folder Tahribat.com Forumları
linefolder Yazılımlar / Diğer Programlar
linefolder Csdos Gerçek Türk İşletim Sistemi



Csdos Gerçek Türk İşletim Sistemi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    Fakat ismi özenti olmuş csdos falan.Microsoft duysa mahkemeye verir msdos'a benziyor diye :)) lindows falan vardı bir aralar linsprire olarak değiştirmek zorunda kaldılar.


    λ
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kurdo
    kurdo's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek
     ben pcnet'e gönderdim siteyi

    kendinize ayığ olunuz
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek
    Projeye ve ekiptekilere saygim sonsuz,adamlari ciddi anlama tebrik etmek gerekir.Proje basarili basarisiz o onemli degil.Ama benim kisisel gorusum gunumuzde boyle bir proje gereksiz.Ha projeye devlet veya devletin bilim kurumlari destek olmamistir buda buyuk hatadir.Tubitak got buyutenlere para yedirsin anca.

    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    http://www.csdos.org/sss.php

    bruayada bakın hocalar.Bir kaç sorunuuzn cevabı var.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Tabiki kaynak bulamaz salaklar, 30 tane dallama oturmus 70 yil sonra 0 dan isletim sistemi yazior...

    IBM, Sun, Novell tutunamadı piyasada siz kimsiniz de isletim sistemi yazicanizda tutturcanız... bide diyorlar kaynak bulamadik fln... ulan yaptiniz isin bi getirisi olma şansı yokki kaynak bulacaksınız. siz karizma yapin diye hangi salak finanse etsin o ekibi...?

    Onemli olan işletim sistemi yazmak değil, cok sayıda yazılımcı ve firmayı o isletim sistemine yazilim uretmek için ikna etmektir...

    Getirisi olmayan, oncekilere bi üstünlügü olmayan procenin anlami yoktur tekerlegi bastan icat etmektir ki, isletim sistemi baya buyuk bir tekerlektir bastan icat etmek icin...


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fuzbing
    fuzbing's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı:
    -----------------------------

    Tabiki kaynak bulamaz salaklar, 30 tane dallama oturmus 70 yil sonra 0 dan isletim sistemi yazior...

    IBM, Sun, Novell tutunamadı piyasada siz kimsiniz de isletim sistemi yazicanizda tutturcanız... bide diyorlar kaynak bulamadik fln... ulan yaptiniz isin bi getirisi olma şansı yokki kaynak bulacaksınız. siz karizma yapin diye hangi salak finanse etsin o ekibi...?

    Onemli olan işletim sistemi yazmak değil, cok sayıda yazılımcı ve firmayı o isletim sistemine yazilim uretmek için ikna etmektir...

    Getirisi olmayan, oncekilere bi üstünlügü olmayan procenin anlami yoktur tekerlegi bastan icat etmektir ki, isletim sistemi baya buyuk bir tekerlektir bastan icat etmek icin...


    -----------------------------
    Öncelikle yapılan iş yeniden tekerleği icat etmek değil. Çünkü ortada birçok model var. Ayrıca yazdıklarına göre yeni birşeylerde ekleyeceklerini söylemişler. Ki yapılan şey kalkıp ms windows'a kafa tutmak da değil. Öncelikle Türkiye'de ki yazılım sektörüne çok büyük katkı sağlayacaktır ve dedikleri gibi sadece devlet içinde kullanılırsa bile Türkiye'ye inanılmaz bir kazanç sağlayacaktır. Bazı şeyler risk alınmadan yapılmaz, birileri Linus Torvalds'a sen kimsin ki os, gnu ile uğraşıyorsun deseydi şuanda ms windows'ta click başına para ödüyor olurduk.


    to be or not to be.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Linux temel olarak büyük bir firmanın yaptığı opensource altyapı ile kuruluyor. Unix windowsdan eskidir ve o zmanın superbilgisayarlarını hedef alıyor. bunun ustune ekleme yapmak başka bişey.

    pardusa da bişey demiyorum. ama diyelimki bu adamlar 0 dan yazdı... ki bu çok zor ve zaman isteyen bir iştir.

