Sıfır Araba Fiyatlarındaki Artış
-
symbol türkiye yapım arabaları ucuzdu ve bunlar şirket aracı olarak kullanılıyordu hocam. artık ithal. hususi olarak artık bundan olabilir. joy modelleri geçen sene de pahalıydı bence
-
Şunun güzelliğine bak be yapıştıracaksın sağ arkaya tuğrayı solada RTE'nin imzayı tak tak tak makas ata ata avrupa turu.
Akplileri hassas noktalarından vurun beyler reno meno etkilemez.
Lazmania61 tarafından 06/Nis/17 01:16 tarihinde düzenlenmiştir -
2016 stokları eridi. 2017'ler ise yeni geçirmeler ile sunulacak yani ne bekleniyordu ki? Damarlı ve kalın bir şey alıcıları bekler.
-
Bugün benim arabanın sıfırını almak için aradım. Dün %3 zam geldiğini söylediler. 1 ay içinde bir zam daha bekleniyormuş. Çok sağlam sokuyorlar bize gerçekten.
-
Yazilimci bunu yazdıLaNCeLoT bunu yazdı
Devlete hak verenler de var çok ilginç
Evet hocam. Bende devlete hak veriyorum bu konuda sonuna kadar hemde. Bu şekilde zamlardan sonra satış patlaması yaşanıyorsa devlet haklı hocam. Şöyle düşün. Bir ürün satıyorsun para kazanıyorsun. Baktın ki ürün tuttu parayada sıkışıksın üstüne üstlük zam yaptığında daha fazla satılacağına eminsin. O zammı yapar mısın yapmaz mısın? Tepki geleceğini ve satışın düşeceğini bilirsen yapmazsın ama artacağını bilirsen bal gibide yaparsın. İşte devlette tam olarak bunu yapıyor. Halk tepki olarak almayıp toplu taşımaya dönmedikçe bu oranlar artmaya devam eder.
Devletin vergiyi bu kadar sokmasındaki temel, esas, birinci, ilk, ana amaç talebi kısmaktır, para kazanmak değildir. Tıpkı telefondaki kısıtlamalar gibi bunda da amaç dış ticaret açığını artıran kalemleri öldürmektir. Ha devlet vergiyi nereye koysa daha kazançlı olur? Talep esnekliği bakımından inelastik bir esnekliğe sahip olan yani fiyatı artsa da talebi fiyat artış oranında azalmayan ürünlere vergi koyar ki geliri artsın. Bu ikinci amaçtır. Bunun da bir sınırı vardır ve öyle bir noktaya gelirsiniz ki koyduğunuz vergi artık kaynağı kurutur hâl alır ve vergi filan toplayamaz hâle gelirsiniz.
Özetle bizim memlekette inelastik esnekliğe sahip olan ürünlere eşek yüküyle vergi yüklenmiştir. Akaryakıt, araç, alkollü içecekler ve tütün mamülleri. Bunlara vergiyi ne kadar dayarsanız dayayın insanlar s*ke s*ke alacaktır. Bir alkoliği ya da sigara bağımlısını fiyatları artırarak caydırırsınız ama bunun gerçekleşmesi uzun zaman alır ve devlet alacağı parayı alır. Bizim devlete de para lazım şimdi sonuçta karılar kızlar kilosu bilmem kaç liralık çaylar içiyor, sarayın elektriği, gazı, mutfak giderleri ve makam arabalarının yağı balı derken masraflar alıp yürüyor.
Burada aklı yerinde ve mâkul bir IQ'ya sahip olan insanın sorması gereken soru bunca vergi gelirinin nereye harcandığıdır? Mesela bilim yuvalarına mı? Örneğin, bir vatandaş olarak üniversitelere bütçeden ayrılan pay ile diyanete ayrılan payı hiç karşılaştırdınız mı? Velev ki karşılaştırdınız, saçmalığı görüp sorguladınız mı?
Halk devletin yanlış vergi politikasının cerimesini çekip neden toplu taşımaya yönelsin? Sen bir de halkı suçlu ilân etmişsin. Yani buna karşılık diyecek söz bulamıyorum. Talebi kısıp, yurt içinde üretime teşvik vermeyip insanları ürünlerden mahrum bırakmak kitaba uygun ama insanların toplu taşımayı tercih etmemesi suç öyle mi?
Ben her daim söylerim. Toplu taşıma denen saçmalık; zenginlerin lüks araçlarıyla gittiği yollarda, fakirlerin külüstürleri ile kalabalık yapmamaları için uydurmuş oldukları bir zırvadır.
Fuzuli bilgimi de vereyim. Bakınız aşağıdaki şekilde (Laffer Eğrisi), optimal nokta R2 ve T2'nin kesiştiği noktadır. Devletin koyması gereken oran o noktadır ve onun aşağısı yukarısı geliri azaltan orandır.
EK:
Ek olarak belirteyim ki talep kısma hususuna ben de katılıyorum. Halk diliyle konuşayım, eğer devlet ithal pirinci dış ticaret açığına sebebiyet veriyor diye kısıtlıyorsa yerli pirincin üretimi için yurt içinde teşvik vermelidir. Eğer bunu yapmazsa insanları pirinç yemekten mahrum bırakarak dangalaklık yapmış olur. Evet, maalesef devlet de dangalak olabiliyor. Bu durum araçlar için de aynıdır. Madem kısıyorsun o zaman B planını devreye sok ve o soktuğumun bir türlü çıkmak bilmeyen ama nedense hep seçim zamanı motor sesi gelen yerli arabayı insanlara sun.Yersen.
Caliber tarafından 06/Nis/17 01:48 tarihinde düzenlenmiştir -
mkyb bunu yazdı
Yorumlar için teşekkür ederim, hepsini okudum. İkinci el temiz bi Volvo düşürmüştüm ancak biraz bakım istiyor ve parçaları pahalı olduğundan gözüm korkmuştu. Fakat diğer arabaların fiyatlarını görünce en mantıklısı yaptırıp binmek.
Ayrıca Volvo yedek parçacı olan veya tanıdığı birisi varsa mesaj atabilirse sevinirim.
Volvo aracı kullanacağınız şehirde iyi bir usta bulmanızı tavsiye ederim biz 1 sene kullandık çok uğraştık ustasızlıktan..
http://www.zntyedekparca.com/
-
3 ay önce aldım arabayı, sahibindende bakıyorum 7bin lira prim yapmış.
bmw 320d
-
Koyunu guderler kimse dert yakinmasin.
-
Geçen sene Herşey dahil 82 bin TL olan araç şu anda 105 bin lira. Aracın fiyatı ve sağ hesap makinesinde devletin toplam cebine giren para var
-
Bende şans yok .