Bilinç Tam Olarak Nedir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
     

     

     Hocam şimdi herşeyi anladım ama burada anlaşılamayan ve bence bu işin temelinde yatan soru şu;

    beni ben yapan şey ne? benim ben olduğumu ben nerden anlıyorum?

    yani tüm gün bu iki soruyla geçirdim :D 

    senin dediğin gibi, anılar hikayeler bunların hepsi belki kopyalanabilir ve başka bir yere aktarılabilir ama o aktarımdan sonra benim ben olduğumu anladığım şeyler bu anılar mıdır yoksa farklı birşey mi?

     

    Bir de bi konuda senden farklı düşünüyorum, aynı şey aynı anda 2 yerde olamaz, biri birinin kopyasıdır diyorsun ama bu noktada evrendeki herşey atom altı parçacıklardan oluşmuyor mu? 

    yani evrene göre herkes hatta herşey bir bütünden ibaret. Ve bu ayrımı gözlemleyebilen bizim gibi canlılar sadece. Gözlem yapılmayan noktada aslında hepimiz tek değil miyiz? Böyle oluncada

    aynı anda 2 yerde bulunma cümlesi hatalı değil midir? Yoksa ben mi yanlış anlıyorum :)


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
     

     

     Hocam şimdi herşeyi anladım ama burada anlaşılamayan ve bence bu işin temelinde yatan soru şu;

    beni ben yapan şey ne? benim ben olduğumu ben nerden anlıyorum?

    yani tüm gün bu iki soruyla geçirdim :D 

    senin dediğin gibi, anılar hikayeler bunların hepsi belki kopyalanabilir ve başka bir yere aktarılabilir ama o aktarımdan sonra benim ben olduğumu anladığım şeyler bu anılar mıdır yoksa farklı birşey mi?

     

    Bir de bi konuda senden farklı düşünüyorum, aynı şey aynı anda 2 yerde olamaz, biri birinin kopyasıdır diyorsun ama bu noktada evrendeki herşey atom altı parçacıklardan oluşmuyor mu? 

    yani evrene göre herkes hatta herşey bir bütünden ibaret. Ve bu ayrımı gözlemleyebilen bizim gibi canlılar sadece. Gözlem yapılmayan noktada aslında hepimiz tek değil miyiz? Böyle oluncada

    aynı anda 2 yerde bulunma cümlesi hatalı değil midir? Yoksa ben mi yanlış anlıyorum :)

    Her ne kadar alakası olmasa da, çağrıştırdığından belki buna da değinirsin diye özellikle quantum state konusundan da bahsettim. Ancak bahsettiğin konuyla bu konunun alakası yok. Bir de şöyle bir nokta var, amacımız bilinci kopyalayıp devam etmesini sağlamak mı? Yoksa bilinci dağıtık halde tutmak mı?

    Öncelikle, birebir kopyalanmış iki cisim uzayda aynı yeri işgal edemezler. Yani koordinat sisteminde birisi (0,1,1)'de ise diğeri de (0,1,1)'de olamaz. Sadece bu fark, iki cismin kaderini baştan aşağıya değiştirir. Aynı bilinç, farklı 2 yerde aynı durum içerisine giremez. Buna parçacık şeklinde değil, zengin ailede yetişen, fakir ailede yetişen ikizler örneğinden bakmak daha mantıklı olur. Zira organizmalardan ve kompleks sistemlerden bahsediyoruz. Tek bir parçacıktan değil.

    Quantum entanglement konusuna gelirsek, bu durumun gerçekleştirilebilmesi için özel şartlar gerekiyor. Organik bir canlıdan inorganik bir sistem arasında bir bağ kurmak istiyorsak bunları aynı yerde bir arada olması, spinlerinin 0 olması gibi şartlar bulunmakta. Bu parçacıkları ayırırsan uzak mesafede birini uyardığında diğerinin zıttı yönde hareket ederek uyarıldığını görürsün. Bu işlemi yaparken gerek organizmanın zarar görmemesi gerekse karşı taraftaki sistemin stabil kalması çok zor. Ayrıca bu sistemin amacı iletişim sağlamak.

    İki beden farklı yerlerde aynı bilinci taşıyacaklar ise, tek bilinç iki bedeni aynı anda nasıl kontrol edecek? Burada master kim olacak, slave kim olacak? Böyle bir şey olursa birisi hareket ederken diğerinin aynısını yaparak mı yaşayacak? Bu zaten  quantum entanglement ile örtüşmeyen bir durum zaten. Bunun yarısıra, quantum teleportation, deneylerin gösterdiği üzere ışık hızını geçmiyor. Anlık olarak gerçekleşiyor söylentisi hikaye. Yani bir bedeni yönetirken diğeri gecikmeli olarak yönetilmiş olacak. Bu zaten organik bir canlı için mümkün olmayacak bir şey.

