CERN Bir Haberleşme Cihazımıdır ?
-
terra nova adli 1 sezonluk dizide, parçacık hızlandırıcı, paralel evrenler arası bir yırtıktan bahsediliyor, işte dünya 2150 yılında çok kirleniyor falan insanlar 85milyon önceye gidiyor ama paralel evrene gittiklerinden inşa ettikleri koydukları radyoferler 2150ye ulaşmıyor güzel dizi ama proje iptal edilmiş sanırım
-
Geleceğe gitmek mümkündür ve daha önce gidilmiştir, ancak geçmişe gitmenin ya da mesaj yollamanın bilimsel bir açıklaması yok. Işık hızını geçildiğinde denklemde zaman tersine akıyor ancak zaten olay ışık hızını geçememekte.
-
AMpul bunu yazdı
Geleceğe gitmek mümkündür ve daha önce gidilmiştir
kaynak yollar mısın hocam merak ettim.
veya bu konuyla ilgili bildigin bir belgesel vs.
-
AMpul bunu yazdı
Geleceğe gitmek mümkündür ve daha önce gidilmiştir, ancak geçmişe gitmenin ya da mesaj yollamanın bilimsel bir açıklaması yok. Işık hızını geçildiğinde denklemde zaman tersine akıyor ancak zaten olay ışık hızını geçememekte.
Geleceğe ne zaman ve nerde gidilmiş, bu tür bir konuda böylesine kesin konuşabiliyorsan buraya bilimsel verileri koyman gerekir diye düşünüyorum.
Edit: Sakın yok galaktik federasyon yok annuakiler sümerler, illuminati falan diye mesaj yazma, çok pis dalga geçerim.
torpedo_XL tarafından 31/Ağu/12 23:23 tarihinde düzenlenmiştir -
bu hipnelerin dünyada geçmişte neler yaşanmış olayını bulmak için bu deneyleri yapmaları hikaye bana göre
o back to the future olayıda anca filmlerde olur...
bu dürzüler büyük ihtimalle istedikleri ülkelerde deprem fln meydana getirmek için böyle bir sistem kurmuş olabilirler kim bilir...
belkide bir yeraltı boru hattı a.k ülkelerin yer altı kaynaklarını çalacaklar... -
torpedo_XL bunu yazdıAMpul bunu yazdı
Geleceğe gitmek mümkündür ve daha önce gidilmiştir, ancak geçmişe gitmenin ya da mesaj yollamanın bilimsel bir açıklaması yok. Işık hızını geçildiğinde denklemde zaman tersine akıyor ancak zaten olay ışık hızını geçememekte.
Geleceğe ne zaman ve nerde gidilmiş, bu tür bir konuda böylesine kesin konuşabiliyorsan buraya bilimsel verileri koyman gerekir diye düşünüyorum.
Edit: Sakın yok galaktik federasyon yok annuakiler sümerler, illuminati falan diye mesaj yazma, çok pis dalga geçerim.
harbiden lan :D
Bu arada şu bilim kurgu yazarları aralarında yarışma yapıyorlar esprisine de bittim ha :D
-
Prometheus bunu yazdı
afedersin de göte daha çok benziyor. şimdi göt deliği resmi koymayım dedim.
Kırılıdım babaaa :)
-
Açıklayım, geleceğe aslında sürekli gidiyoruz, her madde uzaydaki hareketinin yanında zamanda da hareket ediyor ancak farklı hızlarla. Biz insanların dünyadaki hızı birbirine çok yakın olduğu için zamanda da neredeyse aynı hızda hareket ediyoruz, ancak daha önce birkaç kez ispatlanmış olan özel görelilik teoreminin zamanın göreceli olması ve ışık hızına yaklaşan cisimler için zamanın yavaşladığı gerçeğine göre görece hızlı olan cisimler için zaman yavaşlar.
Yani diyelim ki bir roket ile ışık hızına çok yakın bir hızla 1 saat yolculuk yaptınız. Dünyaya geldiğinizde dünyada mesela 1 hafta geçtiğini görüyorsunuz. (bkz ikiz kardeşler paradoksu).
Şimdi değerleri biraz daha değiştirelim. Işık hızına çok çok yakın hızda hareket edebilen bir makina yaptınız. Atladınız makinaya 10 sn yolculuk yaptınız, durduğunuzda, dünyada 10 yıl geçmiş olduğunu kabul edelim, bir makinaya bindiniz, 10 sn sonra indiniz ve 10 yıl sonrasındasınız.
Daha önce yapıldı dememin sebebi, bunun bilinçli olarak test edildiği bildiğim ilk deney olan Hafele–Keating experiment dir. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hafele%E2%80%93Keating_experiment)
Bu deneyde atomik saatler kurulmuş jetler dünya çevresinde 2 tur atmışlardır ve dünyaya indiğinde, atomik saatlerin geri kaldığı gözlemlenmiştir, değerler de özel görelilik kuramına uymaktadır.
Yine değerlerle biraz oynayalım. Atomik saatlerle ölçülebilecek bir süre değil de 10 dk geri kaldığını düşünelim saatin. Bir makinaya atlıyorsunuz, 2 sn sonra iniyorsunuz, dünyada 10 dk geçmiş , yani sizin saatiniz 10 dk geri kalmış, bu durum o pilotları ilk zaman yolcusu yapmaya yeter kanımca.
