Inşaat Kazası En Az 10 Ölü- Bu Ülkede Can Ne Zaman Değerli?
-
"19 unda Ferdi ve 25 inde Tahirin laneti üzerinizde olacak, gecekondularından gelip boğazınızı kesecekler.
bekleyin!"
-
Bi kaç kez yabancı firmaların Türkiye'de kurdukları fabrikaları gezme şansım oldu ve şunu anladım; o dış mihrak denilen adamlar bizim canımıza bizden çok değer veriyorlar.
Fabrikalarda müthiş güvenlik önlemleri vardı. Ben üretim yapılan yere değil ofislerine gireceğim zaman bile bu güvenlikten ödün vermiyorlardı. fabrikaya girmeden önce hazırladıkları güvenlik filmini 2 kez izlettiler.
Bizde ise en büyük güvenlik önlemi iktidara yakın olmak sanırım
-
Allah rahmet eylesin,
İş güvenlikçi tezzeği avuçladı arkadaşlar, 4yıllık mezunu olup, C sınıfı güvenlikçi belgesini alıp kiraya verenlerdendir %90.
-
mesele güvenlik önlei alıp-almamk deği, kültür meselesi
Avrupa da bi inşaat işçisi kask giymeden mümkün değilşantiyeye girmez , bizde siksen işçiyi kaskla çalıştıramazsın ,rahat etmez
Avukat arkadaşımla konuşmuştuk bu konuyu ,Söyledikleri şu ,İş güvenliği yasası meselesinde de en büyük sorun , şirketlerde iş güvenliğ uzmanının parasını şitkerin vermesi , maaşını aldığı şirkette iş güvenliği yok diye işi durduran iş güvenliğ uzmanını patron anında kapıya koyar ,
İş güvenlik uzmanının parasını devlet vercek , o şirkettende zorla alacak , iş kaybetme korkusu olmayan iş güvenliğ uzamnı da iş güvenliği tamamen sağlanmadıkça işi başlatmayacak
Şu an bu kazadan o şitket sahibi cezasız kurtulur , çünkü muhakkk iş güvenli
ğinden sorumlu bi mühendis vardır , sıkıntı varsa güvenlikle ilgili tüm mesuliyeti o adama keserler.Şirket ben uzman ne dediysen yaptım der , işin işinden çıkar
-
artık bu tarz olayları hiç umursamıyorum..adamlardaki mantık şu: bize bi şey olmaz.. olanlara da neden üzüleyim? bir sürü işçi görüyorum, kendiliğinden kask takmıyorlar, şoförler görüyorum kusura bakmayın ama emniyet kemeri takmama sebebiyle ölmüşse sonuna kadar hak etmiştir, gram acımıyorum. avrupada normal otobüslerde bile tüm yolcular emniyet kemeri takmak zorundalar bırakın taksileri. ben otobüste takmayı unutmuştum, muavin gelip uyardı, takmazsanız otobüs hareket etmeyecek diye..
kendi canına önem vermeyen adamların ölmesi iyi oluyor, ülke gereksiz insanlardan arınıyor.. avrupada en çok kaza ve ölümlü kaza türkiyede oluyor, trafik kazalarında ölenlerin haddi hesabı yok.. ulan bu kaderse gavur memleketlerinde neden bu kadar az oluyor? demek ki millet olarak hak ediyoruz. yaya geçidinde şerefsiz şoförlere ben yol veriyorum, Allah ın ayılarına ehliyet vermişler, yaya geçidinden geçenler için yavaşlayacaklarına iyice üstlerine gidiyor ..
sendikalar gerektiği gibi aktif değil, halk gerçekten bilinçli değil, yani bu iş yasa koyma ile olmuyor, bu bilinç çocukluktan verilmesi lazım. kazık kadar olduktan sonra öküze bir şey anlatılmaz.. ondan sonra neymiş başbakan açıklıyor şehit hükmündedirler.. ahmaklık ne zaman şehitlik oluyormuş. adam gibi önlemini alacaksın arkadaşım.. toplumsal tepkiyi çekmemek için hemen şehit hükmünde diye açıklama yap.. zaten toplumdan da bi b*k olacağı yok ya.. soma da kaç kişi öldü 1 hafta sonra her şey unutuldu.. iyi oluyor iyi..
