BMW 1. Seri Hakkinda
-
@tolgasen, anladim hocam ama sanirim bi iliski de ne kadar yakit harcayacagi ile ilgili sanirim. asagida paylasacagim onu da.
@kaan, hocam bizim sefte de aynisinda var, o gidiyor arada bir böyle hiz turlarina falan, cocukluktan veri var demisti.. yine de hiz limiti olmayan yerde 250 ile gitmek pek akil kari degil. Bi ara bir alman ile cek cumhuriyetinden dönerken tam hatirlamiyorum ama 250 lere kadar cikti, ilk kez o kadar hizla gittim bi yere :)
@MbK, sanirim sebebi bu hocam.. Bak simdi
benzinli 120 icin
Verbrauch in l/100 km 8.6/5.4/6.6 (sehir ici/otoban/ortalama)
dizel 120 icin
Verbrauch in l/100 km 5.4/3.7/4.5 (sehir ici/otoban/ortalama)
farzedelim ki dizel be benzin fiyati esit olsun ve litresi 1.52 frank. Yillik 5000 km yapalim diyelim. o halde ortalamaya vurunca
benzinli icin ; 1.52*6.6 = 10.032 frank (her 100 km icin), 5000 km icin => 501 frank
dizel icin; 1.52*4.5 = 6.84 frank (her 100 km icin), 5000 km icin => 342 frank
aradaki fark 159 frank.
benzinli arac fiyati : CHF 9'900.
dizel arac fiyati: CHF 13'900.
aradaki fark 4000 frank. Yani 25 yilda farki kapatir :) yilda 10 bin km gitsem de yine fark cok büyük.. O yüzden benzinli almak daha mantikli geldi simdi gözüme eger hesapta bi yanlis yapmadiysam :) zaten bu arabayi da yillarca kullanma gibi bir düsüncem yok. Ne dersiniz bu hesaba?
-
-
Arabada seni cezbedecek şey hızlı gidebilmesinden çok çabuk hızlanabilmesi.
O ivmeleri hissedince işin rengi değişiyor.
Hayırlı olsun şimdiden.
-
Sizin vilayetle bizim burası bir değil malesef hocam.
Dizel araç alan kişi de yılda en az 20 bin km yapıyor.
Ben mesela 130 bindeyim şuan 6,5 yıldır alet bende.
Tr'de mazotun litresi 4.70 civarı, benzin ise 5 küsürlerde.
Tr'de dizel araca bu yüzden uygun gözüyle bakılıyor.
Ama yurtdışında yaşasam benzinliye hatta elektrikli araca binerdim.
Ukrayna'da Jaguarı 150 bin TL'ye sattıklarına şahit oldum. :-)))
-
@tolgasen, tamamdir hocam kararimi verdim sagolasin. Insallah alacagim 120i :)
@Kaan, bu peugeot yavas hizlaniyor ama sanirim bu 2012 model bmw bunu asacaktir.
@mbk, ne bileyim hocam haklisin sanirim cünkü sürekli dizel dizel duydugum icin altbilincime yerlesmis. Elektrikli arabalar güzel aslinda, burada bazen sarj üniteleri görüyorum ama cok fazla yok yine de sarj etmek icin. Bizim patronda bmw nin elektrikli arabasi var. Ben tesla almak isterdim ama baya pahali onlar da .
neyse bu arac baya güzel hosuma gitti. Fiyat da 10 bin frank civari ama ta ülkenin öbür ucunda ayrica sag kapisinda kucuk bir göcme var belki o yüzden daha uyguna satiyorlar bilmiyorum.. Ama almak icin biraz daha zaman var. Yakin cevreden satan varsa bakarim böylece gidip gelmesi kolay olur hem tanidik garaj var oraya götürüp gösteririm
https://auto.ricardo.ch/kaufen/fahrzeuge/autos/limousine/bmw-120i-dynamic-edition/w/an801461531/
son bi sorum var, dynamic edition un 120i den farki nedir? yeni fiyatlari daha uygun görünüyor 120i ye göre ama özellik olarak aynisi gibi
-
unbalanced bunu yazdı
@tolgasen, tamamdir hocam kararimi verdim sagolasin. Insallah alacagim 120i :)
@Kaan, bu peugeot yavas hizlaniyor ama sanirim bu 2012 model bmw bunu asacaktir.