    Ha şunu diyorsan, bir insanın bilincini aldık makineye aktardık. Daha sonra inorganik sistemi aldık her ne kadar uç, absurd olsa da ve stabil olmasa da quantum entanglement kısmını çok iyi bir şekilde çözüp başka bir inorganik sisteme kopyaladık diyelim. Bunun ardından bilinci dağınık bir sistem ortaya çıktı. Ancak bunun organik bir sistemle alakası yok. Bu durumu da ele aldım zaten. Bunu yaparsan o artık farklı, insanlıktan çıkmış ve kişiliği, bilinci apayrı boyutlara ulaşmış bir şey olur. Bugün organik olarak Dünya'da bulunan kopyalanmış insan ile alakası kalmaz.

    Bir de quantum entanglement bağı sona erdiğinde ne olacak o da ayrı konu. Bu zaten oldukça hassas şartlara bağlıyken her daim her şart altında devam etmesinden bahsediyoruz. Felsefi anlamda da tek bir bilincin ayrı iki organizmayı aynı anda yönetmesi sıkıntılı bir konu. Fakat bunun quantum entanglement ile alakasının olmadığı kesin. Zira bir parçacık bu durumda iken diyelim ki 10 km öteye götürülüyor. Birisi uyarılınca diğeri de tepki veriyor. Olay veri iletişiminden ibaret. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta şu ki, onları uyaran 3. şahıs oluyor. Yani iki bilinci olan sistemi farklı yerlere koyduysak bunların en üstünde tek başına duran üçüncü bir bilincin daha olması gerekiyor. Bu da ayrı konu.


    λ
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
     

    Her ne kadar alakası olmasa da, çağrıştırdığından belki buna da değinirsin diye özellikle quantum state konusundan da bahsettim. Ancak bahsettiğin konuyla bu konunun alakası yok. Bir de şöyle bir nokta var, amacımız bilinci kopyalayıp devam etmesini sağlamak mı? Yoksa bilinci dağıtık halde tutmak mı?

    Öncelikle, birebir kopyalanmış iki cisim uzayda aynı yeri işgal edemezler. Yani koordinat sisteminde birisi (0,1,1)'de ise diğeri de (0,1,1)'de olamaz. Sadece bu fark, iki cismin kaderini baştan aşağıya değiştirir. Aynı bilinç, farklı 2 yerde aynı durum içerisine giremez. Buna parçacık şeklinde değil, zengin ailede yetişen, fakir ailede yetişen ikizler örneğinden bakmak daha mantıklı olur. Zira organizmalardan ve kompleks sistemlerden bahsediyoruz. Tek bir parçacıktan değil.

    Quantum entanglement konusuna gelirsek, bu durumun gerçekleştirilebilmesi için özel şartlar gerekiyor. Organik bir canlıdan inorganik bir sistem arasında bir bağ kurmak istiyorsak bunları aynı yerde bir arada olması, spinlerinin 0 olması gibi şartlar bulunmakta. Bu parçacıkları ayırırsan uzak mesafede birini uyardığında diğerinin zıttı yönde hareket ederek uyarıldığını görürsün. Bu işlemi yaparken gerek organizmanın zarar görmemesi gerekse karşı taraftaki sistemin stabil kalması çok zor. Ayrıca bu sistemin amacı iletişim sağlamak.

    İki beden farklı yerlerde aynı bilinci taşıyacaklar ise, tek bilinç iki bedeni aynı anda nasıl kontrol edecek? Burada master kim olacak, slave kim olacak? Böyle bir şey olursa birisi hareket ederken diğerinin aynısını yaparak mı yaşayacak? Bu zaten  quantum entanglement ile örtüşmeyen bir durum zaten. Bunun yarısıra, quantum teleportation, deneylerin gösterdiği üzere ışık hızını geçmiyor. Anlık olarak gerçekleşiyor söylentisi hikaye. Yani bir bedeni yönetirken diğeri gecikmeli olarak yönetilmiş olacak. Bu zaten organik bir canlı için mümkün olmayacak bir şey.

