folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Elektrikden Anlayan Arkadaşlara Sorum Var



Elektrikden Anlayan Arkadaşlara Sorum Var

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    sunyy2003 bunu yazdı:
    -----------------------------

    arkadaşlar sabahtan beri bir arkadaşımla bir konu hakkında tartışıyoruz size resimle anlatayım resim berbat ama umarım yardımcı olur anlamaya :)

     

    şimdi hocalar böle bişi yaptık diyelim ve ucuna tv bağladık normalde evimize yansıması gereken faturadan daha düşük olmazmı çünkü biz 12 v harcıyoruz aradaki çevirici onu tekrar 220 yapıyor benim mantığım bunu söledi o ise hayır böle olmaz diyor 

    he cidden yapsak böle bişi 12v 220 v çevirici de http://urun.gittigidiyor.com/12-VOLT-1500-WATT-POWER-INVERTER-Super-GUC_W0QQidZZ11944808 şöyle bir şey kullansak neler çalıştırabiliriz


    -----------------------------

     alternatif akım doğru akım muhabbetine girmicemde sadece bunu bil yeterli

    burada senin harcadığın gerilim önemli değildir(tek başına) önemli olan harcadığın güçtür yani

     

    P=VI

    sen gerilimi yarıya düşür çektiğin akım 2 katına çıkacaktır dediğin oldu diyelim

     

     önce 12 volta düşütü(220/12=20 ye yakın bir değer neyse) bu sefer akımın 20 kat artacaktır gene voltajı arttırdın 20 kat(220 yapacaz) bu sefer akımın 1/20 olacaktır sonuç elde var sıfır 


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sunyy2003
    sunyy2003's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Ağustos/2005
    Erkek
    şimdi anladığım kadarıyla elektrikte amper önemli amper düşük geliyor o yüzden bir şeye yaramaz diyorsunuz dao linkteki aleti tekneye bağlayıp (teknedeki aküye) adamlar tv filan zart zurt çalıştırıyorlarmış onlar nasıl beceriyor bunu anlatın o zaman

    tek bir an var ATA mın diz çöktüğü çalar harmandalı zeybek oynar bu dilden firar eden her söz yaydan çıkmış ok gibi (sagopa kajmer) Sago sıcak ekmek üzerine bal kaymak. "Bla bla" larını tartıda tartar bakkal aylak. Aşkın bir sabunsa köpürt beni Pentax
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Elektrik santrallerinde 1-2 milyon Volt üretilip senin evinin girişindeki trafoda 220 V düşürülüyor geri kalanı atmıyorlar.V bagımlı bir degişkendir.Yani Direnc(R) ve Akım(I) bagımlıdır.Sen aynı akımla 1 milyon Voltta üretebilirsin 1 Voltta sorun R'dir.Senin çalıştırmak istedigin aletin input direnci atıyorum 10ohm'dur ve çalışmak için 3 ampere ihtiyacı vardır yani 30V ile çalışır.Sen istersen 1 milyon V koy istersen 1 V o yeterli akımı çekebildikten sonra aynı şekilde çalışır.Wert gayet iyi açıklamış sorun senin kaç V koydugun degil kaç I koyabildigindir.

    Bu alete baktımda sanırım şu işe yarıyor.Akü,pil gibi elektrik depolama aracları çogunlukla DC akım üretirler ama senin evindeki araçlar çalışmak için AC gerekir kendi adoptörleri bunu ihtiyacına göre DC'ye cevirebilirler.Her aletin 220 V ihtiyacı yok.Aynı zamanda 12V 220V cevriminde bir güç artışı yoktur.Güç I^2 X R şeklinde hesaplanır.


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    İnvertör alın bi tane işinizi görür. bu fotodan ucuz elektrik deyince bende 60 watlık ampülleri değiştirip 20 watlık akkor ampül taktım bütün odalara. artık önlemi almak gerek. % 55lere çıkan elektrik zammı ile ıkına ıkına dayanacaz. lisede bunun deneyini yapmıştık ama nası yaptım orasını bilemiyorum:)elimde bi tane araba aküsü olsa yaparımda eski kitaplarda deney resmide var.

    not: Inverter, aküdeki DC gerilimi evlerde kullandığımız alternatif gerilime çeviren cihazdır. Başka bir deyişle, 12,24 veya 48V DC akü voltajını, 230V AC 50 Hz voltaja çevirirler. Böylece inverter vasıtasıyla evlerde kullandığımız televizyonlar, aydınlatma lambaları, bilgisayarlar veya elektrikli el aletleri araba, tekne, kamping gibi mobil ortamlarda çalıştırılabilirler.


