Cennet Bedava-Cehennem Parayla...
-
hoca ewyallah güzel yazmışsın bilen bilmeyen yazıyo:S.....
-
Ama bütün dünya yada bütün ülke namaz kılan müslüman topluluklardan ibaret değildir öyle değil mi ?
-
Lemuria bunu yazdı:
-----------------------------
Ama bütün dünya yada bütün ülke namaz kılan müslüman topluluklardan ibaret değildir öyle değil mi ?
-----------------------------
ağırına gitmesin ama , cennet müslümanların kimse kusura bakmasın ;) -
@stifler
hoca namaz kılmaya nası zaman bulunmaz sen okula gidip de ders çalışmaya zaman bulamıom diyen bi insan gördünmü :|
-
şimdi herşeyin islama bağlanmasını her zaman gülerek karşılayan birisiyimdir.Benim görüşüm tabiki. Kimi zaman bana ateist damgasıda vurulmuştur.Neyse bizim adımız farklı birşeydi ag ile başlıyor ama unuttum konu bu değil şimdi.
Bazı maddelere baktımda mesela hep bu faiz öne çıkarılır.Bizim evdede hep bu tartışıldı özellikle hocayada sordum bunu öyle cevap veremeden kalsın diye.Arkadaşlar şunu sorarım : Peygamberlerin zamanında bankalar varmıydı? yoktu.Tefeciler vardı.Ne zamanki tefecilik yaparsınız o günahtır. Bankanın yaptığı sizin paranızı çalıştırmaktır.Dersinizki kredi veriyor ödeyemeyenler çok vs. vs. O krediyi verirken kaç belge istiyor sonuçlarını neler olabileceğini herşeyi açıklır tefeciler gibi canını almıyor krediyi alan adamda bunu kabul ediyor.
Sadece cehennem parayla lafı olduğu için şunuda söyleyebilirim.Ben oruç tutmakta zorlanıyorum rahatsızlığım var çünkü.Ama bunun karşılığında o günkü fitremi veriyorum.Bir fakiri doyuruyorum.Sadaka veriyorum.Zekat veriyorum.Bunlarda para değilmidir?illa herşeyi değerlendirmek gerekirse. Ayrıca bunu yine islamiyete dökmekte yersiz.Çünkü hristiyanıda veya başka bir din mensubuda gayet iyi bir insan profili çizebilir.
Ben ne zamanki sorgulamaya kalksam, neden bu böyle nedir ne değildir, çevremde dini şeyler konuşulduğunda mış miş geçtiğinde nerden biliyorsunuz, kim demiş diye sorduğumda kafir diye nitelendiriliyorsam ve çevremdekiler sadece lise, ortaokul mezunu kişilerse ben bunun altında birşey ararım.Cennet veya cehenneme gitmek için illa herşeyin kuralıyla yapılması mümkün değil.Hz muhammed bile "hatasız kul olmaz" demiştir. Bunun için yine mışlı mişli ama yinede sevdiğim bir hikayeyi size anlatayım belki durumu daha iyi kavrarsınız...
Vakti zamanında bir imam varmış.Birgün bir hayat kadını gelip hocaya sormuş: hocam ben bu işimden vazgeçmek istiyorum doğru yolu bulmak istiyorum sizce bu nasıl mümkün olur.Hocanın cevabı : sen artık kirlenmişsin yerin belli.cehennemde yanıcaksın bunu bu yola düşmeden önce düşünücektin. Ertesi günde bir adam yine aynı hocaya gelip : hocam benim kumar sorunum var.Ailem dağılmak üzere , ne yapmam gerekir nasıl çıkış bulurum diye sorar.Hocadan gelen cevap: Kumar günahların en büyüğüdür.Cezası cehennem azabıdır.Sen hem dünyanı hem ahiretini yakmışsın.İstediğin kadar çabala.Yine günlerden birgün bu hayat kadını deniz kenarında bir tatile gider. Kumsaldan oteline dönerken yolda kumların üzerine uzanmış bir köpek görür.Susuzluktan hali perişandır.Etrafına bakar denizden su getirebilmek için bir yol arar bulamaz.Köpeğide taşıyamaz.Sonunda son çare denize gider girer kendini ıslatır.Köpeğinde üstünü yalamasına izin verir.Köpek birazda olsa canlanınca denize kadar götürür... Adama gelince.Adamın böyle bir hikayesi olmasada adam ne zaman kumar masasında kaybederse içi sızlar ailesini düşünür paramparça olur için ama yinede vazgeçemez.Gün gelir hayat kadınıda, adamda , hocada ölür.Adam ve hayat kadını gözlerini cennette açarlar.İkiside olup bitene şaşırırlar.Hocayı sorarlar ve melek şöyle der: Siz hocanın yanından ayrılırken o sizin arkanızdan içten içe gülüyordu.Size yardım etmek doğru yolu göstermek yerine arkanızdan laf ediyordu.Onun yeri bu yüzden cehennemdir.
Hikayenin özü bu biraz daha uzunda yazmadım neyse. Diyeceğim şudur benim görüşümce ibadet etmek insanlığa faydalı işler yapmaktır.Çalışmaktır.Yine bir hadisi şerif:"2 günü bir olanı allah sevmez." Cennete gitmek için ne sadece namaz,oruç yeter nede cehenneme gitmek için alkol kullanmak , kumar oynamak yeter.Kimin nereye gideceğinin kararını kimse veremez.Herkesin dini kendinedir.
