

Akıllı Telefon Hurafeleri
-
Bende bir soru sorayım
telefonuma şimdiden yedek batarya alsam (indirimde olduğu için)
2 sene sonra taksam, batarya bitmişmi olur? yoksa kullanmadığımız sürece sorun yokmu ? yada bataryanın üzerinde ne zaman üretildiği yazarmı ?
-
CaniSokucu bunu yazdı
Ayrıca telefon şarj uyarısı verdikten sonra şarjını daha da azaltmamaya çalış, bu da %20 gibi bir oran. Lityum iyon pillerde pili tamamen boşaltmak yararlı değildir.
Ben de bunu yazmak icin girmistim. sanirim bu baslikti https://www.reddit.com/r/askscience/comments/438k2c/askscience_ama_series_im_george_crabtree_director/ bu adam bir lithium ion pile yapilacak en kotu sey tamamen bosaltana kullanmak diyordu bir yerde ve en verimli calisma araliklarinin %30 ile %90 arasi oldugunu soyluyordu. o yuzden sarjim %30 un altina dustugu zaman sarja takiyorum ben. ayrica telefonla gelen hizli sarj aletini kullanmiyorum normalde 3000 mah bataryayi 70 dk da dolduruyor ama sarj esnasinda cihaz epey isiniyor isi da bataryalarin dusmani oldugundan cok mecbur kalmadikca normal 2a sarj aletlerini kullaniyorum.
-
mkyb bunu yazdı
- Batarya olayı şehir efsanesi. Taa Nokia 5110'dan kalma. Hani şu arka kapağı komple batarya olan. Günümüz batarya teknolojisi benzin deposu gibi. İster %50'de çek ister %10'da. Bir şey olmaz.
- ios'ta kul yapısı kasması, donması normal. Yazılımdan dolayı değişim yapacaklarını sanmıyorum. Kaldı ki Spotify sorunluysa yeni aldığın telefonda aynısı olacak.
askerde bankada çalışan bi arkadaş vardı. s4mini kullanıyodu. %100 şarjda çıkarıyordu. %60ın altına düşmeden şarja takıyordu. ne kadar azalırsa dolması için o kadar batarya soket ve anakart yorulur diyordu. hiç mantıklı gelmese de. en az ben kadar kullandığı telefonun %30-35 şarjı ona 1 gün gidiyordu. ben sıfır batarya ile o kadar kullanıyodum. tabi benim batarya orspu olduydu iyice onun da etkisi vardır.
ama android bir tele göre hele hele s4miniye göre muazzam bi kullanım süresi vardı. hem de orjinal standart pil ve şarj aletiyle.
-
hocam her bataryanın bi doldur boşalt ömrü var. telefonda da aynı, laptopta da, şarj edilebilir kalem pillerde de durum aynı.
sen ister %15 te koy şarja %50 de al, istersen %5 te koy, %100 de al.
örnek veriyorum, 1000 dolum sonrasında iki batarya da artık çok çabuk bitmeye başlayacaktır.
-
LynXMaSTeR bunu yazdı
hocam her bataryanın bi doldur boşalt ömrü var. telefonda da aynı, laptopta da, şarj edilebilir kalem pillerde de durum aynı.
sen ister %15 te koy şarja %50 de al, istersen %5 te koy, %100 de al.
örnek veriyorum, 1000 dolum sonrasında iki batarya da artık çok çabuk bitmeye başlayacaktır.
2 yılda ne yaparsan yap ölür hocam batarya. Dediğin gibi kasmanın manası yok. Zaten batarya ölene kadar telefonu değişiyoruz problem yok. Ha illa ben telefon bozulana kadar kullanacağım diyen varsa marka ve modeline göre orijinal piller 70 ile 150 lira arasında değişiyor. Bu kadar komik bir rakam için uğraşılmaz.
-
şimdi baktım laptop 4,5 senelik %80 doluyor bios ayarlı kapasıtesinde azalma %20 lerde kaç sene olmuş telefon için varmı bilmem işe yarıyor
-
TOMBLACK bunu yazdı
şimdi baktım laptop 4,5 senelik %80 doluyor bios ayarlı kapasıtesinde azalma %20 lerde kaç sene olmuş telefon için varmı bilmem işe yarıyor
Bataryalar hakkında geniş bilgi :http://www.tahribat.com/forum/notebooklarda-ve-telefonlarda-batarya-nasil-kulla-205224/0
Senin soruna gelecek olursak iphonelar için itools ile bakılabilir pil durumuna. Pil kaç kere sıfırlanmış, kaç kere %100 olmuş, ne kadarlık elektrik depolar hepsini gösteriyor.
-
Peki bende bir şey sormak istiyorum.
Telefonu şarj etmek için powerbank kullanmanın bir zararı var mı?
Bende One M7 var. Nişanlımın Sony 5000 mAh powerbankı ile telefonu şarj ettiğim zaman su gibi gidiyor şarj.
Orjinal kablo ve adaptörle şarj ettiğimde daha iyi oluyor.
Gerçi M7 nin batarya performansı normalde de rezalet :D
-
Diathorus bunu yazdı
Peki bende bir şey sormak istiyorum.
Telefonu şarj etmek için powerbank kullanmanın bir zararı var mı?
Bende One M7 var. Nişanlımın Sony 5000 mAh powerbankı ile telefonu şarj ettiğim zaman su gibi gidiyor şarj.
Orjinal kablo ve adaptörle şarj ettiğimde daha iyi oluyor.
Gerçi M7 nin batarya performansı normalde de rezalet :D
Bataryaya bir etkisi yok ancak powerbankler telefona bağlıyken çok oynatmayın telefonu. Şarj soketini bozuyor.
-
Yeni nesil bataryalarin verimli dolum ömürleri var.
Mesela 10.000 defa şarj ömrü var. Bu sayiyi geçince verimleri çok azalir. Her bir tak çıkar bir çevrim olarak düşünülebilir.
Yine yeni nesil bataryalar yapisi bakimiyla tam bitene kadar üzerinde yazan gerilim ve akimi verebilirler. Eskiden piller bitmeye yakin 1volta kadar düşerdi simdi 5v ya da 0. Tam bitirmemeyi bununla iliskili söylüyor sanirim.
ios android telefon telefon sarj smartphone mobile phone şehir efsanesi