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sunyy2003
    sunyy2003's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Ağustos/2005
    Erkek
    bir işe yararmı bu alet yaramazmı en basitinden benim pc yi çalıştırırmı

    tek bir an var ATA mın diz çöktüğü çalar harmandalı zeybek oynar bu dilden firar eden her söz yaydan çıkmış ok gibi (sagopa kajmer) Sago sıcak ekmek üzerine bal kaymak. "Bla bla" larını tartıda tartar bakkal aylak. Aşkın bir sabunsa köpürt beni Pentax
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    sunyy2003 bunu yazdı:
    -----------------------------
    bir işe yararmı bu alet yaramazmı en basitinden benim pc yi çalıştırırmı
    -----------------------------

    hacı neden çalıştırmasın. Gebze myo geçen sene fuarda bu 12-220ye çıkaran inverter kullandı. aynı okul çıkışlısın bizim bölümdeki hocalara danış.aküvarsa yapımı kolay.


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Musket
    Musket's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2002
    Erkek
    FiLoZoF bunu yazdı:
    -----------------------------

    kardeş şöyle izah edeyim.

    Bir musluktan 220 litre su akıyor dakikada

    sen bir hortum takıyorsun ucuna 12 litre akmasını sağlıyorsun

    sonra yine 220 litre akmasını sağlayacak bir hortum bağlıyorsun

    yani su sarfiyatında değişen bir şey olmuyor.

    Bu bir ikincisi bu sistem tv yi kesinlikle çalıştırmaz. 

    Roleleri yakarsın. 

     

    Elektrikten anlamadığından yola çıkarak böyle anlattım. Senin bu proje yatar yani ama başka orjinal fikirlerin varsa paylaşmanı beklerim şahsen. 

     

    Bana desenki rüzgar gülü yaptım akülere bağladım invertörle dalgalı ac çevirdim çalıştırdım tv yi onu anlarım. Ama bu olmaz. Aykırı. 


    -----------------------------

    Röle yanar mı abi :|

    Kapasitör desen hani direk 220 versen desek,

    Belki.

    Ama röle dediğin boktan mıknatıs :D

     

     

    Konuyu açan arkadaşa:

     

    "Abi WATT olarak düşün. Yani toplamda çektiğin enerji aynı. Kaldı ki, 220V - 12V dönüştürücüsü ucuz olmasına rağmen 12V-220V dönüştürücüsü pahalı birşey..." 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek
    12-220 pahalı değil haci. akü(velhasıl batarya) oldumu 2 kablo bağla tamam. labaratuarda deney yapmıştık. Dc enerji doğada az bulunur. kullanımı pahalı evet ama akü depon oldumu işini görebildiği kadar görsün diyorum.

    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    volkan
    volkan's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

     

    aksine dahada fazla elektrik harcarsın  devre için eşşek kadar 2 tane trafo kullanıcaksın ayrıca bayabi dere elemanı çar çop var onlarda elektrik harcıyıcagından 12v bile olsa elektrik harcıyolar şoyle dusun bazı kasalarda monitor elektrik kablosunu fişe değilde kasanın arkasındaki powersuley güç kaynagına takılır   elektirği kasadan alıyo ama alması gereken enerjiyi gende pirizden tukeyiyo :)


    neyse karmaşık oldu sozun kısası  tek bi chaz calıştırıcagın yerde tasaruf adına 2 cihaz çalıştırırsan faturanın  a.   sun :)


    onekine?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kreston
    Kreston's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2002
    Erkek

    Televizyon 100watt enerji harcıyosa. Neyi ne kadar dönüştürürsen dönüştür yine 100 watt enerji harcamadan çalışmayacaktır. 

    Bu kadar basit. 


    Zimbabwe
Toplam Hit: 3990 Toplam Mesaj: 24