Polo 1.4 TSI Vs 1.6 Dizel

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    ProBilisim bunu yazdı
    husnuweb bunu yazdı

    benzin fiyatları aşırı ucuz derken? :)

    hesap basit hocam senede 10bin km yapacak mısın yapmayacak mısın. yapacaksan dizel yapmayacaksan benzin.

    ve tabi ki her türlü polo almak enayiliktir onu da geçmeyelim.

     

    niye enayilik, nesi varmışki polonun ??

    herkezin bir düşüncesi vardr hocam bana da clio lar öyle geliyor bir türlü içime sinmiyor mesela.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ProBilisim
    ProBilisim's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ocak/2013
    Erkek
    PanxeR bunu yazdı
    ProBilisim bunu yazdı
    husnuweb bunu yazdı

    benzin fiyatları aşırı ucuz derken? :)

    hesap basit hocam senede 10bin km yapacak mısın yapmayacak mısın. yapacaksan dizel yapmayacaksan benzin.

    ve tabi ki her türlü polo almak enayiliktir onu da geçmeyelim.

     niye enayilik, nesi varmışki polonun ??

    herkezin bir düşüncesi vardr hocam bana da clio lar öyle geliyor bir türlü içime sinmiyor mesela.

    anladım içine sinmiyor da. clionun direksiyonu takoz gibi diğer araçlara göre zor dönüyor, yüksek hız yapıncada savruluyor ve durmuyor. işte clio gibi, polonun nesi varmış onu merak ettim. enayilik dediğine göre bildiği bişe var.


    Sana Herşeyi uzun uzun anlatabilirim ama senin yerine anlayamam.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    2015 de çelik jant da standart olmuş çok sevindim.

    bide aynalar ile gövde aynı renk comfortline olmuş resmen

    PanxeR tarafından 11/Oca/15 11:56 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    4 bin daha verip trendline yerine comfort line seçtim.

    Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline 

    Yeni Polo 1.2 TSI BMT 90 PS Comfortline 46.100 TL 

    eğer bir sıkıntı zam kur artışı olmaz ise 1 ay sonra 44 bine benim olacak.

    en kötü ihtimal 45.500 dediler. 

    4 silindir 16 V TSI benzinli motor 

    Motor hacmi, lt / cm3  1,2 / 1197

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ehveniser
    ehveniser's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2008
    Erkek

    1.2 TSİ motorda sadece turbo mu var,yoksa turbo+supercharger mı var ? 


    Koca hestiy aya bedenem ?
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    ehveniser bunu yazdı

    1.2 TSİ motorda sadece turbo mu var,yoksa turbo+supercharger mı var ? 

    https://tr-tr.facebook.com/notes/modifiye-ve-araba-hayranlar%C4%B1/vw-tsi-motor-teknolojisi-nedir-nas%C4%B1l-%C3%A7al%C4%B1%C5%9F%C4%B1r-bilmek-istedi%C4%9Finiz-her%C5%9Fey/120224551352041

    hocam özetini sen çıkart :D 

    VW TSI Motor Teknolojisi Nedir? Nasıl Çalışır? Bilmek İstediğiniz Herşey

     

    TSI (Turbo Supercharger Injection), küçük hacimli motora (1.4 lt gibi) Turbo ve kompresörün eklenmesiyle oluşmuş bir teknoloji. İlk kalkıştan itibaren emrinize hazır bekleyen motorda turbo devreye girene kadar kompresör size eşlik ediyor. Bu sayede turbo motorlu araçların büyük bir kısmında yaşanan “Turbo Boşluğu” kompresörün varlığıyla ortadan kalkmış oluyor. 

    Küçük Hacim ve Büyük Güç = Ekonomik ve Hızlı 

    Bugüne kadar özel amaçlı üretimler (Ralli araçları gibi) dışında 1.4 lt hacmindeki bir motordan alınmamış güç elde edilmiş olması bazı otoritelerce tedirginlikle karşılansa da; VW yılların verdiği uzmanlığını burada da sürdürerek, TSI motorlu Golf ve Jetta ile yapılmış 300.000 km test sonuçlarını araçların piyasaya çıktığı dönemde kamuoyuna sunarak yeni teknolojilerine olan güveni teknik sonuçlarla kanıtlamış oldu. 

