İran"Dan 300 Spartalı"Ya Tepki..
-
İran’ın ’300’e tepkisi sürüyor
İran, filmin Türkiye’de gösterime girmesinin, “medeniyetler buluşması” çabalarını “etkisizleştireceği” görüşünde.İran’ın Ankara Büyükelçiliği tarafından yayımlanan bildiride film, “medeniyetler çatışması” teorisinin yeni bir sunumu olarak nitelendirildi. Açıklamada, “Medeniyetler çatışmasından yana olanların, kendi şiddet dolu düşüncelerini gerçekleştirmek için dünya milletleri arasında çekişme ve çatışma yaratıp, körüklemek amacıyla her türlü yol ve yönteme başvurduğu” öne sürüldü.
“FİLMDE TÜM TARİHİ GERÇEKLER ÇARPITILMIŞTIR”
Açıklamada, “300 Spartalı”nın, “sinema dünyasında hiç kimsenin tarihe vefa göstermesini beklemediği ve daha çok hayali ve çizgi roman yazmakla tanınmış Frank Miller tarafından kaleme alındığı” belirtilerek, söz konusu filmde “tüm tarihi gerçeklerin çarpıtıldığı” ifade edildi.
‘İranlılar kızmakta haklı’
“Son yıllarda bazı ülkelerin önceki ve şimdiki kültürlerini doğu ülkelerininkinden daha üstün göstermek amacıyla geniş ve çok yönlü çaba sarf ettiği” görüşünün de savunulduğu açıklamada: “Bu tür anlaşmazlık yaratabilecek filmlerin Türkiye’de gösterime girmesi, “Medeniyetler Buluşması” projesinin kurucularından biri olan ülke devletinin çabalarını etkisizleştirecek bir durum olma özelliğini taşımaktadır. Ancak Türkiye Cumhuriyeti yetkilileri, sanatçıları, basın yayın organları, aydınları ve aziz Türkiye halkının, medeniyetler çatışması propagandasına ve milletler arasına nifak ve ayrılık sokulmasına engel olunması yönünde uygun tepkiyi her zaman olduğu gibi göstereceği muhakkaktır” denildi.“120 BİN PERSE KARŞI 300 SPARTALI”
Ünlü yazar Frank Miller’in aynı adlı çizgi romanından beyaz perdeye aktarılan film, Termofil’deki dağ geçidinde, Sparta Kralı Leonidas komutasındaki 300 askerin, 120 bin kişilik Pers ordusuna 3 gün boyunca direnişini konu alıyor. Yunanların direnişinin filmde “çok abartıldığını” ifade eden İranlılar, tarihin saptırıldığı gerekçesiyle filme tepki gösteriyor. -
iranlılar da bişeye karşı çıkmasın be abicim bee :D
-
adamlar neye karşı çıktı ki ?
bunada karşı çıkıyo? :D
-
Kahrolsun abd filmler. Sonuna kadar İranlılara hak veriyorum. Tarihte olmamış saçma sapan bir olayı büyüte büyüte oscarları toplayacak bir film yaptılar. Film grafikler olarak gayet güzeldi ama iş kurguya gelirde , senaryoya gelirse hepsine okkalı küfrü basmak gerekir. Tarihte olmamış bir olayı olmuş gibi lanse etmenin nesi doğrudur.!!
Elimizde bütçe olsada!
İstanbulu fethimizi , yağlı kazıkları ÇEKEBİLSEK!!
Elimizde bütçe olsada!Kanuni'nin avrupanın ortasına kadar gidipte savaşacak ordu bulamadan dönmesini çekebilsek!!!!
Yünanlılar kimmiş, denize döktüklerimiz değilmi?????? O 300 denen filmde pek tanıdık geldi yünanlıların iranlıları denize döktükleri sahne..!
Avrupalıların tarihlerinde vardır. Osmanlı İmparatorluğundan korkuları , 3 ü 5 i toplanıp anca öyle çıkmışlardır Osmanlının huzuruna sözde haçlı seferleri adı altında.
Ah ulan dediğim gibi teknolojimiz olacak hollywood gibi çekebilsek filmleride rezil rüsva etsek sinema sahnesinden adamları.
Okkalı bir film çeksek son teknoloji , o yünanistanın daha adı geçmez tarih sahnesinde!
