

2015 Film Tavsiyeleri
-
Austen bunu yazdı
@ozgunlu
https://tr.wikipedia.org/wiki/Pop%C3%BCler_k%C3%BClt%C3%BCr
Biraz daha açmak gerekirse film, edebi olarak hiçbir değeri olmayan kısa sürede tüketilecek bir kitap akımının vizyon hali. Tıpkı Alacakaranlık serisi gibi.
Tamamen romantik tumblr gençliğine yönelik hazırlanmış vasatın altı bir film ve kitap serisi. Tabi bunlar benim kişisel yorumlarım. Bu konuda bir otorite olmadığımdan genelleme yaptığım yargısına varılmasın, lütfen.
IMDB'de 200 bin oy alıp 4.1 ortalamaya sahip olması da bana katılan pek çok insan olduğunu destekliyor gibi görünüyor. Aynı oylama bölümünde yaşlara göre yapılan istatistiklerde de sanırım açıkça ortada.
Hocam; film alacakaranlık serisi gibi, hayali bir olay değil. Aslında çoğu kişinin dile getiremediklerini vermiş.
Neyse olayı o kadar deşmeyeceğim, sadece filmin bu puanı almasının sebebi dünyadan kimsenin haberi olmaması.
Filmi beğenenlerin 90%' ı da bunu bir farklılık ve hava atma olarak gören yeni ergen nesil.
Film olarak bakarsanız, herkese hitap etmeyen bir film. Ama sizin dediğiniz gibi, popüler kültür zırvalaması kesinlikle değil.
-
ozgunlu bunu yazdıAusten bunu yazdı
@ozgunlu
https://tr.wikipedia.org/wiki/Pop%C3%BCler_k%C3%BClt%C3%BCr
Biraz daha açmak gerekirse film, edebi olarak hiçbir değeri olmayan kısa sürede tüketilecek bir kitap akımının vizyon hali. Tıpkı Alacakaranlık serisi gibi.
Tamamen romantik tumblr gençliğine yönelik hazırlanmış vasatın altı bir film ve kitap serisi. Tabi bunlar benim kişisel yorumlarım. Bu konuda bir otorite olmadığımdan genelleme yaptığım yargısına varılmasın, lütfen.
IMDB'de 200 bin oy alıp 4.1 ortalamaya sahip olması da bana katılan pek çok insan olduğunu destekliyor gibi görünüyor. Aynı oylama bölümünde yaşlara göre yapılan istatistiklerde de sanırım açıkça ortada.
Hocam; film alacakaranlık serisi gibi, hayali bir olay değil. Aslında çoğu kişinin dile getiremediklerini vermiş.
Neyse olayı o kadar deşmeyeceğim, sadece filmin bu puanı almasının sebebi dünyadan kimsenin haberi olmaması.
Filmi beğenenlerin 90%' ı da bunu bir farklılık ve hava atma olarak gören yeni ergen nesil.
Film olarak bakarsanız, herkese hitap etmeyen bir film. Ama sizin dediğiniz gibi, popüler kültür zırvalaması kesinlikle değil.
Hocam düşüncene saygı duyuyorum.
Sadomazoşizm gibi baskılanan bir yan üzerinden yaklaşıp bunu aktardığını, bastırılmış cinsel dürtüleri yansıttığını düşünüyorsan izlemediysen bir de Lars Von Trier'in Nymphomaniac filmlerine bir göz atmanı öneriyorum. En azından daha eleştirel ve gerçeğe yakın bir anlatım bulursun. İki filmi kıyaslamak ne kadar doğru bilmiyorum ama o filmleri izledikten sonra bu film bildiğin çizgi film gibi kalıyor. İnternette fake sex hikayeleri bile bu filmden daha gerçekçidir. En azından derinliği vardır.
