Evrenin Başlangıcı Hakkındaki Düşünceleriniz Nedir?
-
M-kurami'ni arasitir. Ancak anlamasi guc olabilir. Tek tamamlanmis evren kurami adayidir. Kuram daha yikilamamistir ve kurama gore bir yaraticiya ihtiyac yoktur.
-
zone kaynak vericemde ama nette bulamazsın dostum
gidip alman lazım.. burda yazılanlar senin benim yazdıklarım.. doğruluğu tartışılırsen bahsettiğin kaynakları ver hocam imkanımız el verirse alırız...
-
"M-Kuramı Edward Witten (Princeton Üniversitesi) tarafından 1995 yılında, Güney Kaliforniya Üniversitesi'nde yaptığı konuşmayla öne sürülmüştür. M-Kuramı, Süpersicim Kuramının yeni adı olarak kabul edilmiştir. "İkinci Süpersicim Devrimi" olarak da bilinir. "Her şeyin Kuramı" ("The Theory of Everything"-TOE) na en yakın aday olarak görülmektedir.
Bu kuram 5 farklı Sicim Kuramı'nı birleştirmiştir ve 10 yerine 11 boyutlu bir evren resmi ortaya koymuştur. Şu an bilinen 3 boyutlu evrenimizi, çok daha büyük ölçülerde daha fazla boyuttan oluşan bir uzay-zaman içinde dolaşan üç boyutlu bir zar olarak tanımlar. İçinde yaşadığımız evrenin 11 ya da daha küçük boyutta bir uzay-zamanda bir ada (bir D-zar) olabileceği ve bu uzay-zamanda benzeri birçok evren olabileceği bu teoremle ortaya konuluyor."
bu parellel evrenler kuramını bir başka tanımı:
-
M-kurami herseyin kurami olmaya aday bir kuram. Tek paragrafla anladigini dusunmuyorsun umarim? Sinirsiz sayida evren M-kuram'inin pek cok ongorusunden sadece bir tanesi. Hartle-Hawking durumu, yani evrenin dalga fonksiyonu m-kurami ile uyumludur. Bunlari da arastir. Arastir derken wikipedia'dan bir paragraf okuyup gelme. Fizikcilerin omurlerini verip kurduklari denklemleri saniyeler icerisinde anlamak zor.
-
KrypT bunu yazdı
M-kurami'ni arasitir. Ancak anlamasi guc olabilir. Tek tamamlanmis evren kurami adayidir. Kuram daha yikilamamistir ve kurama gore bir yaraticiya ihtiyac yoktur.
Sen ne yaptın ((: adam ben iki ayağımın üstünde durayım demiş sen çıkarıp kanat var bak demişsin..
M için Newton Fiziğinin ne olduğundan, eksiklerinden girip, Kuantum Teorisinden devam edip, parçacık fiziği standart modelini inceleyip quantum chromodynamicste bir ömür geçirip Sicim Teorisini anlamak ve sonra M Theory ile kombo yapmak lazım..
Konuyu açan hocam, sen Pascal'ın kumarına bi bakın, kafa rahat devam..
-
ودنيانا حديث و الهيولى * عديم الكون فاسمع بإجتزال
Dünya zahiri batıni bütün ecsami ile hadistir yani sonradan vucuda gelmiştir.
Heyula(Felasifenin eşyanın aslı dedikleri şey),madum ve mevcud değidir. Sen bu kelamı ferah kulağı, sururu kalb ile dinle.
Kadim sıfatıyla muttasıf olan hak sübhanehü ve teala hazretleri varlığı ile beraber hiç bir şey mevcut değildi, sonradan yaratıldı . Kainatın küllisi kudreti ilahi ile mahluktur.
اللَّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ
De ki: "Allah, her şeyi yaratandır. O, birdir. Her şeye üstün ve kahredicidir." Ra’d / 16
(Emali 59)
-
izzmarit bunu yazdıKrypT bunu yazdı
M-kurami'ni arasitir. Ancak anlamasi guc olabilir. Tek tamamlanmis evren kurami adayidir. Kuram daha yikilamamistir ve kurama gore bir yaraticiya ihtiyac yoktur.