Okkalı bir film çeksek arkada Mehter Marşlı!! ooofooof ....
-
DecaMeroN bunu yazdı:
Kahrolsun abd filmler. Sonuna kadar İranlılara hak veriyorum. Tarihte olmamış saçma sapan bir olayı büyüte büyüte oscarları toplayacak bir film yaptılar. Film grafikler olarak gayet güzeldi ama iş kurguya gelirde , senaryoya gelirse hepsine okkalı küfrü basmak gerekir. Tarihte olmamış bir olayı olmuş gibi lanse etmenin nesi doğrudur.!!
Elimizde bütçe olsada!
İstanbulu fethimizi , yağlı kazıkları ÇEKEBİLSEK!!
Elimizde bütçe olsada!Kanuni'nin avrupanın ortasına kadar gidipte savaşacak ordu bulamadan dönmesini çekebilsek!!!!
Yünanlılar kimmiş, denize döktüklerimiz değilmi?????? O 300 denen filmde pek tanıdık geldi yünanlıların iranlıları denize döktükleri sahne..!
Avrupalıların tarihlerinde vardır. Osmanlı İmparatorluğundan korkuları , 3 ü 5 i toplanıp anca öyle çıkmışlardır Osmanlının huzuruna sözde haçlı seferleri adı altında.
Ah ulan dediğim gibi teknolojimiz olacak hollywood gibi çekebilsek filmleride rezil rüsva etsek sinema sahnesinden adamları.
Okkalı bir film çeksek son teknoloji , o yünanistanın daha adı geçmez tarih sahnesinde!
Okkalı bir film çeksek arkada Mehter Marşlı!! ooofooof ....
kesinlikle katlıorum elimizde butce olsa yada gerekli gereksiz 28478365783465478 tane film cekcemize sermayeyi toplaıp guzel bi film ceksek keske.. -
Deca hocam kesinlikle katılıyorum yaa , vallahi dediğin şeyleri yapsak harika olur , ülkemizin bu gibi efsanevi tarihimize ve savaşlarımıza sahip çıkmayıp unutulurluğa bırakılması banada çok koyuyor , Avrupalılar bi çocuğun bile inanmayacağı bi kurgu ile milyon dolarlar harcayıp filmler yapıorlar Bkz.300 spartalı '' biz abartısı ve saçmalığı olmayan aksine yaratıcılık ve kahramanlıklarla dolu tarihimizi yansıtamıorz .. bu gerçektende çok üzücü .. ancak yabancıların bu gibi filmlerine gıpta ile bakıorz.
-
Kurtuluş Savaşını ,Çanakkaleden bağlantılı olarak çeksek ,ama adam gibi bir bütçeyle çeksek ...bakın ondan sonra sinema tarihinde savaş filmi çekmek bu kadar basit olabiliyormu ? ...sanırım o zaman bizim çektiğimiz Kurtuluş Savaşı üzerine film çekilmez bidaha...Amerikalıları lanetlemiyorum abi,aksine helal olsun diyorum adam ciddi anlamda başarılı ,Kardeşler Takımı ,Bir Zamanlar Askerdik ,Er Ryan ,Black Hawk,Cesur Kanatlar vs...abi adamlar her halukarda kendilerini anlatıyorlar doğru yanlış ama anlatıyorlar.Bütçe ayırıyorlar.Bizde kıçı kırık projelere para var adam gibi kendi tarihimizi çekmeye para yok.En basitinden amerika götü boklu bir çıkarma yapıyor sonrada o çıkarmanın müzesini kuruyor...biz daha Kurutuluş Savaşı Müzesi diye birşeyi gündeme bile getirmedik....Ne bilim abi , izliyoruz filmleri en basitinden spartlılar ..aileler çocuklarını eğitim için gönderirken sızlayıp ağlıyorlar , biz Kurtuluş Savaşında kendi bebeğimizin battaniyesini cephaneliği korumak için kullanmışız , küçücük laz tekneleriyle karadeniz istanbul arası cephane taşımışız ,dalgalarda eller parçalanmış kürek çekmekten vs bir sürü gerçeklerimiz varken ortada adam gibi bir filmimiz yok. Kurtlar Vadisi Irak'a kültür bakanlığı bütçe veriyor , Çılgın Dershaneye bütçe veriyor ,ota boka veriyor ama adam gibi kendi istiklal mücadelmizi anlattığımız bir film gündeme geldiğinde bile yüz çeviriyorlar. Bazı diziler oluyor TV'de örn: Kırık Kanatlar ve Kurşun Yarası bu dizilerin sonlarına doğru Milli Mücadele dönemi işlenmeye başanıyor 2bölüm geçmeden diziler SON yazısıyla karşılaşıyor,arka planda birileri kuklanın iplerini istediği gibi oynatiyor...zikecem moralimbozuldu ...suçtur umutsuzluğa kapılmak ama olmaz hacı ciddi diyorum bizim memleketten hiçbir sikim olmaz . aha ben bunu söylüyorum bu cümleyi söylüyorum ya bendede bi bokolmaz...amk ne hayllerimiz vardı,ne umutlarımız vardı bok çuvalına doldurttular hepsini...güzelim memleket cehennem oldu...
