90 Lı Yıllardaki Atari Makinaları Nasıl Yapıldı Yazıldı
-
DaSpOnGe bunu yazdı
İstanbulda bazı barlarda arcade oyunları koyuyorlar. SF serisi felan bir yandan biranı yudumluyon diğer yandan arkadaşınla kapışıyorsun hoş oluyor.
şuraya da SF sevenlere chunli ken kapışmasında epic ken defans kombosu iliştirielim hem gözler dolsun hem keyifler yerine gelsin :W
https://www.youtube.com/watch?v=pS5peqApgUA
Ortaokuldayken pek oyunlara ilgi duymazken atari manyağı amcaoğlum sayesinde müptelası olduğum bilardo salonun dan atari salonlarına kaymışlığım olmuş hayıflanmışımdır yapanın ruhuna varsın çok okul servisi kaçırır otostop işini geliştirmiştik hey yıllar ken ryu dalsam .....
-
Hey gidi Tekken hey
-
Ben bunu eve yaparım yalnız; tavladan iyidir.
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı
Çocukluğum atari salonlarında geçti özellikle 90 yılların yeri benim için ap ayrıdır, o zamanlardaki arcede makinalar nasıl yapıldı oyun kartlarını görürdüm sadece entegreler dolu işte bunlar nedir bunlar nasıl yapıldı hangi ortamda geliştirildi hangi diller kullandı şimdiki bilgisayarlar o zamana göre uzay bilgisayarları gibi o zamandaki, arcade makinalarındaki görüntü kalitesini şimdiki pc lerde alamıyoruz,
Örnek bir arcade makina kartı,https://www.ebay.com/itm/World-Cup-90-Tecmo-Jamma-PCB-Arcade-Game-Import-Japan-/273078616188
Seni bu tanıdım tanıyalı bu takıntın hobin var hocam bu yüzden seni severim sırf senin için bu saate araştırdım ve istediğin kaynağa ulaşmayı başardım :) tüm bilgi burada açık şekilde anlatılmış ve paylaşılmış link alta btc bağışı kabul ediyoz :D 10 15 tane atsan yeter
-
Bisqit in videolarını tavsiye ederim işin teknik tarafını merak edenlere https://www.youtube.com/user/Bisqwit
Özet geçeyim, eski atariler, gameboylar, game gearlar, nintendolar falan elinizdeki pcler gibi değil, içinde donanımsal olarak örneğin grafik 5 layerı oluyor. bunların kaymaları da donanımsal olduğu için maximum çözünürlükleri belli olduğu için yağ gibi kayıyorlar. Fakat donanım ile sınırlılar, yani ataride 6. layeri üstüne bindirmen imkansız.
Yine aynı şekilde mix edeceğin ses sayısı falan hep donanımla sınırlı. Cihazlar sadece belli firmanın belli jenerasyon oyunlarını çalıştıracak şekilde dizayn ediliyor, gidip dos yada windows kuramıyorsunuz üzerine.
Tüplü ekranlar zaten görüntüyü yayıyor, bu sebeple pixeller çok belirgin değil.
Eski dönemlerin yazılımcıları kesinlikle bugününkülerden daha iyi temellere sahipler. hem donanıma hem yazılıma hakimler, bu oyunların birçoğu inanılmaz optimizasyon gerektiriyor. Hatta quake 1 i yazan ekipten birinin daha performanslı karekök hesaplamak için farkında olmadan yeni bir matmatiksel teori bulduğu ortaya çıkmıştı.
-
x-files bunu yazdıRobinson_Crusoe bunu yazdı
Çocukluğum atari salonlarında geçti özellikle 90 yılların yeri benim için ap ayrıdır, o zamanlardaki arcede makinalar nasıl yapıldı oyun kartlarını görürdüm sadece entegreler dolu işte bunlar nedir bunlar nasıl yapıldı hangi ortamda geliştirildi hangi diller kullandı şimdiki bilgisayarlar o zamana göre uzay bilgisayarları gibi o zamandaki, arcade makinalarındaki görüntü kalitesini şimdiki pc lerde alamıyoruz,
Örnek bir arcade makina kartı,https://www.ebay.com/itm/World-Cup-90-Tecmo-Jamma-PCB-Arcade-Game-Import-Japan-/273078616188
Adam zengin olunca atari salonlarında geçmesi normal. Bizde atari salonuna giderdik ama cebimizde jeton parası olmadığı için oynayanları izlerdik sadece. Elbette oynamışlığımız var. Bir kere Tekken de oyun sonu getirdim oyun bitti. Lan oyunu bitrdik işte bi daha oynat ölmedik ama yemedi atari adımı yazdım sona erdi. En güzeli de araba yarışıydı. Çok severdim onu. Param oldukça oynardım.
Böyle bişiydi. Tabi artık yaşlandık saçlar da beyazladı oyun moyun salonuda kalmadı tabi.
Desene mazinin canlandığı,nostaljik bir konu olacak! Benim çocukluğumda kendi kumbaramı patlatıp atari oynadıklarım aklıma geldi. Bir arada jeton yuvasına bakır kablo sokarak oynuyorduk oyunu, ula ya elektrik çarpsaydı, ah çocukluk ...
