

Elektrikden Anlayan Arkadaşlara Sorum Var
-
arkadaşlar sabahtan beri bir arkadaşımla bir konu hakkında tartışıyoruz size resimle anlatayım resim berbat ama umarım yardımcı olur anlamaya :)

şimdi hocalar böle bişi yaptık diyelim ve ucuna tv bağladık normalde evimize yansıması gereken faturadan daha düşük olmazmı çünkü biz 12 v harcıyoruz aradaki çevirici onu tekrar 220 yapıyor benim mantığım bunu söledi o ise hayır böle olmaz diyor
he cidden yapsak böle bişi 12v 220 v çevirici de http://urun.gittigidiyor.com/12-VOLT-1500-WATT-POWER-INVERTER-Super-GUC_W0QQidZZ11944808 şöyle bir şey kullansak neler çalıştırabiliriz
-
mantık kurmaya çalışmışsın ama olmamış.3 neden var.
1-220'yi 12'ye düşürdünmü doğru akım olur.Doğru akımı yükselticiye versende bi işe yaramaz giriş ve çıkış gerilimi aynı olur doğru akımda.
2- 12 voltu alternatife çevirsen bile çevirici ısınacağından kayıp yaşanır.
3- Çeviriciyle gerilimi azaltırsan akım yükselir yani değişen bişey olmaz sonuçta geçen elektrik aynı kalıyo.AkımXGerilimdi galiba
Yardımcı olmuşumdur İnşaallah
-
alicem bunu yazdı:
-----------------------------mantık kurmaya çalışmışsın ama olmamış.3 neden var.
1-220'yi 12'ye düşürdünmü doğru akım olur.Doğru akımı yükselticiye versende bi işe yaramaz giriş ve çıkış gerilimi aynı olur doğru akımda.
2- 12 voltu alternatife çevirsen bile çevirici ısınacağından kayıp yaşanır.
3- Çeviriciyle gerilimi azaltırsan akım yükselir yani değişen bişey olmaz sonuçta geçen elektrik aynı kalıyo.AkımXGerilimdi galiba
Yardımcı olmuşumdur İnşaallah
-----------------------------
hocam o linkteki aleti incelesene aküden alınan elektriği 220 yapabiliyor ne farkediyor bende ilk önce normal düşürdüm sonra yükseltiyorum ama benim elektriğimden çıkan 12 o çevirici 220 ye çeviriyor e doğal olarak alternatif yapıyor -
hocam yapsan dahi bişi farketmez elektrik faturanda bir değişiklik olmaz çeviricilerin çalışma mantığı kollarda bulunan sarım sayıları ile alakalıdır içi boş kutu düşün şimdi bir tarafına 100 defa sararsan diğer tarafına elli tane sararsan bu gelen voltu değiştirir ayrıca sonucta sen 220 volt cekiyorsun ayrıca sana şöle birkaç örnek verim
1.kol 100 sarım - 2.kol 50 sarım - 1.kol 50 sarım-2. kol 75 sarım-1.kol 75 sarım-2.kol100 sarım böle bir cevirici grubu düşün 3 adet sana direk hesabını verim
1.kol 100 sarım-2 kol 100 sarım bununla aynı şeye gelir...
-
crafty bunu yazdı:
-----------------------------hocam yapsan dahi bişi farketmez elektrik faturanda bir değişiklik olmaz çeviricilerin çalışma mantığı kollarda bulunan sarım sayıları ile alakalıdır içi boş kutu düşün şimdi bir tarafına 100 defa sararsan diğer tarafına elli tane sararsan bu gelen voltu değiştirir ayrıca sonucta sen 220 volt cekiyorsun ayrıca sana şöle birkaç örnek verim
1.kol 100 sarım - 2.kol 50 sarım - 1.kol 50 sarım-2. kol 75 sarım-1.kol 75 sarım-2.kol100 sarım böle bir cevirici grubu düşün 3 adet sana direk hesabını verim
1.kol 100 sarım-2 kol 100 sarım bununla aynı şeye gelir...
-----------------------------
valla bu işi benim kafam almadı hocam yani sonuçta benim fişimde 12 v çıkıyorsa nasıl değişmiyorki :S -
kardeş şöyle izah edeyim.
Bir musluktan 220 litre su akıyor dakikada
sen bir hortum takıyorsun ucuna 12 litre akmasını sağlıyorsun
sonra yine 220 litre akmasını sağlayacak bir hortum bağlıyorsun
yani su sarfiyatında değişen bir şey olmuyor.
Bu bir ikincisi bu sistem tv yi kesinlikle çalıştırmaz.
Roleleri yakarsın.
Elektrikten anlamadığından yola çıkarak böyle anlattım. Senin bu proje yatar yani ama başka orjinal fikirlerin varsa paylaşmanı beklerim şahsen.
Bana desenki rüzgar gülü yaptım akülere bağladım invertörle dalgalı ac çevirdim çalıştırdım tv yi onu anlarım. Ama bu olmaz. Aykırı.
-
alicem bunu yazdı:
-----------------------------mantık kurmaya çalışmışsın ama olmamış.3 neden var.
