Tekel Vatandır Satılmaz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acikistihbarat
    acikistihbarat's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mart/2009
    Erkek

    Edit :  Polisten dayak yemeler düzenli aralıklarla devam ediyor galiba :)

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SyspioniC
    SyspioniC's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Eylül/2007
    Erkek

    tekelin satılmasıyla ilgili yazı:



    aferin...

    dün, türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu açıklandı.
    içinde çok "hazin" bir durum var.
    yazalım...

    bu hükümet'in en çok övündüğü ne?
    özelleştirme.
    "babalar gibi satarım..."

    mesela neyi sattılar babalar gibi?
    tekel'in içkisini.
    aferin.

    şimdi biraz geriye dönelim...
    2002 yılına. yani
    tekel, "içki-sigara" diye ikiye bölünmeden ve içkisi satılmadan önce.

    bakıyoruz, 2002'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesine...
    tekel "kârlılık şampiyonu..."
    304 trilyon lira kâr etmiş.

    e bugünkü listeye bakıyorum.
    tekel "zarar şampiyonu..."
    287 trilyon lira zarar etmiş.

    bitti mi rezalet?
    bitmedi...
    tekel'in içkisini kim aldı?
    mey şirketi...
    ne yapmış mey şirketi bu yıl?
    22 trilyon lira kâr etmiş.

    kabak gibi göründüğü üzere, hükümetimiz, tekel'in para getiren yerini satmış, zarar eden yerini tutmuş...
    bu bir.
    ikincisi daha vahim.
    mey, tekel'in içkisini kaça aldı?
    292 milyon dolara.
    sonra ne yaptı?
    amerikalı'ya sattı.
    kaça sattı?
    810 milyon dolara.
    yani, üç katına...

    yine kabak gibi göründüğü üzere, hükümetimiz, tekel'in içkisini, asıl değerinin 3'te 1'ine satmış.
    dedim ya...
    aferin.

    yılmaz özdil


    "Derviş Yunus bu sözü eğri büğrü söyleme, Seni sorguya çeker bir Molla Kasım gelir."
Toplam Hit: 7998 Toplam Mesaj: 63