Sen ne yaptın ((: adam ben iki ayağımın üstünde durayım demiş sen çıkarıp kanat var bak demişsin..
M için Newton Fiziğinin ne olduğundan, eksiklerinden girip, Kuantum Teorisinden devam edip, parçacık fiziği standart modelini inceleyip quantum chromodynamicste bir ömür geçirip Sicim Teorisini anlamak ve sonra M Theory ile kombo yapmak lazım..
Konuyu açan hocam, sen Pascal'ın kumarına bi bakın, kafa rahat devam..
Genel görelelik de var tabi. Ya biliyorum da, bir biyolog olarak anlarsın beni, konu evrim olunca milleti zırnık bilgisi olmadan atıp tutmakla suçluyorum. Ee konu evren olunca da fizik bilmek şart. Oturup denklemlerine kadar öğrenilsin demiyorum ama ne konuştuğunu bilmek lazım. Bunun sebebi bilime saygıdır.
krypt tarafından 20/Kas/12 13:06 tarihinde düzenlenmiştir -
KrypT bunu yazdıizzmarit bunu yazdıKrypT bunu yazdı
M-kurami'ni arasitir. Ancak anlamasi guc olabilir. Tek tamamlanmis evren kurami adayidir. Kuram daha yikilamamistir ve kurama gore bir yaraticiya ihtiyac yoktur.
Sen ne yaptın ((: adam ben iki ayağımın üstünde durayım demiş sen çıkarıp kanat var bak demişsin..
M için Newton Fiziğinin ne olduğundan, eksiklerinden girip, Kuantum Teorisinden devam edip, parçacık fiziği standart modelini inceleyip quantum chromodynamicste bir ömür geçirip Sicim Teorisini anlamak ve sonra M Theory ile kombo yapmak lazım..
Konuyu açan hocam, sen Pascal'ın kumarına bi bakın, kafa rahat devam..
Genel görelelik de var tabi. Ya biliyorum da, bir biyolog olarak anlarsın beni, konu evrim olunca milleti zırnık bilgisi olmadan atıp tutmakla suçluyorum. Ee konu evren olunca da fizik bilmek şart. Oturup denklemlerine kadar öğrenilsin demiyorum ama ne konuştuğunu bilmek lazım. Bunun sebebi bilime saygıdır.
Kesinlikle aynı fikirdeyim ama az biyoloji bilene evrim anlatmaya çalışmakla az fizik bilene M Theory anlatmak arasında kocaman bir fark olduğunu da düşünüyorum. Evrim belki de sıkça tartışıldığı için, tabii içeriği de gereği, hikaye olarak anlatılmaya, anlaşılmaya çok daha yatkın. M Theory ise çok ciddi fizik bilgisi gerektiren bir şey, bak bu da var hadi bi bak diye ortaya çıkarılacak bir şey değil. Evreni anlamaya çalışıyorum diyene "M Theory'i araştır" demek, bana "Bi koşu tahribatı hackle bakayım pratik yapmış olursun" demekten farksız ((:
izzmarit tarafından 20/Kas/12 13:17 tarihinde düzenlenmiştir -
izzmarit bunu yazdıKrypT bunu yazdıizzmarit bunu yazdıKrypT bunu yazdı
M-kurami'ni arasitir. Ancak anlamasi guc olabilir. Tek tamamlanmis evren kurami adayidir. Kuram daha yikilamamistir ve kurama gore bir yaraticiya ihtiyac yoktur.
Sen ne yaptın ((: adam ben iki ayağımın üstünde durayım demiş sen çıkarıp kanat var bak demişsin..
