folder Tahribat.com Forumları
linefolder Microsoft Windows Ailesi İşletim Sistemleri
linefolder CD-ROM U Çalışmayan Bir Laptop A XP Professional(SP3) Kurulumu(Nasıl?)



CD-ROM U Çalışmayan Bir Laptop A XP Professional(SP3) Kurulumu(Nasıl?)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    eselcuker bunu yazdı:
    -----------------------------
    -----------------------------

     

     

    Rene bende de ayni sorun var. Acaba C:/ dizinine windows cd sindeki dosyalari kopyalasak. ve o sekilde hdd boot olarak acilirken

    windows kurulumu gormez mi ?


    -----------------------------
    dostum bu dediğin çok eskidendi önceden windows 98 kurarken önce CD yi hdd ye kopyalar sonra da ordan setupu çalıştırırdık dos ortamında başlangıç disketi ile ama bu olay XP de olmuyor
    -----------------------------

     

    Xpdede olur,

    winnt32.exe var kurulum sırasında, ama onada erişmek için önce sistem dosyaları ile boot etmek lazım...

    Onun haricinde kurulum sırasında cd c yi formatlamak isteyecek, yani dosyaları d ye kopyalaman yerinde olur...

    cd yerine hdddeki dosyaları kullanarak kurulum yapmanın sıkıntısı, cd başlangıcı sırasından calıştırılan smartdrive ın hdd kurulumu sırasında calıştırılmamasıdır, bunun dez avantajı, dosyalarık kopyalanması 1 saati geçer :)

    Bundan kurtulmak için, windows 98 bootunun içinde bulunan smartdrv.exe vardır, 

    D:\Winxp klasörünün içinde, xp cd sinin içindeki bütünü i386 klasörünü çıkartın, daha sonra, oraya birde 98 cd sinin içindeki smartdrv.exe yi bulup kopyalayın...

    Daha sonra, tabi bu arada boot etmeniz için c:\ diskinde sys komutu ile 98 sistem dosyalarının atılmış olması gerekir, ki bu en zor kısım, 98 kurulu makina nerden bulacaksın?

    Daha sonra hddyi boot ettirip C:\ yi gördüusen

    D:\ 

    cd i386

    smartdrv

    winnt32

    yazarak kuruluma geçebilirsin..

    Bu arada bahsettiğimiz bölümlerin 32 gb daha daha büyük olmaması ve fat32 olması gerekir, aksi halde dos ortamında görülmezler...

    Anlayacağın kasış :)


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    :) kursta bunun vista ile uzaktan kurulumu yaptık :) wds falan : daha ugrastırıcı ..ama yapmayı başarmıstık : hocam.. rene abünin dedıgı gıbım..  kur dosyaları ıkıncı surucuye copyle .. daha sonra dosstan verılen komutlarla dosyaların ıcıne dalarak ılerleyebilirsn
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Martech
    Martech's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    Hoca Sana Daha kolay bir yöntem söyleyim :) git bir makınaya xp  kur... drıver falan kurma ama... sonra acronis..unıversal restore dıye bır program var.. onuda.. sonra makınanın ımagenı al :) bıtane flash dıske at daha sonra laptopun d sıne yolla.. daha sonra acronısten.. boot cd si yap.. yaratırken snaa orada secenekler sunacak.. oradan boot u usb surucuye attır.. sonra .. laptopda acılısı usb den goster.. d dekı ımajı goster.. 5 dk ıcınde xp hazır :)
Toplam Hit: 4506 Toplam Mesaj: 24