Bilim Ve Dinin Çelişkisi..
-
İlim Çinde de olsa gidin alın. Oku Oku oku. 1 saat tefekkur 60 yıl ibadetten iyidir.Yani 1 saat dini konulara kafa yormak. Alim uykusu cahilin ibadetinden üstündür.Daha neler neler. Ögreneceğiniz çok şey var.Daha islamı bilmiyoruz be.
-
Evet Tam 9 Sayfa uzunluğundaki Açılan Tüm Topickleri Sabırla vede Dikkatle okudum, Özellikle Spachetta Ve Xz nin yazıları son derece Çarpıcı. Şimdi Arkadaşlar Bende Konuya Katkıda Bulunacam, Görünen odurki, Büyük bir karmaşa ve hüsrana Adeta Teslim olmuş Gençliğin Büyük bir kısmı. Hüsran dedimde Açıklayacam neden nasıl çelişkisini.
Birincisi bu Arkadaşlara Cevap niteliğinde değinecem konuya, Spachetta Bak kardeşim, Tam olarak ne anlam içerdiğini ben anladım Cevaben Şunu Belirtmeliyimki Farzen Sen Bahsettiğin Yüce Çaydanlığın Peygamberisin (Bu Arada Tam bir çay Tiryakisiyimdir.) Bunları anlattın bize, ve inanmamızı istiyorsun, Çünkü Fokurdayan Suda Kaynamamızı istemiyorsun, Yalnız Hocam Bakınız bunları belirtirken Bilimsel, İlimsel bir potansiyel Sunmuyorsun, En Kötü ihtimalle Bir kitabın eksik. Son Din Dünyaya Hz. Muhammed (s.a.v) tarafından Geldi, Fakat bu adam ne okuma yazması vardı, nede Bilim Adamıydı. Ancak Çarpıcı gerçek şudurki, Kuran Adında Bizlere Sunduğu Kitaptaki Bilgilerden Günümüz Bilimide hala Faydalandığı gibi, Görünen odurki Çok İleri Zamana ait Bilim Adamlarıda faydalanacak. Kuranın Pek Çok Mucizesi vardır. İnsanları Cezbeden.
Ve Bu adam (Hz. Muhammed) ve Kitabındaki bilgileri Dikkatle Okuduğun Zaman, Kaynağa Olan Açlığını Tüm Benliğinle Hissediyorsun, Gözlerin yeşermeye Kaynağa Olan Sususuzluğun Kendini Vücudunun ürpermesiyle gösteriyor ve Hissediyorsun. Kusura bakma Örnekleme Olarakda Getirdiğin Din bu duyguları bana vermedi. Duyguyada İnanmıyorsan O Zaman Sana diyecek bişey yok. Çünkü Din Tüm Boyutları kapsayan bir Bilimle Gelmiştir. Ama Mevcut Bilim Hala Dindeki Bilimin ufak bir kısmını bile Çözememiştir Bilgilerine.
Gelelim Xz Kardeşimize, Sanada Diyeceğim Tek şey, Örnekleme Yaparken, lütfen Hakarete Heleki O Cihanın Tüm Boyutların Efendisine, Çöl Faresi Diyecek kadar, en azından kendi hidayetin için ileri gitmemeni önerebilirim. Cihanın Peygamberine Söylediğin bu laf için utanmalısın, Neticede Allahın Katında Senin Irkına Olan Sevgin, En ufak bir Ehemmiyet bahşetmez. Çünkü İnsanların Tümünü Adem İle Havvadan Yaratmış olan Allaha Karşı Gelmektir Yaptığın, Ne Edersen kendine edersin.
Konu Hakkındaki Yorumumada Gelince, Bilim Dini Reddedme mek tedir Arkadaşlar, Netice itibari ile Reddeden Bilim adamları vardır. Ve Mucizelerine Tanık olup Kabullenen Bilim Adamlarıda vardır. Örnek Bakınız Kaptan Cousto Bu Adam Kuranda Belirtilen, Noktadaki Deniz Bölgesindeki Suyun Tatlı ve Tuzlu Birbirine karışmadığını Aralarında Görünmez bir perde ile karışmanın engellendiğini Görmüş ve iman etmiştir. Unutmayınızki Bilimide Dinin sahibi Yaradan Yaratmıştır, Bilim Bilgimizle Varolmuş Bir Etkendir. Bilgilerimizlede Devam edecek Bir Olgudur.
