Bilgisayar Sanki Benimle Dalga Geçiyor
-
2005 te aldığım standart casper alfa force masaüstü bilgisayarım benimle dalga geçiyor . Dikkat çeksin diye söylediğimi düşüne bilirsiniz ama kesinlikle öyle
pc 1 aydır yarım yamalak çalışıyodu pc açılıyor çok rahat her şeyi yapıyorum oyun oynuyorum vs. pat ! kapanıyo kendiliğinden kasanın ışıkları yanıyo ama ekran kapanıyo, 1,5 hafta önce hiç bi şey yapmadığım halde sorun kendiliğinden düzeldi. şimdi ise fişi takıyorum power düğmesine basıyorum kırmızı ışık yanıyor orda kalıyor yeşil ışık yanmıyor
bu gün bilgisayarcıya götürdüm kasayı , adam düğmesine bi bastı pc çalıştı. Al işte !
eve geldim fişe taktım yine çalışmadı, sonra dedimki belki içinde bi sorun vardır bi içini açiim diye kasayı yan yatırdım pc çalıştı kasayı dik konuma getiriyorum pc kapanıyo, yan yatırıyorum çalışıyor
Vay arkadaş , ben bi de bilgisayar mühendisi olmak için bu sene sınava hazırlanıyorum :)
Lütfen yardım edin bu aletin sorunu ne ekran kartı mı ram mi neyse söyleyin lütfen
-
_OrioN_ bunu yazdı:
-----------------------------
2005 te aldığım standart casper alfa force masaüstü bilgisayarım benimle dalga geçiyor . Dikkat çeksin diye söylediğimi düşüne bilirsiniz ama kesinlikle öyle
pc 1 aydır yarım yamalak çalışıyodu pc açılıyor çok rahat her şeyi yapıyorum oyun oynuyorum vs. pat ! kapanıyo kendiliğinden kasanın ışıkları yanıyo ama ekran kapanıyo, 1,5 hafta önce hiç bi şey yapmadığım halde sorun kendiliğinden düzeldi. şimdi ise fişi takıyorum power düğmesine basıyorum kırmızı ışık yanıyor orda kalıyor yeşil ışık yanmıyor
bu gün bilgisayarcıya götürdüm kasayı , adam düğmesine bi bastı pc çalıştı. Al işte !
eve geldim fişe taktım yine çalışmadı, sonra dedimki belki içinde bi sorun vardır bi içini açiim diye kasayı yan yatırdım pc çalıştı kasayı dik konuma getiriyorum pc kapanıyo, yan yatırıyorum çalışıyor
Vay arkadaş , ben bi de bilgisayar mühendisi olmak için bu sene sınava hazırlanıyorum :)
Lütfen yardım edin bu aletin sorunu ne ekran kartı mı ram mi neyse söyleyin lütfen
-----------------------------Bellekleriniz statiğe düşüyor, kasanızı açın, bütün parçaları sökün kompresörle temizleyin, belleklerinizin slota giren kısımlarını silgiyle temizleyin,ekran kartınızın slota giren kısımlarını silgiyle temizleyin işlemcinizle soğutucu arasında kalan termal macunu yenileyin, ısı ve statik elektrik kaynaklı problemleriniz ortadan kalkacaktır.
-
işlemci fanı, ram, ( bunlara bi göz gezdir ne alemdeler )
-
temizleme işini yaptım çıkarttım sildim süpürgeyle içini çektim dediklerinin macun yenileme hariç hepsini yaptım sorun yok
Bi de işlemci çok ısındığı zaman zaten pc açılırken uyarı veriyor işlemci de sorun olduğunu düşünmüyorum ama saol yorumun için
Arkadaşlar fikir önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim şimdiden saolun :)
-
işlemci fanı canavar gibi de bu ekran niye gidiyo onu anlamadım
-
ekran krtını değişir ozamanda aynı hatayı verirse demeki miladi olaçak
-
_OrioN_ bunu yazdı:
-----------------------------
işlemci fanı canavar gibi de bu ekran niye gidiyo onu anlamadım
-----------------------------ekran kartı üstündeki kondansatörlerde herhangi bir fiziksel bozukluk varmı hocam ?
şişme akma vs. gibi.
-
elektrik sorunu gibi görünüyor..
bir kısa devre yaptır bakalım olmadı power supply i bir degistir dene..
-
hocam bilgili bir teknik servise götür parçaları yakarsın :) güç kaynağında bir şey olabilir elektriği iletmiyordur bazı durumlarda iletiyordur (yan yatırınca falan). ki büyük ihtimalle güç kaynağında devresel bir sorun olmuştur. güç kablosunda da temassızlık olabilir.
-
Arkadaşlar kusura bakmayın akşam pc yine gitti o yüzden şimdi cevap verebiliyorum, ekran kartında şişme filan yok güç kaynağını 6 ay önce değiştirmiştim
Abi bilgisayarcıya götürdüm ekran kartında sorun var çok ısınınca kapatıyo kendini dedi. Ben Mersin de yaşıyorum önerdiğiniz bir servis varsa oraya götürürüm
-
kesin şu parçada sorun var diyecek varsa o parçayı değiştiricem, zaten hurdaya çıkacak yakında ama bu sene ygs-lys ye gireceğim o yüzden seneye yeni bir bilgisayar almayı düşünüyorum. Bu bilgisayar 1 sene çalışsın bana yeter