M için Newton Fiziğinin ne olduğundan, eksiklerinden girip, Kuantum Teorisinden devam edip, parçacık fiziği standart modelini inceleyip quantum chromodynamicste bir ömür geçirip Sicim Teorisini anlamak ve sonra M Theory ile kombo yapmak lazım..
Konuyu açan hocam, sen Pascal'ın kumarına bi bakın, kafa rahat devam..
Genel görelelik de var tabi. Ya biliyorum da, bir biyolog olarak anlarsın beni, konu evrim olunca milleti zırnık bilgisi olmadan atıp tutmakla suçluyorum. Ee konu evren olunca da fizik bilmek şart. Oturup denklemlerine kadar öğrenilsin demiyorum ama ne konuştuğunu bilmek lazım. Bunun sebebi bilime saygıdır.
Kesinlikle aynı fikirdeyim ama az biyoloji bilene evrim anlatmaya çalışmakla az fizik bilene M Theory anlatmak arasında kocaman bir fark olduğunu da düşünüyorum. Evrim belki de sıkça tartışıldığı için, tabii içeriği de gereği, hikaye olarak anlatılmaya, anlaşılmaya çok daha yatkın. M Theory ise çok ciddi fizik bilgisi gerektiren bir şey, bak bu da var hadi bi bak diye ortaya çıkarılacak bir şey değil. Evreni anlamaya çalışıyorum diyene "M Theory'i araştır" demek, bana "Tahribatı hackle bakayım pratik yapmış olursun" demekten farksız ((:
Yada ejderha olsan havada uçarken tekme atabilirmisin sorusuyla eşdeğerdir hocam
-
Bosluk bunu yazdıizzmarit bunu yazdıKrypT bunu yazdıizzmarit bunu yazdıKrypT bunu yazdı
M-kurami'ni arasitir. Ancak anlamasi guc olabilir. Tek tamamlanmis evren kurami adayidir. Kuram daha yikilamamistir ve kurama gore bir yaraticiya ihtiyac yoktur.
Sen ne yaptın ((: adam ben iki ayağımın üstünde durayım demiş sen çıkarıp kanat var bak demişsin..
M için Newton Fiziğinin ne olduğundan, eksiklerinden girip, Kuantum Teorisinden devam edip, parçacık fiziği standart modelini inceleyip quantum chromodynamicste bir ömür geçirip Sicim Teorisini anlamak ve sonra M Theory ile kombo yapmak lazım..
Konuyu açan hocam, sen Pascal'ın kumarına bi bakın, kafa rahat devam..
Genel görelelik de var tabi. Ya biliyorum da, bir biyolog olarak anlarsın beni, konu evrim olunca milleti zırnık bilgisi olmadan atıp tutmakla suçluyorum. Ee konu evren olunca da fizik bilmek şart. Oturup denklemlerine kadar öğrenilsin demiyorum ama ne konuştuğunu bilmek lazım. Bunun sebebi bilime saygıdır.
Kesinlikle aynı fikirdeyim ama az biyoloji bilene evrim anlatmaya çalışmakla az fizik bilene M Theory anlatmak arasında kocaman bir fark olduğunu da düşünüyorum. Evrim belki de sıkça tartışıldığı için, tabii içeriği de gereği, hikaye olarak anlatılmaya, anlaşılmaya çok daha yatkın. M Theory ise çok ciddi fizik bilgisi gerektiren bir şey, bak bu da var hadi bi bak diye ortaya çıkarılacak bir şey değil. Evreni anlamaya çalışıyorum diyene "M Theory'i araştır" demek, bana "Tahribatı hackle bakayım pratik yapmış olursun" demekten farksız ((:
Yada ejderha olsan havada uçarken tekme atabilirmisin sorusuyla eşdeğerdir hocam
Lan bende bu soru bir yerden tanıdık geliyor diyorum. Cevabım hala aynı.
İzzmarit bir azarlamadığın kaldı ): Napayım adam soru sormuş, ben de kendimce cevap verdim. Araştırması, günlerini, aylarını vermesi ona kalmış artık.