Allah Hiç Günah işlemeyip Kendisine inanmayanlarıda Yakacak diye bir olayda yoktur. O Bağışlayıcıdır, O Rahmeti en Bol Olandır, Burada Hakim kesilmişiniz Cehenneme Gidecek demektesiniz, İnanmayıp Günah işlememiş biride Cennete gidecektir Emin olunuz. Sadece Geriye Şu kalıyor, Bir Çok Delillerde bize Sunarak İnanmamızı İsteyen İslam Dininin Sahibi Zalimler için Cehennemi Daima Sıcak Tutacaktır. Sizde Bağışlayıcı olun. Allahın Bağışlayıcı tarafı sizinle olsun. Sizde Cömert Ve yardımsever Olunuz, Allahın Tüm Rahmeti Sizi Kaplasın. Ama Tüm Deliller Göstermektedirki, Kıyamet Diye bahsedilen, Gün gelip çatacaktır. Son Bilimsel veriler, Evrenin giderek genişlediğini ve Bu Genişlemenin sonucunda Büzüşerek kendi içine Çökeceğini Göstermektedir. Bilimsel Verilerimiz bile henüz yeni yeni bazı durumları izah edebilmeye başlamıştır. Allah Hidayete erdirsin...
-
HADİS-İ ŞERİFLER: (Türkiye Diyanet İşleri Yayn.Riyazü’s-Salihin-Seçme Hadisler)
“İlim elde etmek her Müslüman kadına ve erkeğe farzdır.”
“İlim aramak için bir tarafa yönelen kimseye Allah,cennet yolunu kolaylaştırır.”
“Muhakkak ki alimler, peygamberlerin mirasçılarıdır.”
“Hikmet(ilim), mü’minin kaybolmuş malıdır,onu nerede bulursa alır.”
“İlim öğrenmek,beşikten mezara kadar farzdır.”
“ İLMİN YARISI, SORU SORMAKTIR.”
“Mahşerde alimin mürekkebi, şehidin kanından Mizan’da daha ağır gelir.”
“ BİR SAATLİK TEFEKKÜR (HİKMETLİ DÜŞÜNÜŞ ) 60 YILLIK NAFİLE İBADETTEN DAHA HAYIRLIDIR… (Kuran'da) çok fazla doğru var ve tıpkı Dr. Moore gibi ben de bu açıklamaları yaptıranın İlahi bir ilham olduğu konusuna inanmakta kesinlikle zorlanmıyorum. (Prof. T. V. N Persaud
Manitoba Üniversitesi'nde anatomi
pediatri ve çocuk sağlığı
obstetrik
jinekoloji alanlarında profesör)
… Bence genetik ve din arasında hiçbir çatışma yok
bilakis din
bazı geleneksel bilimsel yaklaşımlara vahiy ekleyerek bilimi yönlendirebilir ki bunlar da Kuran'da var olan sözlerdir
asırlar sonra geçerli olduğu gösterilmiştir ve Kuran'daki bu bilgi desteği Allah'tandır. (Prof. Joe Leigh Simpson
obstetrik
jinekoloji
moleküler ve insan genetiği alanlarında profesör)
Bir bilim adamı olarak
sadece kesin olarak gördüğüm şeylerle ilgilenebilirim. Embriyoloji ve gelişimsel biyolojiyi anlayabiliyorum. Kuran'dan bana tercüme edilen kelimeleri de anlayabiliyorum. Daha önce vermiş olduğum örnekte olduğu gibi eğer kendimi o çağa götürebilseydim
bugün bildiklerimle ve tanımlayabildiklerimle
o zaman tarif edilmiş olan şeyleri tanımlayamazdım… Öyleyse (Kuran'da) yazılan herşeyde İlahi müdahalenin olduğu düşüncesi ile hiçbir çelişki göremiyorum. (Prof. E. Marshall Johnson
Thomas Jefferson Üniversitesi'nde anatomi ve gelişimsel biyoloji profesörü)
Bazı ayetler (Kuran ayeti)
hücre karışımından organların yaratılışına kadar insan gelişiminin son derece kapsamlı tanımını yapar. Aşamaları
terminolojisi ve açıklaması ile insan gelişiminin böylesine açık ve eksiksiz kaydı daha önce var olmamıştı. Hepsinde olmasa bile çoğu durumda bu açıklama
geleneksel bilim literatüründe kayıtlı olan insan embriyosu ve insan cenini gelişiminin pek çok aşamasını yüzyıllar öncesinden bildirmektedir. (Gerald C. Goeringer
Georgetown Üniversitesi'nde tıbbi embriyoloji dalında doçent)
