu yazdı

    mesajda yazdığım heykel sadece bir örnek, ama onu yapabilmekde bir mesele tabi. iyiki o zaman "bizden bi bok olmaz" demeyip en azından heykel yapmayı öğrenen birileri çıkmış. bu işin sağı solu yok, zihniyetten söz ediyorum. Bir bok ortaya koyamaz ama onun bunun tekerine çomak sokmayı iyi bilen zihniyet. Hadi çıkarın ortaya 1938 den bu yana ne yapıldı bu millet için...

    dün uçak bugün araba ne farkeder? Yapılan sadece laf kalabalığı ve karşıdakini sindirme olayı aynen cevaplarda yazdığınız gibi..  Anlayana...

    mürid olayı sana anlatayım

    burdaki müridlerin kızdığı şey, ortada araç fln yok.üretime 2019da başalaycaklar.sonra bunu gidip biz yerli araba üretioruz diye reklam yapıolar.sıkıntı tam olarak bu.

    sen gel tam bitmiş bi arabayla, üretimi bu yıl başlayacak yada 2 yıl içinde başlaycak de, buna laf atanları bende seninle beraber eleştiririm.

    ama almışlar cadillac'ı yerli araba diye itele.iyi o zmn bende benim arabaya kamuflaj koyim, bi tane de hava filitresi yapim motora, sonra diyim ki yerli araba, tabi yersen

    iyi de kardeşim bugün tasarımı çalıntı malıntı bir şekilde başlar baktılar ki mal iyi talep var tasarım sıfırdan şekillenir bu kadar zor değil ki. Nedir yani tasarım başka bir markaya benziyor diye yerin dibine sokmak, yahu kimse çin'den örnek almıyor mu? adamlar full kopya üreterek her yıl trilyon dolarlık ihracat yapıyor ve kendi iç piyasasını idare ediyor. İşin özeti; bir yerden başlamak gerekiyor. Tamam yaparlar iyi olmaz o zaman yerin dibine sokarsınız ama önce bir görelim, tamam yerli olayına kargalar bile güler daha motor bile üretemiyoruz. Belki kaporta ve iç donanım olabilir, bu kadar otomobil üreten ülkelere gökten hazır inmedi ya, onlar da bir yerden başladı sonuçta.. Devlet bu işe el attıysa iyi veya kötü ortaya bir şey çıkacaktır, jet fadıl olayına dönmez.. Biraz iyimser olsak keşke, yapamayız biz kimiz yaptırmazlar kafasıyla bugüne kadar olmadı ve böyle devam ederse (ki edecek) yapamayız tabi..

    bak daha ayrıntılı yazim, araba bişiyin kopyası fln değil. çin örneği gibi kendi fabrikasında gidip bir aracı taklit etmiorlar.direk olarak cadillac arabayı alıyorlar.o araba direkt olarak cadillac.motoru denemek için almışlar.tasarımı bu olmayacak zaten.ama cadillac arabayı alıp yerli diye tanıtırsan bi sktir çekerler doğal olarak.

    işin özü, o arabadan cadillac'ı çıkar, geriye motorda değiştirilen şeyler kalır.bunuda götü yemediği için birde seçim kampanyası olsun diye(tıpkı yerli uçakta oldugu gibi) alın size yerli araba dediler.gelelim diğer safhaya, türkiye motor fln üreten bir ülke değil henüz.yani cadillac'ı çıkardıgın zaman araba diye bişi kalmıo geriye...

    ayrıca milletin malca yorumlarıda var.yerli arabada yerli araba. son dönemlerde araba firmaları zarar ediyor genel itibari ile.biz normal araba yapmaya başladıgımızda ortada başka şeyler olacak...

    araba üretilecek parayı daha çok teknolojik şeylere harcasalar bundan bin kat daha iyi olur.mesela kanallarda kullanılan kameralarda bir çip var kıç kadar, adamlar 10bin dolara mı ne satıolardı.kıç kadar çip 10bin edecek, 1 tonluk demir yığını aynı para edecek.

    siyasetede girip bir laf edim, kk'nin dediğide bu aslında.katma değeri yüksek ürün. yada telefon örneği.küçücük şey ne kadar çok para edior.daha çok yazılırda...

    neyse olay işte böle bişi

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    sen benziyor mu dedin hocam ? 

    yoksa ben mi körüm.

    yerli otomobil olayı çok komik , zaten yıllar önce yaptıgımız birşeyi geliştirmek yerine ha bire sıfırdan alıyorduk , şimdi kopyala yapıştır oldu.

    daha kolayı var aslında dacia gibi bir markayı satın al , fabrikalarını bursaya taşı olsun bitsin.

    motoru nerden alırsan al inovasyonu senin olsun.

     

    PanxeR tarafından 15/Eki/15 05:21 tarihinde düzenlenmiştir
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tayga
    Tayga's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Haziran/2015
    Erkek
    Bakan Fikri Işık'ın fotoğraflarını paylaştığı "Yerli Otomobil"ler, anlaşma yapılan İsveçli firmanın yapıp Türkiye'ye gönderdiği 4 adet demo araçmış.

    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, yerli elektrikli oto için Maliye'den 555 milyon Euro bütçe talep etti. Ancak bu para üretim için değil, hazır teknolojiyi satın alıp ‘yerli ve milli araba ürettik' demek için kullanıldı. İsveçli bir firmadan TÜBİTAK üzerinden satın alınan otomobil için 100 milyon TL ödendi.

