Keman Çalan
-
Lostgun bunu yazdı:
-----------------------------
Beyler bişey sorcam nisan başında çalmaya başlıorumda Haziran başına kadar sağlam parça çalmaya başlarmıyım.. ? : )
-----------------------------Çok iyimser bi yaklaşım olmuş :)) Ben de heves edip başlamıştım 1 sene falan ders aldım ama zamanım çok kısıtlı olduğundan malesef fazla üzerine düşemedim. Sonuç çok da güzel olmuyor çok çalışmayınca. Çok az pratik yapmama rağmen yine iyi devam ettirdim bir sene :) Ders aldığım yerden de kaynaklanıyor olabilir, benim çok az çalışmamdan da ama ben 1 seneye rağmen yeterli ilerleme kaydememiştim kendi fikrimce.
Notaların yerinin belli olmaması zorlaştırıyor, doğru sese alışman için de çok fazla pratik yapmalısın ve çalışırken sesin doğru çıkıp çıkmadığını kontrol etmelisin ki yanlış sese alışmayasın (bende olmuştu :))
Çok zevklidir ama, hele ki zor bir parçayı hatasız çalınca o anki mutluluk paha piçilemezdi benim için :)
Kolay gelsin hocam, umarım bolca vaktin olur çalışmak için.. Benim kemanın yanımda hep ama elime çok az alabiliyorum, keşke çocukken yönlendirseymiş büyükler çok daha fazla yol katetmiş olurduk şimdiye kadar :)
-
Lostgun bunu yazdı:
-----------------------------
Beyler bişey sorcam nisan başında çalmaya başlıorumda Haziran başına kadar sağlam parça çalmaya başlarmıyım.. ? : )
-----------------------------hacı kursa gidecekmisin? batımı çalacan ne istediğine bi karar ver ona göre tavsiye vereyim kemanın çinmiş ufd doğru söylemiş çin kemanları pek iyi çıkmıyor, ancak ilk aşamada da
tutup 2000 lira verip luthierden keman alamayacağına göre ortalama 300 liralık kemanlar işini görür,
sağlam parçadan kastın ne?
Ömer canın keman eğitimi 1 i al ondan başla suzuki falanda deneyebilirsin ancak biraz daha ağırdır, yaklaşık 1 ay sadece yay çekmeyi öğrenirsin elini alıştırman mesele ve kesinlikle doğru öğrenmeye çalış kemanı tutmayı, yanlış başlarsan öyle gider düzeltemezsin
Keman hiçte kolay bir enstürman değildir, öyle etrafa hava atayım diye başlayacaksan hiç başlama sıkılır atarsın elinden emin ol senin şimdi kendine dediğin gibi şu kadar zamanda çalarım olayı yalan çalamayacaksın
ama yılma gün gün ilerleyeceksin sonunda ortaya güzel şeyler çıkacak, Kısa sürede öğrenmek istiyorsan o kemanı hergün eline alacaksın bu kesin, her allahın günü o reçineyi yutacaksın.
Elimden birçok müzik aleti geçti, buna ney de dahil ve emin ol keman daha zor.
-
the_SuNShiNe bunu yazdı:
-----------------------------
Lostgun bunu yazdı:
-----------------------------
Beyler bişey sorcam nisan başında çalmaya başlıorumda Haziran başına kadar sağlam parça çalmaya başlarmıyım.. ? : )
-----------------------------Çok iyimser bi yaklaşım olmuş :)) Ben de heves edip başlamıştım 1 sene falan ders aldım ama zamanım çok kısıtlı olduğundan malesef fazla üzerine düşemedim. Sonuç çok da güzel olmuyor çok çalışmayınca. Çok az pratik yapmama rağmen yine iyi devam ettirdim bir sene :) Ders aldığım yerden de kaynaklanıyor olabilir, benim çok az çalışmamdan da ama ben 1 seneye rağmen yeterli ilerleme kaydememiştim kendi fikrimce.
Notaların yerinin belli olmaması zorlaştırıyor, doğru sese alışman için de çok fazla pratik yapmalısın ve çalışırken sesin doğru çıkıp çıkmadığını kontrol etmelisin ki yanlış sese alışmayasın (bende olmuştu :))
Çok zevklidir ama, hele ki zor bir parçayı hatasız çalınca o anki mutluluk paha piçilemezdi benim için :)
Kolay gelsin hocam, umarım bolca vaktin olur çalışmak için.. Benim kemanın yanımda hep ama elime çok az alabiliyorum, keşke çocukken yönlendirseymiş büyükler çok daha fazla yol katetmiş olurduk şimdiye kadar :)
-----------------------------Hocam ya hergün yaklaşık 1 saat çalışacağım haftaya cuma başlıyorum.. : )
-
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------
Lostgun bunu yazdı:
-----------------------------
Beyler bişey sorcam nisan başında çalmaya başlıorumda Haziran başına kadar sağlam parça çalmaya başlarmıyım.. ? : )
-----------------------------hacı kursa gidecekmisin? batımı çalacan ne istediğine bi karar ver ona göre tavsiye vereyim kemanın çinmiş ufd doğru söylemiş çin kemanları pek iyi çıkmıyor, ancak ilk aşamada da
tutup 2000 lira verip luthierden keman alamayacağına göre ortalama 300 liralık kemanlar işini görür,
sağlam parçadan kastın ne?
Ömer canın keman eğitimi 1 i al ondan başla suzuki falanda deneyebilirsin ancak biraz daha ağırdır, yaklaşık 1 ay sadece yay çekmeyi öğrenirsin elini alıştırman mesele ve kesinlikle doğru öğrenmeye çalış kemanı tutmayı, yanlış başlarsan öyle gider düzeltemezsin
Keman hiçte kolay bir enstürman değildir, öyle etrafa hava atayım diye başlayacaksan hiç başlama sıkılır atarsın elinden emin ol senin şimdi kendine dediğin gibi şu kadar zamanda çalarım olayı yalan çalamayacaksın
ama yılma gün gün ilerleyeceksin sonunda ortaya güzel şeyler çıkacak, Kısa sürede öğrenmek istiyorsan o kemanı hergün eline alacaksın bu kesin, her allahın günü o reçineyi yutacaksın.
Elimden birçok müzik aleti geçti, buna ney de dahil ve emin ol keman daha zor.
-----------------------------Usta hergün düzenli çalışacağım ve ilk amacım keman öğrenmek etrafa artislik yapmak sonraki aşama ilk aşama düzgün bir şekilde öğrenmek artizlik sonra artizlik olmassa da olmas şimdi : )
Ama maksadım hep te artizlik yapmak değil bişeylerle uğraşmak aileme birşeyler yapabildğim göstermek istiyorum..
-
Sağlam parça dediğimde Agora meyhanesi ve şu Eurovisiondaki sarışın çocuğun çaldığı şarkı
Çok uçtum dimi : )
