folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Adi Ortaklık Kurulumu



Adi Ortaklık Kurulumu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    kendi firmamı kurmak istiyorum araştırmalarıma göre ise en ucuz ve tek ortaklı olarak kurulabilecek sermaye göstermeden kurulabilecek tek şirket adi ortaklık gibi duruyor ancak maddi olarak pek bütçe oladığından ne yapmam gerektiğine kara veremedim adi ortaklık hakkında ayrıntılı bilgi verebilecek muhasebeci bi mürit arkadas mevcuta yardımcı olabilirmi.

     

    Şirket şu işleri yapacak: Dizayn , Web tasarım, Güvenlik sistemleri (kamera alarm), Bilgisayar network vs

    şirket sadece fatura ile satış yapacak

    home ofis olacak başlangıç için

    Basşlangıç için çalışan sadece benim

     

    malliyetleri düşürmek için nasıl bi yol izlemek gerekir ve eger kendim muhasebesini tutmak istersem e-beyan vs gibi bi sistemle bu işi yapabilirmiyim.


    delimiyim ben?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    şahıs şirketi olmuyomu


    Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar instagram sayfasında >>>instagram/cilginsigortaci/ █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    hocam şahıs sirketi bu diye gördüm şirket tanımlamalarında sanırım şahıs sirketi halk arasındaki adı


    delimiyim ben?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Yokmudur hic muhasebeci birileri


    delimiyim ben?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hipokondriyak
    hipokondriyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    ayhun bunu yazdı

    Yokmudur hic muhasebeci birileri

    git muhasebeciye ne kadar mal olur de bana sektorum su su de o sana ızah eder 50 tl danısmanlık ucretı alırsın yada zaten senın muhasebecın olacagı ıcın gerek kalmaz . kendım kayıt tutarım dersen parasutu fılan de kullanabılırsın 


    Homo sapiens, yaşamak için, diğer canlıların yaşamasına muhtaç; obligat parazit türüdür. "Sen olursan boş bardak , sana olur koyan çok su. a.g."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nautilus
    Nautilus's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2007
    Erkek

    1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur


    şizofren olabilirsiniz yardım alın!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manyaki
    manyaki's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Temmuz/2005
    Erkek
    Nautilus bunu yazdı

    1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur

    Nasıl oluyor hocam o ben de o kadar az giderle yapayım bu işi :) Benim de şahıs şirketim var, hiç bir iş yapmadığımı var sayarak konuşuyorum her ay 440 lira bağ-kur ödemem var, 200 lira muhasebeci ücretim var, 35 lira da damga vergisi veriyorum. Düz hesap 700 desen yıllık 8.400TL giderim var hiç birşey yapmadan. Bunun içine kurulum ücretini, her yıl başında muhasebeciye ekstradan verdiğimiz defterdarlık ücretini ya da ofis kirasının stopajlarını vs. katmıyorum bir de.

     

    edit: hocam konuya dönüp cevap verecek olursam, öyle ahım şahım bir şey gerekmiyor neredeyse gidip nüfus cüzdanınla açabiliyorsun. Devletten bir kaç belge (adli sicil, ikametgah vs.) noterden bir imza sirküleri, parayı da muhasebeciye veriyorsun gerekenleri yapıyor 1 haftaya kalmadan da açılıyor şirket, bir de bir bankadan ticari bir hesap açmanı önerecektir muhasebecin, yukarıda unutmuşum yıllık 70 küsür de onun gideri var :)  Yalnız ofis şart, memur gelip kontrolünü falan yapıyor ofisin bu aralar naylon fatura olayı için çok şirket açıldığından. Tabi burası Türkiye diyip susuyorum anlayan anladı :) sonuç olarak özellikle bir de şahıs şirketi kuracaksan süreç çok kısa ve basit. Ancak açarken iki kere düşün şirketi açmak işin en kolay kısmı, içeride işler hiç bir zaman dışarıdan göründüğü gibi yürümüyor. Ben de bu işlere dalınca gördüm bunu malesef, tabi bu dediğimi şevkin kırılsın diye demiyorum hazırlıklı ol daha güçlü dur diyorum. Umarım istediğin yerlere gelirsin.

    manyaki tarafından 14/Oca/16 23:29 tarihinde düzenlenmiştir

    since 2005 // tbt
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackhammer
    blackhammer's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2003
    Erkek

    Adı ortaklık; sadece bir iş için bir araya gelen 2-3 firmanın is baslangicindan  is bitimine kadar suredeki  ortakliklaridir.


    ph"nglui mglw"nafh cthulhu r"lyeh wagh"nagl fhtagn
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek
    manyaki bunu yazdı
    Nautilus bunu yazdı

    1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur

    Nasıl oluyor hocam o ben de o kadar az giderle yapayım bu işi :) Benim de şahıs şirketim var, hiç bir iş yapmadığımı var sayarak konuşuyorum her ay 440 lira bağ-kur ödemem var, 200 lira muhasebeci ücretim var, 35 lira da damga vergisi veriyorum. Düz hesap 700 desen yıllık 8.400TL giderim var hiç birşey yapmadan. Bunun içine kurulum ücretini, her yıl başında muhasebeciye ekstradan verdiğimiz defterdarlık ücretini ya da ofis kirasının stopajlarını vs. katmıyorum bir de.