Antitezleri bekliyorum :)
-
AMpul bunu yazdı
Açıklayım, geleceğe aslında sürekli gidiyoruz, her madde uzaydaki hareketinin yanında zamanda da hareket ediyor ancak farklı hızlarla. Biz insanların dünyadaki hızı birbirine çok yakın olduğu için zamanda da neredeyse aynı hızda hareket ediyoruz, ancak daha önce birkaç kez ispatlanmış olan özel görelilik teoreminin zamanın göreceli olması ve ışık hızına yaklaşan cisimler için zamanın yavaşladığı gerçeğine göre görece hızlı olan cisimler için zaman yavaşlar.
Yani diyelim ki bir roket ile ışık hızına çok yakın bir hızla 1 saat yolculuk yaptınız. Dünyaya geldiğinizde dünyada mesela 1 hafta geçtiğini görüyorsunuz. (bkz ikiz kardeşler paradoksu).
Şimdi değerleri biraz daha değiştirelim. Işık hızına çok çok yakın hızda hareket edebilen bir makina yaptınız. Atladınız makinaya 10 sn yolculuk yaptınız, durduğunuzda, dünyada 10 yıl geçmiş olduğunu kabul edelim, bir makinaya bindiniz, 10 sn sonra indiniz ve 10 yıl sonrasındasınız.
Daha önce yapıldı dememin sebebi, bunun bilinçli olarak test edildiği bildiğim ilk deney olan Hafele–Keating experiment dir. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hafele%E2%80%93Keating_experiment)
Bu deneyde atomik saatler kurulmuş jetler dünya çevresinde 2 tur atmışlardır ve dünyaya indiğinde, atomik saatlerin geri kaldığı gözlemlenmiştir, değerler de özel görelilik kuramına uymaktadır.
Yine değerlerle biraz oynayalım. Atomik saatlerle ölçülebilecek bir süre değil de 10 dk geri kaldığını düşünelim saatin. Bir makinaya atlıyorsunuz, 2 sn sonra iniyorsunuz, dünyada 10 dk geçmiş , yani sizin saatiniz 10 dk geri kalmış, bu durum o pilotları ilk zaman yolcusu yapmaya yeter kanımca.
Antitezleri bekliyorum :)
Hocam bundan bahsediyorsan daha geleceğe gidildi demek için çok erken deneyler bunlar.Aynı zamanda fiber optik kablolar aracılığıyla ışık hızında veri iletimi yaparken çok hassas dedektörlerle ölçümler yapıldı, bu ölçümlerde veri tam olarak 2. noktaya ulaşmadan mikrosaniyeler öncesinden dedektörler veriyi saptadı yani mikrosaniye mertebesinde geleceğe mesaj gönderildi ama bu deneylere geleceğe yolculuk demek çok iddialı olur.
Yinede şaçmalamayıp bilimsel verileri koyduğun için çok sevindim :D
-
AMpul bunu yazdı
Açıklayım, geleceğe aslında sürekli gidiyoruz, her madde uzaydaki hareketinin yanında zamanda da hareket ediyor ancak farklı hızlarla. Biz insanların dünyadaki hızı birbirine çok yakın olduğu için zamanda da neredeyse aynı hızda hareket ediyoruz, ancak daha önce birkaç kez ispatlanmış olan özel görelilik teoreminin zamanın göreceli olması ve ışık hızına yaklaşan cisimler için zamanın yavaşladığı gerçeğine göre görece hızlı olan cisimler için zaman yavaşlar.
Yani diyelim ki bir roket ile ışık hızına çok yakın bir hızla 1 saat yolculuk yaptınız. Dünyaya geldiğinizde dünyada mesela 1 hafta geçtiğini görüyorsunuz. (bkz ikiz kardeşler paradoksu).
Şimdi değerleri biraz daha değiştirelim. Işık hızına çok çok yakın hızda hareket edebilen bir makina yaptınız. Atladınız makinaya 10 sn yolculuk yaptınız, durduğunuzda, dünyada 10 yıl geçmiş olduğunu kabul edelim, bir makinaya bindiniz, 10 sn sonra indiniz ve 10 yıl sonrasındasınız.
Daha önce yapıldı dememin sebebi, bunun bilinçli olarak test edildiği bildiğim ilk deney olan Hafele–Keating experiment dir. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hafele%E2%80%93Keating_experiment)
Bu deneyde atomik saatler kurulmuş jetler dünya çevresinde 2 tur atmışlardır ve dünyaya indiğinde, atomik saatlerin geri kaldığı gözlemlenmiştir, değerler de özel görelilik kuramına uymaktadır.
Yine değerlerle biraz oynayalım. Atomik saatlerle ölçülebilecek bir süre değil de 10 dk geri kaldığını düşünelim saatin. Bir makinaya atlıyorsunuz, 2 sn sonra iniyorsunuz, dünyada 10 dk geçmiş , yani sizin saatiniz 10 dk geri kalmış, bu durum o pilotları ilk zaman yolcusu yapmaya yeter kanımca.
Antitezleri bekliyorum :)
bu hesaba girersen
benim kadıköyden iett otobüsü ile taksime gitmemde zamanda yolculuk olur :|
görelilikte denklemde koy v yi yerine al sana zamanda yolculuk :|