Oracle kasmaya başlıcam bugün başlayımda moralim düzelsin :)
-
DecaMeroN bunu yazdı:
Kahrolsun abd filmler. Sonuna kadar İranlılara hak veriyorum. Tarihte olmamış saçma sapan bir olayı büyüte büyüte oscarları toplayacak bir film yaptılar. Film grafikler olarak gayet güzeldi ama iş kurguya gelirde , senaryoya gelirse hepsine okkalı küfrü basmak gerekir. Tarihte olmamış bir olayı olmuş gibi lanse etmenin nesi doğrudur.!!
Elimizde bütçe olsada!
İstanbulu fethimizi , yağlı kazıkları ÇEKEBİLSEK!!
Elimizde bütçe olsada!Kanuni'nin avrupanın ortasına kadar gidipte savaşacak ordu bulamadan dönmesini çekebilsek!!!!
Yünanlılar kimmiş, denize döktüklerimiz değilmi?????? O 300 denen filmde pek tanıdık geldi yünanlıların iranlıları denize döktükleri sahne..!
Avrupalıların tarihlerinde vardır. Osmanlı İmparatorluğundan korkuları , 3 ü 5 i toplanıp anca öyle çıkmışlardır Osmanlının huzuruna sözde haçlı seferleri adı altında.
Ah ulan dediğim gibi teknolojimiz olacak hollywood gibi çekebilsek filmleride rezil rüsva etsek sinema sahnesinden adamları.
Okkalı bir film çeksek son teknoloji , o yünanistanın daha adı geçmez tarih sahnesinde!
Okkalı bir film çeksek arkada Mehter Marşlı!! ooofooof ....
tarihte olmamısmı. bu sallama bir olay degildir gercek bir olaydır. yunan koalisyon ordusunun korinth kısragına geri cekilip yeniden savunma hattı olusturması icin spartalılar gonullu olarak kalmıs ve persleri oyalamıslardır. daha sonradan kusatılıp olduler. olay sallamasyon degil gercek. abartı olması ayrı konu cunku film tarihi bir film degil. 300 isimli cizgi romandan uyarlama. oncelikle bunu bilmek lazım. adamlar tarih filmi degil cizgiromanı filme tasıyo.o yunanlılar denize doktuklerimiz degil =) bu savas M.Ö 480 de oluyo. bizim denize dokmemizden yaklasık 2400 yıl once. ozamanlar roma ile yunan sehir devletleri askeri ve kulturel acısan en ust duzeyde idi. yunanlıların orduda kullandıgı phalanax formasyonu ozamanlar en iyisiydi. zaten persleri spartalılar bu sayede tutabilmistir. dar alan faktorunude eklersek. yani osmanlı falan diyoruz ama bunlar osmanlıdan cok cok daha onceleri. birde bizim tarihimiz osmanlıdan ibaret degil. osmanlıdan onceleride avrupa turk istilalarına maruz kalmıstır. türk istiları icinde en buyugunu kuskusuz hunlar yapmıstır. dedigin gibi keske butcemiz olsa teknolojimiz olsada ceksek tarihimizi....
