Hibrid Araç Tavsiye ?
-
hibridin avantajı nedir? yakıt tasarrufu mu saglıyor? sağlıyorsa yüzde kaç? var mı böyle istatistik?
-
Hem çevreci
hem sessiz
hemde tabiki yakıt tasarrufu yapıyor
istatistik istiyorsan nerdeyse üretmeyen
firma kalmadı bakabilirsin sitelerden
1.6 motor toyota Corolla 5.8-6.0 /100 km
1.8 motor hybrid corolla 3.5-3.8/100 km
-
real_agabey bunu yazdıHanDSomE bunu yazdıreal_agabey bunu yazdı
Forum yine ülkemizin gerçeğini yansıtmış. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak. Hibrit motorun çalışma mantığını bile bilmeden yorumlar vs havada uçuşmuş.
Araç alacağın zaman birilerinin fikirlerini dinlemeye başlarsan beğendiğine kesin çamur atılır. Onun yerine, bu alınırdının sonu olmaz. Fransızlar donanımı iyi ama çabuk dökülür. Volkswagen şanzımanı kötüdür. Japonlar çok yakar ikinci eli kötüdür. Kısaca piyasada alacak araba kalmaz.
Sıfır hibrit hibrit araç almanın fizibilitesi dahi çıkarılmış. (Bende mevcut ekonomik duruma göre aynı fikirdeyim)
Toyoto CHR 1.8 Hibrit modelini almak üzereyken bende MTV fazlalığından ve bikaç beğenmediğim özelliğinden vazgeçtim.
Hibrit motorlar en kaba şekilde 1.8 lt hacmindedir. Otto yada diesel çevrimi yerine Atkinson çevrimi mantığında çalışırlar. 1.2 lt motor kadar yakıt tüketip 1.4 motor gibi performans gösterirler.
Dur kalkın fazla yoğun olduğu trafiklerde asıl tasarruf performansları ortaya çıkar. Uzun yol yüksek hızda yakıt tüketimleri yüksektir. Aracı sakin kullanmanız gerekir.
Bu şartları göz önünde bulundurarak kullanım amacına göre aşağıdaki araçları incelemeni tavsiye ederim.
Toyota Corolla Yaris Auris CHR Rav 4
Kia Niro
Hyunadi Ionic
bilgi için sağolasın hocam. Bunlara bir bakayım birde dizel motorun hibrit olanı varmıdır? Mantıgamı aykırı yapılamıyor yoksa amaç zaten dizel yakıtları bitirip oradan benzin-elektrik oradan elektriğe geçişmidir.
Mantığa aykırı bişey yok. Hybrid zaten melez demek.
Kia diesel hybrid sportage modeli olması lazım dyurusunu yapmıştı. Fakat ülkemizde bildiğim kadarıyla gelmedi.
herhalde hocam dizelin hibritleri çıkarsa benzinin bile 100km ortalaması 3,3 - 3,5 iken dizelin 1,5 - 2,0 olur
-
Hibrit'in en sıkı savunucusu şu anda Toyota ve bakıldığında argümanlarını ne kadar haklı göstermeye çalışsalar da kendileri de hata yaptıklarının farkındalar. Biraz tarihten bahsedeyim.
Dünyanın daha Tesla firmasından haberi yokken Tesla ve Toyota çok ciddi partnerdi. Hatta içerisinde Tesla motoru bulunan ve bataryapaketlerini kullanan zamanında bir Toyota araç bile göstermişlerdi. Buyrun Link: https://venturebeat.com/2010/05/20/tesla-and-toyota-teaming-up-to-build-electric-cars-schwarzenegger-lets-slip/
Sonrasında aralarında anlaşmazlıklar olduğundan dolayı Toyota bulundurduğu Tesla hisselerini sattı: https://www.ft.com/content/130a937a-48fd-11e7-919a-1e14ce4af89b
Elinde bir elektrikli aracı yapacak kadar batarya teminini sağlayacak bir firma kalmadığından Hibrit araçlara MECBUREN yöneldi Toyota ta ki geçen sene sonuna kadar. Toyota dünyanın en büyük batarya üreticilerinden biri olan Panasonic ile çok büyük montanlı bir anlaşmaya imza atarak batarya sorununu çözdü. Buyrun Link: https://www.reuters.com/article/us-toyota-panasonic/toyota-panasonic-setting-up-ev-battery-jv-amid-rising-china-competition-source-idUSKCN1PE05R
Yakın zamanda da %100 elektrikli CHR otomobilini duyurdu Toyota. Buyrun link: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-beijing-motor-show/all-electric-toyota-c-hr-announced-part-chinese-plug-plans
PEKİ NEDEN HİBRİT ÇÖZÜM DEĞİL?