    Ha şunu diyorsan, bir insanın bilincini aldık makineye aktardık. Daha sonra inorganik sistemi aldık her ne kadar uç, absurd olsa da ve stabil olmasa da quantum entanglement kısmını çok iyi bir şekilde çözüp başka bir inorganik sisteme kopyaladık diyelim. Bunun ardından bilinci dağınık bir sistem ortaya çıktı. Ancak bunun organik bir sistemle alakası yok. Bu durumu da ele aldım zaten. Bunu yaparsan o artık farklı, insanlıktan çıkmış ve kişiliği, bilinci apayrı boyutlara ulaşmış bir şey olur. Bugün organik olarak Dünya'da bulunan kopyalanmış insan ile alakası kalmaz.

    Bir de quantum entanglement bağı sona erdiğinde ne olacak o da ayrı konu. Bu zaten oldukça hassas şartlara bağlıyken her daim her şart altında devam etmesinden bahsediyoruz. Felsefi anlamda da tek bir bilincin ayrı iki organizmayı aynı anda yönetmesi sıkıntılı bir konu. Fakat bunun quantum entanglement ile alakasının olmadığı kesin. Zira bir parçacık bu durumda iken diyelim ki 10 km öteye götürülüyor. Birisi uyarılınca diğeri de tepki veriyor. Olay veri iletişiminden ibaret. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta şu ki, onları uyaran 3. şahıs oluyor. Yani iki bilinci olan sistemi farklı yerlere koyduysak bunların en üstünde tek başına duran üçüncü bir bilincin daha olması gerekiyor. Bu da ayrı konu.

    Hocam bu yazıların benim için çok değerli, önce onu belirtmek isterim :)

    Benim bu konulardaki bilgim 3-5 belgeselden öteye geçmeyecek noktada, ama aşırı merakım var. Çünkü ölümden aşırı korkan bir insanım ve ömrümün bir kısmını maddi özgürlüğümü elime aldıktan sonra uçuk kaçıkta olsa ölümsüzlüğü aramakla geçireceğim. En azından pes etmedi derler :)))

    Anlık olarak gerçekleştiğini duyduğum için zaten öyle bir yorumda bulunmuştum, quantum entanglement' a da bu yüzden değinmek istedim de sandığım gibi değilmiş. 

    2 bilinci aynı anda nasıl tek bir bilincin yöneteceği hiç gelmemişti ama aklıma, burda kafam iyice karıştı. Çok haklı bir konuya değindin :) 

    Peki hocam benliği oluşturan şey nedir ? Yani insan ben olduğunu nasıl anlıyor ? 

    Ek olarak, beden dondurma olayları var hocam, o sırada insan bilincini yitiriyor ve tekrar çözüldüğünde hayata dönme olasılığı olabileceği için birçok insan bu tarz eylemler gerçekleştiriyor. Bedeni dondurup bilinci aktarırsak, yeni bedendeki bilinç kopya olacak ama yönetilen taraf tek bir bilinç olacak yine. Tabi burada 3. bir şahis gerekecek.

     

    Not: Hocam cevap yazmak zorunda değilsin, uzun uzun yoruyorum seni ama çok güzel şeyler yazıyorsun zevkle okuyorum cidden tekrar teşekkür ederim, vakit ayırıp anlattığın için :)

     

     

    ozgunlu tarafından 11/Haz/15 21:20 tarihinde düzenlenmiştir

    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
     

     

    Hocam bu yazıların benim için çok değerli, önce onu belirtmek isterim :)

    Benim bu konulardaki bilgim 3-5 belgeselden öteye geçmeyecek noktada, ama aşırı merakım var. Çünkü ölümden aşırı korkan bir insanım ve ömrümün bir kısmını maddi özgürlüğümü elime aldıktan sonra uçuk kaçıkta olsa ölümsüzlüğü aramakla geçireceğim. En azından pes etmedi derler :)))

    Anlık olarak gerçekleştiğini duyduğum için zaten öyle bir yorumda bulunmuştum, quantum entanglement' a da bu yüzden değinmek istedim de sandığım gibi değilmiş. 

    2 bilinci aynı anda nasıl tek bir bilincin yöneteceği hiç gelmemişti ama aklıma, burda kafam iyice karıştı. Çok haklı bir konuya değindin :) 

    Peki hocam benliği oluşturan şey nedir ? Yani insan ben olduğunu nasıl anlıyor ? 

    Ek olarak, beden dondurma olayları var hocam, o sırada insan bilincini yitiriyor ve tekrar çözüldüğünde hayata dönme olasılığı olabileceği için birçok insan bu tarz eylemler gerçekleştiriyor. Bedeni dondurup bilinci aktarırsak, yeni bedendeki bilinç kopya olacak ama yönetilen taraf tek bir bilinç olacak yine. Tabi burada 3. bir şahis gerekecek.

