Amerika'da Hayat Ve Öğrencilik
-
Merhabalar müridler.
1-2 Ay içerisinde Amerika'nın California eyaletine gidiyorum, 2 sene de orada kalacağım.
Gideceğim yer ufak bir bölgesi, yaklaşık 200bin nüfuslu. Orada 2 yıllık community college'da network engineering okuyacağım.
-----------------
Hepinizin bildiği gibi orada hayat burdakinden baya farklı. Benim de hem gitmeden önce, hem de orada bulunduğum süre içerisinde işlerimi kolaylaştırabilecek bilgilere ihtiyacım var.
Mesela orada telefon kullanımının farklı olduğunu okudum, dolayısıyla Türkiye'den götürülen telefonlarla sadece belli operatörler uyumluymuş.
Sağlık sigortası ve hastaneler de buradakinden farklı.
Banka hesabı konusunda da kimileri citibank'ı önermiş ama yorumlarını okuduğum herkes sövüyor.
Yani bu tarz, hem hayat kurtaracak cinsten, hem de ufak işlerimi halledebileceğim türden tavsiyelere, önerilere ihtiyacım var.
Yazacağınız, önereceğiniz her şey benim için fazlasıyla önemli.
Şimdiden tüm tavsiyeleriniz için teşekkürler.
-
bu sorularinin hic bir degerinin olmadiginin farkina varinca buraya mesaj at emi...
-
Okul sağlık sigortası için 1200 dolar istiyor hocam, değersiz mi bu sence?
Ya da banka işlemleri, deli gibi komisyon alıyor bankalar.
https://eksisozluk.com/yeni-baslayanlar-icin-amerika-birlesik-devletleri--1813591?p=1
Sadece şu başlık altında bile bir dünya farklı şeyden bahsediliyor, neden böyle dediğini anlayamadım açıkçası.
-
hatunlardan bol bol foto at
-
HASTALANMA. Her türlü hastalıkla ilişkili şeyini dişine dolgu falan dahil hallet gitmeden. O sağlık sigortası da değer bence yaptırabiliyorsan yaptır. Diğer her şeyi bence gittiğinde deneye yamula çözersin ^^
edit: Operatör olarak AT&T kullanırsın büyük ihtimalle. Banka konusunu da madem uzun kalacaksın orda hesap açtırıp paypalla çözmek en mantıklısı bence.
izzmarit tarafından 16/Haz/14 21:08 tarihinde düzenlenmiştir -
yerles de bi misafirlige geleyim. (bu sefer heklemek yok, söz :a)
-
Caltech ziyaret et bir bizim için ,birde ot legal oldu orda ek bilgi olsun :F
Edit: daha legal olmamis bu yil içinde olmasi bekleniyormus. yanlış bilgi olmasın :)
deja-vu tarafından 16/Haz/14 21:38 tarihinde düzenlenmiştir -
@izzmarit Baya yerde okumuştum, millet hastalanmamak için ek vitamin takviyesi falan alıyor diye , hatta bokunu çıkarıp dişçi çok pahalıydı başka ülkeye gidip yaptırdım diyenini bile gördüm :D
Bu resmi de "amerika'da ambulans fiyatlarını öğrenince ben" diye paylaşmışlardı :P
@g0x hocam öyle bir niyetim yok gitmekte, ama bu kanalın tüm videoları gideceğim bölgede çekiliyor, bakabilirsin :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZkG7XaW9r0M
@Andrei gideceğim yer çok merkezi değil, genelde California'lılar da tatil için geliyor, ama yolu düşerse tüm müridleri beklerim. Aynı şekilde ben de İsviçre'ye gitmeyi düşünüyorum, orada ziyaret ederim :)
@deja-vu ocak-şubat tatilinde Türkiye'ye dönmeyi düşünmüyorum, fırsatım olursa los angeles'a gittiğimde uğrar fotoğraf yollarım inşallah :)
Bildiğim, Amerika'da yaşayan 1-2 mürid vardı özellikle onlardan fikir bekliyorum, 1 gün geçsin olmadı pm ile konu linkini gönderirim.
-
Hocam burslu felanmı gıdıyorsun ? Kım karsılıcak gıderlerını amerıkada yasam zor gercekten calısmadan hayat surdurmek ıcın cok zengın olmak lazım... Saglık konusunda kendını cok dıkkat et hasta olma kesinlikle :D Olsanda Ambulansa felan bınme dırek 2000$ kitliyorlar. Newyork a gıdıyor olsaydın eskı ev arkadasım doktordu herhangı bır saglık sorununda o sana yardımcı olurdu. Para konusunda Turkiyeden para felan gonderıcekse ailen yuklu sekılde İş bankasını kullanabılırsın hesaba 2-3 gun ıcınde gecıyor ama western den yarı yarıya az komisyon ödüyorsun..
-
Operator olarak AT&T
Banka olarak Bank of America
Yemekte sıkıntı cekersın dısarda yemek zorunda kalcan hep ama şu plastık kabların ıcınde sıcak suyla makarna yapma seylerınden al bol bol guzel oluyor,mcdonalds ın kahvaltı menusu cok ıyı anasını satıyım ya ah ah keske burdada olsa bol bol ye orda cok ararsın gelınce
-
pcdoktor636 bunu yazdı
Merhabalar müridler.
1-2 Ay içerisinde Amerika'nın California eyaletine gidiyorum, 2 sene de orada kalacağım.
Gideceğim yer ufak bir bölgesi, yaklaşık 200bin nüfuslu. Orada 2 yıllık community college'da network engineering okuyacağım.
Burda aldigin dipolamanin genelde Turkiyede denkligi olmaz. ( 2 yillik okullarda) 2 yildan sonra transfer mi dusunuyorsun?
Hangi sehir?
-----------------
Hepinizin bildiği gibi orada hayat burdakinden baya farklı. Benim de hem gitmeden önce, hem de orada bulunduğum süre içerisinde işlerimi kolaylaştırabilecek bilgilere ihtiyacım var.
Mesela orada telefon kullanımının farklı olduğunu okudum, dolayısıyla Türkiye'den götürülen telefonlarla sadece belli operatörler uyumluymuş.
En ucuz ogrenci icin virgin mobile kulanabilirsin. veya t-mobile kullan. Kaliteli bir hat istiyorsan verizon.
Sağlık sigortası ve hastaneler de buradakinden farklı.
Okul zorunlu olarak sigorta yaptiricak sana. Cok iyi bir sigorta degil ama is gorur.
Banka hesabı konusunda da kimileri citibank'ı önermiş ama yorumlarını okuduğum herkes sövüyor.
Amerikada actigin herhangi bir bankaya havale yapabilirler. Isin en kolayi oyle olur.
Yani bu tarz, hem hayat kurtaracak cinsten, hem de ufak işlerimi halledebileceğim türden tavsiyelere, önerilere ihtiyacım var.
hasta olursan eczane > walgreens , uygun supermarket walmart veya vons.
Ucuz araba alabilirsin. sigortani sadece liability yaptir.
Yazacağınız, önereceğiniz her şey benim için fazlasıyla önemli.
Şimdiden tüm tavsiyeleriniz için teşekkürler.
Bir sorunun olursa msj at.
badass tarafından 17/Haz/14 06:15 tarihinde düzenlenmiştir
