90 Lı Yıllardaki Atari Makinaları Nasıl Yapıldı Yazıldı
-
TeRRoR bunu yazdıHolyOne bunu yazdı
Bisqit in videolarını tavsiye ederim işin teknik tarafını merak edenlere https://www.youtube.com/user/Bisqwit
Özet geçeyim, eski atariler, gameboylar, game gearlar, nintendolar falan elinizdeki pcler gibi değil, içinde donanımsal olarak örneğin grafik 5 layerı oluyor. bunların kaymaları da donanımsal olduğu için maximum çözünürlükleri belli olduğu için yağ gibi kayıyorlar. Fakat donanım ile sınırlılar, yani ataride 6. layeri üstüne bindirmen imkansız.
Yine aynı şekilde mix edeceğin ses sayısı falan hep donanımla sınırlı. Cihazlar sadece belli firmanın belli jenerasyon oyunlarını çalıştıracak şekilde dizayn ediliyor, gidip dos yada windows kuramıyorsunuz üzerine.
Tüplü ekranlar zaten görüntüyü yayıyor, bu sebeple pixeller çok belirgin değil.
Eski dönemlerin yazılımcıları kesinlikle bugününkülerden daha iyi temellere sahipler. hem donanıma hem yazılıma hakimler, bu oyunların birçoğu inanılmaz optimizasyon gerektiriyor. Hatta quake 1 i yazan ekipten birinin daha performanslı karekök hesaplamak için farkında olmadan yeni bir matmatiksel teori bulduğu ortaya çıkmıştı.
Bisqit otobüs şöförüyken yazılım öğrenip quaqe'i mi neyi C ile yazan manyak değilmi?
Çok yakın olmasada tanırım kendisini, otobüs şöförlüğünü bir dönem çok bunaldığı için yapmıştır ve programlamaya daha çocukken başlamıştır.