Gitar Çalmak İçin
-
Hiç kursa gitmedim kursa giden biçok adamdan 5 kat daha iyi çaldığıma inanıyorum. Ama kurs olmadan bi noktadan sonra ilerleyemezsin flemenko latin falan kursla öğrenilecek şeyler.
-
Killerbckeye diye bir eleman var youtube de çok sağlam çalar..çoğu şarkıyı coverlamış.bir bak istersen....
bu adamın kendi bloğu vardı orda yazmıştı;gitarı ders almadan başladım ve başladığım zaman penayı tutuşum yanlıştı bu zamana kadarda öyle kaldı..
adam 30 larında ve yeni düzeltti pena tutuşunu ve baya zorlandığını söylüyordu...onun yazdığını söylüyorum;başta kursla başlayın temel bilgileri aldıktan sonra devam etmesenizde olur...
-
Sevgilimden birşeyler kapmaya çalışıyorum şu anlık ondan sonra bir kaç ay kursa gidicem usta bi hocaya bi kaç taktik kapmak için sonrada videolardan yararlanıcam nasıl ? : )
-
3 akorlu tırt şarkılar çalacağım diyorsan gitmene gerek yok ciddi düşünüyorsan gerek var.
-
ExpirE bunu yazdı:
-----------------------------
Hiç gitar kursuna gitmedim...... Köpek gibi akustik ve elektro çalıyorum ancak akustik üzerine yoğunlaşmış durumdayım......
Hatta tutorial videolar denilen hangi parça nasıl çalınır onu anlatan videolarım var insanlar benden öğreniyor :) Kusr işi yalan bence 10 yaşından beri çalıyorum. 10 yıldır çalıyorum yani KULAK olduktan sonra kurs falan hikaye para tuzağı hocalar.
-----------------------------Eğer bu işe yeteneğin varsa çalışmayla onu iyice bi' parlatırsın. J. Hendrix gibi bir adam gitar dersi almış mıdır (konusu geçen kursa gitmek anlamında) ? Gitarı zaten öyle çalıyorsan sen de o maya vardır. Yok gitar kursuna gitmen icab ediyorsa en fazla çok iyi gitar çalan biri olursun; gitaristliği unut.
Örnek tevatür : http://www.msxlabs.org/forum/muzik-ww/275347-art-tatum-art-tatum-kimdir-art-tatum-hakkinda.html
Tatum ABD'de Ohio eyaletinin Toledo şehrinde doğdu. Bebekliğinde başlayan ve ilerleyerek onu neredeyse kör bırakan ileri derecede katarakt yüzünden geçirdiği bir kaç ameliyat sonrasında bile görme yetisi zayıf olarak hayatını sürdürdü. Çocukluğunda başladığı piyanoyu Cleveland'da profesyonel olarak çalmaya başladı. 1932'de New York'a göç edene kadar bu şehide çalmaya devam etti. Annesine ait notaları ve plak kayıtlarında dinlediği ve genelde düet olarak çalınan parçaları piyanosunda birebir çalmaya çalışırken kendisine ait olan ve daha sonra gelenlerin bile taklit edemedikleri hızlı ve etkin piyano çalma tekniğini keşfetti. Kendisine ait bu hızlı çalma yeteneğini yüzünden genellikle başkalarının uyum sorunu çekmesi yüzünden, hemen hemen tüm parçalarını tekli olarak çalmıştır. 1940'ların başında basçı Slam Stewart ve gitarist Tiny Grimes ile kaydettiği taş plaklar da mevcuttur. 1956'da Los Angeles, Kaliforniya'da böbrek yetmezliği sonucu hayatını kaybetti.
Efsaneler
Bir gün Fats Waller'ın piyano çaldığı yere gelir. Waller'ın kendisini görünce piyanoyu bırakır ve, "- Ben yanlızca bir piyanistim. Ama bugün tanrı aramızda..." diyerek ona bırakmak istemiştir.
Bir iddiaya göreyse, dönemin ünlü bestecilerinden Rahmaninov Tatum'un çalışı karşısında, "- Sanıyorum kendisi tüm stillerde en iyi piyanisttir." demiştir.
Vladimir Horowitz ise, bir gün Amerika'da konserini bitirip kendisini dinleyen kalabalığa daha iyi çalan varsa gelsin diyerek meydan okumuştur. Orada üstü başı perişan bir zenci gelerek az önce ilk kez duyduğu Horowitz'in çaldığı parçayı, sondan başa, baştan sona, ellerini değiştirerek çalar. Bunun üzerine Horovitz'in 10 yıl boyunca konserlerine ara vererek tekniğini geliştirmek için çalıştığı söylenir.
