Mevlana‘Dan Mükemmel Bir Şiir

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    altuca
    altuca's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ocak/2006
    Erkek

    Nikoteen bunu yazdı:
    -----------------------------

    etme cahille sohbet,delirirsin.


    -----------------------------

     

    mevlana hazretlerri senin için ne demiş bak

     

    h ttp://umutdiyari.files.wordpress.com/2010/07/bilmemevlana.jpg

     


    üç beş soysuzun ardından zağarlık yapamam,hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pr_x71
    pr_x71's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2006
    Erkek

    “ Sevgide güneş ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, 
    Hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol,
    Öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, 
    Ya olduğun gibi görün, , ya da göründüğün gibi ol” - Mevlana-


    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WingTsun
    WingTsun's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mayıs/2006
    Erkek

    BosphorusPasha bunu yazdı:
    -----------------------------

    Nikoteen bunu yazdı:
    -----------------------------

    bi bok anladıysam arap olayım.Şiirde giriş var gelişme,sonuç hak getire..Sonrada herkes anlamaz derler ulan herkes anlamaz diye diye bu adamı gönüllerin sevgilisi yaptınız zaten.Hayatımda mevlana kadar kafası güzel bi insan görmedim


    -----------------------------

     

    nokitincim sana Mevlana'nın bi sözü ile tavır göstereceğim,

     

    "Burnuna sarmısak dayamış, gül kokusu arıyorsun."

     

    Sen Hiçbirşey anlamadın değilmi?

     

    Anlayamazsın zaten :) anlayanları da anlayamazsın Baktığın pencere daracık bi bok göremiyosun şu anda.

    Şiirde aslında senin gibilerden bahsediyor,

     

    Güzeller sıltanı gel demiş, 
    evine çağırmış beni. 
    Ben bir yolunu bulmuşum, 
    yola baş kaldırmışım. 

     

    peygamber beni çağırmış

    Güzelliklere davet etmiş beni

    Ben bir yolunu bulup

    güzellik yoluna baş kaldırmışım

     

    Sevgilim baş çeker, naz ederse, 
    gamlara atar, kararsız korsa beni, 
    bir kez olsun ah demem, inad için. 
    Ah'a da kızmışım ben. 


    Peygamber bana naz eder yani benim hakkımda kendi düşüncelerimle yanlış şeylere sevk ederse

    ben ona kızmam beni ne kadar karamsarlık içinde bıraksa da

    bir kere bile olsun şeytana he demem ona hizmet etmem

    ben şeytanın ne olduğunu bilirim

     

    Bir bakarsın altınla aldatırlar beni o. 
    Bir bakarsın şanla şerefle aldatırlar beni. 
    Oysa altın falan istemiş değilim ondan, 
    şanla şerefe hele çoktan boş vermişim. 

     

    Şeytana bak diyor, Beni malla para pul ile allah yolundan caydırmaya çalışıyor diyo,

    ama ben ne şan ne şeref istemiş değilim allahtan, Ben onları çoktan boşverdim Allah'ın Kulunun aşkı bana yeter diyo

     

    Ben bir demirim, 
    mıknatıstan kaçıyorum. 
    Bir saman çöpüyüm ben, 
    mıknatıslara yan çizmişim. 

     

    Ben bi demirim diyor ve mıknatıs derken Kötülüklerden bahsediyor jkaçıyorum onlardan diyor,

    ve ben saman çöpüyüm mıknatısın benle işi olmaz..

     

     

    Ben öyle bir zerreyim ki, 
    bütün âleme isyan etmişim. 
    Havaya, toprağa isyan etmişim, 
    Ateşe, suya isyan etmişim. 
    Altı yöne isyan etmişim. 
    Beş duyuya isyan etmişim. 

    ve ben öyle birşeyim ki (insan)

    Alemlere isyan ettim yaradılana isyan ettim herşeye isyan ettim insan böyle birşey demek istiyo,

     

    Hava, toprak, ateş, su da neymiş ki, 
    altı yön de neymiş, 
    beş duyu da ne. 
    Benim için hiç bir şey umurumda değil.

     

    ve en sonda da İnsanları kandırmak için gereken şeyler benim Umrumda bile değil.. onalr mal mülk için şeytan tarafından kandırılır taşa suya ateşe yaratılana isyan eder.. Ama benim için bunların hiçbirisinin önemi yok.. Benim için yaradılan önemli..

