Öğrenci Değişim Programları?
-
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Üniversitede misin lisede mi? Üniversiteyse kaçıncı sınıf, hangi üniversite, hangi bölüm? Bursa ihtiyacın var mı giderleri kendin karşılayabilir misin? Dönemlik değişim mi istiyorsun aylık mı yaz okulu/stajı değişimi mi? Bölüm derslerini saydırmak istiyor musun yoksa önemli değil mi?
-----------------------------
Adam gitmekten vazgeçti.. -
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Üniversitede misin lisede mi? Üniversiteyse kaçıncı sınıf, hangi üniversite, hangi bölüm? Bursa ihtiyacın var mı giderleri kendin karşılayabilir misin? Dönemlik değişim mi istiyorsun aylık mı yaz okulu/stajı değişimi mi? Bölüm derslerini saydırmak istiyor musun yoksa önemli değil mi?
-----------------------------üniversite 2. sınıf ama uzattığım için 2 ben 4. sınıfın son döneminde istiyorum. iktisat okuyorum. bursa ihtiyacım yook ama verirlerseneden olmasın. dönemlik değişim istiyorum. bölüm derslerimi saydırmak istiyorum çünkü daha fazla okumaya niyetim yok.
-
Smirnoff bunu yazdı:
-----------------------------
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Üniversitede misin lisede mi? Üniversiteyse kaçıncı sınıf, hangi üniversite, hangi bölüm? Bursa ihtiyacın var mı giderleri kendin karşılayabilir misin? Dönemlik değişim mi istiyorsun aylık mı yaz okulu/stajı değişimi mi? Bölüm derslerini saydırmak istiyor musun yoksa önemli değil mi?
-----------------------------
Adam gitmekten vazgeçti..
-----------------------------:)
-
erasmus iyidir. Gano nun ve ingilizce grammer sınavını baz alır genelde okullar.
-
patates bunu yazdı:
-----------------------------
nickmenza bunu yazdı:
-----------------------------
http://www.mu.edu.tr/departments/farabi/
bu programla yurt içinde farklı bir üniversiteye 1 yıllığına gidebiliyorsun. biizat giden yakın arkadaşım var ayda 200 lirada burs veriyor sana
birde erasmus var. onuda google amcadan aratırsan sana ayrıntılı bilgiyi verir.
bu arada bölümün ne hocam?
birde niye değişim programı?
-----------------------------dostum banada yurt dışı lazım zaten.
bölüm iktisat.
niyesini sorarsan.
son dönem yurt dışında tamamlayınca okulu çıkışını ordan alıyorsun yurt dışında bitirdğin okulun diplomasını veriyoar. amaç çakallık yani:)
-----------------------------hocam sokrates yada erasmus değişim programları var. istersen son dönem git istersen şimdi, sana orda kaldığın süre zarfında aldığın eğitimin belgesini veriyorlar. yani ordan mezun oldun gibi bir durum yaratamıyorusun:) bu 1"- ayrıca okuduğun bölüme göre anlaşamalı üniler var. onlar içinde bölümden yılda 2-3 kişiye olanak sağlıyorlar. birde eğitimine çok katkısı olmuyor, giden arkadaşlarım söyledi, sadece 6 ay kafa tatili tabi bu erasmus için.
lanet olsun biraz daha iyi ingilizceye sahip olamadığım için.:S
-
Üniversiteniz erasmusla öğrenci değişimi yapıyorsa şahsi fikrimce en uygunu o. Okulda öğrenci işlerine bağlı ya da tamamen ayrı bir erasmus koordinatörlüğü ve/veya erasmus burs ofisi olmalı, her bölümün anlaşmalı olduğu üniversiteler farklı oluyor bunu ordan ya da bölümünün kendi internet sitesinden öğrenebilirsin.
Onun dışında bizim okul için anlatayım, her üniversitede az çok aynı oluyor. Gitmek istediğin dönemden bir dönem önceki süreçte başvuruyorsun. Erasmus için TOEFL ya da eşdeğeri bir sınavdan belli bir baraj notu geçmiş olman gerekiyor, bazı üniversiteler kendi değişim programı dil sınavlarını kendileri açıyorlar. Bizim okulda erasmus notu kümülatif not ortalamasının yüzde ellisi+dil sınavı notunun yüzde ellisi şeklinde oluşturuluyor. Notunu bu şekilde öğrendikten sonra bir motivasyon mektubu yazıyorsun ve normal össye girer gibi bir tercih formu dolduruyorsun, gitmek istediğin okulları yerleştiriyorsun. Bizde bazı bölümlere sözlü mülakat yapılıyor bazılarına yapılmıyor. Kabul edilirsen aylık burs veriyorlar, pasaport harcından muaf oluyorsun ve vize işlemlerinde sorun yaşamıyorsun. Aynı zamanda sağlık sigortanı da okul karşılıyor.
