Hacerül Esved Hangi Elementten?
-
Hacet ül Esvet ne lan?
-
Spacheata bunu yazdı:
-----------------------------seadog bunu yazdı:
-----------------------------
hacı nerden aklına geldi yaw walla şaştım :))
-----------------------------haci bugün düşünüyodum yer bizi niye çekiyo diye son vardığım nokta :
Hz İbrahim kabeyi yanlış yere inşaa etmiş oldu şuan.. ben çok farklı bi yerde olması gerektiğini buldum aslında
-----------------------------
gitte düzelt o zaman !!! nereye getircen sizin mahalleye mi yoksa evin salonuna mı ? -
HolyOne bunu yazdı:
-----------------------------
Hacet ül Esvet ne lan?
-----------------------------Hacet:
- gereklilik
- tanri'dan beklenen dilekEsvet:
- siyah
Hacet-ül Esvet ,Kara Dilek, Kara gereklilik gibi anlamlara çıkıo...
Ha Hacer-ül Esved diosan.. O da siyah taş demek.. Kabenin bir köşesinde bulunur, cennetten geldiğine inanılır.. Küçük bir parçası süleymaniye camii türbesinin giriş kapısının üstündeki taşlar arasında gömülü durmaktadır. Vs vs vs..
Hakkımda bölümünde Osmanlıca hakkında bilgili olduğun yazıyodu, niye bu kadar açıklama yapma ihtiyacı duydum bilmiyorum :)
-
HolyOne bunu yazdı:
-----------------------------
Hacet ül Esvet ne lan?
-----------------------------ya nasıl şeyhlik bu kabe de tavaf ederken de görmedin mi
hacca gitmeden şeyh oldum deme sakın :)
-
HolyOne bunu yazdı:
-----------------------------
Hacet ül Esvet ne lan?
-----------------------------Şeyhim formda gene :D ...
-
element değil mineral olan korunddur (Al2O3) (mineral adı korund, kimyasal adı alümina).
Dünyadaki kötülükler nedeniyle siyahlaştığına inanılır ama bu inanış da nekadar sağlam kaynaklıdır, hurafe midir bilemem, dışarıdan bi etkiyle de siyahlaştırılamaz zaten çünkü korund çok düşük gözenekli bi yapıdadır. Kısacası ya oluşum sürecinde siyah renk vericek bi oksitle birlikte eriyip karışmıştır ve soğumuştur, yada denildiği gibi ilahi bişeydi.
Bu arada hacerül esved den başka doğal oluşmuş siyah korund minerali görülmemiştir.
-
celoron bunu yazdı:
-----------------------------xz bunu yazdı:
-----------------------------
ne olduğunu okudumda , bu taşın uzaydan gelmiş henüz ne olduğu bilinmeyen bir nesnenin parçası olması kuvvetle muhtemel. kendi kendine boşlukta da duruyor olabilir ve elbette bunun 1500 yıl önceki arapların anlamasını beklemiyoruz, allah diyip geçecekler. Bu mucize(!) nin oluş nedenini düşünmektense...
-----------------------------konunun içine atladın emi
-----------------------------Koptum yahu, Xz kesin pişman olmuştur. :)
-
bu taş bir gün birilerinin işine yarayacak...
birde bişi soracam kabenin yerinin yanlış yerde olduğuna neye dayanarak karar verdin çok merak ediyorum....
-
bir inanışa göre insanlarının kalperindeki kirlilikten siyahlaşmış diyorlar beyaz taşa bana göre araplar onu boyamıştır.
-
su ana kadar en guzel aciklamayi tr komando ve zx yapmis
bu arada sen nasil yanlis yere konulduguna hukum getirebildin spechate.. merak ettim bir arkadastca sormus. merak edenler vardir. yazsanda bizde ogrensek... bilmedigimiz mantik kurallarini. :)
