folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Sürekli Bir Yorgunluk Halinin Olması



Sürekli Bir Yorgunluk Halinin Olması

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    TeRRoR bunu yazdı
    unbalanced bunu yazdı
    noname bunu yazdı

    Uyku düzensizliği, gece uykusu alamama, vitamin eksikliği, beslenme sıkıntıları, uykusuzluk, spor yapmamak, gün içinde az hareket, aşırı mental yorgunluk, sigara

    Beğendiğin sebepleri seçip al, üstüne git çöz hacı

    sigara (ve alkol) yok hocam bende ama diğerleri var.. o zaman sebepler bunlar diyorsun? sen hatırladığım kdarıyla eczaneciydin bu arkadaşların bahsettiği Supradyn ı tavsiye ediyor musun?

     

    @terror, samaccc;

    daha önce yani baya önce pharmaton mu neydi onu kullanmıştım biraz ama bir halta yaramamıştı :) bi de bu ilaç baya pahalıymış ya :D türkiyede 14 tl diyor da burda  45 tl :D 

    evet arkadaşlarımdan bazılarıda supradin pahalı diye muadili birşey kullanıyorlardı ama ÇOK enteresan şekilde. supradin işe yaradı ama muadili bi boka yaramadı filan diyorlardı.

    ama sana şöyle diyim hocam. günde 1 saat kardiyo yapmayı başarabilirsen emin ol o yorgunluk vs. hiçbirşey kalmaz.

    aslında üniversitenin 20 tane falan spor aktivitesi var, su sporlarından tut da dağcılığa kadar, eskrim, tenis v.s. gitmek lazım ama işte ters geliyor zamanlar nedense. normalde dönem başı spor salonuna gidecektim ama hala zaman bulamadım araştırmaya falan. evde ya da kendi yapabileceğim bir olay yok, yani tek başıma yapamam bir şey.. bir grupla hareket edebilirsem iyi olur bu spor konusunda 

     

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    livane
    livane's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mayıs/2007
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı
    livane bunu yazdı

    Karadeniz turuna git 1 hafta temiz hava al. Zimba gibi uyanirsin ama 1 e kadar uyursan olmaz. 8 de kalkcan. 11 12 de yatican. 

    hocam benim yaşadığım yer karadenizden defalarca temiz ve daha yeşil zaten :) 

    Valla mi. Tam yaşanacak yer desene. Neresi orasi. 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    literatur
    literatur's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2008
    Erkek

    Demir eksikliği,B12 yetersizliği,tiroide bağlı rahatsızlık,şeker,bağırsak paraziti. Hiçbiri çıkmazsa tamamen stres veya anksiyeteye bağlıdır. Linki verilen konuda da uzun uzun yazmıştım. Ne zaman böyle konular açılsa hala da yazarım. Yıllarca çektim bu meseleyi. Şu an çok şükür bomba gibiyim.

    Hasılı kelam, yazdıklarımı dikkate al. Bilgiçlik taslamak ahlakım değildir ama bu konuda oldukça tecrübeliyim. Yazdığım hususları tetkik ettir.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    Lightsaber bunu yazdı
    unbalanced bunu yazdı

    Selamlar,

     

    Uzun bir süredir sürekli kendimi yorgun hissediyorum. Sabah kalkkarken hep yorgun uyanırım, gün içinde de yorgun olurum, akşam da yorgun olurum ama ona rağmen yapmam gerekeni yaparım. Biraz yoğun çalışıyorum 3 şeyi birlikte götürmeye çalışıyorum. 

    Uyku düzenim karışık, bazen 12 de yatarm bazen 3-4-5-6 da yatarım. Bazen 8 de kalkarım bazen 12 de. Acaba düzensiz uyku mu böyle yapıyor? Spor yapamıyorum şuan, bazen yürüyerek okula gidip geliyorum (yarım saat uzaklıkta), spor salonuna yazılacaktım da hangi ara gideyim bilemedim zor geliyor.