Erasmusun dışında kendi üniversitendeki derslerin eşdeğerlerini veren herhangi bir üniversite bulabilirsen o şekilde de gidebilirsin. Bu durumda bütün bürokrasi senin üzerine kalacaktır ve kendi üniversitenden para alamazsın, ama ortalaman iyiyse gideceğin üniversiteden bilet paranı yatacak yerini talep edebilirsin. Bu şekilde gitmek de okula başvuru şeklinde değil de çalışmalarını, verdiği dersleri beğendiğin hocalarla konuşarak olur. Hocayla konuşarak örneğin 4 aylığına onun dersine girmek istediğini, onun dersiyle beraber bir iki ders daha almak istediğini söylersin ve anlaşırsanız böyle de gidebilirsin. Ama işte aldığın dersleri kendi üniversitene saydırabileceğinden emin olman gerekiyor.
Aklıma gelenler bunlar..
Edit: Bir üstteki yorumu şimdi gördüm de, bir dönem okudun diye kimse kimseye o üniversiteden mezuniyet vermiyor, yine kendi üniversitenden mezun olmuş olacaksın.
-
nickmenza bunu yazdı:
-----------------------------
patates bunu yazdı:
-----------------------------
nickmenza bunu yazdı:
-----------------------------
http://www.mu.edu.tr/departments/farabi/
bu programla yurt içinde farklı bir üniversiteye 1 yıllığına gidebiliyorsun. biizat giden yakın arkadaşım var ayda 200 lirada burs veriyor sana
birde erasmus var. onuda google amcadan aratırsan sana ayrıntılı bilgiyi verir.
bu arada bölümün ne hocam?
birde niye değişim programı?
-----------------------------dostum banada yurt dışı lazım zaten.
bölüm iktisat.
niyesini sorarsan.
son dönem yurt dışında tamamlayınca okulu çıkışını ordan alıyorsun yurt dışında bitirdğin okulun diplomasını veriyoar. amaç çakallık yani:)
-----------------------------hocam sokrates yada erasmus değişim programları var. istersen son dönem git istersen şimdi, sana orda kaldığın süre zarfında aldığın eğitimin belgesini veriyorlar. yani ordan mezun oldun gibi bir durum yaratamıyorusun:) bu 1"- ayrıca okuduğun bölüme göre anlaşamalı üniler var. onlar içinde bölümden yılda 2-3 kişiye olanak sağlıyorlar. birde eğitimine çok katkısı olmuyor, giden arkadaşlarım söyledi, sadece 6 ay kafa tatili tabi bu erasmus için.
lanet olsun biraz daha iyi ingilizceye sahip olamadığım için.:S
-----------------------------biyoloji bölümünden arkdaş gitti ordan aldı misler gibi diplomasını yoksa bende konuşmam.
yani var böyle bir olay:)
-
patates bunu yazdı:
-----------------------------
biyoloji bölümünden arkdaş gitti ordan aldı misler gibi diplomasını yoksa bende konuşmam.
yani var böyle bir olay:)
-----------------------------Hocam o sertifikadır, diploma değil. Elbette bir belge veriyorlar bir dönem orda okuduğun için ama bir dönem okudun diye tabii ki dört yıllık bölümün diplomasını vermiyorlar. Çift diploma alınabilen lisans programı türkiyede sadece suny olarak var, o olmadığı sürece öğrenci değişiminde diploma verilmez.
-
Şu an Almanya'da erasmustayım. Dönem bitirince diploma verme gibi bi olay her bölümde yok (çok nadir var ve 2 dönemde oluyor). Ayrıca geldiğiniz ülkenin dilini (Ders dili) ana diliniz gibi konuşamıyorsanız hiçbir şekilde aldığınız dersleri geçeceğinizi düşünmeyin. Sadece tatil olarak varsayın.
edit. imla
-
XCoder bunu yazdı:
-----------------------------
Şu an Almanya'da erasmustayım. Dönem bitirince diploma verme gibi bi olay her bölümde yok (çok nadir var ve 2 dönemde oluyor). Ayrıca geldiğin ülkenin dilini (Ders dili) ana diliniz gibi konuşamıyorsanız hiçbir şekilde ders adığınız dersleri geçeceğinizi düşünmeyin. Sadece tatil olarak varsayın.
-----------------------------işte böyle şeylerden bahsediyorum bende
