folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Çok Mühim Bir Kaç Sual



Çok Mühim Bir Kaç Sual

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zigana
    zigana's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2007
    Erkek
    Kelime i tevhitten ötesine aklım ermez .

    Temel adalettir .
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MbK
    MbK's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    god kelimesini Allah yerine kullanamazsanız hangi dilde ne yazarsa yazılsın  tanrı , god bu tip kelimeler , Allah ifadesinin yerini almaz böyle biliyorum saygılar :)  

    Çok özel kadınlar tanıdım. Bana hayatı onlar tanıttılar...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kafkafkaf
    kafkafkaf's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ağustos/2007
    Erkek
    Ben tasavvufa kesinlikle katılmıyorum, tanrı insan kadar acımasız, bencil, salak, kısaca kusurlu olamaz en azından böyle biri benim tanrım olamaz. Benim tanrım insanların kötü halini görünce yardım eder, benim tanrım geleceği görüyorsa geleceği mükemmel yapar, kötülüğü cezalandırmaz, benim tanrım salt iyidir, bu yüzden ne tasavvuf ne de islamiyet benim tanrımı doğru açıklamaz....

    http://emorcraft.blogspot.com.tr/
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fivestar
    fivestar's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2007
    Erkek
    God vaftiz anlamınada gelıyo benım adım vaftiz de olabilir

    Ağırdır sevmelerim her yürek taşıyamaz, büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TugrulBaba
    TugrulBaba's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 19/Nisan/2003
    Erkek
    yani oh my god tümcesini aman vaftiz diye terceme edebiliriz?

    tahribat.com/murid/tugrulbaba
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zervalone
    zervalone's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Oğlum bakın böyle konularda götten konuşulmaz

    aa benim bi emmi olu vardı o bilmemne diodu felan konuyu bilmiyenlerin konuşmaması hem kendi açılarından hemde bizim açımızdan ii olur

    sonuçta din konusu biri senden yanlış bişi örenirse hem onun vebali hemde onun örettiklerinin vebali sana girio :)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    gkhn
    gkhn's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2007
    Erkek
    fivestar bunu yazdı:
    -----------------------------
    God vaftiz anlamınada gelıyo benım adım vaftiz de olabilir
    -----------------------------
    Senin dedigin godfather dan gelen bir sıfat. Sıfatlar da onunde isim olmadan kullanılması uygunsuz yani bence dedigin olamaz

    I am free of all prejudice. I hate everyone equally
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TugrulBaba
    TugrulBaba's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 19/Nisan/2003
    Erkek

    peki bir sorum daha var.

    Ben ilk mesajdan itibaren "Allah" kelimesi yerine "tanrı" kelimesini kullandım.

    Hiç kimse kalkıp ukala ukala "Tanrı diil Allah" biçiminde birşey demedi. (teşekkür ediyorum bundan ötürü)

    Zaten Tanrı=Allah biçiminde düşünürüm. Ama yaygın bir inanış var bazı bazı denk geliyor 

    "tanrı dediğinde allah olmuyor o, zeus ta tanrı.." gibi bir izahatla karşılaşıyorum.

    Allah var ve bir. Zeus yok. Zeus mitolojik bir karakter. Bundan ötesi yok. Masallarda tanrı.

    Biz gerçekleri konuşurken tanrı kelimesini telaffuz ettiğimizde zeusumu kastediyoruz?

     

    Tanrı birdir. Muhammed O'nun kulu ve elçisidir.
    Tanrı benim. (enel hak kelimesinin türkçesi. Hallac bunu söylediği için bağdatta derisi yüzüldü)
    Tanrı benim içimde.


    Yukarıdaki yönergelerin hangisi size zeusu hatırlattı?

    Oh my god! 

    God is in my heart

    Peki ya bu? bu da size zeusu felanmı hatırlatıyor?


    Tanrı= Türkçe

    Allah= Arapça

    God= İngilizce

     

    Benim için aynı ifadelerdir.

     

    Ha şu var kalkıp "aman odinin inayeti üzerinize olsun" dersen o olmaz. Veya "zeus seni kutsasın". Yada "şiva seninle olsun" gibi pagan putlarının isimleri kullanılırsa direkt olarak o olmaz.

     

    Kalkıp "settar" "cebbar" ne bileyim diğer 99 sıfattan herhangi birini kullanırsak direkt olarak Allahı kastederiz. Aynı şekilde benim tanrımın 99 sıfatı vardır. "cabbar, settar, malik.."

    gibi sayarsak tanrı=allah olur. Çünkü kabul edilmiş olan budur.

    Aynı şekilde ben ingilizce olarak kalksam "benim tanrımın 99 sıfatı var" dersem yine god=allah olur.

    Ama yehova dersen bu eşitlik bozulur.  Çünkü tahrif edilmiş tevrata göre tanrının ismi yehovadır. Allahın 99 sıfatının arasında yehova geçmez. 

     Veya hristiyanlarda yaygın biçimde "jesus" şeklinde ki gibi  kullanılırsa olmaz.  Çünkü baba, oğul , kutsa ruh biçimindeki teslis inancının ikrarı olurki islam dininden çıkarır. Ve kesinlikle allahı kastetmez.

     

     Tanrı     =     ilah 

     türkçe         Arapça

     

    lailaheillallah===> arapça   

    Yoktur allahtan başka tanrı===> Türkçe

     

    yani en basitinden tvhid kelimesi tanrı = allah diyor. Ve tanrı tektir başka bir tanrı olamaz diyor. 

    Bu bakımdan siz tanrı kelimesinden ne anlıyorsunuz bilmem ama ben Allahımı anlıyorum.  

     

     


    tahribat.com/murid/tugrulbaba
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lekton
    lekton's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2005
    Erkek

    Tanrı ;Allah Olayı Kişiye Göre Değişir Sonuç aynı yere cıktıgına göre bir şey yok....

    2 soru bence Şirke girer Peki Neden ; Tanrı her yerdedir...Bizlere ŞAh Damarlarmızdan daha yakındır..Ama Sen Kalkıp Tanrı benim içimde Dersen Cok buyuk bir yanılgıya dusersin..O zmn Allahın her yerde oldugunu inkar ediyor olmazmısın..Ama Su Var ŞAhıs Allah  Aşkına  Gelip  bunu sölemiş olabilir..Ki Sufi  arkadas buna değinmiş..ama olaya öle bakma taraftarı değilim..

    Merak ettiğim diğer bir mevzu neden ilk önce ben tanrıyım diyor..Buda Şirke  Bir + daha katıyor bence....Madem tanrıyı içinde biiyor  bunu neden kendine mal ediyor.Ben tanrıyım diyor....Düşüncelerim bunlar.

     


    Dikkat: Hazine Ceyhan ırmağının kıyısında iki köprü arasında... kuru ağacın Dibinde...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Musket
    Musket's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2002
    Erkek

    tanrı bir cins isimdir.

    Daha dogrusu bir sıfat, unvandır.

    Allah ise, Müslümanların tapındıgı tanrı nın 99 adından en yaygın olanıdır.

    Tanrı ayrı, Allah ayrı.

    Musluman oldugun surece, "Tanrım" kelımesının ne manaya geldıgını yorumlayabılıyoruz. 

Toplam Hit: 4395 Toplam Mesaj: 31