     

    Diyor ve senin anlamanı da pek beklemiyo zaten  fazla zorlama :)

     

     


    -----------------------------
    Biraz olsun tasavvuftan anlayan birileri çıktı sonunda :)
    Hava, toprak, ateş, su da neymiş ki,
    altı yön de neymiş,
    beş duyu da ne.
    Benim için hiç bir şey umurumda değil.

    Hava,toprak,ateş,su insanın temelindeki maddeler yaradılışındaki maddeler..
    Mevlana hz. burda diyorki ; İnsanlar ve onların söyledikleri ve onların düşündükleride ne ki benim için Allahtan gayrısı önemli değil. diyor..

    Yine Yunus Emre hz. onu özetleyerek şöyle demiş kanımca.. ;
    Cennet cennet dedikleri
    Birkaç köşk ile birkaç huri
    isteyene ver sen onları
    Bana seni gerek Bana seni..


    Karşılıklı duran iki aynanın tam ortasındayım.. Kendimi kendimden ayırmışım.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mataramasuko
    mataramasuko's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Haziran/2006
    Erkek

    Nikoteen bunu yazdı:
    -----------------------------

    bi bok anladıysam arap olayım.Şiirde giriş var gelişme,sonuç hak getire..Sonrada herkes anlamaz derler ulan herkes anlamaz diye diye bu adamı gönüllerin sevgilisi yaptınız zaten.Hayatımda mevlana kadar kafası güzel bi insan görmedim


    -----------------------------

    ANLAMAZ OLGUN ADAMDAN HAM ADAM 
    SÖZ HEM AZ HEM ÖZ GEREKTİ
    R VESSELÂM!

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    darkroques61
    darkroques61's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Aralık/2009
    Erkek

    Tüm dünya Mevlana'ya hayranken bizim milletimiz sallıyor..

    Mevlana'nın Türkçe eseri yok denecek kadar az. Bu da Farsça'dan çevrilmiş sanırım ki çok anlaşılmıyor..


    Kendine İyi Bak ..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BosphorusPasha
    BosphorusPasha's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    nikoteen cevap vermedin?

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Milamber
    Milamber's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2009
    Erkek

    arkadaşlar niye tartışıyorsunuz ki? kimisi vardır inanır kimisi vardır inanmaz...

     

    Şimdi arkadaş demiş yukarda mevlana nın kafası güzeldi... Evet güzeldi ama Mevlana'nın kafası üzüm şarabı içtiği için değil... İlmi bir  derya olan Şems'î Tebirizi de kaybolduğu ve Aşkın şarabını içtiği içindi...

    Gelelim eserlerine... Şimdi arkadaşlar güzel güzel iyi yada kötü söylemişler... Burada bilinmesi gereken şey şudur... Tasavvuf yolu yani Batı daki adıyla Mystism... yanlış yazmış olabilirim şimdi kontrol etmedim ingilizcesini mistisizm diyelim biz...  Bu yolda mevlana en nadide eserlerden bir kısmını vermiştir... Ki mesnevisi buna gayet iyi bir örnektir.  şimdi  buraya kadar mesele yok... gelelim mesneviye... evet eser ağır bir farsça türkçe ve arapça karışımıdır. Anlaşılması ziyadesiyle zordur. O nedenle pek çok yayın evi kendi imkanlarıyla türkçeleştirmiştir bu esna da pek çok anlamı yitirmiştir. Bunu neye dayanarak söylediğimi soranlarada cevap vermiş olayım...

    Mesnevi Tasavvuf sembolizminin bir örneğidir... Bu sembolizmde insan kimi zaman çok ama çok farklı biçimlerde tasvir edilir bir örneğidir. Bakınız...

    Sazlıktan koparılan bir kamışın ney olmasını anlatır şiirin bir kısmında... Burada ki kamış cennet yurdundan kavulan ve yer yüzüne gönderilen insandır...

     

    Şimdi bunları düşündükten sonra... bence Mevlana hakkında tartışmak istiyorsanız buyurun tartışın, tartışalım... ancak bizlere verilen öğüde uyalım... Hoş görülü olalım... tamam arkadaş mevlanaya kafası güzel demek istiyordur der... Kendi bileceği ama merak ediyorum bu arkadaşımız bunu söylerken unesco bile 2007 yılını mevlana ve hoş görü yılı olarak ilan etmişti...