    Yerli oto diye tanıtılan elektrikli aracın hiçbir şeyinin yerli ve milli olmadığı ortaya çıktı. İsveçli SAAB firması tarafından 10 yıl önce geliştirilen ama firmanın iflası nedeniyle üretim imkanı bulunamayan otomobil, TÜBİTAK üzerinden satın alındı.

    Başbakanlık kaynaklarından alınan bilgilere göre bir hard disk içerisinde verilen know how için 100 milyon TL ödendi. Fakat bu tamamen fikri mülkiyet haklarının satın alınması şeklinde oldu. İçerisinde üretime dayalı teknik bilgi mevcut değil.

    TÜBİTAK'ın taslak anlaşma metinleri ile İsveç'ten alınan paket birbirinden farklı.Türkiye, üretimden pazarlamaya kadar her aşamayı sözleşmeye dahil etmek istediyse de gelen ürün sadece bilgi aktarımı şeklinde.

    İddialara göre aracın nasıl üretileceği hâlâ bilinmiyor. Kaba bir anlatımla İsveçliler gerekli malzemelerin un, şeker ve yağ olduğunu anlatıyor ama helvanın yapımınıTürkiye'ye bırakıyor. Yüzde yüz teknoloji transferi de söz konusu değil. Eğer Türk mühendisleri, eldeki malzemeden helva üretemezse yine İsveçli ustalarla çalışmak zorunda kalınacak.

    Yerli elektrikli otomobil projesi, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) üzerinden yürütülüyor. Bu tür projeler geliştirmesi için milyarlarca lira fon alan TÜBİTAK, bu kaynağı yurtdışından teknoloji transferinde kullandı. Kurumun bağlı olduğu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, yerli elektrikli oto için Maliye'den 555 milyon Euro bütçe talep etti. Ancak bu para üretim için değil, hazır teknolojiyi satın alıp iç kamuoyuna “Yerli ve milli araba ürettik” diyebilmek için kullanıldı. Bunun için kurum bünyesinde bir ekip oluşturuldu ve birçok yabancı firma ile görüşüldü.

    TÜBİTAK önce İngiliz Frazer Nash firması ile görüştü. Malezya'daki Proton ziyaret edildi. Daha sonra da Obrist ve Magna firmaları ile temasa geçildi. Son olarak da iflas eden SAAB firmasını bünyesinde bulunduran İsveçli NEVS (National Electric Vehicle of Sweden) firması ile sözleşme imzalandı.

    29 Mayıs 2015'te lisans anlaşması imzalandı. 15 Temmuz'da da IP dokümanları satın alındı. Sözleşme, sedan, vagon, cross-over ve kabriole modellerin elektrikli varyantlarının tüm fikri mülkiyet haklarının devrini içeriyor.

    TÜBİTAK'ın yapmak istediği anlaşma; aracın geliştirilmesi, yenilenmesi, üretilmesi, entegrasyonu ve satış sonrası servisi için gerekli sistemleri kapsıyordu. Aracın tasarımı, geliştirilmesi, prototip üretimi, üretim altyapısının kurulması, marka ve tedarik zinciri oluşturulması, satış ve pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, satış sonrası ağının kurulmasını da hedefliyordu. Fakat gerçekler böyle olmadı. A'dan Z'ye İsveç'ten ithal edilen proje yerli bir proje değil. Üretimde devamlılığın da olmayacağı, yeni seri üretilemeyeceği yönünde eleştiriler var. Yapılan anlaşma gereği firma 4 tane demo araç üreterek Türkiye'ye gönderdi. Bakan Fikri Işık'ın fotoğraflarını paylaştığı araçlar bunlardı.

    Japonya ve ABD ile bazı Avrupa ülkeleri elektrikli araba üretiminde öncü. Bu alana yılda toplam 5 milyar dolar civarında Ar-Ge harcaması ayırıyorlar. Türkiye ise parayı Ar-Ge'ye değil, dışarıda üretilen eski teknolojiyi satın almakta kullanıyor.Amerika'da 2012 yılında Amerika'da 2.2 milyon, Avrupa'da 450 bin elektrikli otomobil satılırken Türkiye'de 2013 yılı itibarıyla bu rakam sadece 31'di. Türkiye'de elektrikli araç vergileri yüzde 3 ile yüzde 15 arasında değişiyor.

    Kaynak

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    adama canlı yayında sordular 

    bakanım araçların kaportası tanıdık , kopya deniyor ne diyorsunuz diye

    adam 10dk konuşuyor ama cevap vermiyor 

    diyeceksin ki , şuan da arabanın alt yapısını yapıyoruz daha dış tasarıma geçmedik bunun içinde test sürüşlerinde anlaşmalı olduğumuz bir kaporta kullanıyoruz alt yapı bittiğinde dış tasarıma geçeceğiz.

    de geç.

    yok devrim arabaları gibi bunu da boğmak istiyorlar vs. en kötüsü cevap verememek olsa gerek ? 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    dikkat .

    seçime 15 gün kala 

    1. yerli araba

    2 yerli uçak

    3. yerli savaş gemisi

    .bu daha inandırıcı. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    anil
    anil's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Aralık/2009
    Erkek

    ahanda bizim ürettiğimiz aracın sedan versiyonu, bunda ekranda var :)

     http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-cadillac-sahibinden-orjinal-cadillac-bls-226118513/detay

     

    anil tarafından 15/Eki/15 15:34 tarihinde düzenlenmiştir
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MuTReFT
    MuTReFT's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2002
    Erkek

    komedisiniz vallahi(!)

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    seçimden bir gün önce dildorayın müjdesini verecekler.

Toplam Hit: 8787 Toplam Mesaj: 148
otomobil ilk yerli