folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder 400 Milyon Dolar Çöpe Gidiyor



400 Milyon Dolar Çöpe Gidiyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sanalcaptan
    Sanalcaptan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2010
    Erkek

    Yapılışı yılan hikayesine dönen İstanbul F1 pisti çok büyük bir ihtimalle bu yıl son kez dünyanın usta pilotlarını ağırlıyor.

    F1’in patronu Ecclestone’un Moskova için geçtiğimiz hafta anlaşma yapması, 2012 takviminden İstanbul yarışının çıkarılmasını kesinleştirmiş görünüyor.

    200 milyon doların üzerinde maliyeti ile tartışma yaratan İstanbul Park bundan sonra ya go-kart yarışlarına ev sahipliği yapacak ya da dizi çekimlerine. İstanbul’un 2005 yılında başlayan F1 Formula macerası çok kısa sürecek gibi görünüyor.

    F1’in patronu Bernie Ecclestone’un geçen hafta içinde Moskova için anlaşması ve Moskova yarışlarının 2012 takvimine alınması, İstanbul’un devre dışı kalma ihtimalini çok güçlendirdi. Konuya yakın kaynaklar Mayıs ayında İstanbul’da son kez usta pilotların yarışacağını belirtiyorlar.

    SON PAZARLIK SON UMUT
    İstanbul’da Formula One Administration (FOA) ile yıllık 13.5 milyon dolar katılım ücreti üzerinden yapılan 7 yıllık anlaşmanın sonuna gelindi.

    6-7-8 Mayıs tarihlerinde İstanbul Park’ta yapılacak yarışta Devlet Bakanı Faruk Özak ile F1’in patronu Bernie Ecclestone son kez pazarlık masasına oturacak.

    Ancak Ecclestone’un eli 40 milyon dolarlık Moskova anlaşmasından dolayı oldukça güçlü. Ecclestone kapıyı 25 milyon dolardan açarken hükümet bu rakamı fazla buluyor.

    2003’te yapılan sözleşmede Türkiye 2005’ten itibaren Türkiye’de yapılacak yarışlarda yıllık 13.5 milyon dolar katılım ücreti ödemeyi kabul etmişti. Bu katılım ücretini ise Türk Tanıtma Fonu sağlamıştı.

    7 yıl için Türkiye, Formula 1 için toplam 94.5 milyon dolar ödedi. Şimdi bu anlaşma sona erdi. FOA yetkilileri ise katılım ücretine neredeyse yüzde 100 zam yaptı ve pazarlık kapısını 25 milyon dolardan açtı. Türkiye rakamı kabul ederse 7 yıl için ödeyeceği rakam 175 milyon dolara çıkacak.

    PİLOTLAR SEVİYOR AMA
    2012 yılının yarış takviminin belirlenmesi için Haziran ayı ortasında Dünya Motor Sporları Konseyi ilk toplantısını yapacak. Bu toplantıya kadar Türkiye ile resmi anlaşma yapılmamış olsa bile tarafların ana hatlar üzerinde anlaşmış olması gerekiyor.

    Eğer belirsizlik hakim olursa yapılan toplantıda Türkiye takvime alınmayacak. Zaman, seçim sürecine girilmiş olması ve Moskova ile yapılan anlaşma Türkiye’nin elini kolunu bağlarken 2 unsur Türkiye’nin elini güçlendiriyor.

    Birinci etken takımlar ve pilotlar İstanbul Park pistini seviyor. İkincisi, İstanbul takımların ulaşımı açısından da rahat bir konumda.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    çöpe gitmez o pist herzaman farklı şeylerde kullanılır


    Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar instagram sayfasında >>>instagram/cilginsigortaci/ █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xzxz
    xzxz's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Haziran/2003
    Erkek

    heeeç möhim deil , zkmişim F1 i  eskiden F1 mi varmış açsın vatandaşın kullanımına  devletimiz ; bizim varoş delikanlıları gelsinler yarışsınlar gönüllerince e5te yarışacaklarına doya doya bu pistte takla atsınlar, tuningçi tiki arkadaşları da özellikle bekleriz tabi.  çimenlikte de vatandaş yapar mangalını açar rakısını, mini etekli mankenler yerine de getiririz kuştepeden kasımpaşadan kezbanları güllüleri eğlenceyi gör sen - vur patlasın çal oynasın. o pistte nice büyük pilotlar yetişir 3-5 yıla hele bi halka arz edilsin F1 neymiş arkadaşım , birazda vatandaş öttürsün modifiye arabalarını o pistte 


    herşeyin bir şeyi vardır
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    anil
    anil's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Aralık/2009
    Erkek

    xzxz bunu yazdı:
    -----------------------------

    heeeç möhim deil , zkmişim F1 i  eskiden F1 mi varmış açsın vatandaşın kullanımına  devletimiz ; bizim varoş delikanlıları gelsinler yarışsınlar gönüllerince e5te yarışacaklarına doya doya bu pistte takla atsınlar, tuningçi tiki arkadaşları da özellikle bekleriz tabi.  çimenlikte de vatandaş yapar mangalını açar rakısını, mini etekli mankenler yerine de getiririz kuştepeden kasımpaşadan kezbanları güllüleri eğlenceyi gör sen - vur patlasın çal oynasın. o pistte nice büyük pilotlar yetişir 3-5 yıla hele bi halka arz edilsin F1 neymiş arkadaşım , birazda vatandaş öttürsün modifiye arabalarını o pistte 


    -----------------------------

     

    önünde saygıyla eğiliyorum

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    command3r
    command3r's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2010
    Erkek

    Bana göre F1 kadar saçma bişey yok!

     

    aynı yerde 50 kere dönüyosun boşa benzin israfı


    djarum black kanka
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Facebook
    Facebook's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2010
    Erkek

    commander nascar 500 ü görme sen :D


    evet facebook adminiyim, 300 tl den aşşa profil kapattırmak için mesaj atmayın lütfen.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    ne go-kart kaptırılır orda ama :D


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    xzxz bunu yazdı:
    -----------------------------

    heeeç möhim deil , zkmişim F1 i  eskiden F1 mi varmış açsın vatandaşın kullanımına  devletimiz ; bizim varoş delikanlıları gelsinler yarışsınlar gönüllerince e5te yarışacaklarına doya doya bu pistte takla atsınlar, tuningçi tiki arkadaşları da özellikle bekleriz tabi.  çimenlikte de vatandaş yapar mangalını açar rakısını, mini etekli mankenler yerine de getiririz kuştepeden kasımpaşadan kezbanları güllüleri eğlenceyi gör sen - vur patlasın çal oynasın. o pistte nice büyük pilotlar yetişir 3-5 yıla hele bi halka arz edilsin F1 neymiş arkadaşım , birazda vatandaş öttürsün modifiye arabalarını o pistte 


    -----------------------------

    bu yazıya katılmamak elde değil..


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaTRiXe
    MaTRiXe's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    command3r bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bana göre F1 kadar saçma bişey yok!

     

    aynı yerde 50 kere dönüyosun boşa benzin israfı


    -----------------------------
    haklısın müsrif ipneler
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    opusdei
    opusdei's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2010
    Erkek

    Gokart yapsınlar da binelim yaa =) hem ne güzel yarış yapılır o pistte gokart ile =))


    opusdei | ツ Ego sum qui sum | Travelmate, Gourmet, Funny, Unlimited, Enjoy life, uploading...
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Matchup
    Matchup's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2009
    Erkek

    Açıkcası oturupta bir kere belki izlemişimdir. Kesinlikle zevk almıyorum , ralli tarzı yarışlar hoşuma gidiyor. Zorlu doğa şartları sözkonusu değilse çok yapay geliyor bana f1 tarzı yarışlar. Ofroad yarışları harika, araçlar ters dönüyor çamura saplanıyor , heyecan çok yüksek. yarış dediğin böyle olur.


    Bulduğumuzu sanmaktan ziyade , umduğumuzu aramaktayız.
Toplam Hit: 3782 Toplam Mesaj: 28