-
HolyOne bunu yazdı
Bisqit in videolarını tavsiye ederim işin teknik tarafını merak edenlere https://www.youtube.com/user/Bisqwit
Özet geçeyim, eski atariler, gameboylar, game gearlar, nintendolar falan elinizdeki pcler gibi değil, içinde donanımsal olarak örneğin grafik 5 layerı oluyor. bunların kaymaları da donanımsal olduğu için maximum çözünürlükleri belli olduğu için yağ gibi kayıyorlar. Fakat donanım ile sınırlılar, yani ataride 6. layeri üstüne bindirmen imkansız.
Yine aynı şekilde mix edeceğin ses sayısı falan hep donanımla sınırlı. Cihazlar sadece belli firmanın belli jenerasyon oyunlarını çalıştıracak şekilde dizayn ediliyor, gidip dos yada windows kuramıyorsunuz üzerine.
Tüplü ekranlar zaten görüntüyü yayıyor, bu sebeple pixeller çok belirgin değil.
Eski dönemlerin yazılımcıları kesinlikle bugününkülerden daha iyi temellere sahipler. hem donanıma hem yazılıma hakimler, bu oyunların birçoğu inanılmaz optimizasyon gerektiriyor. Hatta quake 1 i yazan ekipten birinin daha performanslı karekök hesaplamak için farkında olmadan yeni bir matmatiksel teori bulduğu ortaya çıkmıştı.
Bisqit otobüs şöförüyken yazılım öğrenip quaqe'i mi neyi C ile yazan manyak değilmi?
-
HolyOne bunu yazdı
Bisqit in videolarını tavsiye ederim işin teknik tarafını merak edenlere https://www.youtube.com/user/Bisqwit
Özet geçeyim, eski atariler, gameboylar, game gearlar, nintendolar falan elinizdeki pcler gibi değil, içinde donanımsal olarak örneğin grafik 5 layerı oluyor. bunların kaymaları da donanımsal olduğu için maximum çözünürlükleri belli olduğu için yağ gibi kayıyorlar. Fakat donanım ile sınırlılar, yani ataride 6. layeri üstüne bindirmen imkansız.
Yine aynı şekilde mix edeceğin ses sayısı falan hep donanımla sınırlı. Cihazlar sadece belli firmanın belli jenerasyon oyunlarını çalıştıracak şekilde dizayn ediliyor, gidip dos yada windows kuramıyorsunuz üzerine.
Tüplü ekranlar zaten görüntüyü yayıyor, bu sebeple pixeller çok belirgin değil.
Eski dönemlerin yazılımcıları kesinlikle bugününkülerden daha iyi temellere sahipler. hem donanıma hem yazılıma hakimler, bu oyunların birçoğu inanılmaz optimizasyon gerektiriyor. Hatta quake 1 i yazan ekipten birinin daha performanslı karekök hesaplamak için farkında olmadan yeni bir matmatiksel teori bulduğu ortaya çıkmıştı.
Ben de son yazdığınızı yazacaktım, gerçekten o zamanlarda bu işlerle ilgilenenler çok zeki insanlardı ve acayip ilgileri vardı.
-
HolyOne bunu yazdı
Bisqit in videolarını tavsiye ederim işin teknik tarafını merak edenlere https://www.youtube.com/user/Bisqwit
Özet geçeyim, eski atariler, gameboylar, game gearlar, nintendolar falan elinizdeki pcler gibi değil, içinde donanımsal olarak örneğin grafik 5 layerı oluyor. bunların kaymaları da donanımsal olduğu için maximum çözünürlükleri belli olduğu için yağ gibi kayıyorlar. Fakat donanım ile sınırlılar, yani ataride 6. layeri üstüne bindirmen imkansız.
Yine aynı şekilde mix edeceğin ses sayısı falan hep donanımla sınırlı. Cihazlar sadece belli firmanın belli jenerasyon oyunlarını çalıştıracak şekilde dizayn ediliyor, gidip dos yada windows kuramıyorsunuz üzerine.
Tüplü ekranlar zaten görüntüyü yayıyor, bu sebeple pixeller çok belirgin değil.
Eski dönemlerin yazılımcıları kesinlikle bugününkülerden daha iyi temellere sahipler. hem donanıma hem yazılıma hakimler, bu oyunların birçoğu inanılmaz optimizasyon gerektiriyor. Hatta quake 1 i yazan ekipten birinin daha performanslı karekök hesaplamak için farkında olmadan yeni bir matmatiksel teori bulduğu ortaya çıkmıştı.
Quake'cilerin karekök algoritması bulmaları konusu güzelmiş, ilginç ve eğlenceli.
http://www.wikiwand.com/en/Fast_inverse_square_root
Orijanal koddaki comment, what the fuck şeklinde :DD
float FastInvSqrt(float x) { float xhalf = 0.5f * x; int i = *(int*)&x; // evil floating point bit level hacking i = 0x5f3759df - (i >> 1); // what the fuck? x = *(float*)&i; x = x*(1.5f-(xhalf*x*x)); return x; }
MaviEkran tarafından 07/Mar/18 10:38 tarihinde düzenlenmiştir -
:) Ankara Dikmende vardı bizim. Para biriktirirdik haftasonuna kadar, Amcaoğlumla kaçar atari salonuna giderdik. Her şey daha masum ve daha güzeldi o yıllarda. Ama hakikaten amma güzel görüntü kalitesi vardı. Bu arada babam karne hediyesi olarak micro genius'un o tabancalı Atarisinden almıştı. Evde benden zaman bulunca dayımların felan galaksi oyununda kapıştığını hatırlarım :D Mario zaten efsaneydi.. Akşama kadar tank oynardık ya :D