Adi Ortaklık Kurulumu
-
kendi firmamı kurmak istiyorum araştırmalarıma göre ise en ucuz ve tek ortaklı olarak kurulabilecek sermaye göstermeden kurulabilecek tek şirket adi ortaklık gibi duruyor ancak maddi olarak pek bütçe oladığından ne yapmam gerektiğine kara veremedim adi ortaklık hakkında ayrıntılı bilgi verebilecek muhasebeci bi mürit arkadas mevcuta yardımcı olabilirmi.
Şirket şu işleri yapacak: Dizayn , Web tasarım, Güvenlik sistemleri (kamera alarm), Bilgisayar network vs
şirket sadece fatura ile satış yapacak
home ofis olacak başlangıç için
Basşlangıç için çalışan sadece benim
malliyetleri düşürmek için nasıl bi yol izlemek gerekir ve eger kendim muhasebesini tutmak istersem e-beyan vs gibi bi sistemle bu işi yapabilirmiyim.
-
şahıs şirketi olmuyomu
-
hocam şahıs sirketi bu diye gördüm şirket tanımlamalarında sanırım şahıs sirketi halk arasındaki adı
-
Yokmudur hic muhasebeci birileri
-
ayhun bunu yazdı
Yokmudur hic muhasebeci birileri
git muhasebeciye ne kadar mal olur de bana sektorum su su de o sana ızah eder 50 tl danısmanlık ucretı alırsın yada zaten senın muhasebecın olacagı ıcın gerek kalmaz . kendım kayıt tutarım dersen parasutu fılan de kullanabılırsın
-
1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur
-
Nautilus bunu yazdı
1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur
Nasıl oluyor hocam o ben de o kadar az giderle yapayım bu işi :) Benim de şahıs şirketim var, hiç bir iş yapmadığımı var sayarak konuşuyorum her ay 440 lira bağ-kur ödemem var, 200 lira muhasebeci ücretim var, 35 lira da damga vergisi veriyorum. Düz hesap 700 desen yıllık 8.400TL giderim var hiç birşey yapmadan. Bunun içine kurulum ücretini, her yıl başında muhasebeciye ekstradan verdiğimiz defterdarlık ücretini ya da ofis kirasının stopajlarını vs. katmıyorum bir de.
edit: hocam konuya dönüp cevap verecek olursam, öyle ahım şahım bir şey gerekmiyor neredeyse gidip nüfus cüzdanınla açabiliyorsun. Devletten bir kaç belge (adli sicil, ikametgah vs.) noterden bir imza sirküleri, parayı da muhasebeciye veriyorsun gerekenleri yapıyor 1 haftaya kalmadan da açılıyor şirket, bir de bir bankadan ticari bir hesap açmanı önerecektir muhasebecin, yukarıda unutmuşum yıllık 70 küsür de onun gideri var :) Yalnız ofis şart, memur gelip kontrolünü falan yapıyor ofisin bu aralar naylon fatura olayı için çok şirket açıldığından. Tabi burası Türkiye diyip susuyorum anlayan anladı :) sonuç olarak özellikle bir de şahıs şirketi kuracaksan süreç çok kısa ve basit. Ancak açarken iki kere düşün şirketi açmak işin en kolay kısmı, içeride işler hiç bir zaman dışarıdan göründüğü gibi yürümüyor. Ben de bu işlere dalınca gördüm bunu malesef, tabi bu dediğimi şevkin kırılsın diye demiyorum hazırlıklı ol daha güçlü dur diyorum. Umarım istediğin yerlere gelirsin.
manyaki tarafından 14/Oca/16 23:29 tarihinde düzenlenmiştir -
Adı ortaklık; sadece bir iş için bir araya gelen 2-3 firmanın is baslangicindan is bitimine kadar suredeki ortakliklaridir.
