folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder İran"Dan 300 Spartalı"Ya Tepki..



İran"Dan 300 Spartalı"Ya Tepki..

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kurdo
    kurdo's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek
    hacı ona bakarsan türkiyenin belli yerlerinde de arap kültür hakim. kültürel benzerlik olabilir ama bir tutma. tarihte delikanlı kavimlerdendirler. ha dünya harbinde ihanet etmiş olabilirler ama bir de onların tarafından bak olaya kendi bağımsızlıkları için kopmuşlar. biz olsak böyle bir boyundurukta kalsak her fırsatta egemenliğimizi ilan etmek istemez miydik

    kendinize ayığ olunuz
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fistandantilus
    Fistandantilus's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2004
    Erkek

    perslerle arapları bir tutmak çok yanlıştır. Persler dönemlerinde bölgeyi dağıtıyorlar kendi kültürleri ise karma bir kültürdür. Persler dev bir imparatorluk kurmuşlardır ve ele geçirdikleri bölgeler genellikle kendilerinden yüksek kültüre sahip olduğundan etkilenmişlerdir. Araplarla alakaları yoktur.


    Persler tee o dönemlerde piercing takıyolarmış filme bakılırsa. Benim dikkatimi çeken bir başka nokta ise bu pers kralını çok aptal biriymiş gibi göstermeleri, o kadar büyük bir coğrafyayı fethedebilen biri için çok yapmacık olmuş. Benim bildiğim gerçek olayı bu işin marathon savaşında oluyor. spartalılar oyalarken koşucunun teki tee Atinaya 42 km koşuyor haber veriyor spartalıların persleri tuttuğunu. Bu sayede hazırlanıp karşılarına çıkıyorlar ama spartalılar, marathonda katlediyolar..  Yanlışım varsa söyleyin.. emin dğeilim çünkü


    Bi de asıl komik olan o son savaş sahnesi eğer tarihi gerçeklere dayanıyorsa film persler kazanıyor. Persler en sonunda yunanistanıda hakimiyetleri altına alıyorlar. Zaten daha sonra İskender geliyo dağıtıyo..


    Fakat söyleyin kardeşlerim; insanlığın bir ereği eksikse, eksik değil midir- bizzat kendisi de?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karatahta
    karatahta's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek
    FireX bunu yazdı:



    Pers ve arapların kültürleri ortaktır.Perslerin yapılarına,kültürlerine,yaşam tarzına baktığınızdada arap kültürünü görürsünüz.Tamamen farklı değillerdir.




    Firex en güzeli bilmediğinde sallamamak sükut etmektir...Sinan sağıroğlu gibi Perslerle Arapların kültürü ortaktır dersen olmaz...

    Çekil,Önümden Çekil...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    Sen hiç perslerle ilgili yapı vs görmemişsin.İranlılarda onların uzantısı.Arapların ve onların yaşam tarzlarının ne kadar benzer olduğu ortada.Bu arada sende araplara,acemlere bilmemkimlere karşı sempati var ne söylesek atlıyorsun.Cübbedir sarıktır çıktın ortaya önceki konudada.Bilmişlik taslama.

    λ
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DkN
    DkN's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ocak/2006
    Erkek
    Fistandantilus bunu yazdı:



    perslerle arapları bir tutmak çok yanlıştır. Persler dönemlerinde bölgeyi dağıtıyorlar kendi kültürleri ise karma bir kültürdür. Persler dev bir imparatorluk kurmuşlardır ve ele geçirdikleri bölgeler genellikle kendilerinden yüksek kültüre sahip olduğundan etkilenmişlerdir. Araplarla alakaları yoktur.


