folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Laptop Birden Kapandı Ve Açılmıyor



Laptop Birden Kapandı Ve Açılmıyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cenk88
    cenk88's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2009
    Erkek
    Ceoden bunu yazdı

    Hocam seninkiyle benzerlik taşıyan şu sorunu yaşadım; elimdeki 5 senelik laptop en son abimdeyken bataryası ölmüş olup, artık bataryasız kullanıyordum sürekli fişe takılı yani.. sonra birden şartel atar gibi içinden çıring diye bir ses gelip kapanıyordu.. tekrar açmaya çalıştığımda 1 saniye bile sürmeyen bir elektrik akımı oluyor sonra tekrar susuyordu.. bu işlemi senkronize bir şekilde 3000 küsür defa yaptığımda, elektriğin alette kalma süresi artıyor ve sonunda laptop açılıyordu.. açıldığında bir hata almıyordum yine kullanabiliyordum ama laptop'u tekrar kapattığımda tekrar aynı sorun oluyordu.. yani bunu; arabadan anlamam ama hani bozuk arabalar vardır ya çalışmaz çevirirsin vırın gırın eder ama çalışmaz, sonunda çalışır bu sefer de durdurmamak için elinden geleni yaparsın falan.. aynısı oldu yani bildiğin laptopa düz kontak atıyordum.. dibine kadar indim sökmediğim parçası kalmadı diş macunu sürdüm fanı temizledim hddyi söktüm temizledim ama ona ne ki ona elektrik bile gidemiyordu zaten..

    Neyse öyle böyle 1-2 ay geçirdim hergün kalktığımda laptop kucağımda 3000-3500 defa tuşa basarak adeta boşalıyordum laptopa.. sonra tanıdıkların aynı marka laptop şarjlarında denedim.. ne göreyim ulan açıldı direk.. ardından gittim servise, adam aldı bendeki şarjı.. kesti biçti yeni priz ucu taktı (Birde bendekinin ucu american yöntemiydi, aparat ile çevirmiştim yani) zaten bu yüzden kaybetmişsin dedi prizin ucu kararmıştı birde.. sonra taktı denedi olmadı.. sonra dedim bu şarjın kutusu oluyor ya sanırım onlar W dengeliyormuş, yani görevlerini bilmesem de o kutu dedim bu bozuk.. herif gitti çakma birtane buldu garantisiz 45 lira.. ama laptopu açtı.. ben de aldım.. eve gelip baktım orjinal markası 2 yıl garantilisi 30 lira kapıya getiriyor kargo bedava!.. sonra fışıng!!! saydırdım adama ama sonuç böyle işte benim de böyle bir maceram oldu..

    yani eğer yakınında ulaşabileceğin uçtan uca tam takım bir şarj aleti varsa dene, çalışıyorsa n11den falan ver siparişi gelsin kapına..

    Hocam laptopun sıfır bataryası kenarda duruyordu. Bugün deneme amaçlı şarja taktım bataryayı doldurdum. Laptop üzerinde yeşil ışık yandı. Adaptörü çıkardım batarya ile açmayı denedim gene olmadı. Hatta ilk mesajdaki gibi ram leri söküp taktım gene olmadı. 

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ceoden
    Ceoden's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Mayıs/2015
    Erkek
    cenk88 bunu yazdı

    Hocam laptopun sıfır bataryası kenarda duruyordu. Bugün deneme amaçlı şarja taktım bataryayı doldurdum. Laptop üzerinde yeşil ışık yandı. Adaptörü çıkardım batarya ile açmayı denedim gene olmadı. Hatta ilk mesajdaki gibi ram leri söküp taktım gene olmadı. 

     

    hocam sen yine de ihtimali çöpe atma batarya da ölmüş olabilir, bulabilirsen aynı marka şarj aleti ile (bataryasız) dene.. bir de bios'u resetlemeyi dene bios pilini çıkarıp 10 dakika kadar bekle mesela..


    DBD 3docean.net/user/nokuf exarch.artstation.com Instagram.com/exarch.art
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DestinatioN
    DestinatioN's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    laptobun bataryası bitmesin die pilsiz kullanıpda laptopı kucağa alanlara çok gülüyorum :)

     


    destination@tahribat.com
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Hocam anakartin ustundeki mosfetler veya ana karti devreye alan bi entegre var onu besleyen kondanstorler veya basit bi direnc gitmis olabilir soyledigine gore cozumu elektronikten anlayan biri yardimj ile guc devre katini olcmek


    delimiyim ben?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cenk88
    cenk88's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2009
    Erkek

    @Destination hocam bataryasiz kullanimin zararı ne olabilir ki ?  Benim amacim bataryayi dis ortamda kullanmak, ev icinde gerek duymuyorum. 

    @Ayhun hocam söylediğin  gibiyse beni aşan durum. Mecburen teknik servis yolu gözükecek. 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DrKill
    DrKill's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2004
    Erkek
    cenk88 bunu yazdı
    by_Tet bunu yazdı

    Hocam prizden çek bataryayı sök. Açma tuşuna bikaç defa bas. Sonra tak prize çalıştır denemekten zarar gelmez.

     

    Hocam üzerinde  batarya yoktu zaten. Sürekli adaptör ile kullandım prize takarak. Statik elektrik boşaltma falan yazıyor nette ama güzel bir açıklamaya denk gelmedim.

     Önceden sizlerin bilgisiyle, kendi çabalarımla ufak müdahale etmek istiyorum elimden geldiğince. Eğer başarılı sonuç alamazsam mecbur götüreceğim bir yere.

    Hocam bu forumda, Dh de yıllarca bas bas bağırdım. 150TL lik batarya için 1500TL lik laptoptan olmayın diye. O bataryalar laptop'u koruyor kimse farkında değil.