     

    Şimdi burada yanılan unesco ve unesconun yönetimindeki onlarca bilgili kültürlü insan mı? yoksa bunu söyleyen arkadaşımız mı? bakın ben arkadaş hakkında yorum yapmıyorum... sadece soruyorum cevabı kendisi versin...


    Fırtına koparmaktır işim... Uzaklar Yolcusu
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    x-files bunu yazdı:
    -----------------------------

    JohnD bunu yazdı:
    -----------------------------

    hiç sevmiyorum lan bu adamı.


    -----------------------------
    senin lan dedigin bu adam mevlana ne diyeyim sana insanlıkdan nasibini almamışsın umarım birgün insanlıkdan nasibini alırsın arkadaş.

     


    -----------------------------

    adam mevlanaya lan dememiş ki hocam :)


    .
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Milamber bunu yazdı:
    -----------------------------

    arkadaşlar niye tartışıyorsunuz ki? kimisi vardır inanır kimisi vardır inanmaz...

     

    Şimdi arkadaş demiş yukarda mevlana nın kafası güzeldi... Evet güzeldi ama Mevlana'nın kafası üzüm şarabı içtiği için değil... İlmi bir  derya olan Şems'î Tebirizi de kaybolduğu ve Aşkın şarabını içtiği içindi...

    Gelelim eserlerine... Şimdi arkadaşlar güzel güzel iyi yada kötü söylemişler... Burada bilinmesi gereken şey şudur... Tasavvuf yolu yani Batı daki adıyla Mystism... yanlış yazmış olabilirim şimdi kontrol etmedim ingilizcesini mistisizm diyelim biz...  Bu yolda mevlana en nadide eserlerden bir kısmını vermiştir... Ki mesnevisi buna gayet iyi bir örnektir.  şimdi  buraya kadar mesele yok... gelelim mesneviye... evet eser ağır bir farsça türkçe ve arapça karışımıdır. Anlaşılması ziyadesiyle zordur. O nedenle pek çok yayın evi kendi imkanlarıyla türkçeleştirmiştir bu esna da pek çok anlamı yitirmiştir. Bunu neye dayanarak söylediğimi soranlarada cevap vermiş olayım...

    Mesnevi Tasavvuf sembolizminin bir örneğidir... Bu sembolizmde insan kimi zaman çok ama çok farklı biçimlerde tasvir edilir bir örneğidir. Bakınız...

    Sazlıktan koparılan bir kamışın ney olmasını anlatır şiirin bir kısmında... Burada ki kamış cennet yurdundan kavulan ve yer yüzüne gönderilen insandır...

     

    Şimdi bunları düşündükten sonra... bence Mevlana hakkında tartışmak istiyorsanız buyurun tartışın, tartışalım... ancak bizlere verilen öğüde uyalım... Hoş görülü olalım... tamam arkadaş mevlanaya kafası güzel demek istiyordur der... Kendi bileceği ama merak ediyorum bu arkadaşımız bunu söylerken unesco bile 2007 yılını mevlana ve hoş görü yılı olarak ilan etmişti...

     

    Şimdi burada yanılan unesco ve unesconun yönetimindeki onlarca bilgili kültürlü insan mı? yoksa bunu söyleyen arkadaşımız mı? bakın ben arkadaş hakkında yorum yapmıyorum... sadece soruyorum cevabı kendisi versin...


    -----------------------------

    Bende şu mevzuyu anlamıyorum.Adamı bütün dünya kabul ediyor bütün dünyadakiler yanılıyor mu diyorsunuz.Bir fikri,kişiyi veya herhangi bir şeyi dünyadakilerin takdir etmesi o şeyi güzel mi yapar ? Mevlana ile ilgili bir problemim yok iyi niyetli ve güzel düşünceleri olan bir insan fakat sadece abartıldığını düşünüyorum.Bu durumda da Mevlana'nın payı yok şeyh uçmaz mürit uçurur derler.Unesco veya X bir kuruluşun Mevlanayı seçmiş olması bir başarı göstergesi olmadığı gibi başarısızlık göstergesi de değildir bana göre.


    .
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Homer
    Homer's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Temmuz/2007
    Erkek

    böyle büyük bir insanı sevmemek olurmu yaa.her sözü insanı düşündürüyor.

    bu arada şiirde güzeldi hacı

Toplam Hit: 5775 Toplam Mesaj: 37