Austen tarafından 26/Ara/15 13:55 tarihinde düzenlenmiştir -
Austen bunu yazdıozgunlu bunu yazdıAusten bunu yazdı
@ozgunlu
https://tr.wikipedia.org/wiki/Pop%C3%BCler_k%C3%BClt%C3%BCr
Biraz daha açmak gerekirse film, edebi olarak hiçbir değeri olmayan kısa sürede tüketilecek bir kitap akımının vizyon hali. Tıpkı Alacakaranlık serisi gibi.
Tamamen romantik tumblr gençliğine yönelik hazırlanmış vasatın altı bir film ve kitap serisi. Tabi bunlar benim kişisel yorumlarım. Bu konuda bir otorite olmadığımdan genelleme yaptığım yargısına varılmasın, lütfen.
IMDB'de 200 bin oy alıp 4.1 ortalamaya sahip olması da bana katılan pek çok insan olduğunu destekliyor gibi görünüyor. Aynı oylama bölümünde yaşlara göre yapılan istatistiklerde de sanırım açıkça ortada.
Hocam; film alacakaranlık serisi gibi, hayali bir olay değil. Aslında çoğu kişinin dile getiremediklerini vermiş.
Neyse olayı o kadar deşmeyeceğim, sadece filmin bu puanı almasının sebebi dünyadan kimsenin haberi olmaması.
Filmi beğenenlerin 90%' ı da bunu bir farklılık ve hava atma olarak gören yeni ergen nesil.
Film olarak bakarsanız, herkese hitap etmeyen bir film. Ama sizin dediğiniz gibi, popüler kültür zırvalaması kesinlikle değil.
Hocam düşüncene saygı duyuyorum.
Sadomazoşizm gibi baskılanan bir yan üzerinden yaklaşıp bunu aktardığını, bastırılmış cinsel dürtüleri yansıttığını düşünüyorsan izlemediysen bir de Lars Von Trier'in Nymphomaniac filmlerine bir göz atmanı öneriyorum. En azından daha eleştirel ve gerçeğe yakın bir anlatım bulursun. İki filmi kıyaslamak ne kadar doğru bilmiyorum ama o filmleri izledikten sonra bu film bildiğin çizgi film gibi kalıyor. İnternette fake sex hikayeleri bile bu filmden daha gerçekçidir. En azından derinliği vardır.
Kelimemiz bu : BDSM.
Fake sex hikayeleri bile bu filmden daha gerçektir, bilmediğin bir alan üzerinde yorum yapıyorsun hocam. Film 100% gerçektir, aynen ve tam olarak da öyle oluyor.
İnsanlar bunları bilmediklerinden absürtçe gelir ve hatta o kadar farkında değilsiniz ki, gerçek olamayacağına bile inandırmış.
Bahsettiğin film anladığım kadarıyla bir sex filmi, benim anlatmak istediğim o değildi, eğer öyleyse. Çünkü izlemedim o filmi ama izlemeye çalışacağım.
Ayrıca BDSM nedir, ne değildir, yenilir mi, içilir mi. Size burada sayfalarca yazı yazabilirim. Derinliği olmadığını söylediğiniz bu konu hakkında. Ama yeri değil :)
Neyse amacım tartışmak değildi, film dediğim gibi dünyanın 95%' ine hitap etmese de edilen kısma göre gayet iyi işlenmişti. Diğer 95% lik kısımda da iyi ya da kötü bir farkındalık yaratılması gayet hoştu.
Zırva ise kesinlikle değildi, inan bana :)
-
@ozgunlu
İşte bu gibi durumlar için "zevkler ve renkler tartışılmaz" denmiş. :)
Mutlaka izlemeni tavsiye ediyorum hocam. Film sadece bir sex filmi değil. Hatta önceden Trier'ın görüşlerini öğrenebilmek için kısa bir biyografisini okumanı öneririm. Eminim filme bakış açın daha farklı olacaktır.
