Türkçe Konuşalım!!!
-
okey türkçe konuşalım :).
-
abi bizde isteriz Türkçe olmasını sonuçta Türküz a.k ama elin gavuru bulmuş herşeyi ne olacak başka gavırca konuşcaz ister istemeden :D a.k bi asp desem ing. bu arada önce sen nickinden başlasan düzeltmeye :D
-
BuZuL bunu yazdı:
-----------------------------
abi bizde isteriz Türkçe olmasını sonuçta Türküz a.k ama elin gavuru bulmuş herşeyi ne olacak başka gavırca konuşcaz ister istemeden :D a.k bi asp desem ing. bu arada önce sen nickinden başlasan düzeltmeye :D
-----------------------------hoca terim anlamlarda tabiiki orjinalini diyecez. tikky olmayalım yeter. Allah top etmesin :D
-
tekrar diyorum eğr herkez Türkçeyi oturuptaa düzgün konuşsaydı bağlı klalsaydı Türkçe gelişmezdi slm nbr gibi sözcükler ihtiyaçtan ortaya çıkar.Dilin gelişmesi zenginleşmesi gerekiyor kalkıp eskiye baksaydık hala bi tyon şeyi kullanırdık fakat yerine daha uygun kısa anlamlı sözcükler kullanıyoruzç.
-
bence olayı abartmamak kaydıyla kısaltmalar yapılabilir merhaba yerine mrb yazdığımda slm yazdığımda Türkçeyi kirletmiş olmayız bence.
-
tornavida hacı kreston sağlam Türkçe'cidir :) Kreston hayret rahat konusalım demişsin bir aralar tersini diyordun konu baslığındaki gibi :) değişmeler var..
-
bende duzgun Turkce konusulmasindan yanayim. sonradan katilan kelimelerin (nbr, slm, vs) Turkce nin gelismesine degil yozlasmasinin gostergesi olarak gormekteyim.
-
nbr slm vs yine kısaltma nassın,nossun,iiyiz işhde,naper gibi sözcükler kullananlardan iğreniyorum.Kızsa(güzelliğine bağlı :P) doğru kullanmaya teşvik ediyorum erkekse engelliyorum :))
-
bence arkadaş güzel bi konuya değinmiş.kaşgarlı mahmut türkçenin ne kadar znegin bi dil olduğunu göstermek için koskoca divanı lugatıt türkü yazmış.gayet zengin bi diliz.300 kelime flan diil kim dio bunları size :D
dil herşeyden önemlidir abi.oktay sinanoğlu hocanın bye bye türkçe kitabını okursanız bunu daha iyi anlarsınız.tavsiye ederim okuyun. -
TV sunuculari,devletin basin sozculeri,universite hocalari,okul ogretmenleri ...bunlar Turkce'yi duzgun konusmadigi surece duzeltme yapamayiz...insan ustundekilerin ne konustugunu ornek alir...Lise'de Oktay Sinanoglu'nun Bye Bye Turkce kitabini okuduktan sonra "Turkcemize sahip cikalim" diye bir imza kampanyasi baslattim okulda,diger liselerdende destek aldik,bir suru imza topladik,Attila Ilhan'i cagirim Belediye tiyatro salonunda Turkce uzerine soylesi duzenledik...ADana esnafini gezip is yeri panolarinin turkce isim olmasi konusunda duyarli olmalarini istedik....ama bosa istemisiz,bosa kilolarca imzayi cumhurbaskanligina ve TDK ya gondermisiz...gun gunden kotu :) ...Bye Bye Turkce yi koka hatirlatti bak simdi kitaba baktim kitapligimda yok,pust bir arkadasim vardi Sahin kitaplarimin yarisi onda :S bir ara gidimde getirim :D
Toplam Hit: 3487 Toplam Mesaj: 23