    Tüm dünyadaki satışları bir yana ülkemizde de VW Türkiye Distribütörü Doğuş Oto’nun tahminlerinin oldukça üstünde gerçekleşen satışların elbette belli birkaç sebebi var: Bunların en başında ve bence en önemlisi motor hacminin düşüklüğü; 1.4 lt bir motordan neredeyse bir V6 motor gücü almak ve düşük vergi dilimine tabi olup, 1.6 lt sınıfındaki birçok araçtan bile az yakıta ihtiyaç duymak. Bana göre cebe seslenen en önemli iki unsuru daha yolun başında alt etmiş VW. Bunun dışında ülkemizde yeni yeni bilinç kazandığımız bir diğer konuda da TSI motorun başarısı alkışı hakediyor: TSI motorlu VW’lerin kilometre başına doğaya bıraktığı zehirli gaz oranı bu güçteki diğer markaların araçlarına oranla neredeyse yarı yarıya daha az. Kendi markası içinde örnek vermek gerekirse; VW Golf 1.6 (102 hp) kilometrede 166 gram zehirli gaz yayarken, aynı aracın 1.4 TSI (122 hp) versiyonu daha güçlü olmasına karşın 144 gram zehirli gaz yayıyor. Hatta VW bu sene TSI motoruyla birçok Hibrid (Melez, elektrik motoru+benzinli motor) ve dizel motoru geride bırakarak “Yılın Yeşil Motoru” seçildi. 

    İlk olarak 2006 yılında markanın kompakt sınıftaki temsilcileri Golf ve Jetta’nın kaputları altında iki farklı güç seçeneği (1.4 lt 140 bg, 1.4 lt 170 bg) ile sunulan TSI motor seçeneği zaman geçtikçe markanın değişik sınıftaki birçok üyesinde kendine yer buldu ( Passat, Touran, Scirocco vs.). Aradan geçen 3 yılda TSI motora yeni kardeşler eklendi. İlk başlarda iki güç seçeneği bulunan TSI motorun bugüne kadar 4 farklı güçte( hepsi 1.4 lt 122 bg,140 bg,160 bg,170 bg) versiyonları üretildi. Şu anda gelen müşteri taleplerine göre 122bg, 140bg ve 160 bg olarak üretimine devam edilen 1.4lt TSI motorun 1.8 TSI (160 beygir) ve 2.0 TSI (200 beygir) olmak üzere iki tanede ağabeyi bulunmakta. Bunun dışında çok yakında bu yeni efsaneye bir küçük kardeş daha geliyor: 1.2 lt TSI (105 beygir). Yeni motoru ilk olarak 2009’un son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulan olan tamamen yenilenmiş ve abisi Golf’ü andıran yeni Polo’da göreceğiz. Passat ailesinde 1.4 litre TSI 122 bg, 1.8 TSI 160 bg, 2.0 litre TFSI 200 bg benzinli TSI motor seçeneği bulunuyor. 


    - TSI motorlarının ekonomik ömrü ne kadar? 

    Volkwagen, hem kompresör hem de turbo teknolojisini sentezlendiği TSI motorunu ilk kez 2005 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttı. 1.4 lt’lik TSI motorlar, iki aşırı besleme sisteminin beraberliğinde 170 HP üretiyordu. Günümüzde bu motordan vazgeçilirken, sadece turbo beslemeye sahip 1.4 TSI modellerinde, 122 ve 125 HP olmak üzere iki ayrı güç seyiyesi mevcut. Turbo ve kompressörün beraberliği 160 HP’lik motorda devam ediyor. Başta Golf, Passat ve Jetta olmak üzere çok sayıda VW modelinde kullanılan TSI motorlar, Audi, Seat ve Skoda’da da görev yapıyor. 122 HP’lik versiyon 1500-4000 d/d aralığında 200 Nm’lik tork üretiyor. Downsizing üretim felsefesiyle geliştirilen ve hem kompresör hem de turbo beslemeli olarak, 140 HP, 160 HP ve 170 HP’lik diğer TSI motorlardan farklı olarak, bu kategorinin baz versiyonu 122 HP’lik TSI’da sadece turbo kullanılmaktadır. Volkswagen, bu motoru pazara sunmadan önce yüzbinlerce kilometre süren testler gerçekleştirdi. Bu testlerde motor, dayanıklılığı ve servis ömrü konularında yeterliliğini ispatlayınca seri üretime geçti. Bu motorlar, üstün kaliteli ve uzun ömürlü olacak şekilde üretilmişlerdir. Ancak takdir edersiniz ki kullanılan koşulu ve şekli ile periyodik bakımlarının aksamadan yapılması ortaya oldukça farklı sonuçlar çıkarabilir. Ancak motorun kullanım ömründe; üreticinin kullandığı malzemeden, geliştirdiği teknolojiden çok araç kullanıcısı ön plana çıkıyor. Turbo beslemeli motorların ömrünün uzun kalması için, ilk çalıştırma anında veya motoru kapatmadan önce bir süre rolantide bekletilmesi tavsiye edilmektedir. Bunun haricinde, alınan yakıtın kalitesi, motorun devirli kullanılması ve periyodik bakımlar gibi birçok nokta, motorun ömrünü direkt olarak etkilemektedir. 


