Şarjlı Tıraş Makinesi Tamiri

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hypnot1c
    hypnot1c's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2008
    Erkek
    eyuperol bunu yazdı
    hypnot1c bunu yazdı
    eyuperol bunu yazdı

    Konuyu bir kez daha yukarı çekeyim.

    Memlekete -Manavgat'a- geldim yorumlarda geçen önerileri denemeye çalıştım başarılı olamadım.

    Buradaki philips servisine ürünü bıraktım, yeni pil istemişler denemişler sorun pilde değilmiş karttaymış neyse gittim ürünü alırken hani siz tamir yapamaz mısınız diye sordum o yapılmaz dedi sanırım ya uğraşmak istemedi ya da daha öncelikleri olan işleri vardı

    Neyse 8-10 farklı elektronikçiye gittim bakmıyoruz, uğraşılmaz vs sebepler söylediler almadılar.

    Oon olarak buraya tekrar yazmak istedim hani uğraşırım bakarım diye kendinize ya da bu işi yapan tecrübeli bir yakın tanıdığınıza baktırabilirseniz veya beni o kişiye yönlendirebilirseniz memnun olurum teşekkürler.

    Elektronikçilerin yaklaşmama sebebi tamire harcanak zamana göre getirisinin çok az olması. Max edebileceği işcilik karı bu bozuk cihaz için 30 - 50 liradır. Başka sorun çıkarsa birde ekstra maaliyetler eklenir. Maaliyeti 100-150 lira dese kimse tamir ettirmez. Bu durumu bildikleri için baştan uğraşmıyorlardır. Ellerinde varsa direkt yeni model almayı önerirler.

    Sorunun pilden kaynaklı düşünüldüğü için birçok öneride bulunulmuş. Bunlardan biri sorununu alternatif olarak çözmesi lazımdı. Sorun devre kartındaysa bir devre elemanı arızalanmıştır. Bu devre kartında tespit etmek ileri düzeyde tecrübe gerektirir. Sorunlu parçayı tespit bile etsen o parçayı da bulamayabilirsin ya da pandemiden dolayı yurtdışından gelmeyebilir.

    Tavsiyem; (yapılabiliyorsa) şarj etme devre kartıyla birlikte motoru direkt bağla. Karttaki switchin üzerinden lehimleyip anahtarlama yapılabilir. Önceki mesajlarda önerilmiş zaten.

    İlla bu aynı modelden kullanacağım diyorsan; marka, model ve seri numarası aynı olan cihazı letgo sahibinden.com sitelerden güvenli bir şekilde 2.el olarak pazarlıkla en düşük fiyattan almaya çalışmak. Hijyenik açıdan başka bir cihazı kullanamıyorsan; 2.el aynı model alacağın tıraş makinasının kartını bu cihaza takarsın.

    Ucuz yollu tamir ederim diye zaman ve piller için felan bir giderin olmuş. Sorunun en başıdan devre kartında olduğu bilinseydi direkt 2.el ara derdim ama kontrol edilmeden mümkün olmuyor. 

     

    https://www.letgo.com/tr-tr/i/philips-ys53417-islak-kuru-tiras-makinasi_a2e79c52-f451-43f7-b708-e77213ff4b98

    Şu sıfırmış mesela;

    https://www.letgo.com/tr-tr/i/philips-ys52717-clickandstyle-2ue1-tiras-ve-kirli-sakal-tras-makinasi_70796f6c-50e1-4ff0-97cc-136e84bb542d

    Teşekkürler hocam dedikleriniz doğru. Konuda da dediğim gibi öğrenci olan kardeşim kullanıyor temiz kullandım yapılırsa yaptırıp kullanmaya devam edeyim diyor ondan tamirine bakmak istedim. Birde Antalya servisine götüreyim dedi kardeşim şansını bir de o denesin olmazsa ikinci el önerierine bakılabilir.

