Tek Tip Askerlik Yalan Oldu
-
oliWeR bunu yazdı:
-----------------------------
kabadayi09 bunu yazdı:
-----------------------------
Dün vecdi gönülün yaptığı açıklamadan bu işin uzayacağını uzatılacağını anlamıştım zaten.Benim için çok iyi oldu 6 ay yapmayı planlıyorduk birden herşey alt üst oldu 12 ay meydana çıktmıştı hak mı reva mı hadi ben neyse 35 - 40 yaşında ne akademisyenler var adama evli iki çocuğu var askerdeyken kim bakacak bunlara 1 yıl bu adama askerlik yaptırılır mı.Olması gerekende buydu ....Aferin ula tayyip tayyip tayyip olalı şimdi gözüme girdin bak sevin gayrı :X
-----------------------------2 çocuk yapana kadar neredeymiş gidip yapsaymış askerliğini.
-----------------------------adam akademisyen diye yazmış oraya...30dan aşağı akademisyen olunmuyor.2 cocukla alakalı değil yani
-
beyler kusura bakmayın benim beyin sonradan algılıyo olayı :D
askerlik 12 aymı 9 aymı
ve okuyan 5 ay felanmı
yoksa
15 ay devammı
-
Trzes bunu yazdı:
-----------------------------
beyler kusura bakmayın benim beyin sonradan algılıyo olayı :D
askerlik 12 aymı 9 aymı
ve okuyan 5 ay felanmı
yoksa
15 ay devammı
-----------------------------15 ay devam ..
eski konuda : 15 aydan 9 aya cekeceklerdi tek tip askerlik olacaktı
üni okuyanda okumayanda paşa paşa 9 ay yapacaktı ..
şimdi eski sistem .. gene :)
-
ben dedim düşmesi imksansız diye
-
Zaten bır olmamalıydı.İyi oldu.Ama unıversıte mezunu kısı kendı bransı ıle ılgılı bırımlere verılmelı tutupta makına muhendısı adam karakol komutanı yapılması sacmalaık
siyahbereli bunu yazdı:
-----------------------------
Üni mezunu iş bulacak diye bi kaide yok.üni mezunlarının işssiz kalması gayet normal.çünki çalışmak istemiyorlar.
askerlik tek tp olması gerekiyordu..ilerde olabilr.
-----------------------------Saçmalıyorsun ne demek calışmak ıstemıyorlar.
Ulkede ekonomı namına hıc bır sey kalmadı.Onceden ınsanlar bir fabrikaya girip calılmaya basladıklarında kac yasında baslıyorlardı.
Yada meslege yonelenler 15 17 yaslarında calısmaya baslıyorlar.O sure zarfında bır cok kısı askerı ucretten daha fazla para kazanıyorlar.
Unıversıte mezunu olanlar ortalama 24 27 yaslarında mezun oluyorlar.
5 yıl okudugunu dusun ortalama aylık masrafın 700 lıra cok rahat gıder.
5 X 700X 10 25 :35 bınlıra eder + 5 bınlarada kayıt memlekete gıdıs gelıs vs de 40 bınlıra parann degerını yıtırmesı olayından bahsetmıyorum bıle.
Ne oluyor bu eleman unıversıteden mezun olduktan sonra.Kı bu yanlızca unıversıte masrafı,unversıte oncesı dersane,bıttıkten sonra,tus vs kpss sınavları de onnlarada ekle bı 10 lıra
50 bın lıra masraf eder.
Hayata - 50000 lıra olarak baslıyor.
17 yasından ıtıbaren 700 lıra maasla basla sen
26 yasına kadar
9X700X12
75 bın lıra eder.
Sen + 75 okuyan adam - 50 ıle mezun oluyor
sen 125bın lıra ondesın.
Bır cok meslekte alacagı maas 1000 lıra 125 ay da okumayan adamla esıtlenıyor.
O da sen okuyan adamdan mezun olduktan sonra calısmazsan calısırsan bır 5 5 yıl daha fark yapar.