-
manyaki bunu yazdıNautilus bunu yazdı
1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur
Nasıl oluyor hocam o ben de o kadar az giderle yapayım bu işi :) Benim de şahıs şirketim var, hiç bir iş yapmadığımı var sayarak konuşuyorum her ay 440 lira bağ-kur ödemem var, 200 lira muhasebeci ücretim var, 35 lira da damga vergisi veriyorum. Düz hesap 700 desen yıllık 8.400TL giderim var hiç birşey yapmadan. Bunun içine kurulum ücretini, her yıl başında muhasebeciye ekstradan verdiğimiz defterdarlık ücretini ya da ofis kirasının stopajlarını vs. katmıyorum bir de.
edit: hocam konuya dönüp cevap verecek olursam, öyle ahım şahım bir şey gerekmiyor neredeyse gidip nüfus cüzdanınla açabiliyorsun. Devletten bir kaç belge (adli sicil, ikametgah vs.) noterden bir imza sirküleri, parayı da muhasebeciye veriyorsun gerekenleri yapıyor 1 haftaya kalmadan da açılıyor şirket, bir de bir bankadan ticari bir hesap açmanı önerecektir muhasebecin, yukarıda unutmuşum yıllık 70 küsür de onun gideri var :) Yalnız ofis şart, memur gelip kontrolünü falan yapıyor ofisin bu aralar naylon fatura olayı için çok şirket açıldığından. Tabi burası Türkiye diyip susuyorum anlayan anladı :) sonuç olarak özellikle bir de şahıs şirketi kuracaksan süreç çok kısa ve basit. Ancak açarken iki kere düşün şirketi açmak işin en kolay kısmı, içeride işler hiç bir zaman dışarıdan göründüğü gibi yürümüyor. Ben de bu işlere dalınca gördüm bunu malesef, tabi bu dediğimi şevkin kırılsın diye demiyorum hazırlıklı ol daha güçlü dur diyorum. Umarım istediğin yerlere gelirsin.
peki hocam suanki aklın olsa ne yapardın? kendi işini yapacaksın.
-
adi ortaklık kurucaksanız eger noterde adi ortaklık sözleşmesi yapman lazım
5000 tl sermayeli bir adi ortaklık sözleşmesinde yaklaşık, 150-200 arası masrafın olur
bu sözleşme ile vergi dairesinde ortaklık adına vergi numarası alabilirsin bankalarda post cihazı vs işlemlerini yapabilirsin
-
ayhun bunu yazdımanyaki bunu yazdıNautilus bunu yazdı
1 yılda hiç bir şey yapmadan 2.000TL minumum masrafın olur
Nasıl oluyor hocam o ben de o kadar az giderle yapayım bu işi :) Benim de şahıs şirketim var, hiç bir iş yapmadığımı var sayarak konuşuyorum her ay 440 lira bağ-kur ödemem var, 200 lira muhasebeci ücretim var, 35 lira da damga vergisi veriyorum. Düz hesap 700 desen yıllık 8.400TL giderim var hiç birşey yapmadan. Bunun içine kurulum ücretini, her yıl başında muhasebeciye ekstradan verdiğimiz defterdarlık ücretini ya da ofis kirasının stopajlarını vs. katmıyorum bir de.
edit: hocam konuya dönüp cevap verecek olursam, öyle ahım şahım bir şey gerekmiyor neredeyse gidip nüfus cüzdanınla açabiliyorsun. Devletten bir kaç belge (adli sicil, ikametgah vs.) noterden bir imza sirküleri, parayı da muhasebeciye veriyorsun gerekenleri yapıyor 1 haftaya kalmadan da açılıyor şirket, bir de bir bankadan ticari bir hesap açmanı önerecektir muhasebecin, yukarıda unutmuşum yıllık 70 küsür de onun gideri var :) Yalnız ofis şart, memur gelip kontrolünü falan yapıyor ofisin bu aralar naylon fatura olayı için çok şirket açıldığından. Tabi burası Türkiye diyip susuyorum anlayan anladı :) sonuç olarak özellikle bir de şahıs şirketi kuracaksan süreç çok kısa ve basit. Ancak açarken iki kere düşün şirketi açmak işin en kolay kısmı, içeride işler hiç bir zaman dışarıdan göründüğü gibi yürümüyor. Ben de bu işlere dalınca gördüm bunu malesef, tabi bu dediğimi şevkin kırılsın diye demiyorum hazırlıklı ol daha güçlü dur diyorum. Umarım istediğin yerlere gelirsin.
peki hocam suanki aklın olsa ne yapardın? kendi işini yapacaksın.
Hocam hangi anlamda sorduğunu tam anlamadım ama açmak/açmamak hakkında sorduysan, kendini bile çevirebilecek kadar kazanıyorsan kendi işinin patronu olmak paha biçilemez.
