Kıbrıs'ta Okumak
-
Merhaba arkadaşlar,
Konuyu yanlış yere açtıysam modlardan özür diliyorum. :)
Aramızda Kıbrıs'ta okuyan veya okuyan bir tanıdığı olan var mı ? Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde okuyan olursa daha iyi olur. :)
-
aynen la birisi iyice açıklasın şu mevzuyu olmadı orada okuyayım :D
-
Benim kıbrıs hakkında duyduklarım,
-Ucuz? öyle mi?
-Parayı verince giriliyor? doğru mu?
-Diploması Türkiyede geçmiyor? Nerde geçiyor?
-
Kibrista okuyacagina macaristana gel hocam. 5bin dolar. benim kaldigim yer kibristan daha ucuz.
Ekerci tarafından 28/Haz/14 18:53 tarihinde düzenlenmiştir -
ARaştıraydın keşke koca koca yazmıştım. Blogtada yayınladım ama kapattım şimdilik.
http://www.tahribat.com/Forum-Kibrista-Okumak-Ve-Yasam-Hakkinda-181213/
-
Hukuk okuyan arkadaş var hocam öğrenci evi diye villa tutmuslar 1000 tl mı ne.Onun dışında arkadaş kumarhanede garsonluk yaparak ıyı para kazanıyor.
-
mRBerkay bunu yazdı
Benim kıbrıs hakkında duyduklarım,
-Ucuz? öyle mi?
-Parayı verince giriliyor? doğru mu?
-Diploması Türkiyede geçmiyor? Nerde geçiyor?
Hocam kısaca yanıtlayayım ;
Hemen hemen her şey Türkiye'den 2 kat pahallıyken alkol Türkiye'nin 2'de 1, 3'te 1 fiyatınadır.
Doğu Akdeniz Üniversitesi içn konuşursam ; parayı versen seni disipline verirler. Kaç arkadaş başka üniversitelere gitti (Kıbrısta) parayı verip geçicem diye. DAÜ zordur, bölüme göre hocalar sağlamdır (Bilg. Müh. berbatken işletme fakültesi çok sağlamdır).
Bilinçli şekilde bıraktırıyorlar diyorlardı; aksine çok öğrenci biriktimi acayip kolay soruyorlar. Ama açık konuşalım ; bende dahil Türkiye'de bi sik olmayan, anasının babasının zorla yaptığı birikimle buraya gelen öğrenciler zor diyor. Değil baba, emin ol değil. Geç diye götlerini yırtıyorlar ama kafa yok çoğunda.
Diploma Türkiye'de geçer. DAÜ'nün mühendisliklerde ABET belgesi vardır. İngiltere'de ve İngiltere diplomasının geçtiği her yerde DAÜ diploması geçer. Taşaklı üniversitedir.
**
Diğer üniversiteler hakkında konuşmayacağım ama DAÜ iyidir.
Tek sorun ; elin zencilerine, eski sovyet ülkelerinden gelenlere 2-3 binken aynı bölüm bize 10-12 bin lira (senelik). Yani sikilen yine Türkler..
-
Ayro bunu yazdımRBerkay bunu yazdı
Benim kıbrıs hakkında duyduklarım,
-Ucuz? öyle mi?
-Parayı verince giriliyor? doğru mu?
-Diploması Türkiyede geçmiyor? Nerde geçiyor?
Hocam kısaca yanıtlayayım ;
Hemen hemen her şey Türkiye'den 2 kat pahallıyken alkol Türkiye'nin 2'de 1, 3'te 1 fiyatınadır.
Doğu Akdeniz Üniversitesi içn konuşursam ; parayı versen seni disipline verirler. Kaç arkadaş başka üniversitelere gitti (Kıbrısta) parayı verip geçicem diye. DAÜ zordur, bölüme göre hocalar sağlamdır (Bilg. Müh. berbatken işletme fakültesi çok sağlamdır).
Bilinçli şekilde bıraktırıyorlar diyorlardı; aksine çok öğrenci biriktimi acayip kolay soruyorlar. Ama açık konuşalım ; bende dahil Türkiye'de bi sik olmayan, anasının babasının zorla yaptığı birikimle buraya gelen öğrenciler zor diyor. Değil baba, emin ol değil. Geç diye götlerini yırtıyorlar ama kafa yok çoğunda.
Diploma Türkiye'de geçer. DAÜ'nün mühendisliklerde ABET belgesi vardır. İngiltere'de ve İngiltere diplomasının geçtiği her yerde DAÜ diploması geçer. Taşaklı üniversitedir.
**
Diğer üniversiteler hakkında konuşmayacağım ama DAÜ iyidir.
Tek sorun ; elin zencilerine, eski sovyet ülkelerinden gelenlere 2-3 binken aynı bölüm bize 10-12 bin lira (senelik). Yani sikilen yine Türkler..
Hocam parayı vermekten kastım dedin ya 10-12 binlara senelik. İşte onu verince başka işte YGS-LYS muhabbetleri olmuyor mu? Veya başka bir sınav direk üni. giriliyor mu?
-
LYS ile giriyorsun. İlk sıraya DAÜ'yü yaz %50 bursu kap.
-
ukraynada oku derım
-
2-3 hafta once "genc bakis" programinda oradaydi
Hatta bu sordugunla ilgili sorulari bir cocuk cevaplamisti :)
Cok pahaliymis ustelik dolarmıs kiralar.