-
DkN_JaN bunu yazdı:
tarihte olmamısmı. bu sallama bir olay degildir gercek bir olaydır. yunan koalisyon ordusunun korinth kısragına geri cekilip yeniden savunma hattı olusturması icin spartalılar gonullu olarak kalmıs ve persleri oyalamıslardır. daha sonradan kusatılıp olduler. olay sallamasyon degil gercek. abartı olması ayrı konu cunku film tarihi bir film degil. 300 isimli cizgi romandan uyarlama. oncelikle bunu bilmek lazım. adamlar tarih filmi degil cizgiromanı filme tasıyo.o yunanlılar denize doktuklerimiz degil =) bu savas M.Ö 480 de oluyo. bizim denize dokmemizden yaklasık 2400 yıl once. ozamanlar roma ile yunan sehir devletleri askeri ve kulturel acısan en ust duzeyde idi. yunanlıların orduda kullandıgı phalanax formasyonu ozamanlar en iyisiydi. zaten persleri spartalılar bu sayede tutabilmistir. dar alan faktorunude eklersek. yani osmanlı falan diyoruz ama bunlar osmanlıdan cok cok daha onceleri. birde bizim tarihimiz osmanlıdan ibaret degil. osmanlıdan onceleride avrupa turk istilalarına maruz kalmıstır. türk istiları icinde en buyugunu kuskusuz hunlar yapmıstır. dedigin gibi keske butcemiz olsa teknolojimiz olsada ceksek tarihimizi....
Her hikayeyi gerçek gibi nitendirisen vay haline. Harry Potter a damı inanıyorsun sen :)
Al oku tarihçiler ne diyor,
Amerikalılar hoş bir halktır ama biraz hödüktür. İkincisi niye İranlıları siyah gibi gösteriyorlar onu da anlamadım, akılları sıra siyahlara mı pislik atıyorlar? Yani arada bahane bularak siyahları da yeriyorlar. Tarihsel olarak film çok kötü, tarihle hiçbir alakası olmayan berbat bir film. Çoluk çocuğun bu filmi seyretmesi son derece sakıncalı, bizim gençlerimiz zaten tarih bilmez, bu tür filmleri izlerlerse tarihi iyice yanlış öğrenirler, çünkü bu filmin tarihsel gerçeklerle uzaktan yakından bir alakası yok. Kısaca söylemek gerekirse İran karşıtı propaganda ile yapılmış çok kötü bir film
-Prof. İlber Ortaylı
"Sapkınlığı göstermek için Pers kralını eşcinsel yapıyorlar. Oysa ki eşcinsellik Sparta eğitiminin neredeyse bir parçasıydı" diye konuştu. İranlı yetkililer film için "Persleri cahil ve vahşi gösteriyor. Spartalılar olduklarından fazla cesur yansıtılmış. 2 günlük savaşta Sparta direnişi de filmdeki gibi değildi"
- Prof. Dr. Ephraim Lytle
daha niceleri.... Kısacası bir savaş sahnesinden kastım değil. Filmin bütününü ele alarak konuştum. Komple kurgu senaryo olarak İranlılara sataşma filmiydi , Sparta gibi bir ülkeyle koca Pers imparatorluğunu bir tutma. Ayrıyetten "phalanax" diye birşey yoktur. Doğru ismi" Phalanx dır, kökeni Sümerlere 2450 BC ye dayanır.
-
Deca son zamanlarda seni iyice entel gormeye basladim :) Birak haci rahatina bak sparta mparta adamlar cekmis filmi :) izle kafaya takma gercek mi sahte mi carpitilmis mi :) ...derde kalirsin sonra :) ...haya guzel kusla otuyor ,bahar geliyor :) ... Carpe Diem ;)
-
ayrıca tarihte olmus bi olay birebir dayanaı olan bişi diil bu efsane ki bazı kaynaklarda spartalıların gay oldukları ewlnedikten sonrada karılarını erkeklere benzer kıyafetler giydirdikleri yazıyor sonucta bi efsane we gunumuz dunyasında hersey politik amaclar içerio ne yazıkki filmin cekimini konuyu begenmeme ragmen bunları gercekmiscesine algılamak istemiorum cunku su an war olan kawramları etkilemesi insanların onurunu kırıcı gecmisini karalayıcı unsurlar içeriyor olması hos degil simdi oturuğ turkler ermeni soykırımı yaptı die film yapsa bundan hoslanmazdık dimi..
