Okulda İhtiyacımız Var Arkadaşlar...
-
Okulun var oluş sebebi: Öğrenciyi akademik ve sosyal anlamda geliştirmek.
Okulun ihtiyacı denebilecek şeyler: Olmadığında öğrencilerin akademik veya sosyal anlamda eksik kalmasına sebep olabilecek şeyler.
İhtiyaçlardan örnek:
Kitap defter sıra tahta kantin fotokopi makinesi (en temel ihtiyaçlar)
Projeksiyon cihazı (biyoloji öğretmeninin eciş bücüş çizdiği anlaşılmaz kalp diyagramı yerine bir slayt mesela. matematik öğretmeninin çizdiği anlaşılmaz küp içindeki üçgen piramid yerine bir slayt. kimya öğretmeninin su molekülünü çizmesi yerine. görsellik öğrenmeyi müthiş kolaylaştıran bir şey)
Sosyal anlamda gelişmelerini sağlayacak diğer şeyler (küçük de olsa bir basketbol/futbol sahası, içinde sadece ders kitabı değil roman da olan küçük de olsa bir kütüphane, rehberlik hizmetinin verilebilmesi için bir oda..)
...
Lükslerden örnek:
Kitap defter yerine herkese bir tablet
Bowling alanı
Harry Potter'ın Almanca baskıları
Rehberlik servisinde sandalye yerine armut koltuk koymaya ihtiyaç demek bence tam bir first world problem örneği.
Akıl vermek gibi olmasın da.. Biri hesaplamış armut koltuk fiyatını. 8 kademe var desek, her birinde sadece 1 sınıf, bir sınıfta sadece 30 kişiden hesaplasak.. Öğrenciler 1 tl+öğretmenler 5 tl verirse gayet her şeyi kurtarıyor.
Şu da şahsi fikrim, elbette insan yaşadığı yeri geliştirmeye güzelleştirmeye çalışır ama gerçekten şartsa yardım istersin ve yardım istemeden önce elinden gelen her şeyi yaptığından ve kurtarmadığından emin olursun. 300 liralık lüks için yardım istenmez. Bence.
Okulun adı yok bir şey yok. Gerçekten ihtiyaç olduğu düşünülen bir konuda kimse bu konudaki gibi bir şey yazdı mı? Çok kişi elinden ne geliyorsa yardımını yapmadı mı? Ben yapamadım durumum yoktu ayrı konu. Velhasıl kişiselleştirip kimseye saldırmanın bir anlamı yok, istediğinizin ihtiyaç olmadığını düşündük ve fikrimizi yazdık hepsi bu.
-
Evet bu konudaki son 2 mesaj gayet anlaşılabilir ve karşılıklı saygıyı iyice bir gösterir tarzda olmuş teşekkürler.
Ancak bazı diğer mesajlarda olduğu gibi sauna da ister misin, masaj koltuğu, jakuzi de lazım benzeri yorumlar insanın sinirlerini zıplatıyor.
Şunu da ekleyeyim, yardım istenen okul benim okulum değil. Sadece konuyu açan kişiyi tanırım hepsi bu.
-
konunun; madem hazır da para var bari şu bizim işi aradan çıkarmış olalım diye düşünülerek açıldığınnı hissediyorum.. konuyu açanın bunu kendi çıkarları için yaptığını kesinlikle kastetmiyorum ama yardım konusunda ki diğer seçeneklere bakınca bu biraz abzürt kaçıyo..
hoca sen en iyisi robinson_crouse'e anlat derdini bilirse o bilir armut koltuğun eksikliğinin acısını :)
-
Hepsini okumadım da, armut koltuk lüks geliyor, laptop projeksiyon lüks gelmiyor, dünyanın çivisi çıkmış valla.. Hangi birimiz laptoplu projeksiyonlu okullarda yetiştik? Şahsen benim ilkokulda tek teknolojim aydınlatma anahtarlarıydı, bir de lisede açılmayan bilgisayarlarımız.
-
Playstation ile televizyonda isteyinde öğrenciler daha da rahat rehberlik servisi alsın.
-
izzmarit bunu yazdı
Okulun var oluş sebebi: Öğrenciyi akademik ve sosyal anlamda geliştirmek.
Okulun ihtiyacı denebilecek şeyler: Olmadığında öğrencilerin akademik veya sosyal anlamda eksik kalmasına sebep olabilecek şeyler.
İhtiyaçlardan örnek:
Kitap defter sıra tahta kantin fotokopi makinesi (en temel ihtiyaçlar)
Projeksiyon cihazı (biyoloji öğretmeninin eciş bücüş çizdiği anlaşılmaz kalp diyagramı yerine bir slayt mesela. matematik öğretmeninin çizdiği anlaşılmaz küp içindeki üçgen piramid yerine bir slayt. kimya öğretmeninin su molekülünü çizmesi yerine. görsellik öğrenmeyi müthiş kolaylaştıran bir şey)
Sosyal anlamda gelişmelerini sağlayacak diğer şeyler (küçük de olsa bir basketbol/futbol sahası, içinde sadece ders kitabı değil roman da olan küçük de olsa bir kütüphane, rehberlik hizmetinin verilebilmesi için bir oda..)
...
Lükslerden örnek:
Kitap defter yerine herkese bir tablet
Bowling alanı
Harry Potter'ın Almanca baskıları
Rehberlik servisinde sandalye yerine armut koltuk koymaya ihtiyaç demek bence tam bir first world problem örneği.
Akıl vermek gibi olmasın da.. Biri hesaplamış armut koltuk fiyatını. 8 kademe var desek, her birinde sadece 1 sınıf, bir sınıfta sadece 30 kişiden hesaplasak.. Öğrenciler 1 tl+öğretmenler 5 tl verirse gayet her şeyi kurtarıyor.
Şu da şahsi fikrim, elbette insan yaşadığı yeri geliştirmeye güzelleştirmeye çalışır ama gerçekten şartsa yardım istersin ve yardım istemeden önce elinden gelen her şeyi yaptığından ve kurtarmadığından emin olursun. 300 liralık lüks için yardım istenmez. Bence.
Okulun adı yok bir şey yok. Gerçekten ihtiyaç olduğu düşünülen bir konuda kimse bu konudaki gibi bir şey yazdı mı? Çok kişi elinden ne geliyorsa yardımını yapmadı mı? Ben yapamadım durumum yoktu ayrı konu. Velhasıl kişiselleştirip kimseye saldırmanın bir anlamı yok, istediğinizin ihtiyaç olmadığını düşündük ve fikrimizi yazdık hepsi bu.
Takdir - e şayan !!!