@mbk, ne bileyim hocam haklisin sanirim cünkü sürekli dizel dizel duydugum icin altbilincime yerlesmis. Elektrikli arabalar güzel aslinda, burada bazen sarj üniteleri görüyorum ama cok fazla yok yine de sarj etmek icin. Bizim patronda bmw nin elektrikli arabasi var. Ben tesla almak isterdim ama baya pahali onlar da .
neyse bu arac baya güzel hosuma gitti. Fiyat da 10 bin frank civari ama ta ülkenin öbür ucunda ayrica sag kapisinda kucuk bir göcme var belki o yüzden daha uyguna satiyorlar bilmiyorum.. Ama almak icin biraz daha zaman var. Yakin cevreden satan varsa bakarim böylece gidip gelmesi kolay olur hem tanidik garaj var oraya götürüp gösteririm
https://auto.ricardo.ch/kaufen/fahrzeuge/autos/limousine/bmw-120i-dynamic-edition/w/an801461531/
son bi sorum var, dynamic edition un 120i den farki nedir? yeni fiyatlari daha uygun görünüyor 120i ye göre ama özellik olarak aynisi gibi
Bu e87 yani eski kasa hocam. F20 kasa bak.
-
hocam nasil anliyorsun eski kasa oldugunu? 2012 ve sonrasi icin demedin mi yeni kasa diye? Ilanin tarihinde 01.2012 Occasion
yaziyor o yüzden ben de yeni kasadir diye düsündüm.
-
F20 kasa bunlar hocam. Bu senin baktığında eski e87 kasa. Bundan alma sakin
-
unbalanced bunu yazdıTayga bunu yazdı
Mercedes B180 fiyatları ne kadar orda onlar da bunun emsalleri bakmadıysan bi göz at
hocam bi kac modeli var ama sanirim kastettigin bu www.autoscout24.ch/4931232 13 bin frank (48 bin tl) ama cirkin bir araba geldi gözüme
benim sürüs hocamda mercedes A class vardi www.autoscout24.ch/5018368 bunlar da 16 bin franktan basliyor (60 bin tl)
@By_HC, Sagol hocam ancak sunu tam anlayamadim "İmkanınız varsa bir sonraki turbo beslemeli benzinli motoru olan serilerden ya da dizel olanları düşünebilirsiniz."
120d den farkli modellerde mi var? tavsiye ettigin var mi ?
Hocam 2011 ve öncesi modellerde 1.16i turbo beslemesiz 116 bg. Bir sonraki serilerin hepsi turbo beslemeli. Dizel olanları zaten turbolu. e87 1.16i hariç hepsini tavsiye ederim.
-
unbalanced bunu yazdı
hocam nasil anliyorsun eski kasa oldugunu? 2012 ve sonrasi icin demedin mi yeni kasa diye? Ilanin tarihinde 01.2012 Occasion
yaziyor o yüzden ben de yeni kasadir diye düsündüm.
Hocam burada bayağı detaylı karşılaştırılma yapılmış.