1-220'yi 12'ye düşürdünmü doğru akım olur.Doğru akımı yükselticiye versende bi işe yaramaz giriş ve çıkış gerilimi aynı olur doğru akımda.
2- 12 voltu alternatife çevirsen bile çevirici ısınacağından kayıp yaşanır.
3- Çeviriciyle gerilimi azaltırsan akım yükselir yani değişen bişey olmaz sonuçta geçen elektrik aynı kalıyo.AkımXGerilimdi galiba
Yardımcı olmuşumdur İnşaallah
-----------------------------Yardimci olamadin arkadas, eger elektrikci degilsen sozum yok ama elektrikciysen "Transformatorlerin calisma presiplerine" bir daha goz at derim.
Trafolar AC/AC makinalardir, seconder sargiya dogrultmac eklersen DC voltaj elde edersin.
Sunny2003, farzettigin devre calistirilabilir ama cok sacma ve hic bir amaci olmayan bir sey olur.Nedenine gelince amacimiz elektrik sarfiyatini azaltmak olduguna gore;
Bizim guc kaynagimiz senin devrene gore bir priz, yani 220 AC. bir trafo koymussun 220/12 AC ve sonra diger trafo 12/220 AC. senin tv calistirman icin guclu bir trafo kullanman gerekir, yani cep tlf. sarj aletiyle olmaz, en az 80-100 watt'lik birsey ki verim alabilesin.
P=U.I.cosα U=P/I I=P/U P= guc U= gerilim I= akim....Ahada formuller kendin takilabilirsin olcumler icin
Sonuc olarak arkadasina hak ver boyle amaci olmayan devreler yerine beles olan gunes ve ruzgar enerjilerine odaklan.
kolay gelsin
-
iyi güzel de sen elektriği volt olarak almıosun:D
AMPER olarak alıosun.Bu da demekki senin ihtiyacın 10 amper mi sen bunu ister ince telle geçir ister kalınla ama sonunda elde edeceğin 10 amperdir.Elde Edeceğin tek şey ISI olcaktır.
-
crafty bunu yazdı:
-----------------------------hocam yapsan dahi bişi farketmez elektrik faturanda bir değişiklik olmaz çeviricilerin çalışma mantığı kollarda bulunan sarım sayıları ile alakalıdır içi boş kutu düşün şimdi bir tarafına 100 defa sararsan diğer tarafına elli tane sararsan bu gelen voltu değiştirir ayrıca sonucta sen 220 volt cekiyorsun ayrıca sana şöle birkaç örnek verim
1.kol 100 sarım - 2.kol 50 sarım - 1.kol 50 sarım-2. kol 75 sarım-1.kol 75 sarım-2.kol100 sarım böle bir cevirici grubu düşün 3 adet sana direk hesabını verim
1.kol 100 sarım-2 kol 100 sarım bununla aynı şeye gelir...
-----------------------------Elektrikçi değilim ama aynen bu arkadaşın dediği gibi olur...
Düzeltme: "1.kol 100 sarım-2 kol 100 sarım bununla aynı şeye gelir..." (Sistemde olası kayıplar ihmal edilirse)
Yani senin sistem = "1.kol 100 sarım-2 kol 100 sarım bununla aynı şeye gelir..." + kayıplar
-
Düşündüğünüz şeyin cihaz olarak adı "inverter" dir. Ayrıca volt üzerinden değil amper üzerinden elektrik ödemesi yapıyoruz. Yani tv 6 amper ile çalışıyorsa, adaptörden (bayağı büyük bir trafo gerekecek) yine 6 amper çekecektir, ayrıca ısı ve özdirenç kayıpları yüzünden belli bir miktar amper de trafolar tarafından tüketilecek ve kazanç değil kayıp yaşayacaksınız.
En sade ve basit anlatımla :)
-
trampfd bunu yazdı:
-----------------------------Düşündüğünüz şeyin cihaz olarak adı "inverter" dir. Ayrıca volt üzerinden değil amper üzerinden elektrik ödemesi yapıyoruz. Yani tv 6 amper ile çalışıyorsa, adaptörden (bayağı büyük bir trafo gerekecek) yine 6 amper çekecektir, ayrıca ısı ve özdirenç kayıpları yüzünden belli bir miktar amper de trafolar tarafından tüketilecek ve kazanç değil kayıp yaşayacaksınız.
En sade ve basit anlatımla :)
-----------------------------
+Fizik derki enerji kaybolmaz diye bi kanunun koyduk gormuyonuz mu: )
...ve bizim kosebasindaki kofteci hasan dayi=uc kurusa bes kofte olmaz yaw: )
Ben de elektrikcilik yaptim. ama senin dedigin zaten tv kendi icinde aldigi enerjiyi dusuruyor.tek fark adaptor tv icinde.
ve yapılan su anki etkin calismalarda cati tavan sistemleri gunduz isigiyla etkilesimli sarj olan ayrica elektrik sebekesine bagli aydinlatma sistemleri...o da sadece aydinlatmaya yonelik