Denizci Olmak?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rappermcs
    rappermcs's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2002
    Erkek
    Blacksea34 bunu yazdı

    arkadaşım benim sana tavsiyem yat kaptanlığı yapman :) detaylı konuşmak istersen erdemozer@live.com facebook adresim istersen yardımcı olrabilir 

    yat kaptanlığı ile ilgili biraz buraya yaz hocam.  bir dönem araştırmıştım. 6 aylık uzun bir eğitimi var. katılmak için işinin gücünün olmaması gerkiyor filan. 

    Başlangıç eğitimlerinden bahsetmiyorum onu herkes alabiliyor..


    Paslanmış bir uygulama geliştirici.. #AnalistŞart
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Blacksea34
    Blacksea34's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mart/2013
    Erkek

    bende denizcilikle uğraşıyorum gemici kağıdı aldım şimdi usta gemiciye yükseltmek için baba dostunun 24 metrelik balıkçı motorunda işletmeye verdim. önümde askerlik var onu atlatır atlatmaz  :D  didimde kaptan bir abim var onun yanına gidicem :) akrabalarımın hepsi denizcilikle uğraşıyor onun için beni aşan konular olursada onlarla görüştüre bilirim seni :)

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tigin59
    tigin59's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Ocak/2009
    Erkek

    tankercilere sinirimdir,çok profesyonel geliyorlar bana.ben dökmeciyim ve limanlarda yağmur beklerim.tanker gibi 14 saatte tahliye etmem yükümü.en az 3-4 gün kalır rahatıma bakarım der dökme zabitanı.şuan okuyor olmakla birlikte okuldan nefret ettirdi


    öğle yemeğini yemez o marinada kesti hızı, mühendis değil sanki jigolo.iremde üzdü onca kızı,az saplamadı çuvaldızı,bir nogay vardı bilir o.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mylitta
    Mylitta's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2008
    Erkek

    @Serdarr makineciler için güzel meslek.

    @stabilo peki mutsuz mu hocam? işinden memnun mu? ve ayıptır sorması ücreti ne durumda


    @blacksea34 genel olarak neler yapmak gerekli bir yazabilir misin hocam?


    Ayılıp bayılıp ayılıyoruz, bütün sokakları ayıkıyoruz
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bugrahan45
    bugrahan45's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    http://www.izmirdenizcilik.gov.tr/islemler/GA_islemleri.htm

     

    http://www.izmirdenizcilik.gov.tr/islemler/GA_nasil.htm

     

     
     
     
    kursu var eğitimi var sınavı var. biraz uzun bir iş. bu işi yapan bir arkadaşım var. avrupa ve afrikada gitmediği liman kalmadı. adamı bi görebilsem sorucam nasıl yaptığını ama anca facede resimlerini görüyoruz. 
    bugrahan45 tarafından 11/Ara/13 10:56 tarihinde düzenlenmiştir

    .
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zande
    Zande's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2012
    Erkek

    Hocam,

    Öncelikle özlü bir denizci sözü der ki "İnsanın aptalı denizci, denizcinin aptalı da makineci olur" diye.

    Şimdi denizci olmak için ne gerekir? Öncelikle İTÜ, DEÜ, KTÜ, YDÜ gibi üniversitelerin güverte bölümü (Deniz Ulaştırma İşletme mühendisliği) mezunu olursan, güverte bölümünde idareci olursun (4.Kaptan, 3.Kaptan, 2.Kaptan, Kaptan). Üniversitelerin makine, gemi inşa yada gemi makineleri bölümlerinden mezun olursan, makine bölümünde idareci olursun (4.Mühendis, 3. Mühendis, 2.Mühendis, Baş Mühendis).

    Yok ben üniversiyeye gitmeyeyim, özel okula da çuvalla para vermeyeyim dersen, geminin amelesi kabul edilen, güverte, makine yada mutfak personeli olarak gemilerde çalışabilirsin.

    Gemiler kendi içlerinde, dökme (kuru yük), tanker, kimyasal tanker, konteynır, hayvan gemisi, lpg, lng olarak ayrılır. Yolcu gemilerini unut! Ülkemizde hem az sayıda var, hemde süper torpil gerektiriyor çalışmak.

    Çalıştığın gemi tipine göre maaşın değişiklik gösterir. Örneğin, dökme yük gemisi kaptanı USD 5,000 maaş alırken, kimyasal tanker kaptanı USD 10,000 alır. Ne kadar çok risk, o kadar çok para!!!

    Deniz hayatına gelince, çalıştığın firma ve gemi tipine göre, bir gidersin, 8-9 ay hiç Türkiye'ye uğramazsın. O liman senin bu liman benim, dolaşır, çatır çatır para yersin. Ancak çekilecek çile değildir. Kimin kimsen yoksa, asosyalsen, yanlızlığı seviyorsan çekilebilir.