     

    edit: hocam konuya dönüp cevap verecek olursam, öyle ahım şahım bir şey gerekmiyor neredeyse gidip nüfus cüzdanınla açabiliyorsun. Devletten bir kaç belge (adli sicil, ikametgah vs.) noterden bir imza sirküleri, parayı da muhasebeciye veriyorsun gerekenleri yapıyor 1 haftaya kalmadan da açılıyor şirket, bir de bir bankadan ticari bir hesap açmanı önerecektir muhasebecin, yukarıda unutmuşum yıllık 70 küsür de onun gideri var :)  Yalnız ofis şart, memur gelip kontrolünü falan yapıyor ofisin bu aralar naylon fatura olayı için çok şirket açıldığından. Tabi burası Türkiye diyip susuyorum anlayan anladı :) sonuç olarak özellikle bir de şahıs şirketi kuracaksan süreç çok kısa ve basit. Ancak açarken iki kere düşün şirketi açmak işin en kolay kısmı, içeride işler hiç bir zaman dışarıdan göründüğü gibi yürümüyor. Ben de bu işlere dalınca gördüm bunu malesef, tabi bu dediğimi şevkin kırılsın diye demiyorum hazırlıklı ol daha güçlü dur diyorum. Umarım istediğin yerlere gelirsin.

    peki hocam suanki aklın olsa ne yapardın? kendi işini yapacaksın.


    delimiyim ben?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tri
    tri's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2009
    Erkek

    adi ortaklık kurucaksanız eger noterde adi ortaklık sözleşmesi yapman lazım 

    5000 tl sermayeli bir adi ortaklık sözleşmesinde yaklaşık, 150-200 arası masrafın olur 

    bu sözleşme ile vergi dairesinde ortaklık adına vergi numarası alabilirsin bankalarda post cihazı vs işlemlerini yapabilirsin 

     

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manyaki
    manyaki's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Temmuz/2005
    Erkek
    ayhun bunu yazdı
    manyaki bunu yazdı
    Nautilus bunu yazdı

    1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur

    Nasıl oluyor hocam o ben de o kadar az giderle yapayım bu işi :) Benim de şahıs şirketim var, hiç bir iş yapmadığımı var sayarak konuşuyorum her ay 440 lira bağ-kur ödemem var, 200 lira muhasebeci ücretim var, 35 lira da damga vergisi veriyorum. Düz hesap 700 desen yıllık 8.400TL giderim var hiç birşey yapmadan. Bunun içine kurulum ücretini, her yıl başında muhasebeciye ekstradan verdiğimiz defterdarlık ücretini ya da ofis kirasının stopajlarını vs. katmıyorum bir de.

     

    edit: hocam konuya dönüp cevap verecek olursam, öyle ahım şahım bir şey gerekmiyor neredeyse gidip nüfus cüzdanınla açabiliyorsun. Devletten bir kaç belge (adli sicil, ikametgah vs.) noterden bir imza sirküleri, parayı da muhasebeciye veriyorsun gerekenleri yapıyor 1 haftaya kalmadan da açılıyor şirket, bir de bir bankadan ticari bir hesap açmanı önerecektir muhasebecin, yukarıda unutmuşum yıllık 70 küsür de onun gideri var :)  Yalnız ofis şart, memur gelip kontrolünü falan yapıyor ofisin bu aralar naylon fatura olayı için çok şirket açıldığından. Tabi burası Türkiye diyip susuyorum anlayan anladı :) sonuç olarak özellikle bir de şahıs şirketi kuracaksan süreç çok kısa ve basit. Ancak açarken iki kere düşün şirketi açmak işin en kolay kısmı, içeride işler hiç bir zaman dışarıdan göründüğü gibi yürümüyor. Ben de bu işlere dalınca gördüm bunu malesef, tabi bu dediğimi şevkin kırılsın diye demiyorum hazırlıklı ol daha güçlü dur diyorum. Umarım istediğin yerlere gelirsin.

    peki hocam suanki aklın olsa ne yapardın? kendi işini yapacaksın.

    Hocam hangi anlamda sorduğunu tam anlamadım ama açmak/açmamak hakkında sorduysan, kendini bile çevirebilecek kadar kazanıyorsan kendi işinin patronu olmak paha biçilemez.


    since 2005 // tbt
Toplam Hit: 3117 Toplam Mesaj: 21
adi ortaklık kurma şirket kurulumu