     

    Aramızda herhangibir ürünün markanın servisinde çalışan varsa şunu sormak istiyorum. Diyelimki arızalı ürün geldi ürünü yapmayı denediler olmadı o zaman fabrikaya ya da merkez servis vs varsa oraya gönderip yaptırabiliyorlar mı? böyle birşey mümkün mü? Geçen ürünü servisten aldıktan sonra gittiğim bir elektronikçi dediki hani servis yapamadı ya da uğraşmadıysa merkeze gönderseydi dedi ondan sorayım böyle birşey var mı. (şunu belirteyim garantili ve garantisizde sanırım ürüne yaklaşma şekilleri değişiyor bazı servislerin)

    Bu bahsettiğin durum için markadan markaya değiştiği gibi aynı markadan olan farklı üründe bile değişebiliyor. Bazı ürünler sorun tespiti yapmadan yenisi gönderiliyor. Arızalı bir elektronik cihazın içindeki değerli madenler, plastik, devre elemanlarır geri dönüştürülebilir. Burdaki asıl soru bu geri dönüş işlemlerin maaliyetleri. İşçilik giderleri, geri dönüşüm giderleri, teçhizat giderleri, techizat bakım giderleri, kira giderleri ... kalemlerle değerlendirilip, yeni ürünün aynısı vermek mi daha maaliyetli yoksa tamir etmek mi diye tartılıyor. Kar marji düşük olan elektronik cihazlarda artık mobilitiye yani taşınabilir küçük olmasına önem verildiği için tamir etmeye de yatkın olmuyor. Bu gibi ürünler genelde sürümden kazanılır. Ek olarak çok talep edilen ya da mühendislik, tasarım hatası gibi bir kusuru varsa yeni model üretilip eski modelin üretimi kaldırılıyor. Planlı eskitme olarak adlandırabiliriz bu durumu aslında.

    İşin birde distribütör garanti kısmı var. Farklı farklı senaryolar mevcut.

    Cihaz garantili olsaydı seçeneklerin olacaktı. Tüketici Kanunlarına göre garanti kapsamı içersinde değişim koşulları oluşmuşsa "seçimlilik hakkı" sende olacaktı. Ürün artık üretilmiyorsa para iadesi alabilir, aynı cihazı isteyebilir, aynı cihaz yoksa eş değer ya da daha üst modelleri talep edebilirsin. Tabi bu kanunların distribütör ile yaşanılan durumlarına girmeyeceğim. 

    Bu arada, bu cihaz satışından itabaren 5 yıl boyunca firma tarafından ücretli ücretsiz servis desteği verilmesi zorunlu. https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=19783&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5

    Fakat görüyorum ki tek bir resmi servisi var Türkiye'de. Kayseri. 

    https://www.philips.com.tr/c-w/tuketici-urunleri-destek/yetkili-servisler.html

    Servise gönderip belki bir şekil tamir edilebilir ama astarı yüzünden pahalı olacak bu sefer. Göndermeyi planlamadan önce arayıp bilgi almak lazım.


    Nerde o eski minecraftçılar. Unutulmadın X3uqM4 - Tahribatın yanlışlıkla banlanmış en bahtsız müridi. Böyle bir şans nasıl olabilir ? Banlanmış bir üyenin login olmaya çalıştığındaki IP sini sen kalk 1 gün sonra tahribata girerken nasıl denk geldiyse onun IP siyle gir. Bunu bir admin görsün fark etsin ve AB ban ı al şaka gibi :|
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    eyuperol
    eyuperol's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2011
    Erkek
    hypnot1c bunu yazdı
    eyuperol bunu yazdı
    hypnot1c bunu yazdı
    eyuperol bunu yazdı

    Konuyu bir kez daha yukarı çekeyim.

    Memlekete -Manavgat'a- geldim yorumlarda geçen önerileri denemeye çalıştım başarılı olamadım.

    Buradaki philips servisine ürünü bıraktım, yeni pil istemişler denemişler sorun pilde değilmiş karttaymış neyse gittim ürünü alırken hani siz tamir yapamaz mısınız diye sordum o yapılmaz dedi sanırım ya uğraşmak istemedi ya da daha öncelikleri olan işleri vardı

    Neyse 8-10 farklı elektronikçiye gittim bakmıyoruz, uğraşılmaz vs sebepler söylediler almadılar.

    Oon olarak buraya tekrar yazmak istedim hani uğraşırım bakarım diye kendinize ya da bu işi yapan tecrübeli bir yakın tanıdığınıza baktırabilirseniz veya beni o kişiye yönlendirebilirseniz memnun olurum teşekkürler.

