Kosgeb Den Kredi Alan Var Mı?
-
vergi levhası olmayana vermiyorlarmış :/
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
UmuT38 bunu yazdı:
-----------------------------
alper adam akıllı proje yaparsan veriyolar hacı bizim buradaki teknoparkdaki cogu firma koskeb den alıyo adam bir robot yaptı 100 milyar aldı . sende bir seyler yap kap parayı.
-----------------------------robotla işim olmaz :) alanıma girmiyor
sigorta şirketi kuracağım unun için lazım ilk etapda 10 binlira işimi görür gibi kapalı ekran çalışacam sonrasında 60 binlira lazım :D
totalde 100 binlira fazlasıyla işimi görür
10 binlira ıkındırır % kaç faiz sokular?
-----------------------------hacı sigorta şirketine vermezler para :)
-
KaRaKuLe bunu yazdı:
-----------------------------
vergi levhası olmayana vermiyorlarmış :/
-----------------------------ne anlamı kaldıki :))
@buzul
niye vermezler risklimi görüyorlar a.q :D hizmet sektörü a.q illa elle tutulur birşeymi yapmak lazım risk satıyoruz
-
bizim şirketin danışmanı ile görüşmüştüm bu konuyu
bildiğim kadar,
sigortalı olmucan işsiz olcan ve iş-kurda kaydın olcak
cebindede biraz para olcak firmanı kurcan yaptığın faturaları saklıcan kosgeb den daha sonra tahsil edecen
atıyorum 5 bin lira şirket kurulumu için masraf yaptıysan bunun 1500-200 tl sini geri alabiliyon başka vermiyolar
27 değil aslında destek
nereye başvurcam ? kosgeb e nere olcak hoca ?
destek programına girişin onaylanırsa 1,5 ay kurs alacan haftada 2- yada 3 gün olması lazım 7-8 saat boyuncakursa katılmak zorunlu 2-3 kez kursa gitmez isen hakkın yanar kaydın silinir bi daha o kapıdan iş çıkmaz sana ahıllı olcan
http://www.kosgeb.gov.tr/Pages/UI/Destekler.aspx?ref=8 şurdaki linkten detaylara göz atabilirsin
herşey yolunca giderse yaklaşık 22-23 bin lira para alırsın
bunun haricinde 70 binliralık bi kredi sistemi daha var ama bunu sadece makinalara firman için yatırımda kullanabilirsin ve fatura ile belgelemen lazım paraların nereye gittiğini
ayrıyeten aldığın malzemeleri 3 yıl boyunca hiç birşekilde tekrar paraya dönüştüremessin yadı kiralanamaz ve satılamaz cinsinden
-
önce baş vurup sonramı işi kuracam? aksi halde biraz göte gelme durumu oluyo :D
sigortalıyım işsizim çalışıyo görünüyom biryerde kendi sigortamı ödüyorum önemli değil hemen keserim ilişkimi sorun değil :D
edit: peki banka sıfırdan iş kuracak işsiz adama kredi verirmi ? (ben olsam vermem de :) soram dedim
üstüme hiç bişi yok ipotek yada kefil isteyecek? kefillerimde benim gibi işsiz :D
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
önce baş vurup sonramı işi kuracam? aksi halde biraz göte gelme durumu oluyo :D
sigortalıyım işsizim çalışıyo görünüyom biryerde kendi sigortamı ödüyorum önemli değil hemen keserim ilişkimi sorun değil :D
-----------------------------sigartalı isen çalışıyon demektir kağıt üzerinde hocam bu durumda kabul etmezler seni
firma veyahut şirket kuruluşu taa kurstan sonra olacağı için üzerine oturduğun kaba et sakata gelmez
zaten kursatan sonra sana belge veriyorlar işkur ve kesgeb tarafından oluşturulan kursu başarı ile bitirdiğin için
kurs bittikten sonrada 2 sene içinde şirketini veya firmanı kurup yaptığın kurulum masrtaflarını belgeleyip kosgebden geri tahsil etcen
sonrada diğer kalan kısımları alcan ofis malzemeleri için vs.
