BMW 1. Seri Hakkinda
-
weskeyy bunu yazdı
Abicim saygılar turbo olayında ciddiysen o işin uzmanları yanlış anlamazsan Japon otomobilleri benzer sınıfta benzinli ve turbolu olan tercih ettiğin araçtan dayanıklı araçlar fazlasıyla mevcut isviçre de olsun almanya da.tabi bu iş napolyon işi paran varsa japon yoksa alman.tekrar saygılar.
tabi bu dünyada herkes parası olunca ilk olarak nissana,toyotaya binmek ister, merso bmw audi falan cacık yani...
-
weskeyy bunu yazdı
Abicim saygılar turbo olayında ciddiysen o işin uzmanları yanlış anlamazsan Japon otomobilleri benzer sınıfta benzinli ve turbolu olan tercih ettiğin araçtan dayanıklı araçlar fazlasıyla mevcut isviçre de olsun almanya da.tabi bu iş napolyon işi paran varsa japon yoksa alman.tekrar saygılar.
yok hocam öyle bi tutkum falan cok ilgimi ceken seyler degil aslinda yani ekstra bir seyler bakmayi düsünmüyorum ama o araclar daha uygun olursa alirim :) Simdi söyle bi sey var hocam, bilmem duydun mu hic ama almanya'daki otobanlarin cogu yerinde her hangi bir hiz limiti mevcut degil. Istersen 300 le git. O yüzden otoban turizmi diye bi sey var. Hiz yapmak isteyenler farkli ülkelerden sirf yüksek hizlarda sürmek icin geliyorlar :) ve yine almanya'da yabanci ülkeden gelenlere otoban ücretsiz (sanirim almanlar ödüyor). Hal böyle olunca almanya'nin cevre ülkelerinden sadece hiz zevkini yasamak icin gidiyorlar. Turbo motor sahibi sef de arada bir gidiyor diye hatirliyorum :)
-
Evet arkadaslar konuyu güncelleyeyim;
Simdi öncelike dizel fiyatlarina bugün bakayim dedim, evin yakinindaki benzinciye baktim, dizel fiyati superplus dan daha ucuz (diesel 1.52 frank, super plus 98 1.53 frank)). Ancak sanirim BP de dizel biraz daha ucuzdu. O yüzden diesel araba almak cok da önem arzetmiyor?
Gelelim su peugeot problemine. Bugün kaputu actim ve V kayisi denilen kayisin durumuna baktim, zaten farkettim ki ses oradan geliyor.
Ciyaklama sesi gibi bi ses geliyor onu da upload ettim. https://app.box.com/s/aqtcs10b9sjeemdpks1z2avkhgac0yc7
Bu ses acayip fazla belki suan belli olmuyor ama cok yüksek.. Ilk gasa basinca ya da debriyaja basinca yok ama bastiktan sonra basliyor ses, sonra vitesi bosa alip hic bi seye basmasam da devam ediyor bi süre ve sonra kesiliyor. Bu ses daha önce de vardi ama fazla yoktu özellikle direksiyonu tam cevirince falan.. Sonra sanirim motorun icinde sanki bir pervane/fan varmis da ve o da bi yerlere vuruyormus gibi sesler geldi ama simdi yok ya da duymadim henüz.. Evin yakininda bir araba garaji var, oraya götürüp bu kayisi degistirecegim, sonra bi arkadasa verecegim, o da tamirci arkadasiyla diger aksamlari kontrol edecek, eger cok masraf olursa arabayi satarim (zaten 1300 franka satin almistim, kalkip da 1000 frank masraf cikarsa vermek mantikli degil). Eger her sey düzgün giderse de yeni yildan sonra degistiriririm arabayi :)
suan kararimi verdim gibi bmw 120, 2012 ya da üzeri alacagim. Ama henüz diesel mi yoksa benzinlin mi karar veremedim..
-
O kayisi degistir hemen ses kesilecektir. Baska bir kayis daha olmali onun yaninda, onu da degistir, buyuk ihtimalle takim halinde satiliyordur. Arkadasina verip test mest ettirmene gerek yok bence....
-
alexelebek bunu yazdı
O kayisi degistir hemen ses kesilecektir. Baska bir kayis daha olmali onun yaninda, onu da degistir, buyuk ihtimalle takim halinde satiliyordur. Arkadasina verip test mest ettirmene gerek yok bence....
bahsettigin sanirim trigger kayisi. Evet onun da degismesi gerekebilir ama ben onu degistirebilecegimi sanmiyorum. Arkadasin tamirci arkadasi daha uyguna yapacak hocam degisimleri ama suan bu haliyle arabayi ta fribourg a götüremem. O yüzden yakin bir yerde degistirmek gerek. Son zamanlarda otobanlarda hiz 100 ü gecince motor ikaz lambasi yaniyor, sanirim hararetle ilgili mi ne cünkü bi süre beklettikten sonra sikinti yok. 80 le gidince falan da sikinti yok ama 100 olunca bi süre sonra yaniyor. O yüzden tümden bakim yapilmasi gerekiyor gibi..
Ben arabayi alinca yakin zamanda servise götürülmüs diye damga vardi, anlamadim nedendir ama sikinti cok. Aldiktan bi süre sonra arabayla cikayim dedim araba calismadi :) meger akü bitmis, bir kac kere yolda bile kaldim, en son akü bozukmus onu anladim, degistirdik.. Yani sansim cok da yaver gitmedi :) Servise gidilmis diye güvendik ama..
-
Fiyatlarda hiç fark yok.
Hiç düşünmeden direkt F20 kasa benzinli al.
-
tolgasen bunu yazdı
Fiyatlarda hiç fark yok.
Hiç düşünmeden direkt F20 kasa benzinli al.
mantikli olan o hocam ama aklima takilan su, neden diesel arabalar daha pahali? Ayrica simdi shell ve bp ye baktim. Bazi yerlerde diesel pahali bazi yerlerde benzin. (sFr isvicre frangi demek)
-
Dizeller üretim maliyeti sebebi ile pahalı. Çok yüksek sıkıştırma yaptığı için motor blokları vs. daha kalın. Bunlarda pahalı olmasına sebep oluyor.
Benzinle dizel arasında fark yok neredeyse. Hiç düşünme, benzinli al hocam.
-
Bmw 320d alana kadar benim de hiz merakım yoktu. Turbo, beygir gücü vs ilgi alanıma girmiyordu. Artık öyle değil :)
-
Şöyle soyleyeyim 1.6 dizel polom genelde 100 km'de 4-5 litre yakit yakarken, benzinli olan model 8-10 litre yakit harciyor. Bu yuzden dizel modeller pahali oluyor.