    Beslenme konusu da sıkıntılı sanırm, pek sebze yemekleri yapmıyorum, sadece dondurulmuş sebzeler oluyor ya havuç, bezelye v.s. onları pilava falan koyuyorum.. Meyve alıyorum ama gidip dolaptan almaya eriniyorum ve çürüyorlar.. Çok yiyemiyorum yani.. Enerji versin diye enerji içecekleri içtiğimde ilginçtir hep uykumu getiriyor. Öyle ki 2 tane bile içiyorum ama daha çok uykum geliyor. 

    Genel olarak böyle.. şuan bile gözlerim ağırıyor ve acayip yorgun hissediyorum. Bunla ilgili neler yapabilirim? Vitamin eksikliği v.s. den mi kaynaklı? Bu hastalık için C vitamini tozları var suya atınca eriyor v.s. onlardan mı içsem ? Arada bir balık da yiyorum ama tabi dondurulmuş balık şeyleri var onlardan çünkü taze balık yok maalesef.

    Doktora falan git demeyin :) hastahaneye ilk girişimin maliyeti 1150 tl olur. O yüzden genel olarak problemin ne olduğunu bileyim ben de ona göre çözüm uygulayayım.

     

    teşekkürler

     

    Hocam saymışsın zaten nedenlerini :) Uyku düzenin karışık olsa bile beslenmene mutlaka dikkat et, ayrıca çok fazla enerji içeceği içmek bünyeye zararlı bildiğim kadarıyla...

    Ayrıca vitamin alarak düzeltmeye çalışma bu durumu, direk beslenme yolunda düzeltmeye git hocam

    hocam ben bekar hayatı yaşıyorum sebze yemeği nasıl yapayım :) bazı yemekleri iyi yaparım ama diğer şeyler aşar beni .. üniversitenin yemek hanesi var ama ben bu adamların yaptığı yemek kokularını sevmiyorum, acayip bir kokuları var, o yüzden türk dönercileri dışında öyle çok yere gitmem, bazen gidersem arkadaşlarla restoranlara giderim onlar da hep gidilecek yerler değil bi hesap geliyor 200 lira :) geçen çinli bir arkadaş çin restoranına götürdü değişik tadlar var hoşuma gitti :)  beklediğimden çok daha güzeldi. Ama bana kalıcı şeyler lazım yani kendim yapabilmeliyim.. 

    Genelde yaptığım yemekler: prinç pilavı, bulgur pilavı, makarna, tavuk/dana eti kızartması, fırında patates, donmuş balık.. arada bir salata yaparım o kadar. döngü böyle işliyor.. :D 

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    Sencer bunu yazdı

    Demir eksikliği,B12 yetersizliği,tiroide bağlı rahatsızlık,şeker,bağırsak paraziti. Hiçbiri çıkmazsa tamamen stres veya anksiyeteye bağlıdır. Linki verilen konuda da uzun uzun yazmıştım. Ne zaman böyle konular açılsa hala da yazarım. Yıllarca çektim bu meseleyi. Şu an çok şükür bomba gibiyim.

    Hasılı kelam, yazdıklarımı dikkate al. Bilgiçlik taslamak ahlakım değildir ama bu konuda oldukça tecrübeliyim. Yazdığım hususları tetkik ettir.

    sağolasın hocam okuyacağım o zaman yazdıklarını.. türkiye ye geldiğimde hastahanede kontrol yaptırmak istesem hangi bölüme gitmem lazım? dediğim gibi burada gidemem :) 

     

     

     

     

