Askerde Ne Kadar Yukselebilirim?
-
adam gibi görevini yaparsan albaya kadar gidersin. zaten 50yi geçersin nşa. kurmay olamazsın. akp ya da herhangi bir parti de seni kurmay yapamaz akademi okumadan. üniden sonra gidince max albay. o da yeter de artar.
-
DJ_Alper bunu yazdı
askere git tekrar görüşelim :)
-
Bizim burada
iktidar partinin mensubuysan :) istedinigin yukselirsin. Yok degilsen surun dur :)
-
yolbulucu bunu yazdı
merhaba
malesef askeri liseye gidemedim
4 yillik mezunu olarak askere gidip teskere birakinca neye kadar yukselebiliyorum?
bazilari albay bazilari yarbay falan diyo cok kulaktan duyma seyler var, nettede kesin bisey bulamadim bilen varsa yardimci olabilirmi ?
yaşın genç 4 yıllık üniversite mezunu olarak öncelikli olarak ne okudun ?
tıp;mühendislik(elektronik ,makina,inşaat,telekomünikasyon,bilgisayar),denizcilik ,veterinerlik, hukuk , g,b, direkt olarak vasıf kazandıran meslek
fakültelerinden mezunsan SÖZLEŞMELİ OLARAK tsk bünyesine katılırsın ondada heryıl alım yaparlar ilan verirler.
Kurmaylık sınav hakkın olmaz. Normal personel 3 yılda rütbe atıyorsa sen 6 yılda atıyorsun diye bılıyorum
sanırım 3 yıl teğmen 6 yıl üsteğmen 6 yılda yüzbaşı olarak görev yapıyorsun ve yaş 45 civarlarında seni gönderiylar ilişkini kesiyorlar :) yani ölene kadar askerlik yok
http://www.kkk.tsk.tr/PerTem/temin1/subay.htm
en kolay kara alır zaten anasayfasına gır kocaman gorursun sag tarafta
-
yeni yonetmelige gore albay rutbesine kadar yukselebiliyorsun. eskiden kd.yuzbasiliga kadar yukselebiliniyordu.
ps; kurmaylik sinavina girme hakkina sahip degilsin. son limit albaylik.
blackhammer tarafından 21/Ağu/13 14:28 tarihinde düzenlenmiştir -
yaş kaç?benim bir tanıdığım bi akrabasının uzman çavuşluktan astsubaylığa astsubaylıktan subaylığa yükseldiğini söylemişti :D onların ailede genel olarak var böyle bi durum ama.
-
öncelikle şu teskere bırakma tabiri eskide kaldı. artık askerlik yapanlar bile sonradan sınav yada başvuru ile girdiği statüler 1-subaylık 2-astsubaylık 3-uzman jandarmalık (2012 yılında okulu kapandı) 4-uzman erbaşlık 5-sözleşmeli eraş/erlik.
subay olucaksan ve 4 yıllık mezunuysan sözleşmeli subay olursun en fazla kıdemli yüzbaşı olursun, ancan üstemenlikte muvazzaflık (asil kadro)için sınavı kazanırsan albaylığa kadar gidersin, sicilin iyi ise tuğgeneral hatta tümgeneral bile olursun.
ama kurmalıktan, harpokulundan ve askeri lise temmeli olanları geçmen gerek.
birde korgeneral ve orgeneral olmak için kurmaylık şart. kurmaylık için ise harpokulu okumak şart.
not:ordu mensubuyum