    şu anki linuxa extrasi ne olabilir? ne yapilamiorda bu yeni işletim sistemiyle çözecez? ha çaba güzel hoş sen de destekliorsun da... cebinde 100 milyar olsa 50 si ile buna yatırım yaparmısın bunu bir düşün :)  ? ben desteklemiyorum cunku bu beyin gücü ile yapılacak cok daha iyi şeyler varken niye işletim sistemi?


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    G-Turk
    G-Turk's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Ağustos/2006
    Erkek
    Sifirdan yeni bir isletim sistemi yazmak ne kadar basarili olur bilinemez ama türkiyedeki devlet dairelerinde kullanmak icin neden olmasin? ne kadar kazanc elde edilecektir. Devlete özel bir isletim sistemi olsa daha iyi olurdu.

    # Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

      İyi hoşta şunu düşünün sıfırdan yazmak kötü berbat ötesi fikir olabilir.Ancak bu admların elinde windows gibi yeniler için oyunlar için mükemel birşeyi linux tarzında yaparlarsa yani farklılık.Tutar.Burda bizlere ihtiyaçları var.Çünkü geliştirmeleri için eskikleri sööylemey çart.Ben en fazla 2 eksiğini görürürm sen 3 bşakası dah farklı bir yerig örür gelişir..

     

     ,Burdan katım widnows linux meselesi değil.Neden %100 Türk işletim sistmei yok?Uağraşanlar olsa bütün internet kafeleri (oyun için yeniler için kullanışlı birşey olacak) csdos ile kurulurdu.Çocuklar sıfırdan buna alışınca zaten evede bu girerdi.İSteyenler csdosun gelişimine katkıda bulnurlardı.

     İşte buda farklılık.Yeni birşey.Holyone demişsin neden zeka farklı yonde kullanılmasın die işte burda tamamen milyon dolarlardan bahsediyorum.Bütün devlet dairelerinde csdos widnows kolaylığında unix altyapısında yeni bir sistem farklı.

    Sadece askeriyede %10 unix kullanıldığında 15 milyon ytl tasarruf ediliyorsa tüm askeriye+devlet (okul,hastahane, ünüversteler vs..)  düşünün karı.Yani bu parayı buna vereceğimize ne yaparız bizim olur devblette saklı kalır.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fuzbing
    fuzbing's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı:
    -----------------------------

    Linux temel olarak büyük bir firmanın yaptığı opensource altyapı ile kuruluyor. Unix windowsdan eskidir ve o zmanın superbilgisayarlarını hedef alıyor. bunun ustune ekleme yapmak başka bişey.

    pardusa da bişey demiyorum. ama diyelimki bu adamlar 0 dan yazdı... ki bu çok zor ve zaman isteyen bir iştir.

    şu anki linuxa extrasi ne olabilir? ne yapilamiorda bu yeni işletim sistemiyle çözecez? ha çaba güzel hoş sen de destekliorsun da... cebinde 100 milyar olsa 50 si ile buna yatırım yaparmısın bunu bir düşün :)  ? ben desteklemiyorum cunku bu beyin gücü ile yapılacak cok daha iyi şeyler varken niye işletim sistemi?


    -----------------------------
    Cevabı vermişler zaten,

     Soru: CSD gibi bir işletim sistemi yazmaya ne gerek var? Zaten piyasada tamamen bedava bulabileceğimiz, böceklerden arındırılmış, yaygınlaşmış işletim sistemleri yok mu?
    Yanıt: CSD kodlarının tamamı proje grubu tarafından yazılacak olan yeni bir işletim sistemidir. Mevcut işletim sistemlerinden şu ya da bu bakımdan bazı farkları olacaktır. CSD projesi aynı zamanda bir araştırma projesidir. Bu proje kapsamında elde edilecek bilgi birikimi bu tür projeler için özendirici olacak ve pek çok benzer çalışmaların başlatılmasına önayak olacaktır. Bir ülkede yazılım düzeyinin ilerlemesi yüksek seviyeli araçları kullanabilen programcılarla ölçülemez. Sistem programlama faaliyetleri ülkemizin yazılım geleceği için belirleyici rolü oynayacaktır. Pek çok bakımdan ulusal bir işletim sistemine gereksinim vardır.

    2002'de başlanmış ve 5 senedir devam eden bir proje bu noktada destek vermemenin bir manası yok.


    to be or not to be.
Toplam Hit: 6168 Toplam Mesaj: 36