Ben BDSM ya da hangi terimi kullanırsanız kullanın o konuları işlemiyor ya da yanlış aktarıyor demiyorum. Doğru aktardığını da, işlediği konuları da biliyorum. Ama işleniş ve filmin konsepti tamamen zırva. Daha sokak jargonuyla basitçe yaklaşırsak "yakışıklı kaslı oğlan" "dibi düşen kız" filmi bile diyebilirim. Benim eleştirim işlenen konuya değil. İşlenme tarzına. Benzer bir bakış açısıyla Alacakaranlık'ta bir aşk hikayesi. Kendi çapında romantizm işleyen bir yapıt. Ama bu o filmlerin çerezlik olduğu gerçeğini benim gözümde değiştirmiyor. Bu arada Alacakaranlık'ı anlamamışsın diyen olacaksa da kitapların hepsini okudum tüm filmleri de izledim. Yer yer keyifte aldım. Akıcıydı. Ama bu popüler kültür ürünü olduğu gerçeğini gözümden düşürmeye yetmiyor. Bestseller klasmanının ötesine geçip kalıcı bir yanı olamayacak kadar çerezlik eserler.
Konuyu çok farklı yere saptırmadan olayı sonlandırmayı teklif ediyorum. :) Film başlığından seksüel deneyim tartışmasına doğru kaydığımızı hissediyorum.
Austen tarafından 26/Ara/15 14:38 tarihinde düzenlenmiştir -
-
Austen bunu yazdı
@ozgunlu
İşte bu gibi durumlar için "zevkler ve renkler tartışılmaz" denmiş. :)
Mutlaka izlemeni tavsiye ediyorum hocam. Film sadece bir sex filmi değil. Hatta önceden Trier'ın görüşlerini öğrenebilmek için kısa bir biyografisini okumanı öneririm. Eminim filme bakış açın daha farklı olacaktır.
Ben BDSM ya da hangi terimi kullanırsanız kullanın o konuları işlemiyor ya da yanlış aktarıyor demiyorum. Doğru aktardığını da, işlediği konuları da biliyorum. Ama işleniş ve filmin konsepti tamamen zırva. Daha sokak jargonuyla basitçe yaklaşırsak "yakışıklı kaslı oğlan" "dibi düşen kız" filmi bile diyebilirim. Benim eleştirim işlenen konuya değil. İşlenme tarzına. Benzer bir bakış açısıyla Alacakaranlık'ta bir aşk hikayesi. Kendi çapında romantizm işleyen bir yapıt. Ama bu o filmlerin çerezlik olduğu gerçeğini benim gözümde değiştirmiyor. Bu arada Alacakaranlık'ı anlamamışsın diyen olacaksa da kitapların hepsini okudum tüm filmleri de izledim. Yer yer keyifte aldım. Akıcıydı. Ama bu popüler kültür ürünü olduğu gerçeğini gözümden düşürmeye yetmiyor. Bestseller klasmanının ötesine geçip kalıcı bir yanı olamayacak kadar çerezlik eserler.
Konuyu çok farklı yere saptırmadan olayı sonlandırmayı teklif ediyorum. :) Film başlığından seksüel deneyim tartışmasına doğru kaydığımızı hissediyorum.
Aynen hocam konu sapıyor, o yüzden uzatmayacağım. İlk cümlende söylediğin gibi zaten, ben sadece kullandığın kelimeden biraz rahatsız olduğumdan dile geldim.
Mutlaka izleyeceğim, uygun bir zamanda, ilk sıraya aldım filmi. Bir de onun üzerinden konuşuruz :)
Yakışıklılığını bilemicem de güçlü kaslı ve zengin olmasının, onu o noktaya sürükleyen etmenin temelinde o psikoloji barındığı için öyle, kız ise malum tüm dünyadaki klasik kız türlerinden :D
-
ant man i izledim.
vakit kaybı...
-
Geceye ekmek çıkar burdan, çizelim.
-
Straight Outta Compton efsanedir kim ne derse desin
-