-
rbtx bunu yazdı:
-----------------------------şimdi herşeyin islama bağlanmasını her zaman gülerek karşılayan birisiyimdir.Benim görüşüm tabiki. Kimi zaman bana ateist damgasıda vurulmuştur.Neyse bizim adımız farklı birşeydi ag ile başlıyor ama unuttum konu bu değil şimdi.
Bazı maddelere baktımda mesela hep bu faiz öne çıkarılır.Bizim evdede hep bu tartışıldı özellikle hocayada sordum bunu öyle cevap veremeden kalsın diye.Arkadaşlar şunu sorarım : Peygamberlerin zamanında bankalar varmıydı? yoktu.Tefeciler vardı.Ne zamanki tefecilik yaparsınız o günahtır. Bankanın yaptığı sizin paranızı çalıştırmaktır.Dersinizki kredi veriyor ödeyemeyenler çok vs. vs. O krediyi verirken kaç belge istiyor sonuçlarını neler olabileceğini herşeyi açıklır tefeciler gibi canını almıyor krediyi alan adamda bunu kabul ediyor.
Sadece cehennem parayla lafı olduğu için şunuda söyleyebilirim.Ben oruç tutmakta zorlanıyorum rahatsızlığım var çünkü.Ama bunun karşılığında o günkü fitremi veriyorum.Bir fakiri doyuruyorum.Sadaka veriyorum.Zekat veriyorum.Bunlarda para değilmidir?illa herşeyi değerlendirmek gerekirse. Ayrıca bunu yine islamiyete dökmekte yersiz.Çünkü hristiyanıda veya başka bir din mensubuda gayet iyi bir insan profili çizebilir.
Ben ne zamanki sorgulamaya kalksam, neden bu böyle nedir ne değildir, çevremde dini şeyler konuşulduğunda mış miş geçtiğinde nerden biliyorsunuz, kim demiş diye sorduğumda kafir diye nitelendiriliyorsam ve çevremdekiler sadece lise, ortaokul mezunu kişilerse ben bunun altında birşey ararım.Cennet veya cehenneme gitmek için illa herşeyin kuralıyla yapılması mümkün değil.Hz muhammed bile "hatasız kul olmaz" demiştir. Bunun için yine mışlı mişli ama yinede sevdiğim bir hikayeyi size anlatayım belki durumu daha iyi kavrarsınız...
Vakti zamanında bir imam varmış.Birgün bir hayat kadını gelip hocaya sormuş: hocam ben bu işimden vazgeçmek istiyorum doğru yolu bulmak istiyorum sizce bu nasıl mümkün olur.Hocanın cevabı : sen artık kirlenmişsin yerin belli.cehennemde yanıcaksın bunu bu yola düşmeden önce düşünücektin. Ertesi günde bir adam yine aynı hocaya gelip : hocam benim kumar sorunum var.Ailem dağılmak üzere , ne yapmam gerekir nasıl çıkış bulurum diye sorar.Hocadan gelen cevap: Kumar günahların en büyüğüdür.Cezası cehennem azabıdır.Sen hem dünyanı hem ahiretini yakmışsın.İstediğin kadar çabala.Yine günlerden birgün bu hayat kadını deniz kenarında bir tatile gider. Kumsaldan oteline dönerken yolda kumların üzerine uzanmış bir köpek görür.Susuzluktan hali perişandır.Etrafına bakar denizden su getirebilmek için bir yol arar bulamaz.Köpeğide taşıyamaz.Sonunda son çare denize gider girer kendini ıslatır.Köpeğinde üstünü yalamasına izin verir.Köpek birazda olsa canlanınca denize kadar götürür... Adama gelince.Adamın böyle bir hikayesi olmasada adam ne zaman kumar masasında kaybederse içi sızlar ailesini düşünür paramparça olur için ama yinede vazgeçemez.Gün gelir hayat kadınıda, adamda , hocada ölür.Adam ve hayat kadını gözlerini cennette açarlar.İkiside olup bitene şaşırırlar.Hocayı sorarlar ve melek şöyle der: Siz hocanın yanından ayrılırken o sizin arkanızdan içten içe gülüyordu.Size yardım etmek doğru yolu göstermek yerine arkanızdan laf ediyordu.Onun yeri bu yüzden cehennemdir.
Hikayenin özü bu biraz daha uzunda yazmadım neyse. Diyeceğim şudur benim görüşümce ibadet etmek insanlığa faydalı işler yapmaktır.Çalışmaktır.Yine bir hadisi şerif:"2 günü bir olanı allah sevmez." Cennete gitmek için ne sadece namaz,oruç yeter nede cehenneme gitmek için alkol kullanmak , kumar oynamak yeter.Kimin nereye gideceğinin kararını kimse veremez.Herkesin dini kendinedir.
-----------------------------iide kardeş, ibadet etmek faydalı iş yapmak diosun öyle tabi ama, bu yaptıkların başında ihlasla yapmak yoksa , o dikkate bile alınmaz Allah katında...
-
Daha önceden bu yazıyı okumuştum çok gerçekçi ve mantıklı bir yazı ;)