    - TSI ve TFSI araçlara LPG uygulanırsa performans kaybı olur mu? 

    LPG dönüşümü; karbüratörlü, tek noktadan enjeksiyonlu ve çok noktadan enjeksiyonlu motorlarda sorunsuzca uygulanabiliyor. Ancak Audi ile Volkswagen (TSI ile TFSI) ve Mitsubishi (GDI) gibi markaların geliştirdiği direkt enjeksiyonlu motorlarda LPG uygulanmasında sınırlı performans ve ekonomi sağlanıyordu. Alternatif yakıt sistemleri üreticisi olan Vialle markası FSI motorlara sıvı propan enjeksiyonu (LGi - Liquid Propane Injection) üzerinde çalışmalar yaparken direkt enjeksiyonlu ve kademeli dolgulu motorlar için BRC, Zavoli ve Tartarini gibi bazı firmalarda uygulamalarına devam ediyor. Bu uygulamaların veriminin beklentileri karşılama oranı şu an için düşük seviyelerde. Çünkü bu tip motorlarda homojen dolgulu yanmanın gerçekleştiği fazlarda yani genellikle 1200 d/d ile 5000 d/d aralığındaki motor devirlerinde otogazlı yanma uygulanırken diğer devir bantlarında benzin enjeksiyonu sürdürülmektedir. Bir diğer ifadeyle heterojen dolgulu yanma fazlarında benzin enjeksiyonu devam ettirilir. Öte yandan dönüşümde konvansiyonel enjeksiyonlu motorlardaki çevrime ek olarak sistem basıncının da ölçüldüğünü vurgulamak gerekir. Genel olarak GDI, FSI, TSI ve TFSI gibi motorlara uygulanacak LPG dönüşümü şu an için hem performansta hem de ekonomiklikte beklentileri karşılamayabilir. Çünkü LPG’li kullanımda motorun sunacağı performans standart otomobillere göre düşecektir. 


    fsı ile tsı arasındaki tork oranları 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    bu arada güzel kısmı 1.2 tsi bmt motor 1.0 dan daha az yakıyor biri 75 biri 90 beygir oldugu halde.

    http://binekarac.vw.com.tr/yeni-polo-teknik-bilgi.aspx

    PanxeR tarafından 26/Oca/15 16:30 tarihinde düzenlenmiştir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sharp
    Sharp's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    polo az yakar tamamda 

     

    Volkswagen Polo 1.4 TSI Comfortline Km Başı Tüketim 20 Krş

    Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline DSG Km Başı Tüketim16 Krş

    bunlar doğru mu ? böyleyse benim 1.4 tüplü araba içiyo demektir satıp bundan aliyim


    www.yesilgrow.com - Growshop
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek
    Sharp bunu yazdı

    polo az yakar tamamda 

     

    Volkswagen Polo 1.4 TSI Comfortline Km Başı Tüketim 20 Krş

    Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline DSG Km Başı Tüketim16 Krş

    bunlar doğru mu ? böyleyse benim 1.4 tüplü araba içiyo demektir satıp bundan aliyim

    Hocam küçük motor hacmindeki araçlar, üzerindeki motor hacimlerine göre fazla yakabilirler, bu normaldir. Çünkü aynı ağırlığı daha küçük bir motorla çekmeye çalıştığı için daha fazla yakıt sarfiyatı gerçekleşiyor. Aynı şekilde 2.0 dizel araçlar da siz motoru zorlamak istemediğiniz müddetçe sanıldığı gibi fazla yakmazlar. Hatta 1.6 arabalara göre, 1.6 arabaların performansından daha fazlasını daha düşük yakıt miktarı ile sunabiliyorlar.

    edit: Oradaki veriler, belli şartlar sağlandığı taktirde geçerlidir. Aracı aldıktan sonra "söylenenden fazla yakıyormuş" demeyin :)

    RaNGeR tarafından 26/Oca/15 20:16 tarihinde düzenlenmiştir

    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    alamadın mı halen hoca euro yükselirse kafadan 50k olur o rakam...

Toplam Hit: 6230 Toplam Mesaj: 65