E87’de kullanılan N45B16 kodlu Türkiye’de de en çok satmış olan 116 HP gücündeki 1.6 litre atmosferik motor, BMW’nin WTCC yarışlarının homologasyonu için sınırlı sayıda ürettiği BMW 320simodelinde kullandığı N45B20 kodlu 2.0 litre 170 HP motorun düşük hacimli versiyonu ve bu motorun tüm özelliklerini taşıyor: Motorda “ Vanos” var, ancak daha kolay devirlenmesi için çalışan parça sayısı azaltılmış ve “ Valvetronic” kullanılmamış, emme manifoldundan enjeksiyonlu motor güç için yüksek devire ihtiyaç duyuyor, rahatça 7.000 devire ulaşıyor, maksimum torkunu 3.500 devirden sonra veriyor, bu yüzden çok tüketiyor (100 km’de ortalama 11 litre), motorun sesi de özellikle yüksek devirlerde eski BMW atmosferik motorları gibi akustik ve güzel, rölantide ise ısınana kadar gürültülü çalışıyor. Üstten çift egzantrikli ve silindir başına 4 subaplı motorda triger kayışı yerine zincir kullanılmış, bu da kayış değişimi maliyetini ortadan kaldırıyor. 2008 model yılına kadar olan motorlarda zincir gergi bilyesi gevşediğinden zincir atlama sorunu bulunuyordu. 2008’den sonra üretilen motorlarda bu sorun giderildi. F20’de kullanılan N13B16 motor ise PSA Grubu (Peugeot, Citroen) ile ortak geliştirilmiş bir 1.6 litrelik turbo makine ve turbo basınçlarına göre 102 HP, 136 HP’lik ve 170 HP’lik farklı güç çıkışında versiyonları var ( BMW X1 için bir de 148 HP’lik bir versiyon daha var) Neden 102 HP, 136 HP ve 170 HP diyenler için: 102 HP 75 kW’ye, 136 HP 100 kW’ye, 170 HP de 125 kW’ye denk geliyor. Güç rakamları standart olarak belirlenmiş. Zaten kağıt üzerindeki HP rakamının önemi yok. Bunu birazdan anlatacağım. Önce önyargıları yıkmak için şunu sormak gerekiyor: “ Kim Peugeot motorlu bir BMW ister ki?” Bunu demeden önce motorun özelliklerine ve yaptıklarına bakmak gerekiyor. BMW’nin Twinpoweradını verdiği bir kombinasyonla istendiğinde ekonomik kullanım istendiğinde yüksek performans sunan bir motor elde edilmiş. (Eminim ortak yatırıma Fransızlar sadece para yatırmış, motor geliştirmesini BMW’ye bırakmıştır) Twinpower ilk başta akla motorun çift turbolu olduğu düşüncesini getiriyor. Twinpower bu anlama gelmiyor. BMW’nin Twinpower sistemi turbo besleme, direkt benzin enjeksiyonu ve valvetronic kombinasyonundan oluşuyor. Bu motor 114i’de 102 HP güç ve 180 Nm tork, 116i’de 136 HP güç ve 220-240 Nm tork, 118i’de 170 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. Ortalama tüketim rakamı da normal kullanımda 8 litre. gaza dikkatli basıldığında ortalama tüketim 7 litre’ye düşüyor. N13B16 motor, E87’de kullanılan N45B16 motorun yüksek devir çevirme kapasitesine ve akustik sesine sahip değil ve ama bunun dışında herşeyi daha iyi yapıyor ve daha iyi yaparak devrim yapıyor. Motorun hem daha güçlü hem de daha tasaruflu olmasının ardındaki neden çok açık: 220 Nm torkun 1350 devirde gelmesi. Başka bir deyişle, rölantiden hemen sonra motorun tüm çekiş gücü hazır. bu yüzden manuel şanzımanda 6. vitesde, otomatik şanzımanda ise 8. vitesde 1500 devir ile yolculuk yapmak hatta rampa çıkmak mümkün, vites düşürmeden hızlanmak mümkün. “ Kullanım özellikleri,” “ performans” ve “ tüketim” bakımından motorun hiçbir zayıflığı yok. Diğer taraftan, N13B16 motorun ses dışında bir başka zayıf noktası daha var, bu da kullanım ile değil motorun ihtiyaçları ile ilgili: kullanım tarzına bağlı olarak değişen bakım ihtiyacı… Motordaki Garrett marka turbo, motor yağını öldürüyor. Yüksek devirli kullanım daha kısa km’lerde yağ değişimi ihtiyacını getiriyor. Motor devirli kullanılırsa 3000 km’de bir servis ve yağ değişimi istiyor. kaynak : https://hayatinvirajliyollarinda.com/2014/12/06/bmw-116i-e87-f20/