İran"Dan 300 Spartalı"Ya Tepki..
-
hacı ona bakarsan türkiyenin belli yerlerinde de arap kültür hakim. kültürel benzerlik olabilir ama bir tutma. tarihte delikanlı kavimlerdendirler. ha dünya harbinde ihanet etmiş olabilirler ama bir de onların tarafından bak olaya kendi bağımsızlıkları için kopmuşlar. biz olsak böyle bir boyundurukta kalsak her fırsatta egemenliğimizi ilan etmek istemez miydik
-
perslerle arapları bir tutmak çok yanlıştır. Persler dönemlerinde bölgeyi dağıtıyorlar kendi kültürleri ise karma bir kültürdür. Persler dev bir imparatorluk kurmuşlardır ve ele geçirdikleri bölgeler genellikle kendilerinden yüksek kültüre sahip olduğundan etkilenmişlerdir. Araplarla alakaları yoktur.
Persler tee o dönemlerde piercing takıyolarmış filme bakılırsa. Benim dikkatimi çeken bir başka nokta ise bu pers kralını çok aptal biriymiş gibi göstermeleri, o kadar büyük bir coğrafyayı fethedebilen biri için çok yapmacık olmuş. Benim bildiğim gerçek olayı bu işin marathon savaşında oluyor. spartalılar oyalarken koşucunun teki tee Atinaya 42 km koşuyor haber veriyor spartalıların persleri tuttuğunu. Bu sayede hazırlanıp karşılarına çıkıyorlar ama spartalılar, marathonda katlediyolar.. Yanlışım varsa söyleyin.. emin dğeilim çünkü
Bi de asıl komik olan o son savaş sahnesi eğer tarihi gerçeklere dayanıyorsa film persler kazanıyor. Persler en sonunda yunanistanıda hakimiyetleri altına alıyorlar. Zaten daha sonra İskender geliyo dağıtıyo..
-
FireX bunu yazdı:
Pers ve arapların kültürleri ortaktır.Perslerin yapılarına,kültürlerine,yaşam tarzına baktığınızdada arap kültürünü görürsünüz.Tamamen farklı değillerdir.
Firex en güzeli bilmediğinde sallamamak sükut etmektir...Sinan sağıroğlu gibi Perslerle Arapların kültürü ortaktır dersen olmaz... -
Sen hiç perslerle ilgili yapı vs görmemişsin.İranlılarda onların uzantısı.Arapların ve onların yaşam tarzlarının ne kadar benzer olduğu ortada.Bu arada sende araplara,acemlere bilmemkimlere karşı sempati var ne söylesek atlıyorsun.Cübbedir sarıktır çıktın ortaya önceki konudada.Bilmişlik taslama.
-
Fistandantilus bunu yazdı:
perslerle arapları bir tutmak çok yanlıştır. Persler dönemlerinde bölgeyi dağıtıyorlar kendi kültürleri ise karma bir kültürdür. Persler dev bir imparatorluk kurmuşlardır ve ele geçirdikleri bölgeler genellikle kendilerinden yüksek kültüre sahip olduğundan etkilenmişlerdir. Araplarla alakaları yoktur.
Persler tee o dönemlerde piercing takıyolarmış filme bakılırsa. Benim dikkatimi çeken bir başka nokta ise bu pers kralını çok aptal biriymiş gibi göstermeleri, o kadar büyük bir coğrafyayı fethedebilen biri için çok yapmacık olmuş. Benim bildiğim gerçek olayı bu işin marathon savaşında oluyor. spartalılar oyalarken koşucunun teki tee Atinaya 42 km koşuyor haber veriyor spartalıların persleri tuttuğunu. Bu sayede hazırlanıp karşılarına çıkıyorlar ama spartalılar, marathonda katlediyolar.. Yanlışım varsa söyleyin.. emin dğeilim çünkü
Bi de asıl komik olan o son savaş sahnesi eğer tarihi gerçeklere dayanıyorsa film persler kazanıyor. Persler en sonunda yunanistanıda hakimiyetleri altına alıyorlar. Zaten daha sonra İskender geliyo dağıtıyo..
ne kosması =) 100sefer anlattım dogrusunu yine anlatim. Heşayer şah'ın150-200 bin kişilik pers ordusu(tam sayısı bilinmemektedir) ile yunan koalisyon ordusu(sayıları 6-7bin) carpısmasında spartalılar kendilerinin kalıp dusmanı oyalaması koalisyon ordusunun ise korinth kısragına geri cekilerek yeni savunma hattı kurmalarını onermistir. sonuc olarak spartalılar persleri kusatılıp olene kadar oyalamıstır ve yunanlıların yeniden savunma hattı olusturmasını saglamıstır. bu destanda spartalıların iki dag arasında persleri oyalamasıdır. 300 isimli film tarih filmi degildir. 300 isimli cizgiroman dan uyarlama ve icine + olarak fantazi ogelerinin katıldıgı cizgiroman uyarlaması aksyon filmidir. film icin abuk sabuk tarih yorumları yapmayın. bu basketbol macına futbol yorumu yapmaya benzer. eger tarihi film olsaydı tarih yorumu yapılırdı. -
FireX bunu yazdı:
Sen hiç perslerle ilgili yapı vs görmemişsin.İranlılarda onların uzantısı.Arapların ve onların yaşam tarzlarının ne kadar benzer olduğu ortada.Bu arada sende araplara,acemlere bilmemkimlere karşı sempati var ne söylesek atlıyorsun.Cübbedir sarıktır çıktın ortaya önceki konudada.Bilmişlik taslama.
Tamam lan perslerle arapların kültürü ortaktır,hatta ikisi de ya Arapça konuşurlar,ya da Farsça,tamam lan sen haklısın...Yazdığın yanlış şeyleri düzeltmek görevim,önceki yazının da sakalın Arap Kültürü olduğunu yazmıştın,ben de düzeltip Sünnet olduğunu yazmıştım,yanlış mı yapmışım?He çok bilmişsin diyorsun,e kardeş biliyorum ne yapayım,izin mi veriyim atıp tutmana?
-
karatahta bunu yazdı:
FireX bunu yazdı:
Sen hiç perslerle ilgili yapı vs görmemişsin.İranlılarda onların uzantısı.Arapların ve onların yaşam tarzlarının ne kadar benzer olduğu ortada.Bu arada sende araplara,acemlere bilmemkimlere karşı sempati var ne söylesek atlıyorsun.Cübbedir sarıktır çıktın ortaya önceki konudada.Bilmişlik taslama.
Tamam lan perslerle arapların kültürü ortaktır,hatta ikisi de ya Arapça konuşurlar,ya da Farsça,tamam lan sen haklısın...Yazdığın yanlış şeyleri düzeltmek görevim,önceki yazının da sakalın Arap Kültürü olduğunu yazmıştın,ben de düzeltip Sünnet olduğunu yazmıştım,yanlış mı yapmışım?He çok bilmişsin diyorsun,e kardeş biliyorum ne yapayım,izin mi veriyim atıp tutmana?
Herşeyde sen haklısın herşeyin doğru zaten neyse polemiğe girmeyeceğim.