-
Bende kursa gitmeden öğrenebilirmiyim diyerek biraz araştırdım ama içinden çıkılacak gibi bir durum değil illaki kurs lazım bence akorlar felan biraz karışık .
-
Berking bunu yazdı:
-----------------------------
Bende kursa gitmeden öğrenebilirmiyim diyerek biraz araştırdım ama içinden çıkılacak gibi bir durum değil illaki kurs lazım bence akorlar felan biraz karışık .
-----------------------------ya alakası yok bi grup bulursanız birlikte öğrenirsiniz. zaten tek basına öğrenmeye çalışırsanız en fazla 3 ay sonra sıkar.
-
yoo gerek yok..ben tek başıma öğrendim diyebilirim.hatta kursa gitme diyebilirim...onların öğreteceklerini 1 ayda öğrenirsin.ama istemen gerekir.arkadaşta öğrenecekti parmakları ağrımış bir ay sonra bıraktı..1-2 ay parmakların agrır..basamaz hale gelirsin.bunları atlatırım diorsan tek basına calar öğrenirsin.tabi söle bi yardım olacak.eğitim cd si var ünlü bi adamın.onun cd sini alırsan öğrenirsin.ismini unuttum.eğer ilgilenirsen pm at adamın ismini bulurum..40 tl ye alabilirsin.
-
Ekerci bunu yazdı:
-----------------------------
yoo gerek yok..ben tek başıma öğrendim diyebilirim.hatta kursa gitme diyebilirim...onların öğreteceklerini 1 ayda öğrenirsin.ama istemen gerekir.arkadaşta öğrenecekti parmakları ağrımış bir ay sonra bıraktı..1-2 ay parmakların agrır..basamaz hale gelirsin.bunları atlatırım diorsan tek basına calar öğrenirsin.tabi söle bi yardım olacak.eğitim cd si var ünlü bi adamın.onun cd sini alırsan öğrenirsin.ismini unuttum.eğer ilgilenirsen pm at adamın ismini bulurum..40 tl ye alabilirsin.
-----------------------------öner yavuz dan bahsediyor olabilirsin.
Hocam öğrenilir ama GERÇEK bir kursa giderse daha çabuk öğrenilir.
Önemli olan hocanın çabuk ve kaliteli öğretmek istemesi dir.
sizin bahsettiğiniz öğrenme stili
C#m - B - A ve ritmi çalmak ise doğrudur evde öğrenirsin (doğru ya da yanlış öğrenirsin)
ama onu yapıp da ben gitar çalıyorum diye ortada dolaşırsa işte o zaman ülkemdeki çoğu gitar çalan kişilere benzer.
-
myblackworldweb bunu yazdı:
-----------------------------
Ekerci bunu yazdı:
-----------------------------
yoo gerek yok..ben tek başıma öğrendim diyebilirim.hatta kursa gitme diyebilirim...onların öğreteceklerini 1 ayda öğrenirsin.ama istemen gerekir.arkadaşta öğrenecekti parmakları ağrımış bir ay sonra bıraktı..1-2 ay parmakların agrır..basamaz hale gelirsin.bunları atlatırım diorsan tek basına calar öğrenirsin.tabi söle bi yardım olacak.eğitim cd si var ünlü bi adamın.onun cd sini alırsan öğrenirsin.ismini unuttum.eğer ilgilenirsen pm at adamın ismini bulurum..40 tl ye alabilirsin.
-----------------------------öner yavuz dan bahsediyor olabilirsin.
Hocam öğrenilir ama GERÇEK bir kursa giderse daha çabuk öğrenilir.
Önemli olan hocanın çabuk ve kaliteli öğretmek istemesi dir.
sizin bahsettiğiniz öğrenme stili
C#m - B - A ve ritmi çalmak ise doğrudur evde öğrenirsin (doğru ya da yanlış öğrenirsin)
ama onu yapıp da ben gitar çalıyorum diye ortada dolaşırsa işte o zaman ülkemdeki çoğu gitar çalan kişilere benzer.
-----------------------------hacı o hoca nerde ?? kaç kişiye sorduysam 3 ayda 2 sarkı calmayı öğrendim diyor.zaten belli bi aşamadan sonra kendini geliştirirsin ki..bu sana kalmış..ilk acemiliği aştıktan sonra kendisi de geliştirebilir.bunda bir sorun yok.hocasızda öğrenilir..ama ne kadar istediğine bağlı bu..