    Elektronikçilerin yaklaşmama sebebi tamire harcanak zamana göre getirisinin çok az olması. Max edebileceği işcilik karı bu bozuk cihaz için 30 - 50 liradır. Başka sorun çıkarsa birde ekstra maaliyetler eklenir. Maaliyeti 100-150 lira dese kimse tamir ettirmez. Bu durumu bildikleri için baştan uğraşmıyorlardır. Ellerinde varsa direkt yeni model almayı önerirler.

    Sorunun pilden kaynaklı düşünüldüğü için birçok öneride bulunulmuş. Bunlardan biri sorununu alternatif olarak çözmesi lazımdı. Sorun devre kartındaysa bir devre elemanı arızalanmıştır. Bu devre kartında tespit etmek ileri düzeyde tecrübe gerektirir. Sorunlu parçayı tespit bile etsen o parçayı da bulamayabilirsin ya da pandemiden dolayı yurtdışından gelmeyebilir.

    Tavsiyem; (yapılabiliyorsa) şarj etme devre kartıyla birlikte motoru direkt bağla. Karttaki switchin üzerinden lehimleyip anahtarlama yapılabilir. Önceki mesajlarda önerilmiş zaten.

    İlla bu aynı modelden kullanacağım diyorsan; marka, model ve seri numarası aynı olan cihazı letgo sahibinden.com sitelerden güvenli bir şekilde 2.el olarak pazarlıkla en düşük fiyattan almaya çalışmak. Hijyenik açıdan başka bir cihazı kullanamıyorsan; 2.el aynı model alacağın tıraş makinasının kartını bu cihaza takarsın.

    Ucuz yollu tamir ederim diye zaman ve piller için felan bir giderin olmuş. Sorunun en başıdan devre kartında olduğu bilinseydi direkt 2.el ara derdim ama kontrol edilmeden mümkün olmuyor. 

     

    https://www.letgo.com/tr-tr/i/philips-ys53417-islak-kuru-tiras-makinasi_a2e79c52-f451-43f7-b708-e77213ff4b98

    Şu sıfırmış mesela;

    https://www.letgo.com/tr-tr/i/philips-ys52717-clickandstyle-2ue1-tiras-ve-kirli-sakal-tras-makinasi_70796f6c-50e1-4ff0-97cc-136e84bb542d

    Teşekkürler hocam dedikleriniz doğru. Konuda da dediğim gibi öğrenci olan kardeşim kullanıyor temiz kullandım yapılırsa yaptırıp kullanmaya devam edeyim diyor ondan tamirine bakmak istedim. Birde Antalya servisine götüreyim dedi kardeşim şansını bir de o denesin olmazsa ikinci el önerierine bakılabilir.

     

    Aramızda herhangibir ürünün markanın servisinde çalışan varsa şunu sormak istiyorum. Diyelimki arızalı ürün geldi ürünü yapmayı denediler olmadı o zaman fabrikaya ya da merkez servis vs varsa oraya gönderip yaptırabiliyorlar mı? böyle birşey mümkün mü? Geçen ürünü servisten aldıktan sonra gittiğim bir elektronikçi dediki hani servis yapamadı ya da uğraşmadıysa merkeze gönderseydi dedi ondan sorayım böyle birşey var mı. (şunu belirteyim garantili ve garantisizde sanırım ürüne yaklaşma şekilleri değişiyor bazı servislerin)

    Bu bahsettiğin durum için markadan markaya değiştiği gibi aynı markadan olan farklı üründe bile değişebiliyor. Bazı ürünler sorun tespiti yapmadan yenisi gönderiliyor. Arızalı bir elektronik cihazın içindeki değerli madenler, plastik, devre elemanlarır geri dönüştürülebilir. Burdaki asıl soru bu geri dönüş işlemlerin maaliyetleri. İşçilik giderleri, geri dönüşüm giderleri, teçhizat giderleri, techizat bakım giderleri, kira giderleri ... kalemlerle değerlendirilip, yeni ürünün aynısı vermek mi daha maaliyetli yoksa tamir etmek mi diye tartılıyor. Kar marji düşük olan elektronik cihazlarda artık mobilitiye yani taşınabilir küçük olmasına önem verildiği için tamir etmeye de yatkın olmuyor. Bu gibi ürünler genelde sürümden kazanılır. Ek olarak çok talep edilen ya da mühendislik, tasarım hatası gibi bir kusuru varsa yeni model üretilip eski modelin üretimi kaldırılıyor. Planlı eskitme olarak adlandırabiliriz bu durumu aslında.