Sebep aslında çok basit: Kullanıcıya en ufak yararı yok o yüzden.
Şu an gidip bir elektrikli araç aldığınız zaman çok basit şekilde batarya, onboard şarj cihazı ve motor bulunur ve sürtünen parça sayısı olmadığından düzenli bakıma ihtiyaç duymaz elektrikli araçlar. Aşağıdaki görsel bile neden Elektrik gelecektir çok net kanıtı. İşletmesi de elektriğin kw/h fiyatı 50 kuruş olduğu için inanılmaz ucuzdur. Silecek suyunuz, lastikleriniz ve balatalarınız değişir sadece.
Hibrit araçlarınsa içerisinde genellikle 1.8 motor olduğundan deli gibi MTV ödersiniz. Bakım masrafları dizellerden bile pahalıdır ve gene benzin almaya devam edersiniz.
Hakeza içerisinde kullanılan bataryaların da ömrü berbattır çünkü elektrikli araçlarla aynı klasmanda bataryalar kullanılmaz ve sürekli doldur boşalt yapıldığı için 3 seneye batarya veriminiz %70 seviyelerine geriler. Toyota NiMH teknolojisine sahip uzun ömürlü olmayan ancak enerji yoğunluğu fazla yani daha az yer kaplayan bataryalar kullanır. Safkan elektrikliler ise Lithium Ion bataryalar kullanır.
Kısacası hibrit işi boş, dünyada boş. Neden sadece Toyota'nın zoraki Hibrit ürettiğini düşünüp VW, Seat, Porshe, Mercedes, BMW gibi koca koca firmaların komple elektriğe yöneldiğini sorgulamak bile bu sorunun cevabını açıklar zaten.
Arkadaşlar Lithium Ion bataryalar sektörde bir 20 sene daha değişmeyecek. Bu kullanılan Lityum bataryalarında kapasitesi seneden seneye sadece ve sadece %7 artıyor. Bu da içerisinde bulundurduğu enerji depolaması arttığından değil sektör bataryaları paketlemenin çok daha verimli yollarını bulduğu için bu %7 artış oluyor son 5 senedir. Yani teknoloji zaten çılgın ileride.
Tanıtılan elektrikli Peugeot e208'den örnek vermek gerekirse sadece koltukların altına 50kw/h batarya koyabiliyor artık sektör ve bu bataryalar 100KW/h hızında şarj olabiliyor. 30 dakikada %87 şarj,i 45 dakikada ise %100 şarj olup 350km yol gidiyor. Aşlağıda B sınıfı e208 modelinin batarya bölümü var.
Elektrikli araçlarda da batarya yıpranması gibi bir durum yok. Sizin anca 1.000.000 km yapmanız lazım ki bataryanız kullanılamaz kıvama gelsin. Dünyada da 1.000.000km yol giden araç sayısı 10'u geçmez zaten. Buyrun batarya yıpranma oranları EV'lerde: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
mkyb tarafından 08/May/19 12:35 tarihinde düzenlenmiştir -
Hbrid araçta yine bakım masrafı filan olcak, direk elektirikli al derim.
-
mkyb bunu yazdı
....
Şu an gidip bir elektrikli araç aldığınız zaman çok basit şekilde batarya, onboard şarj cihazı ve motor bulunur ve sürtünen parça sayısı olmadığından düzenli bakıma ihtiyaç duymaz elektrikli araçlar. Aşağıdaki görsel bile neden Elektrik gelecektir çok net kanıtı. İşletmesi de elektriğin kw/h fiyatı 50 kuruş olduğu için inanılmaz ucuzdur. Silecek suyunuz, lastikleriniz ve balatalarınız değişir sadece.
...
Hakeza içerisinde kullanılan bataryaların da ömrü berbattır çünkü elektrikli araçlarla aynı klasmanda bataryalar kullanılmaz ve sürekli doldur boşalt yapıldığı için 3 seneye batarya veriminiz %70 seviyelerine geriler. Toyota NiMH teknolojisine sahip uzun ömürlü olmayan ancak enerji yoğunluğu fazla yani daha az yer kaplayan bataryalar kullanır. Safkan elektrikliler ise Lithium Ion bataryalar kullanır.