    Aklına takılan başka birşey varsa sorabilirsin.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mylitta
    Mylitta's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2008
    Erkek
    Zande bunu yazdı

    Hocam,

    Öncelikle özlü bir denizci sözü der ki "İnsanın aptalı denizci, denizcinin aptalı da makineci olur" diye.

    Şimdi denizci olmak için ne gerekir? Öncelikle İTÜ, DEÜ, KTÜ, YDÜ gibi üniversitelerin güverte bölümü (Deniz Ulaştırma İşletme mühendisliği) mezunu olursan, güverte bölümünde idareci olursun (4.Kaptan, 3.Kaptan, 2.Kaptan, Kaptan). Üniversitelerin makine, gemi inşa yada gemi makineleri bölümlerinden mezun olursan, makine bölümünde idareci olursun (4.Mühendis, 3. Mühendis, 2.Mühendis, Baş Mühendis).

    Yok ben üniversiyeye gitmeyeyim, özel okula da çuvalla para vermeyeyim dersen, geminin amelesi kabul edilen, güverte, makine yada mutfak personeli olarak gemilerde çalışabilirsin.

    Gemiler kendi içlerinde, dökme (kuru yük), tanker, kimyasal tanker, konteynır, hayvan gemisi, lpg, lng olarak ayrılır. Yolcu gemilerini unut! Ülkemizde hem az sayıda var, hemde süper torpil gerektiriyor çalışmak.

    Çalıştığın gemi tipine göre maaşın değişiklik gösterir. Örneğin, dökme yük gemisi kaptanı USD 5,000 maaş alırken, kimyasal tanker kaptanı USD 10,000 alır. Ne kadar çok risk, o kadar çok para!!!

    Deniz hayatına gelince, çalıştığın firma ve gemi tipine göre, bir gidersin, 8-9 ay hiç Türkiye'ye uğramazsın. O liman senin bu liman benim, dolaşır, çatır çatır para yersin. Ancak çekilecek çile değildir. Kimin kimsen yoksa, asosyalsen, yanlızlığı seviyorsan çekilebilir.

    Aklına takılan başka birşey varsa sorabilirsin.

    Hocam önüm askerlik. Kısmetse gidip geleceğim. Ondan sonra da üniversite çilesi düşünmek hiç cazip gelmiyor. Bu geminin amelesi olarak tabir ettiğin personellerin maaşları ve güvenceleri ne durumdadır?


    Ayılıp bayılıp ayılıyoruz, bütün sokakları ayıkıyoruz
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NaZi_
    NaZi_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Şubat/2010
    Erkek

    Burada yazılanları da bir incele elbette fakat, %70 i sallamasyon malesef.

    Ben de denizciliği meslek adinmek adına araştırmaya başlamıştım. Geçen sene bununla çok uğraştım. Lise mezuniyetim var, elektrik tenikeriyim.

    Öncelikle şunu kafana sok; gazetelerdeki gemi adamı cüzdanı çıkarılır ilanları tamamen illegal ve yalandır. Tek amacı seni ve paranı sömürmektir.

    Yapman gereken ilk iş, liman başkanlığına gitmek ve liman başkanlığı gözetimindeki bir denizcilik sertifikalandırma kursuna gitmektir. Ben topkapı ticaret merkezindeki atılım denizcilikte sertifikalarımı aldım. Bu sertifikalar gemide hayatta kalmayı öğrenmen adına hazırlanan modüllerden oluşuyor. Yangın, ilk yardım, gemide kişisel, arama ve kurtarma şeklinde açılıyor.

    Ben elektrik teknikeri olduğum için bana yağcı olarak başlayıp elektrik zabıtı olabileceğim söylendi. Orada deneyimli bir kaptan var. Zaten sorduğun sorulara dürüstçe yanıt verecek insanlar. Çünkü orada olmalarının nedeni denizcilik hayatlarının sonuna gelmiş olmaları. Bir çıkarları yok yani.

    Hafta içi sabah tam gün eğitim ile yanlış hatırlamıyorsam 30 gün eğitim alınıyor ve gemici olunuyor. Ücreti 900 tl. Buna 150 tl olarak genel sağlık tetkiklerin ekleniyor. Sağlık raporunu gülhane'de onaylatıyorsun ve 30 gün sonunda sınava girip geçersen gemi adamı cüzdanını alabiliyorsun. Bulunduğun denizcilik kursunda veya liman başkanlığında personel aranabiliyor. Yardımcı olabiliyorlar.

    Bunun dışında yağcı ve birkaç kategori daha akşam yarı zamanlı kurslar olarak veriliyor. 20 gün sürüyor ve ücreti 600 tl. Ben bu kursa gitmiştim. Eğitimler elbette ki laubali bir şekilde veriliyor ancak, denetim çok çok çok sıkı durumda. Yani denetmen kişinin ne zaman geleceği bilinmiyor ve geldiğinde yoklamada olmayan kişilerin kursları yanıyor. Fotoğraf bile alınıyor. Bu çok hoş ancak devamsızlık olarak 1 gün hakkın bile bulunmuyor.