    İşin birde distribütör garanti kısmı var. Farklı farklı senaryolar mevcut.

    Cihaz garantili olsaydı seçeneklerin olacaktı. Tüketici Kanunlarına göre garanti kapsamı içersinde değişim koşulları oluşmuşsa "seçimlilik hakkı" sende olacaktı. Ürün artık üretilmiyorsa para iadesi alabilir, aynı cihazı isteyebilir, aynı cihaz yoksa eş değer ya da daha üst modelleri talep edebilirsin. Tabi bu kanunların distribütör ile yaşanılan durumlarına girmeyeceğim. 

    Bu arada, bu cihaz satışından itabaren 5 yıl boyunca firma tarafından ücretli ücretsiz servis desteği verilmesi zorunlu. https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=19783&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5

    Fakat görüyorum ki tek bir resmi servisi var Türkiye'de. Kayseri. 

    https://www.philips.com.tr/c-w/tuketici-urunleri-destek/yetkili-servisler.html

    Servise gönderip belki bir şekil tamir edilebilir ama astarı yüzünden pahalı olacak bu sefer. Göndermeyi planlamadan önce arayıp bilgi almak lazım.

    Çok sağolasın hocam gayet bilgilendirici açıklamışşın parmaklarına sağlık. Yarın bir görüşeyim o servis ile ona göre hareket edeyim. 

    Bu arada önceki gün philips canlı destek ile yazışma yaptım ürünü burada servise verdim servis pil getirip denedi "sorun kartta dedi uğraşılmaz diyerekten bana ürünü geri verdiler bende bu yapılmazmı desemde olmaz dediler" dedim ki aynen böyle de oldu. Sizin bunu merkezde yapma gibi bir imkanınız yok mu dedim. benden seri numarasını felan aldı "siz bunu servise vermemişsiniz kayıtlarda yok" dedi(sanırım adam garantisi yok diye ya da başka nedenden sisteme girmedi ya da hiç pil isteyip deneme yapmadı ürünün sorunu için ) . Bende kaydı bilmem ben ürünü verdim numaramı aldılar ama sisteme girip girmediklerini bilemem dedim. Temsilci  ürünü verip geri aldığım servis ile görüşüp bana geri döneceğini söyledi, dün dönmedi bu günde geri dönüş yapacağız diye mesaj atmış beklemedeyim bakalım onuda :)


    İnsanları ( küçük-büyük, yaşlı-genç, tanıdık-tanımadık, eşdost-sevgili vs vs ) sevin, saygınızı gösterin ama kesinlikle insanlara acımayın. Çünkü acıdığınız anda acınacak duruma düşüyorsunuz
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    bende bir işlem yapmıştım :D

    devreyi komple aradan çıkarıp kabloları motora bağlamıştım çalıştırırken ise usb li yapmış eski telefonun şarj aletine takıyordum :D


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    eyuperol
    eyuperol's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2011
    Erkek

    En son görüşmeyi de yazayım bakan olursa. müşteri hizmetlerini aramıştım onlar geri dönmeden kayserideki servise mail attım ürünün yenisi çıkmadığı için ve de bu tür kartlarda tamirat yapmadıkları için ne yazıkki yardımcı olamıyorlarmış. Merkez müşteri temsilcisi de hem verdiğim garantiyle hemde merkez servis ile görüşmüş o da ürünün yenisi olmadığı ve ellerinde bu ürünün kartından olmadığı için yardımcı olamayacaklarını söylediler.

    işin sonu ürün yapılamıyor. 

    önceki mesajlardaki gibi letgo gitti gidiyor gibi yerlerden ikinci el bakıp , oradan aldığın ürünün kartını değerlendirmekten başka çözüm gözükmüyor. Herkese tekrardan teşekkürler


    İnsanları ( küçük-büyük, yaşlı-genç, tanıdık-tanımadık, eşdost-sevgili vs vs ) sevin, saygınızı gösterin ama kesinlikle insanlara acımayın. Çünkü acıdığınız anda acınacak duruma düşüyorsunuz
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    obie
    obie's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mayıs/2007
    Erkek

    Hacı konudaki mesajımı görmüş müydün ?

    https://www.tahribat.com/forum/sarjli-tiras-makinesi-tamiri-247944/3#msg3183462

    Gayet basit ve maliyetsiz bir çözüm.Ömür boyu da idare eder.Sen neden hala servislerle uğraşıyorsun ki ? Ya da tekrar bozulacak aynı kartı bulmaya çalışıyorsun anlamadım.