    Persler tee o dönemlerde piercing takıyolarmış filme bakılırsa. Benim dikkatimi çeken bir başka nokta ise bu pers kralını çok aptal biriymiş gibi göstermeleri, o kadar büyük bir coğrafyayı fethedebilen biri için çok yapmacık olmuş. Benim bildiğim gerçek olayı bu işin marathon savaşında oluyor. spartalılar oyalarken koşucunun teki tee Atinaya 42 km koşuyor haber veriyor spartalıların persleri tuttuğunu. Bu sayede hazırlanıp karşılarına çıkıyorlar ama spartalılar, marathonda katlediyolar..  Yanlışım varsa söyleyin.. emin dğeilim çünkü


    Bi de asıl komik olan o son savaş sahnesi eğer tarihi gerçeklere dayanıyorsa film persler kazanıyor. Persler en sonunda yunanistanıda hakimiyetleri altına alıyorlar. Zaten daha sonra İskender geliyo dağıtıyo..




    ne kosması =) 100sefer anlattım dogrusunu yine anlatim. Heşayer şah'ın150-200 bin kişilik pers ordusu(tam sayısı bilinmemektedir) ile yunan koalisyon ordusu(sayıları 6-7bin) carpısmasında spartalılar kendilerinin kalıp dusmanı oyalaması koalisyon ordusunun ise korinth kısragına geri cekilerek yeni savunma hattı kurmalarını onermistir. sonuc olarak spartalılar persleri kusatılıp olene kadar oyalamıstır ve yunanlıların yeniden savunma hattı olusturmasını saglamıstır. bu destanda spartalıların iki dag arasında persleri oyalamasıdır. 300 isimli film tarih filmi degildir. 300 isimli cizgiroman dan uyarlama ve icine + olarak fantazi ogelerinin katıldıgı cizgiroman uyarlaması aksyon filmidir. film icin abuk sabuk tarih yorumları yapmayın. bu basketbol macına futbol yorumu yapmaya benzer. eger tarihi film olsaydı tarih yorumu yapılırdı.

    Vatan ne Türkiye"dir Türklere, ne Türkistan; Vatan büyük ve müebbet bir ülkedir: Turan. ~ Saga qaygı kelgende qorqup qaşsam taa saga, Qayday betpen qararman aytaş yurtum men saga? Ne dermen dep aytarman sütün bergen anamga? Ne dermen dep aytarman maga sengen atamga? ~ Kök Bayraq"a selam olsun !
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karatahta
    karatahta's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek

    FireX bunu yazdı:



    Sen hiç perslerle ilgili yapı vs görmemişsin.İranlılarda onların uzantısı.Arapların ve onların yaşam tarzlarının ne kadar benzer olduğu ortada.Bu arada sende araplara,acemlere bilmemkimlere karşı sempati var ne söylesek atlıyorsun.Cübbedir sarıktır çıktın ortaya önceki konudada.Bilmişlik taslama.


    Tamam lan perslerle arapların kültürü ortaktır,hatta ikisi de ya Arapça konuşurlar,ya da Farsça,tamam lan sen haklısın...Yazdığın yanlış şeyleri düzeltmek görevim,önceki yazının da sakalın Arap Kültürü olduğunu yazmıştın,ben de düzeltip Sünnet olduğunu yazmıştım,yanlış mı yapmışım?


    He çok bilmişsin diyorsun,e kardeş biliyorum ne yapayım,izin mi veriyim atıp tutmana?


    Çekil,Önümden Çekil...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    karatahta bunu yazdı:



    FireX bunu yazdı:



    Sen hiç perslerle ilgili yapı vs görmemişsin.İranlılarda onların uzantısı.Arapların ve onların yaşam tarzlarının ne kadar benzer olduğu ortada.Bu arada sende araplara,acemlere bilmemkimlere karşı sempati var ne söylesek atlıyorsun.Cübbedir sarıktır çıktın ortaya önceki konudada.Bilmişlik taslama.


    Tamam lan perslerle arapların kültürü ortaktır,hatta ikisi de ya Arapça konuşurlar,ya da Farsça,tamam lan sen haklısın...Yazdığın yanlış şeyleri düzeltmek görevim,önceki yazının da sakalın Arap Kültürü olduğunu yazmıştın,ben de düzeltip Sünnet olduğunu yazmıştım,yanlış mı yapmışım?


    He çok bilmişsin diyorsun,e kardeş biliyorum ne yapayım,izin mi veriyim atıp tutmana?





    Herşeyde sen haklısın herşeyin doğru zaten neyse polemiğe girmeyeceğim.

    λ
Toplam Hit: 3995 Toplam Mesaj: 28