edit: banka işsiz adama kredi vermez ancak sigortalı göründüğün için az kurcalarsan asgari ücretle ile sigorta yatırdığını farzedersek 4-5 bin lira kredi alabilirsin.
ve yeni kurulmuş bi şirketede kredi vermezler kefilsin karşılıksız bankaları ilk etapda unut
-
4-5 binlira benim başvuruma anca yeter :)
birde şöyle bir olay var kendi şirketimi kurmayım %4 komisyondan fedakarlık yapıp başka şirketin bayiiliğini alabiliyorum öyle çok teklif geldi 12 tane sigorta şirketinin
ozaman bana sadece 5-6 bin bütün işimi görüyor ne yapsam bilmiyorum
ben eylülde yetki belgemi alayımda 2 bölgede 3 şehir var aklımda araştıracağım
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
4-5 binlira benim başvuruma anca yeter :)
birde şöyle bir olay var kendi şirketimi kurmayım %4 komisyondan fedakarlık yapıp başka şirketin bayiiliğini alabiliyorum öyle çok teklif geldi 12 tane sigorta şirketinin
ozaman bana sadece 5-6 bin bütün işimi görüyor ne yapsam bilmiyorum
ben eylülde yetki belgemi alayımda 2 bölgede 3 şehir var aklımda araştıracağım
-----------------------------LTD lerde o şekil olmuyor hocam şirket hissenin minimum %30 olması lazım
-
snnyk bunu yazdı:
-----------------------------
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
4-5 binlira benim başvuruma anca yeter :)
birde şöyle bir olay var kendi şirketimi kurmayım %4 komisyondan fedakarlık yapıp başka şirketin bayiiliğini alabiliyorum öyle çok teklif geldi 12 tane sigorta şirketinin
ozaman bana sadece 5-6 bin bütün işimi görüyor ne yapsam bilmiyorum
ben eylülde yetki belgemi alayımda 2 bölgede 3 şehir var aklımda araştıracağım
-----------------------------LTD lerde o şekil olmuyor hocam şirket hissenin mininun %30 olması lazım
-----------------------------şahıs şirketi kuracam hoca ozaman oluyo :)
-
Ben koskep ve markanın ortaklasa düzenledigi girişimcilik sertifikamı aldım 3 hafta once. evet kredi işi biraz zor cünkü herkez sallama isler yada sonrasında istihdam yaratıcak islerle fikirlerle kurulun karsına cıkmıyor. şahsen bizim sertifika gurubunda birtane bile elle tutulur bir iş yoktu. ben kendi işimi cok degisik ve türkiyede az yapıldığına inanıyorum. büyük bir ciftlimiz ve gerekli makinalarımız var ne yapacagımı suan isin soyliyemem :) yanlız size örnek olsun diye elenen kisilerin projelerinin yayınlandığı bir link paylasayım. devletten hibe almak kolay fakat " Yaratıcı,Farklı,Ne istediğini bilen, Pazar ve Rakip analizini iyi yapmış, her bakımdan konuyu bilen ve en önemlisi istihdam yaratabilecek bir projeyle mi geldiğin ? önemli.
Bu arada hibe yani geri dönüşümdüz kredi 27 bin TL yanlız bu parayı peyder pey alıyorsunuz öyle kabul edildi alsana 27 bin tl demiyor adam :D
Sonra 70 bin TL faizsiz kredi vardı onun içinde teminat mektubuyla veriyorlardı buda gerçekten güzel. faizsiz kredi varan bir banka varmı
http://www.morfikirler.com/yazi/is-plani-ornekleri
http://www.marka.org.tr/ >> kalkınma ajansı
www.koskep.gov.tr >> Resmi devlet sayfası