     

    Not: Hocam cevap yazmak zorunda değilsin, uzun uzun yoruyorum seni ama çok güzel şeyler yazıyorsun zevkle okuyorum cidden tekrar teşekkür ederim, vakit ayırıp anlattığın için :)

     

     

    Est. hoca :) Teşekkür ederim. Ben de seviyorum bu tarzda konuları tartışmayı zaten. Ayrıca hali vaktiyle öğrendiklerimizi de düşünerek, sorgulayarak tekrar canlı hale getiriyoruz. Diğer yandan bunların konuşulacağı fazla yer olmayınca unutulup gidiyorlar zamanla. Gece yarısından sonra vakit olunca bu insan dondurma konusunu da açmak isterim. Hatta yaşlanmayla ilgili bazı söyleyeceğim şeyler var. Ancak ölüm korkusuyla da yaşanmaz tabii. O konuda sana sitem edeceğim :))


    λ
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
    ozgunlu bunu yazdı
    FireX bunu yazdı
     

     

    Est. hoca :) Teşekkür ederim. Ben de seviyorum bu tarzda konuları tartışmayı zaten. Ayrıca hali vaktiyle öğrendiklerimizi de düşünerek, sorgulayarak tekrar canlı hale getiriyoruz. Diğer yandan bunların konuşulacağı fazla yer olmayınca unutulup gidiyorlar zamanla. Gece yarısından sonra vakit olunca bu insan dondurma konusunu da açmak isterim. Hatta yaşlanmayla ilgili bazı söyleyeceğim şeyler var. Ancak ölüm korkusuyla da yaşanmaz tabii. O konuda sana sitem edeceğim :))

    Valla hocam ayrı bir konu olarak değerlendirmeni isterim, fikirlerini merak ediyorum :) 

    Ölüm korkusu insanların bence evrim sürecinde başlarına gelen en kötü şey. Diğer canlıların öleceğinin farklarında olduklarını sanmıyorum sadece içgüdüsel olarak hayatta kalmaya çalıştıkları var.

    Tabi bunu bilmiyorum ama benim için çözümü olan birşey gibi görüyorum bu durumu, korkum bu yüzden de var biraz :) yanlış zamanda geldik dünyaya


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meczup
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo

    Kaç gündür üzerinize afiyet hasta bir şekilde yatıyordum. Konuya girip de iki satır yazayım dedim bir türlü kısmet olmadı. Firex hocam şimdi şöyle bir soru dile getireyim ben de müsadenle. En başta çoklu kişiliğe de değinmiştim. O yüzden bununla alakalı bir şeyler yazacağım. 

    Şimdi çoklu kişilik bozukluğunda sistem yaşadığı travmalardan, cinsel istismardan, şiddetten vs kaçınmak için ikinci bir kişilik yaratıyor. Bazen bu kişilikler on civarı da olabiliyor. Bundaki en klasik tedavi yöntemi araştırmalarım neticesinde(aşırı detaylı bir araştırma söz konusu değil) bütün kişilikleri tek bir kişilik altında toplamak oluyor. Oysa biz bu kişiliklerin yalnızca bir tanesinde "benlik/farkındalık" hissiyatını yaşıyoruz. Diğer benliklere, kişiliklere, bilince karşı ya dışarıdan bakan birinin yabancılık hissini yaşıyoruz ya da farkında bile olmuyoruz. Böyle bir durumdayken yani birden fazla kişiliğimiz varken her ne kadar uçuk ve şuanlık imkansız gibi olsa da mevcut bilincimiz uykudayken ya da arkaplandayken bir şekilde bunu kendi orjinal sistemimizden koparıp başka bir organik sisteme aktarsak ve kendimizi aktardığımız organik sistemin orjinal bilincini baskı altına alsak yeni bedende gözümüzü açtığımızda farkındalık yaşar mıyız? Tamam bilinç elle tutulur bir şey değil. Neye benzediğini bilen de yok ama böyle bir şeyi yapabilecek bir teknoloji olsaydı yeni bedende farkındalık hissini yaşardık gibi düşünüyorum. Yanlış mıyım? 

    Bir de esas bedenimizi geride bırakıyoruz. O beden diğer bilinçle birlikte yaşamını sürdürebilir mi? Yoksa esas bilince ihtiyaç duyar mı? 


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar. // bi gün buralarda yeni bir ağaç yeşerecek ve biz gölgesinde mürekkepler tüketeceğiz //
Toplam Hit: 3752 Toplam Mesaj: 27
bilinç nedir çoklu kişilik