    Anakart'ta muhtemelen arızan. Geçmiş olsun.


    Bu imzayı her gördüğünüzde 4gb kotanızın 0,00000358559191226959228515625 azalmaktadır. Bilerek ve istenerek bu imza yapılmıştır. Amaç kotanızı sömürmektir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cenk88
    cenk88's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2009
    Erkek
    DrKill bunu yazdı
    cenk88 bunu yazdı
    by_Tet bunu yazdı

    Hocam prizden çek bataryayı sök. Açma tuşuna bikaç defa bas. Sonra tak prize çalıştır denemekten zarar gelmez.

     

    Hocam üzerinde  batarya yoktu zaten. Sürekli adaptör ile kullandım prize takarak. Statik elektrik boşaltma falan yazıyor nette ama güzel bir açıklamaya denk gelmedim.

     Önceden sizlerin bilgisiyle, kendi çabalarımla ufak müdahale etmek istiyorum elimden geldiğince. Eğer başarılı sonuç alamazsam mecbur götüreceğim bir yere.

    Hocam bu forumda, Dh de yıllarca bas bas bağırdım. 150TL lik batarya için 1500TL lik laptoptan olmayın diye. O bataryalar laptop'u koruyor kimse farkında değil.

    Anakart'ta muhtemelen arızan. Geçmiş olsun.

    Eyvallah hocam, sağlık olsun demekten başka birşey gelmiyor şuan elimden :) Derdim hdd benim, inşallah onda da bişey cikmaz.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DrKill
    DrKill's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2004
    Erkek
    cenk88 bunu yazdı
    DrKill bunu yazdı
    cenk88 bunu yazdı
    by_Tet bunu yazdı

    Hocam prizden çek bataryayı sök. Açma tuşuna bikaç defa bas. Sonra tak prize çalıştır denemekten zarar gelmez.

     

    Hocam üzerinde  batarya yoktu zaten. Sürekli adaptör ile kullandım prize takarak. Statik elektrik boşaltma falan yazıyor nette ama güzel bir açıklamaya denk gelmedim.

     Önceden sizlerin bilgisiyle, kendi çabalarımla ufak müdahale etmek istiyorum elimden geldiğince. Eğer başarılı sonuç alamazsam mecbur götüreceğim bir yere.

    Hocam bu forumda, Dh de yıllarca bas bas bağırdım. 150TL lik batarya için 1500TL lik laptoptan olmayın diye. O bataryalar laptop'u koruyor kimse farkında değil.

    Anakart'ta muhtemelen arızan. Geçmiş olsun.

    Eyvallah hocam, sağlık olsun demekten başka birşey gelmiyor şuan elimden :) Derdim hdd benim, inşallah onda da bişey cikmaz.

    Hocam bir tane 2.5" USB hdd kutusu bul. İçindeki hdd 'i o kutuya tak muhtemelen verilerin duruyordur sıkıntı yapma onun için.


    Bu imzayı her gördüğünüzde 4gb kotanızın 0,00000358559191226959228515625 azalmaktadır. Bilerek ve istenerek bu imza yapılmıştır. Amaç kotanızı sömürmektir
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cenk88
    cenk88's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2009
    Erkek
    DrKill bunu yazdı
    cenk88 bunu yazdı
    DrKill bunu yazdı
    cenk88 bunu yazdı
    by_Tet bunu yazdı

    Hocam prizden çek bataryayı sök. Açma tuşuna bikaç defa bas. Sonra tak prize çalıştır denemekten zarar gelmez.

     

    Hocam üzerinde  batarya yoktu zaten. Sürekli adaptör ile kullandım prize takarak. Statik elektrik boşaltma falan yazıyor nette ama güzel bir açıklamaya denk gelmedim.

     Önceden sizlerin bilgisiyle, kendi çabalarımla ufak müdahale etmek istiyorum elimden geldiğince. Eğer başarılı sonuç alamazsam mecbur götüreceğim bir yere.

    Hocam bu forumda, Dh de yıllarca bas bas bağırdım. 150TL lik batarya için 1500TL lik laptoptan olmayın diye. O bataryalar laptop'u koruyor kimse farkında değil.

    Anakart'ta muhtemelen arızan. Geçmiş olsun.

    Eyvallah hocam, sağlık olsun demekten başka birşey gelmiyor şuan elimden :) Derdim hdd benim, inşallah onda da bişey cikmaz.

    Hocam bir tane 2.5" USB hdd kutusu bul. İçindeki hdd 'i o kutuya tak muhtemelen verilerin duruyordur sıkıntı yapma onun için.

    Tamam dır hocam öyle yapayım. Şimdi sıra işi iyi bilen bir laptop tamir servisi bulmak.

    İstanbul Anadolu yakasında tavsiye bir yer varsa öğrenmek isterim.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Hocam anlatımınızdan anlayamadığım bazı noktalar var. "Klavye altında sadece sarı ışık" nedir? Bilgisayarı batarya ile açmaya çalıştığınızda batarya ışığı nasıl bir tepki veriyor, anlayamadım.

    Bilgisayarın çalıştırmak istediğinizde bilgisayarın çalıştığını gösteren ışıklar yanıyor ama monitöre görüntü gelmiyor sanırım. Fanınız da tepki veriyor mu, onu belirtmemişsiniz. Ayrıca elektrik gittiğinde batarya cihazın üzerinde miydi, onu da belirtirseniz iyi olur.

    Ama bilgisayarınızı teknik servise götürmeye karar verdiyseniz hiç kafanızı bulandırmayayım :)


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
Toplam Hit: 5591 Toplam Mesaj: 34
laptop tamir