İnsanın gelişimi hakkında Kuran'daki ifadelerin açıklanmasında yardımcı olmak benim için çok büyük bir zevk. Ben kesin olarak söylüyorum ki bu ifadeleri Hz. Muhammed (sav)'e Allah vermiştir
çünkü bu bilginin çoğu pek çok yüzyıl sonrasına kadar keşfedilmedi. Bu bana şunu kanıtlıyor ki
Hz. Muhammed (sav) Allah'ın elçisidir. (Prof. Keith L. Moore
Toronto Üniversitesi anatomi ve hücre biyolojisi profesörü
seçkin bir embriyolog ve pek çok tıp ders kitabının yazarı)
... İnsan embriyosunun geçirdiği evreler kompleks olduğundan -ki bunu gelişim sırasındaki sürekli değişim sürecine borçludur- Kuran ve sünnetteki deyimler kullanılarak yeni bir sınıflama sistemi önerilmiştir. Önerilen sistem basittir
çok kapsamlıdır ve günümüzdeki embriyolojik bilgiyle tam uyum halindedir. (Prof. Keith L. Moore
Toronto Üniversitesi anatomi ve hücre biyolojisi profesörü)
Son dört yıldır Kuran ve hadislerle ilgili yapılan yoğun çalışmalar sonucunda
insan embriyosunu bölümlere ayıran yeni bir sistem ortaya çıkmıştır ki
bu MS 7. yüzyılda kaydedildiği için çok şaşırtıcıdır... Kuran'daki açıklamalar MS 7. yüzyıldaki bilimsel bilgiye dayalı olamazlar... (Prof. Keith L. Moore
Toronto Üniversitesi anatomi ve hücre biyolojisi profesörü)
(Hz. Muhammed’in) evrenin ortak kökeni gibi konuları bilmesinin imkansız olduğunu düşünüyorum
çünkü bilim adamları bunu son derece komplike ve gelişmiş teknolojik metotlar kullanarak son birkaç yıl içinde bulabilmişlerdir… 1400 yıl önce nükleer fizik hakkında hiçbirşey bilmeyen bir kişi
örneğin; yeryüzünün ve gökyüzünün aynı kaynaktan geldiğini veya burada tartıştığımız diğer soruların cevaplarını kendi bulamaz. (Prof. Alfred Kroner
Almanya
Mainz Üniversitesi jeobilim profesörü
dünyanın en ünlü jeologlarından)
Tüm bunları birleştirirseniz ve Kuran'da dünya hakkındaki konular ile dünyanın oluşumu ve genel olarak bilim ile ilgili tüm bu ifadeleri birleştirirseniz
pek çok şekilde burada açıklanmış ifadelerin kesinlikle doğru olduğunu ve şimdi bunların bilimsel metotlar ile teyit edildiğini… söyleyebilirsiniz. Kuran'da geçen ifadelerin pek çoğu o zaman için henüz kanıtlanmamıştı
fakat modern bilimsel metotlar şimdi Hz. Muhammed (sav)'in 1400 sene önce söylemiş olduklarını kanıtlayan bir pozisyonda. (Prof. Alfred Kroner
Almanya
Mainz Üniversitesi jeobilim profesörü) -
Mylitta bunu yazdı:
-----------------------------
Yıllardır fen derslerinde hocaların söylediği klasik cümle.. hiçbirşey yoktan var olamaz var olan birşey yok olamaz.
ama din derslerindede yıllardır bize. herşeyin yoktan varolduğunu öğrettiler.
bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Saygılarımla..
-----------------------------Yalan: Evrenin oluşumunu bilirsin. Big Bang dedikleri hani. 0 hacimde sonsuz yoğunluk. Bilimsel olarak imkansız ama kainatın bu şekilde yaratıldığını bugün bilim de kabul ediyor. Buna gücü yeten yüce bir varlık şart değil midir?
İslami bilgiler 2 kısımdır. Ulumi islamiyye: Din bilgileridir. Ulumi akliyye: fen ilimleridir. Gördüğün gibi fen ilimleri de islamın bir şubesidir.
Bilim mi diyorsunuz? 17.yüzyılın büyük filozofu Descartes mutlak bir yaratıcının var olduğuna inanmaktaydı. En basit şekliyle şöyle bi tez söyleyim. Descartes diyor ki sonsuz mükemmelliğe sahip bir yaratıcı hakkında bir fikrim var. Bu fikir bi yerden gelmiş olmalı, çünkü bir şeyin hiçlkten gelmesi olamaz.