Kısacası hibrit işi boş, dünyada boş. Neden sadece Toyota'nın zoraki Hibrit ürettiğini düşünüp VW, Seat, Porshe, Mercedes, BMW gibi koca koca firmaların komple elektriğe yöneldiğini sorgulamak bile bu sorunun cevabını açıklar zaten.
Arkadaşlar Lithium Ion bataryalar sektörde bir 20 sene daha değişmeyecek. Bu kullanılan Lityum bataryalarında kapasitesi seneden seneye sadece ve sadece %7 artıyor. Bu da içerisinde bulundurduğu enerji depolaması arttığından değil sektör bataryaları paketlemenin çok daha verimli yollarını bulduğu için bu %7 artış oluyor son 5 senedir. Yani teknoloji zaten çılgın ileride.
Tanıtılan elektrikli Peugeot e208'den örnek vermek gerekirse sadece koltukların altına 50kw/h batarya koyabiliyor artık sektör ve bu bataryalar 100KW/h hızında şarj olabiliyor. 30 dakikada %87 şarj,i 45 dakikada ise %100 şarj olup 350km yol gidiyor. Aşlağıda B sınıfı e208 modelinin batarya bölümü var.
Elektrikli araçlarda da batarya yıpranması gibi bir durum yok. Sizin anca 1.000.000 km yapmanız lazım ki bataryanız kullanılamaz kıvama gelsin. Dünyada da 1.000.000km yol giden araç sayısı 10'u geçmez zaten. Buyrun batarya yıpranma oranları EV'lerde: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
Tamam, Elektrikli araçların ve Batarya'larının iyi yanları. Fakat, bunların hiç mi zararlı yönleri yok.
Bi'de bunların bildiğimiz kaza raporları yok mu? Önden ,arkadan, yandan ,üstten, alttan karşılıklı kaza yaptın, ortaya olumsuz bir sonuç çıkmıyor mu? tamam diğer organik yakıtlı araçlarda da ölümlü-yangınlı kaza oluyor da bunlarda da olmuyor mu?
Geçen paylaştığın bir Reno(?) aracında önden bildiğin Demir çubuk girmişti radyatör kısmına; Ee bu lityum batarya'larda da benzer bir durum olduğunda, oksijenle buluştuğunda hızlı bir şekilde alev çıkarıp, şoför ve yolcuları tehlikeye atmayacağının bir garantisi(?) var mı? bunun uzun soluklu bi tecrübe edilmiş hali var mi?
bi'de bu lityum iyon ile lityum polimer batarya'lar aynı anlamda mı kullanılıyor, birbirlerine kullanım,enerji miktarı,şarj,deşarj süreleri bakımından bir fark var mı?
yazdıklarım, sadece katı(?) piller için geçerli.
-
Elektrikli arabalarda elektrik motoru ve batarya aracın altındadır. Aracın önde motor olması gereken kısmı bagaj olarak kullanılıyor. Yani önden alacağı bir darbede dolayı pilleri zarar görmez. Aracın takla falan atması veya aşırı pert edecek güçte bir darbe yemesi lazım ki pil koruma haznesi parçalansın.
Tesla arabalarında kullandığı pilleri özel yanmaz bir korumayla kaplıyor. Yurtdışında bir kaç yerde Tesla kaza sonrası yandı haberi oldu ama gerçekliği ispat edilemedi. Zira karşı taraftaki araçtan sızan benzinden dolayı tutuştu deniyor.
mkyb tarafından 08/May/19 13:57 tarihinde düzenlenmiştir -
elektrikli arabalar
nokia 1100 zamanındalar .
note 3 oldukları zaman alınabilir
-
ikinci el elektirkli araba alınır mı? Alınırsa batarya ömrünü vs nerden baktırıcaz?
-
kuytul bunu yazdı
ikinci el elektirkli araba alınır mı? Alınırsa batarya ömrünü vs nerden baktırıcaz?
Tesla'lar için konuşacak olursam iPhone'lardaki pil sağlığı kısmı gibi gösterge var. Zaten belli bir yerden sonra araç kendisi servis ışığı yakıyor.