Bir cok bolumde bu sekılde.
Bence kımya ,fızık vs okuyacagına okumayacaksın baska bır meslege yoneleceksın cok daha ıyı para kazanırsın.
okuyan adamların yok su kadar para alıyor vs demelerıne okumamıs bazı kenıdını bılmezlerın bu sekılde yaklasmalarına sınır oluyorum.
Olay okumak yada okumamak degıl,unıversıteyle adam olunmuyor.
Demek ıstedıgımı anlayan anladı sanırım .
-
böyle olması gerekiyordu amk ben okuyam 6 sene dirsek çürütem. hayata o kadar geç atılam. hoop askere tutsunlar beni.
sikerler öyle mevzuyu hadi ordannn.
-
matematik1 bunu yazdı:
-----------------------------
Zaten bır olmamalıydı.İyi oldu.Ama unıversıte mezunu kısı kendı bransı ıle ılgılı bırımlere verılmelı tutupta makına muhendısı adam karakol komutanı yapılması sacmalaık
siyahbereli bunu yazdı:
-----------------------------
Üni mezunu iş bulacak diye bi kaide yok.üni mezunlarının işssiz kalması gayet normal.çünki çalışmak istemiyorlar.
askerlik tek tp olması gerekiyordu..ilerde olabilr.
-----------------------------Saçmalıyorsun ne demek calışmak ıstemıyorlar.
Ulkede ekonomı namına hıc bır sey kalmadı.Onceden ınsanlar bir fabrikaya girip calılmaya basladıklarında kac yasında baslıyorlardı.
Yada meslege yonelenler 15 17 yaslarında calısmaya baslıyorlar.O sure zarfında bır cok kısı askerı ucretten daha fazla para kazanıyorlar.
Unıversıte mezunu olanlar ortalama 24 27 yaslarında mezun oluyorlar.
5 yıl okudugunu dusun ortalama aylık masrafın 700 lıra cok rahat gıder.
5 X 700X 10 25 :35 bınlıra eder + 5 bınlarada kayıt memlekete gıdıs gelıs vs de 40 bınlıra parann degerını yıtırmesı olayından bahsetmıyorum bıle.
Ne oluyor bu eleman unıversıteden mezun olduktan sonra.Kı bu yanlızca unıversıte masrafı,unversıte oncesı dersane,bıttıkten sonra,tus vs kpss sınavları de onnlarada ekle bı 10 lıra
50 bın lıra masraf eder.
Hayata - 50000 lıra olarak baslıyor.
17 yasından ıtıbaren 700 lıra maasla basla sen
26 yasına kadar
9X700X12
75 bın lıra eder.
Sen + 75 okuyan adam - 50 ıle mezun oluyor
sen 125bın lıra ondesın.
Bır cok meslekte alacagı maas 1000 lıra 125 ay da okumayan adamla esıtlenıyor.
O da sen okuyan adamdan mezun olduktan sonra calısmazsan calısırsan bır 5 5 yıl daha fark yapar.
Bir cok bolumde bu sekılde.
Bence kımya ,fızık vs okuyacagına okumayacaksın baska bır meslege yoneleceksın cok daha ıyı para kazanırsın.
okuyan adamların yok su kadar para alıyor vs demelerıne okumamıs bazı kenıdını bılmezlerın bu sekılde yaklasmalarına sınır oluyorum.
Olay okumak yada okumamak degıl,unıversıteyle adam olunmuyor.
Demek ıstedıgımı anlayan anladı sanırım .
-----------------------------konuyla alakalı olarak söylemiyorumda resmen matamatiği parçalamışsın
-
@matematik1 : bir sandiviçin satış fiyatı 2 lira maliyeti ise 1 lira günde çok değil akşam 6 dan sonra 50 tane sattığını var sayalım (yarım gün bile değil ) ayda sana net karı 1,500 lira .. Şimdi boşuna mamal okuma üni. mezunlarının çoğu iş beğenmiyor çevremde bir dünya var onlardan... Para kazanmak isteyen adam her türlü ekmeğini çıkarır dostum, suçu ne devlete atın nede hükümete...