    Anlayana sivrisinek saz,anlamayana sazı soksan az...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hypnot1c
    hypnot1c's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2008
    Erkek
    eyuperol bunu yazdı

    En son görüşmeyi de yazayım bakan olursa. müşteri hizmetlerini aramıştım onlar geri dönmeden kayserideki servise mail attım ürünün yenisi çıkmadığı için ve de bu tür kartlarda tamirat yapmadıkları için ne yazıkki yardımcı olamıyorlarmış. Merkez müşteri temsilcisi de hem verdiğim garantiyle hemde merkez servis ile görüşmüş o da ürünün yenisi olmadığı ve ellerinde bu ürünün kartından olmadığı için yardımcı olamayacaklarını söylediler.

    işin sonu ürün yapılamıyor. 

    önceki mesajlardaki gibi letgo gitti gidiyor gibi yerlerden ikinci el bakıp , oradan aldığın ürünün kartını değerlendirmekten başka çözüm gözükmüyor. Herkese tekrardan teşekkürler

    Filmin sonu belliydi. Son olarak belki faturaya bakılabilir. Fatura tarihi 5 yılı geçmemişse biraz zorlayabilirsin. "Kanunen 5 yıl boyunca destek verilmesi zorunlu" diye ama uğraşırsın büyük ihitmal. 

    @obie

    Evet bu alternatif çözüm olur. Ürüne bakmadım ama muhtemelen bu makinen normal cihazlara göre başka fonksiyonları olduğu için bu arayışta olabilir. 


    Nerde o eski minecraftçılar. Unutulmadın X3uqM4 - Tahribatın yanlışlıkla banlanmış en bahtsız müridi. Böyle bir şans nasıl olabilir ? Banlanmış bir üyenin login olmaya çalıştığındaki IP sini sen kalk 1 gün sonra tahribata girerken nasıl denk geldiyse onun IP siyle gir. Bunu bir admin görsün fark etsin ve AB ban ı al şaka gibi :|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    weskeyy
    weskeyy's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Uzak durun Philips miş braun muş taş gibi evladiyelik japonlara gelin 

    O 5 yıl muhabbeti 7 yıl diye biliyorum ilgili maddeleri araştırıp sonuç alınabilir belki. 


    Bedenin BAKİRE olmasi onemli degil,Yeterki ruhun OROSPU olmasin!!!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SweetyVolty
    SweetyVolty's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2008
    Homo

    yorumları okumaya üşendim, güzel bir isopropil alkol temizliği + aseton temizliği ve pil değişimi düşünmelisin piller ölmüştür kartta birşey yok ise bile. 


    Çok sıkılıyom
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    turkstar
    turkstar's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2012
    Erkek

    Aynı makina bende var şarj oluyor ama çalışmıyor benimki Yeni bozuldu


    sağlik ve zaman kıymeti çok önemlidir
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    eyuperol
    eyuperol's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2011
    Erkek
    SweetyVolty bunu yazdı

    yorumları okumaya üşendim, güzel bir isopropil alkol temizliği + aseton temizliği ve pil değişimi düşünmelisin piller ölmüştür kartta birşey yok ise bile. 

    İspirto değilde kolonya ile dediğinizi yaptım hatta fön makinası da tuttum hani eskiden ekran kartlarında çalışmama olunca fön makinası tutarlarmış bir yerde okumuştum belki işe yarar diye denedim

     

    weskeyy Hocam artık ürün alırken dikkat etmek daha fazla araştırmak gerek hani elekrtonik alırsın ömürlük olur alırsın 2 gün sonra bozulur da kronik sorunlular varsa dikkat etmek gerek. Bu arada bizdeki ürün 6 yılını devirmiştir zannımca, ben ne kadar da tamiratı için daha kullanılabilir mi diye araştırma yapsamda hakkını vermiş olabilir :)


    İnsanları ( küçük-büyük, yaşlı-genç, tanıdık-tanımadık, eşdost-sevgili vs vs ) sevin, saygınızı gösterin ama kesinlikle insanlara acımayın. Çünkü acıdığınız anda acınacak duruma düşüyorsunuz
Toplam Hit: 4386 Toplam Mesaj: 42
tıraş makinası tamir