    @livane, isviçre hocam, fribourg taraflarında bir belde de oturuyorum etrafım hep orman sayılır.. zaten ülke baştan başa yeşil.. imar izni falan kolay verilmez. türkiyedeki gibi kafana göre arsa alıp da ev yapamazsın. Ve burada her yer bakımlıdır, haftada-ayda bir kere kontroller yapılır, budanır, çimler düzenli kesilir v.s. böceklere karşı toplumsal uyarı mekanizmaları var, bazı askerler ve işçiler buralarda çalışır v.s. çok iyi bakarlar.. çöplerde geri dönüşüm olayı mükemmel işler. normal çöplerini atacağın poşet bile özel. tanesi 5 lira :D kağıtları ayrı yere atmak zorundasın, pet şişeleri/plastikleri ayrı yere ve cam şişeleri de ayrı yere atmalısın. Yanlış yere atarsan ya da o özel poşeti kullanmazsan, seni tespit etmeye çalışırlar ve yakaladıklarında da iyi bir ceza yersin. Yıllık 240 lira çöp vergisi ödersin bir de bunun yanında :D böyle olunca mecburen her şey temiz oluyor..

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    şuan kahvaltı yapıp yapmadığımı hatırlayamadım :D sanki yapmış gibiyim ama aç olarak hissediyorum kendimi sanki yeni uyandım.. bi karıştı dünya


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    salihgs
    salihgs's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek

    hocam uyku düzeninden kaynaklanıyor.

    bizim güneşe göre yaşamamız gerekiyor en geç 11 de yatmak sabah da 6 gibi kalkmak lazım öyle bir düzen kurunca gidiyor bu durum.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı
    Lightsaber bunu yazdı
    unbalanced bunu yazdı

    Selamlar,

     

    Uzun bir süredir sürekli kendimi yorgun hissediyorum. Sabah kalkkarken hep yorgun uyanırım, gün içinde de yorgun olurum, akşam da yorgun olurum ama ona rağmen yapmam gerekeni yaparım. Biraz yoğun çalışıyorum 3 şeyi birlikte götürmeye çalışıyorum. 

    Uyku düzenim karışık, bazen 12 de yatarm bazen 3-4-5-6 da yatarım. Bazen 8 de kalkarım bazen 12 de. Acaba düzensiz uyku mu böyle yapıyor? Spor yapamıyorum şuan, bazen yürüyerek okula gidip geliyorum (yarım saat uzaklıkta), spor salonuna yazılacaktım da hangi ara gideyim bilemedim zor geliyor.

    Beslenme konusu da sıkıntılı sanırm, pek sebze yemekleri yapmıyorum, sadece dondurulmuş sebzeler oluyor ya havuç, bezelye v.s. onları pilava falan koyuyorum.. Meyve alıyorum ama gidip dolaptan almaya eriniyorum ve çürüyorlar.. Çok yiyemiyorum yani.. Enerji versin diye enerji içecekleri içtiğimde ilginçtir hep uykumu getiriyor. Öyle ki 2 tane bile içiyorum ama daha çok uykum geliyor. 

    Genel olarak böyle.. şuan bile gözlerim ağırıyor ve acayip yorgun hissediyorum. Bunla ilgili neler yapabilirim? Vitamin eksikliği v.s. den mi kaynaklı? Bu hastalık için C vitamini tozları var suya atınca eriyor v.s. onlardan mı içsem ? Arada bir balık da yiyorum ama tabi dondurulmuş balık şeyleri var onlardan çünkü taze balık yok maalesef.

    Doktora falan git demeyin :) hastahaneye ilk girişimin maliyeti 1150 tl olur. O yüzden genel olarak problemin ne olduğunu bileyim ben de ona göre çözüm uygulayayım.

     

    teşekkürler

     

    Hocam saymışsın zaten nedenlerini :) Uyku düzenin karışık olsa bile beslenmene mutlaka dikkat et, ayrıca çok fazla enerji içeceği içmek bünyeye zararlı bildiğim kadarıyla...