-
O yükseklikten düşen biri o basınca dayanamaz ölür yani asansörde sensör olur belirli bir hıza çıktığında frenler paraşüt açar vs... Yani 1 sensörün bozulma ihtimali yüzde 1 ise, üç sensörün 1/1000000'dur, 6 ayda bir de bakımını denetimini yaparsın mis gibi çalışır, ayıp bizim hala bu tür basit kazalardan insanlarımızın ölüyor olmasında, yani trafik kazası olur ölürsün ona bişi demem, adam yardan uçmuş... fırtına olur gemi batar tamam ama asansör düşmesi nedir ya?
-
O firma ve olay ile bilgisi olmayan ne kadar boş insan yorum yapmis.
Yazik...
Umarim böyle bir olay başınıza gelir.
-
student bunu yazdı
mesele güvenlik önlei alıp-almamk deği, kültür meselesi
Avrupa da bi inşaat işçisi kask giymeden mümkün değilşantiyeye girmez , bizde siksen işçiyi kaskla çalıştıramazsın ,rahat etmez
Avukat arkadaşımla konuşmuştuk bu konuyu ,Söyledikleri şu ,İş güvenliği yasası meselesinde de en büyük sorun , şirketlerde iş güvenliğ uzmanının parasını şitkerin vermesi , maaşını aldığı şirkette iş güvenliği yok diye işi durduran iş güvenliğ uzmanını patron anında kapıya koyar ,
İş güvenlik uzmanının parasını devlet vercek , o şirkettende zorla alacak , iş kaybetme korkusu olmayan iş güvenliğ uzamnı da iş güvenliği tamamen sağlanmadıkça işi başlatmayacak
Şu an bu kazadan o şitket sahibi cezasız kurtulur , çünkü muhakkk iş güvenli
ğinden sorumlu bi mühendis vardır , sıkıntı varsa güvenlikle ilgili tüm mesuliyeti o adama keserler.Şirket ben uzman ne dediysen yaptım der , işin işinden çıkar
Hayret yahu nadiren de olsa %100 katılıyorum tüm söylediklerine.
Patron-işçi idi ----> patron---iş güvenlikçi---işçi ------------ uygulamada sorumluluk iş güvenlikçi----işçi oldu.
Devlet yasayı çıkardı görevini yaptı topu attı "daha ne yapam" dedi, patron "iş güvenlikçi var iş yasası var "daha ne yapam" dedi yırttı.
İşçi "kefeni giydi" gitti , aileleri perişan. İş güvenlikçi şaştı kaldı, hayatı battı bir anda halbuki neler umuyordu.
Müebbet hapis versen koymazdı adama.
Sonuç güç ve sermaye sahipleri konumlarını korudular, alt taraf (kusura bakmayın sistem bunu emrediyor) harcanarak telef oldu. Yerine yeni harcanacak elemanlar gelmiştir bile.
"Fuck The System" yani ne deyim...
-
HoLyCat bunu yazdı
O firma ve olay ile bilgisi olmayan ne kadar boş insan yorum yapmis.
Yazik...
Umarim böyle bir olay başınıza gelir.
düşüp ölelim mi?
varsa işcilerimiz düşüp ölsün mü?
-
Her şey şirket politikasına ve hükümetin koyduğu kanunlara bakar. Şirket politikasını örnek alalım: Enka'da çalışan bir işçi baret takmazsa anında işten atılır, uyarılmaz! Nurol inşaatı ele alalım skini taşşağını sallaya sallaya şantiyede baretsiz dolaşırsın ses çıkaran olmaz. Enka dünyanın sayılı güvenilir şirketlerindedir, Nurol'un adı bile duyulmaz. Gelelim kanunlara: Almanyada bir işçi baret takmadı diye ölmüşse veya kemersiz çalışmış ve düşüp ölmüşse o işyerinin ruhsatı iptal edilir, burada kaç kişi çalışıyor diye bakmazlar tüm suç işçide olsa bile işyeri en az 15 gün kapalı kalır, işgüvenliği uzmanı kızağa çekilir muhtemelen işinden edilir, işçinin amiri gürevinden alınır çünkü ondan sorumludur. Ne Türkiye Almanya'dır ne de Enka gibi şirketlere Türkiye'de adam gibi iş verilir, Türkiyede işçi sadece bir maliyettir ve 70 li yıllarda patronların söylediği gibi bir anlam taşır: "işçi s.k.m.n kılı gibidir kestikçe yenisi gelir." işte işçi Türkiye'de budur ve bu hiç bir zaman değişmeyecektir.