    Araştırmalarımda öğrendiğim birkaç nokta ise şöyle;

    Asla yabancı bandıralı bir gemide çalışmamalısın. Çünkü sigortan yok. Sigortasız gemi adamı olarak çalışmak zaten mevcut olan tehlikeyi arttıracaktır. Okyanusun ortasında sıtma geçirsen adamı umrunda olmayabilirsin.

    Bundan başka, öyle önüne gelen kaptan filan olamaz. Hele ki konu ile ilgili bir mezuniyetin yoksa en aşağıdan başlarsın. Bu da arkadaşların bahsettiği rakamların çok çok altına denk gelir. Deneyimsiz personelleri uzun yolculuklara ve sınır aşırı yolculuklara almazlar. Bu istisnai bir durum. Çünkü gemide 100 kişi yok. Epi topu 15 20 kişi ve 1 i bile deneyimsiz olursa hayat tehlikeye girebilir. Çünkü istisnasız herkesin kendi işi dışında bir ikincil acil durum sorumluluğu bulunuyor. Filikalar, çeşit çeşit can simitleri, yangın kıyafetleri, tehlikeli madde müdehale durumları gibi.

    Asla ama asla kimseye güvenmeyeceksin. Piyasada sansarlar ve fırsatçılar kol geziyor ve ilk yıllarda alacağın para, karada kazandıklarından çok çok fazla değil. En çok 500 - 1000 tl oynar. İlk yıllarda buna değmeyeceği kesin ancak, deneyimlendiğin aman çok daha fazla para kazanma şansın var. Gelgelelim bu da kesin değil.

    Ben 4 ay önce sertifika eğitimlerim ibitirdim ancak, ilgilenip sağlık raporumu vermedim ve sınava girmedim. Açıkçası biraz daha düşünmek için kendime fırsat verdim. Çünkü bu benim hayatım ve hata yapma lüksüm yok. Senin için de önemli olan bu. Çok iyi düşünmeli ve çok fazla araştırma yapmalısın. Kulaktan dolma bilgilere inanma. Git ve araştır. Resmi kurumları tercih et.

    Burada da işi yakından tanıyan insanlar mevcut. Sana yardımcı olanlar çıkacaktır fakat, güvensizliği yaka inen gibi takınacaksın.

    Selametle.


    Kendimi bir akşam toplumun ete kemiğe bürünmüş hali ile yemeğe çıkarken hayal ediyorum şimdi; yemekler gelmiş ve çiğnemeye devam ediyoruz. Tam o sırada topluma doğru bakıyorum, ben aseksüel olmaya karar verdim, diyorum ve toplumun yüzü düşüyor. Başlıyor neden ve sonuçlarını sorgulamaya, felaket senaryoları anlatmaya ve yer yer yaftalamaya. Hayal ediyorum, yerimden kalkıyorum ve masanın etrafında bir yarım tur atıyorum, artık toplumun yanı başında, tabiri caizse ensesindeyim. Bir kolumu masaya dayıyorum ve kısa kollu tişörtümden uzanan kollarım yılların emeği sonucu bir kas yığını şeklinde, tam da toplumun bakacağı yerde duruyor. Kulağına doğru eğiliyorum ve şöyle diyorum; desene sen her bi sikimi çok iyi biliyorsun lan ?!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mylitta
    Mylitta's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2008
    Erkek
    NaZi_ bunu yazdı

    Burada yazılanları da bir incele elbette fakat, %70 i sallamasyon malesef.

    Ben de denizciliği meslek adinmek adına araştırmaya başlamıştım. Geçen sene bununla çok uğraştım. Lise mezuniyetim var, elektrik tenikeriyim.

    Öncelikle şunu kafana sok; gazetelerdeki gemi adamı cüzdanı çıkarılır ilanları tamamen illegal ve yalandır. Tek amacı seni ve paranı sömürmektir.

    Yapman gereken ilk iş, liman başkanlığına gitmek ve liman başkanlığı gözetimindeki bir denizcilik sertifikalandırma kursuna gitmektir. Ben topkapı ticaret merkezindeki atılım denizcilikte sertifikalarımı aldım. Bu sertifikalar gemide hayatta kalmayı öğrenmen adına hazırlanan modüllerden oluşuyor. Yangın, ilk yardım, gemide kişisel, arama ve kurtarma şeklinde açılıyor.

    Ben elektrik teknikeri olduğum için bana yağcı olarak başlayıp elektrik zabıtı olabileceğim söylendi. Orada deneyimli bir kaptan var. Zaten sorduğun sorulara dürüstçe yanıt verecek insanlar. Çünkü orada olmalarının nedeni denizcilik hayatlarının sonuna gelmiş olmaları. Bir çıkarları yok yani.