Kopernik yaratıcıya inanmıştı. Hatta papasdı kendisi.Yine o övdüğünüz ünlü fizikçi Pascal da papasdı. Fransanın en büyük başvekili Rişliyo papasdı. Bugün tüm dünyada büyük felosof olarak bilinenFransız fikir adamı Bergson dinin varlığına inanmıştı. Yine Alman doktor ve şair Şiller de papasdı. Hatta ve hatta Fransız doktor Pasteur cenazesinin dini törenle kaldırılmasını vasiyet etmişti.
liste uzar gider ama daha nice bilim ve ilim adamı yüce bir yaratıcının varlığına inanmayı seçmiştir ;)
-
Türkiyenin ilk kimya yüksek mühendisi Hüseyin Hilmi Işık ın yazdığı ve içindekileri Büyük islam kitaplarından aldığı bi kitap var türkçe. adı seadet-i ebediye bu aralar okuyorum içinde cidden çok hoş şeyler var. b atom bombasının yapılmasndan çeşitli hastalık tedavilerine islam bilgilerine islamda tartışılan konulara kadar bence okunması gereken bi kitap. burda tartışma yapan arkadaşlar o kitabı okuyun emin olun yanlış 1 cümle bile bulamıycaksınız bulursanız gelin burda söyleyin. orda müslümanlık fenni ilmi emreder diyor gerçektende öyle tasavvufta bile pozitif ilimleri bilmek lazımdır. zaten bu kiabıyazanda dediğim gibi kimya yüksek mühendisi kuleli askeri lisesinde de hocaydı tanıyanlar illaki vardır.
-
Şu ilk sayfadaki iki tabloyu harmanlarsak sorun kalmayacaktır hayatta.
-
17 yaşındaki liseye giden eleman çıkıo genelleştirilmiş klasikleşmiş daha anlamını kendi bilmediği bi cümle sölüyor ve ardından gelen ordan burdan alınmış ayetler ,bilimsel bilgiler içeren sayfalarca post.Devam edin=).süpersinizz...=)
-

Belki spagetti canavarı da vardır arkadaşlar lütfen, ya bizi ham yaparsa!
-
Z-CHAN bunu yazdı:
-----------------------------
Belki spagetti canavarı da vardır arkadaşlar lütfen, ya bizi ham yaparsa!
-----------------------------daha ne canavarlar var hocam allah onlardan korusun hepimizi
-
uzun zamandır hasret kaldıydık bu tartışmaya hadi bakalım :)
dinle bilimin çelişkisi yoktur değerli müritler , bilim ve mantık var ise yani bilmek ve düşünmek gibi "cürümler" işleniyor ise inanılmak ameli eksik bırakılmış demektir eğer inanmak seçilmiş ise düşünmeye gerek yoktur netekim birileri zaten bunu düşünmüş ve mantıksal olarak açıkladığını iddia etmiştir. Ben ikisinide koynumda beslerim gibi bir seçenek yoktur yanlız , ateş ve buz aynı cepte duramıyor sonuç su olup akıp gidiyor.
şindi çıkıp da allahü teale demeyin rica ederim , senin dinin yeryüzünde başlangıçtan beri oluşmuş N tane din ve N kare kadar inanç arasında sadece birisi , öbürüde çıkıp zeus der isa der ben hepsine tek birşey söylüyorum, din insanları yaratmaz insanlar dini yaratır ileridede başka dinler yaratacaklardır , ancak dinin reel sorunlara hiç bir çözüm geliştiremediğini açlık ve sefaletten ölüp cahil kör kafalarıyla bu duruma çözüm de bulamayınca ekmek yapmak yada çalınan haklarını sormak için "mantık ve bilimin" umutsuz gerçekliğine sarılacaklar. İnsanoğlu ne kadar gelişebilirse paralel olarak zekasıda gelişiyor ve mantığıda ne kadar kendi kazanımlarını elde ederse dine ya da birilerinin dediğine inanma / sığınma ihtiyacı o kadar azalıyor.
Ayrıca şunu da demeden edemiyecem, din dedikleri şeyler bugün hiçbir soruna / soruya makul bir yanıt veremez iken - inananlarını vaadler ile kandırıp tehtidler ile korkutmaya çalışmaktan başka kendine bağlama yolu bulamaz iken - 2+2=4 eder diyen bilime saldırmalarının gereğini anlamak için artniyet yada haksız çıkar aramak zorunda kalıyor insan. Din denilen şey hiç bir soruyu tatmin edici biçimde yanıtlamamış varolduğu günden beri hatta kendisi başlı başına bir sorun olmuş , tek fonksiyonu toplumda kargaşa çıkarmak kafa karıştırmak ...