    Ayrıca vitamin alarak düzeltmeye çalışma bu durumu, direk beslenme yolunda düzeltmeye git hocam

    hocam ben bekar hayatı yaşıyorum sebze yemeği nasıl yapayım :) bazı yemekleri iyi yaparım ama diğer şeyler aşar beni .. üniversitenin yemek hanesi var ama ben bu adamların yaptığı yemek kokularını sevmiyorum, acayip bir kokuları var, o yüzden türk dönercileri dışında öyle çok yere gitmem, bazen gidersem arkadaşlarla restoranlara giderim onlar da hep gidilecek yerler değil bi hesap geliyor 200 lira :) geçen çinli bir arkadaş çin restoranına götürdü değişik tadlar var hoşuma gitti :)  beklediğimden çok daha güzeldi. Ama bana kalıcı şeyler lazım yani kendim yapabilmeliyim.. 

    Genelde yaptığım yemekler: prinç pilavı, bulgur pilavı, makarna, tavuk/dana eti kızartması, fırında patates, donmuş balık.. arada bir salata yaparım o kadar. döngü böyle işliyor.. :D 

     

    valla hocam nasıl bir çözüm bulursun bilemem ama dengeli beslenme cidden önemli. sürekli karbonhidrat(pirinç, makarna,patates), yağ(kızartma) pek dengeli değil :) yok mudur oralarda bu işi çözecek restoranlar


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zamazingo
    zamazingo's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Aralık/2008
    Erkek

    Doktora gideceksin


    Yol Güzeldir.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    literatur
    literatur's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2008
    Erkek

    Hocam önce dahiliye ya da endokronolojiye görün. Sıkıntını anlat, şunlardan şüpheleniyorum diye de belirt. Kan tahlili ister,birkaç da sual yöneltir. Eğer Türkiye'ye gelmene henüz varsa kendi başına yapabileceğin bazı şeyler yazayım. Öncelikle kesin olarak uykunu düzene sokmak lazım. Gece 1 ile 5 arasında sağlıklı melotonin salınımı için yatakta ve uyuyor olmalısın. Çok çok önemli bu. Her gün 9 10 saat yatman şart değil. Gece uykusu alman kafi. Ne kadar uykulu olursan ol gündüz uykusundan kaçınmalısın.

    Bunları en azından birkaç hafta yaparsan kendini gözlemleme fırsatı elde etmiş olursun. Psikolojik yapın nasıl bilemiyorum. Eğer kalabalıktan rahatsız olan, her şeyi çok takan bir tabiatın varsa umursamaz olmayı oğrenmen lazım. Kaygı ve stres her pisliğin başı emin ol.

    işin beslenmeye dair boyutuna gelecek olursak; B12 ve Demir vücutta eksikli bulunmaları durumunda düzenli ve orta vadeli takviye ile yerine gelebilir ancak. Bunun için haftada bir iki gün ciğer vs. yemen gerekli. B12 yuvasıdır kendileri. Demir için de ilgili besinleri netten bulabilirsin uzatmayayım ama şuna dikkat et, demir içeren gıdalarla beraber süt,buğday ürünleri ve çay kullanırsan vücut çok az emilim yapacaktır. Çoğunu atarsın. Aralarında en az 2 saat olmalı.

    Şeker,tiroid ve parazit işi tahlile tabi. Ona bir şey diyemiyorum. Bu söylediklerimi eklemeli çıkarmalı ve istikrarlı bir şekilde yaparsan az çok vaziyet hakkında kanaat oluşabilir. Tabi şimdi sıkıntı pek ileri düzey olmadığı için uygulama noktasında da üşengeçlikten ötürü gevşek kalabilirsin. Ne zaman ki benim gibi hiçbir iş yapamaz hale gelirsen kılı kırk yararak hassasiyetle yönelirsin :) Fazla geç olmadan ciddiye alırsın umarım. Bu mesele sıradan bir şey değil. Eğitim,kariyer,aile,arkadaş,sosyal bütün yaşantınızı alt üst edebilecek kadar ileri düzeye gelebilir. Sıhhatler diliyorum...

Toplam Hit: 2257 Toplam Mesaj: 27