    Hafta içi sabah tam gün eğitim ile yanlış hatırlamıyorsam 30 gün eğitim alınıyor ve gemici olunuyor. Ücreti 900 tl. Buna 150 tl olarak genel sağlık tetkiklerin ekleniyor. Sağlık raporunu gülhane'de onaylatıyorsun ve 30 gün sonunda sınava girip geçersen gemi adamı cüzdanını alabiliyorsun. Bulunduğun denizcilik kursunda veya liman başkanlığında personel aranabiliyor. Yardımcı olabiliyorlar.

    Bunun dışında yağcı ve birkaç kategori daha akşam yarı zamanlı kurslar olarak veriliyor. 20 gün sürüyor ve ücreti 600 tl. Ben bu kursa gitmiştim. Eğitimler elbette ki laubali bir şekilde veriliyor ancak, denetim çok çok çok sıkı durumda. Yani denetmen kişinin ne zaman geleceği bilinmiyor ve geldiğinde yoklamada olmayan kişilerin kursları yanıyor. Fotoğraf bile alınıyor. Bu çok hoş ancak devamsızlık olarak 1 gün hakkın bile bulunmuyor.

    Araştırmalarımda öğrendiğim birkaç nokta ise şöyle;

    Asla yabancı bandıralı bir gemide çalışmamalısın. Çünkü sigortan yok. Sigortasız gemi adamı olarak çalışmak zaten mevcut olan tehlikeyi arttıracaktır. Okyanusun ortasında sıtma geçirsen adamı umrunda olmayabilirsin.

    Bundan başka, öyle önüne gelen kaptan filan olamaz. Hele ki konu ile ilgili bir mezuniyetin yoksa en aşağıdan başlarsın. Bu da arkadaşların bahsettiği rakamların çok çok altına denk gelir. Deneyimsiz personelleri uzun yolculuklara ve sınır aşırı yolculuklara almazlar. Bu istisnai bir durum. Çünkü gemide 100 kişi yok. Epi topu 15 20 kişi ve 1 i bile deneyimsiz olursa hayat tehlikeye girebilir. Çünkü istisnasız herkesin kendi işi dışında bir ikincil acil durum sorumluluğu bulunuyor. Filikalar, çeşit çeşit can simitleri, yangın kıyafetleri, tehlikeli madde müdehale durumları gibi.

    Asla ama asla kimseye güvenmeyeceksin. Piyasada sansarlar ve fırsatçılar kol geziyor ve ilk yıllarda alacağın para, karada kazandıklarından çok çok fazla değil. En çok 500 - 1000 tl oynar. İlk yıllarda buna değmeyeceği kesin ancak, deneyimlendiğin aman çok daha fazla para kazanma şansın var. Gelgelelim bu da kesin değil.

    Ben 4 ay önce sertifika eğitimlerim ibitirdim ancak, ilgilenip sağlık raporumu vermedim ve sınava girmedim. Açıkçası biraz daha düşünmek için kendime fırsat verdim. Çünkü bu benim hayatım ve hata yapma lüksüm yok. Senin için de önemli olan bu. Çok iyi düşünmeli ve çok fazla araştırma yapmalısın. Kulaktan dolma bilgilere inanma. Git ve araştır. Resmi kurumları tercih et.

    Burada da işi yakından tanıyan insanlar mevcut. Sana yardımcı olanlar çıkacaktır fakat, güvensizliği yaka inen gibi takınacaksın.

    Selametle.

    hocam mesleğe başlamadan önceki kısmı çok açıklayıcı bir şekilde anlatmışsın. kafamdaki çoğu soru işaretine cevap oldu. Peki mesleğe başladıktan sonrası ile ilgili araştırmaların oldu mu? Ne yaparlar ne yerler ne içerler nerede yatarlar vs vs vs


    Ayılıp bayılıp ayılıyoruz, bütün sokakları ayıkıyoruz
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    stabilo
    stabilo's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2010
    Erkek

    @Mylitta hocam mutsuz mutlu olayını geçti kendisi zamanında çok iyi paralar aldığı için iyiydi ama hatırlıyorum küçüklüğümden,onun için yorgun diyelim 58 yaşında 25 yaşından beri bu işi yapıyodu bıraktı sayılır geçen 1 aylığına kısa sefer yaptı dolar bazından bilmiyorumda 11milyar para aldı,daha doğrusu alamadı mahkemelik filanız şu an adamlarla..

    yukarda bi hoca çok güzel açıklamış zaten okursan güverte okumassan babam gibi makinacı olursun :D


    vanity is definitely my favorite sin
Toplam Hit: 2894 Toplam Mesaj: 28