folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Bu Pc 4 Sene Götürür Mü?



Bu Pc 4 Sene Götürür Mü?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    YeniHarman bunu yazdı

    - AMD iyidir, işlemci kalsın. Soğutmaya önem ver, kasan iyi olsun. Stok soğutucu kullanma (biraz önce kendi sistemimde yük testi yaptım 80'i gördüm).

    - Anakart olarak 990X serisinden bir şey alabilirsin. Gigabyte UD5 serisi düşün.

    - Bellek ne kadar yüksekse o kadar iyi. Pratikte 4 GB üstünün bir faydası yok gibi düşünülse de (neden? 64 bit destekleyen oyun sayısı az, hatta 0 diyelim) 8'in altına düşmeyin. Hatta piyasadaki CL9 bellek kitlerinden bir tanesini alın (en az 1333 MHz desteği ve soğutucusu olsun). Şayet benim geliştirici makinemde Win7 her şeyiyle beraber 2,5 GB gibi bir bellek kullanıyor ki sanallaştırma kapalı halde. Açık olduğunu düşünün.

    Not: 6 GB nasıl yaptınız? 2+2+1+1 şeklinde mi? Anakart destekliyorsa unganged modu kullanın.

    - En büyük performans darboğazı sabit diskte. Mümkün mertebe SSD (fiyatları ilerleyen zamanda alınabilir seviyeye inecek gibi duruyor), olmadı RAID 0 (yedekli çalışmayı ve sistem kurtarmayı sorun etmiyorsanız, ne olur ne olmaz).

    - Ekran kartı derken, nVidia olursa Linux'u unutun zaten:) 5570 kullanıyorum (oyun oynamam), performansından memnunum. Isınıp, sıkıntı çıkarmasın yeter.

     

    Uyumsuzluk sorununun başlıca aktörleri anakart ve belleklerdir. Bellek alırken anakart ya da bellek üreticisinin testinden geçenlerinden alın.

     

    Son söz: O makine 2017'ye kadar yeter.

    Kasam bu

    http://www.vatanbilgisayar.com/Bilgisayar%20Kasas%C4%B1/cooler-master-rc-431k-kwp500-elite-rc-431-500w-midt-atx-pencereli-siyah-kasa/productdetails.aspx?I_ID=63253#allImages

    3 tane 2 gb lik hyperx ram takmıştım zamanında.

    Anakart hakkında ne düşünüyorsun hocam ileriye dönük bişey mi sence bu ? Çünkü ekran kartını değiştirmeyi düşünüyorum.Bide 2 gblik bir ram daha takabilirim ama hyperx mi olur bilmem.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Daniel-Koo
    Daniel-Koo's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ekim/2010
    Erkek

    hocam amd olmasa intel olaydı her türlü götürürdü (: böyle de gider sorun değil. 

    cs5 serilerini kullanacaksan sorun yok. creative cloudda kullanabilirsin.


    ne diyon?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    Daniel-Koo bunu yazdı

    hocam amd olmasa intel olaydı her türlü götürürdü (: böyle de gider sorun değil. 

    cs5 serilerini kullanacaksan sorun yok. creative cloudda kullanabilirsin.

    hacı cs6 yıda rahat kaldırıyor.Cloudun özelliklerine bakmadım daha ama işte ilerde bir kaç versiyon sonra problem yaratır mı diye düşündüm.

    Eğer yaratırsa ram takacam.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    o ekran kartıysa bu ne amk :)

    http://www.youtube.com/watch?v=VJ8vqatmn0M

    kasaya çok önem veriosanızda nzxt veya fractal design fln bakın

    işlemci zaten intel olması lazım

    diğerleri ucuz parçalar zaten rami 16 la ssd çak bi tane 4 sene götürür...

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek
    u235 bunu yazdı

    Kasam bu

    http://www.vatanbilgisayar.com/Bilgisayar%20Kasas%C4%B1/cooler-master-rc-431k-kwp500-elite-rc-431-500w-midt-atx-pencereli-siyah-kasa/productdetails.aspx?I_ID=63253#allImages

    3 tane 2 gb lik hyperx ram takmıştım zamanında.

    Anakart hakkında ne düşünüyorsun hocam ileriye dönük bişey mi sence bu ? Çünkü ekran kartını değiştirmeyi düşünüyorum.Bide 2 gblik bir ram daha takabilirim ama hyperx mi olur bilmem.

    Kasa iyi gibi:)

    Belleklerin çift kanal çalıştığına emin olmalısınız. 3 tane bellek birimi ile olur mu bilemiyorum, anakart kılavuzunda gereken açıklamayı bulabilirsiniz. Örneğin bendeki anakart 2 ve 4 bellek birimi ile çift kanalı destekliyor. Eğer çift kanal çalışmıyorsa, çalışmaya engel olan belleği çıkarın.

    PCI-E 3.0 yaygınlaşabilir, o zaman değişme olacak diye tahmin ediyorum. Anakartta USB3.0, SATA RAID, TPM yongası (en azından TPM bağlantı noktası), çift ethernet, çok aşamalı regülatör, katı kondansatörler, iyi bir soğutma, mümkün mertebe çift bios teknolojisi (evet, sadece Gigabyte'ta) olursa iyi olur. Olmazsa da USB3.0 ve RAID (sadece bütçe geniş olduğu durumlarda) haricinde kullanıcıyı doğrudan etkileyen hiçbir şey yok.

    İşlemciler öyle ya da böyle elektroniğin sınırlarına dayandı (elektronun iletkende ilerleme hızı). Frekans olarak atılım beklememek lazım. Atılım çekirdek sayısında ve işlemci içindeki tampon bellek miktarında olacak. Aynı şekilde bellek için de isterse 4000 MHz olsun. Tamam frekans önemli de gecikme süreleri de önemli.

    ... kendimi yalanlayayım, atılım kişisel bilgisayarlarda değil de bulut sistemlerde olacak gibi duruyor:)


    Olaylara karışmayın!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DrKeworks
    DrKeworks's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek
    u235 bunu yazdı
    DrKeworks bunu yazdı
    u235 bunu yazdı
    DrKeworks bunu yazdı

    ne 4 senemi? daha neler... bundan 2 yıl sonra senin pc çöp

    Yok yılbaşında çöp.

    yok olm o zamana kadar götürür. 2 yıl sonra çöp

    napalım bizde çöpe atarız 2 yıl sonra :D

    olmazsa işlemciyi,anakartı,ekran kartını ve ramleri değiştirir kulanırsın canım niye atıyon :P :D


    Cigu bigule :(
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    DrKeworks bunu yazdı
    u235 bunu yazdı
    DrKeworks bunu yazdı
    u235 bunu yazdı
    DrKeworks bunu yazdı

    ne 4 senemi? daha neler... bundan 2 yıl sonra senin pc çöp

    Yok yılbaşında çöp.

    yok olm o zamana kadar götürür. 2 yıl sonra çöp

    napalım bizde çöpe atarız 2 yıl sonra :D

    olmazsa işlemciyi,anakartı,ekran kartını ve ramleri değiştirir kulanırsın canım niye atıyon :P :D

    2011 senesinin başlarında bu makinayı 2 bin tl ye toplamıştım.Ama bir sonraki toplayacağım bilgisayarım inşallah daha iyi olacak.Bu sefer 4 bin tl kadar gözden çıkarıcam :)

Toplam Hit: 3158 Toplam Mesaj: 28