-
karakutu bunu yazdı:
-----------------------------
@matematik1 : bir sandiviçin satış fiyatı 2 lira maliyeti ise 1 lira günde çok değil akşam 6 dan sonra 50 tane sattığını var sayalım (yarım gün bile değil ) ayda sana net karı 1,500 lira .. Şimdi boşuna mamal okuma üni. mezunlarının çoğu iş beğenmiyor çevremde bir dünya var onlardan... Para kazanmak isteyen adam her türlü ekmeğini çıkarır dostum, suçu ne devlete atın nede hükümete...
-----------------------------Para kazanmak ısteyen kazanıyor her turlu ona lafım degıl.Ben su anda okudugum halde aylık gunluk 60 olmasada 50 sandvıc satar gıbı para kazanıyorum.
Zaten 1500 lira maaş için okumam aga ben.Gider dukkan acar tıcaret yaparım daha iyi.
Benım uzerınde durdugum konu fakultelerde kurulan salakca bolumler.
Bana gore bır cok bolum malca zaten .ama bu mallık bı halt mıs gıbı ıs sahası yokken bolum acmakta unıversıte acmakta.Kac bın tane egıtım fakultesı mezunu var ,ekstra fen edebıyat bıtırpformasyonla ogretmen olan vsvs bı tomar bu sekılde ınsan var.
Hacettepe egıtım ı bıtıren bır kız gıdıp sekreterlık mı yapsın?
Ben olsam bende begenmem amk .aılesı o kadar yıl benm oglum kızım su olacak bu olacak dıye poh poh ,mezun oluyor sonra ne yapıyor kendı alanıyla ıle ılgılı calısmak ıstıyor begenılmemesının en buyuk sebebı bu.
oglum kızım bosta kalmasın dıye bolum sectıren aılenın mentalıtesıne ben ....
-
matematik1 bunu yazdı:
-----------------------------
karakutu bunu yazdı:
-----------------------------
@matematik1 : bir sandiviçin satış fiyatı 2 lira maliyeti ise 1 lira günde çok değil akşam 6 dan sonra 50 tane sattığını var sayalım (yarım gün bile değil ) ayda sana net karı 1,500 lira .. Şimdi boşuna mamal okuma üni. mezunlarının çoğu iş beğenmiyor çevremde bir dünya var onlardan... Para kazanmak isteyen adam her türlü ekmeğini çıkarır dostum, suçu ne devlete atın nede hükümete...
-----------------------------Para kazanmak ısteyen kazanıyor her turlu ona lafım degıl.Ben su anda okudugum halde aylık gunluk 60 olmasada 50 sandvıc satar gıbı para kazanıyorum.
Zaten 1500 lira maaş için okumam aga ben.Gider dukkan acar tıcaret yaparım daha iyi.
Benım uzerınde durdugum konu fakultelerde kurulan salakca bolumler.
Bana gore bır cok bolum malca zaten .ama bu mallık bı halt mıs gıbı ıs sahası yokken bolum acmakta unıversıte acmakta.Kac bın tane egıtım fakultesı mezunu var ,ekstra fen edebıyat bıtırpformasyonla ogretmen olan vsvs bı tomar bu sekılde ınsan var.
Hacettepe egıtım ı bıtıren bır kız gıdıp sekreterlık mı yapsın?
Ben olsam bende begenmem amk .aılesı o kadar yıl benm oglum kızım su olacak bu olacak dıye poh poh ,mezun oluyor sonra ne yapıyor kendı alanıyla ıle ılgılı calısmak ıstıyor begenılmemesının en buyuk sebebı bu.
oglum kızım bosta kalmasın dıye bolum sectıren aılenın mentalıtesıne ben ....
-----------------------------bu yazdıklarına aynen katılıyorum seni şimdi daha iyi anladım...
