Askerde Ne Kadar Yukselebilirim?
-
yolbulucu bunu yazdıswordfish bunu yazdı
kurmaylık sınavlarına girersen generalliğe kadar yolu var
girebiliyomuyum iste onu merak ediyorum ?
girebiliyosun diyenler var, albaya kadar cikiyosun diyenler var, `albaya kadar cikmanin yolu acik ama cikartmazlar` diyenler var, varoglu va
yarbay/albay liga yukselebileceksem guzel geliyo, yok maks yuzbasida kalacaksam sacma baska kariyer rotalari cizicem kendime
ama sinava girip kurmay olabiliyosam harika lan!
sınavları var, fakat öyle HA diyince olmuyor bu işler, dil bilgisi vs barış gücü yabancı ülkelerde ki yapmış olduğun başarılar eğitimlerin vs :O
oho tonla şey var..
-
harp akademisi çıkışlı değilsen albay olabilirsin.
pratikte olabilir misin o ayrı. yine olursun gerçi. her taraf albay kaynıyor. demek ki yapıyorlar. anladığım kadarıyla formalite de olsa bi görevlendirme lazım albaylık için. sene geçtikçe yarbaya kadar sırf yıl kıdeminden gelirsin zaten.
ara ara kurmaylık sınavları oluyormuş albaydan sonrasına yükselme şansın olması için. mesela yüzbaşıyken girdin diyelim kurmay yüzbaşı oluyon. o zaman generallik yolun açık oluyor kurmay olmak demek bu. ama harp akademisi olmayanlar kurmaylık sınavına girebiliyo mu ya da sadece onlara mı özel bilmiyom.
bunlar tabi anlatmak gibi kolay değil. yine de askerliği kaldırabilirim diyosan 5 yıl yıpranma payı muhabbetine herhangi bi işte çalışanlara göre 5 yıl daha önce emekli oluyon. astsubay maaşı 2bin liraydı. ondan sonrası nedir bilmiyorum. internette yazıyordu bi kere bakmıştım. ama para için yapılacak iş değil. iş olarak yapılacak birşey değil hatta.
teskere bırakma da nasıl oluyor tam bilmiyorum. bölük komutanının rızasına bağlı olabilir. öyle birşey varsa en olmadı askerlik bitince sınava girer kazanırsan asker olursun. astsubaydan başlarsın 4 yıllık mezunu olduğun için.
-
adam darbeci, hitler vol 2. heil ali
-
yolbulucu moralini bozmak gibib olmasın ama ilköğretimi bitirdikten sonra 13 Yaşında üzerine askeri üniforma giymiş askeri lise ve harp akademisi bitirmiş adamı mı kurmay yaparlar yoksa sonradan sözleşmeli tarzında sınavalrar giererek subay olanı mı?
olursa şayet artık yeni dönemde olur gibi o zaman vay bu memleketin haline
gerçi 1 haftalık Kara kuvvetleri komutanlığından sonra Genel kurmay başkanı olmuştur şuanki genel kurmay başkanımız şaşırmadım senin dediğinde olur olur -
SeRDaR bunu yazdı
yolbulucu moralini bozmak gibib olmasın ama ilköğretimi bitirdikten sonra 13 Yaşında üzerine askeri üniforma giymiş askeri lise ve harp akademisi bitirmiş adamı mı kurmay yaparlar yoksa sonradan sözleşmeli tarzında sınavalrar giererek subay olanı mı?
olursa şayet artık yeni dönemde olur gibi o zaman vay bu memleketin haline
gerçi 1 haftalık Kara kuvvetleri komutanlığından sonra Genel kurmay başkanı olmuştur şuanki genel kurmay başkanımız şaşırmadım senin dediğinde olur olurhocam haklısın bak haksız değilsin, fakat şunu da düşün ki şimdi askeri kadroda lider olanlar tamam ömrü boyunca asker o yüzden o işi çok iyi biliyorlar ama hayatı görmüşlükleri ne kadar? insanlığa bakış açıları ne daha doğrusu ne olabilir? makine gibi mi oluyorlar yoksa insan olduklarını unutmadan 10-15 yıl askeri eğitimin içinde bulunabiliyorlar mı?
normal hayattan gelmiş subaylar eminim ordumuza çok şey katacaklardır. şimdikiler yanlış demiyom ama eksik. böyle bi sistemle eksikler giderilebilir. o yüzden daha da artmalı normal okul çıkışlı subaylar.
-
dayım binbası olabilmişti oda kec senede
-
bildiğim sözleşmeliler yüzbaşıda kalıyor ilerisi kapalı
-
hacı en fazla omzuna galaksiyi döşersin o kadar fazla değil yani
-
Prometheus bunu yazdıSeRDaR bunu yazdı
yolbulucu moralini bozmak gibib olmasın ama ilköğretimi bitirdikten sonra 13 Yaşında üzerine askeri üniforma giymiş askeri lise ve harp akademisi bitirmiş adamı mı kurmay yaparlar yoksa sonradan sözleşmeli tarzında sınavalrar giererek subay olanı mı?
olursa şayet artık yeni dönemde olur gibi o zaman vay bu memleketin haline
gerçi 1 haftalık Kara kuvvetleri komutanlığından sonra Genel kurmay başkanı olmuştur şuanki genel kurmay başkanımız şaşırmadım senin dediğinde olur olurhocam haklısın bak haksız değilsin, fakat şunu da düşün ki şimdi askeri kadroda lider olanlar tamam ömrü boyunca asker o yüzden o işi çok iyi biliyorlar ama hayatı görmüşlükleri ne kadar? insanlığa bakış açıları ne daha doğrusu ne olabilir? makine gibi mi oluyorlar yoksa insan olduklarını unutmadan 10-15 yıl askeri eğitimin içinde bulunabiliyorlar mı?
normal hayattan gelmiş subaylar eminim ordumuza çok şey katacaklardır. şimdikiler yanlış demiyom ama eksik. böyle bi sistemle eksikler giderilebilir. o yüzden daha da artmalı normal okul çıkışlı subaylar.
Askerlik profesyonellik gererktirir ben sonradan katılımların yeteri kadar prpfesyonel olamayacağının ve duygusal yönlerinni daha ağır basacağını düşünmekteyim yoksa o yetkiye asker doğmamaış birir gözünün Aaskeriyede açmamaış biri o yetkinin hakkının vermez bana göre
Dünyadaki hep en büyük liderler Askeri kökenlidir baktığımızda -
serdar bir de şöyle düşün hocam, ideal bulduğun durumu zaten yaşıyoruz peki dünya nasıl bir yer şu an?
profesyonellik dediğin şey belki de amatörlüğün ta kendisidir.
